Ford Ranger Raptor: Ένα αρπακτικό για την άσφαλτο και το χώμα
Το νέο Ford Ranger Raptor δοκιμάστηκε σκληρά σε ερημικές περιοχές της Αυστραλίας.

Ford Ranger Raptor: Ένα αρπακτικό για την άσφαλτο και το χώμα

Η δεύτερη γενιά του κορυφαίου Pick up της Ford φιλοδοξεί να κατακτήσει μετά τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, με αιχμή του δόρατος έναν πανίσχυρο βενζινοκινητήρα 288 ίππων, που μεταδίδονται στους 4 τροχούς με τη βοήθεια ενός 10τάχυτου αυτόματου σασμάν.

Τα Pick up παραμένουν τα δημοφιλέστερα μοντέλα στην αγορά των ΗΠΑ παρά τη μεγάλη ζήτηση που έχουν τα SUV. Η συγκεκριμένη κατηγορία δεν απευθύνεται μόνο σε Αμερικανούς αγρότες και ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά αποτελεί πρώτη επιλογή για οικογένειες με έφεση σε ένα περιπετειώδες lifestyle, οι οποίες ζουν στα προάστια μεγάλων αστικών κέντρων.

 

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι εδώ και δεκαετίες καταλαμβάνει μόνιμα την κορυφαία θέση στους αμερικανικούς πίνακες πωλήσεων καινούργιων οχημάτων το Pick up Ford F-150.

 

Η διεισδυτικότητα των Pick up είναι σαφώς πιο περιορισμένη στην ευρωπαϊκή ήπειρο, όπου τα συγκεκριμένα μοντέλα θεωρούνται ειδικού σκοπού.

 

Πριν από τέσσερα χρόνια η ζήτηση για τέτοια οχήματα είχε φτάσει στο ζενίθ της με 114.000 πωλήσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ωστόσο αυτήν τη στιγμή οι ετήσιες ταξινομήσεις τους στη Γηραιά Ήπειρο μόλις ξεπερνούν τις 75.000 μονάδες.

 

Κυρίαρχος στην ευρωπαϊκή αγορά των Pick up είναι το Ford Ranger με ένα μερίδιο που υπερβαίνει το 30%, στο οποίο συμβάλλει η κορυφαία εκδοχή του με την ονομασία Raptor, δηλαδή «αρπακτικό πτηνό».

 

Ford Ranger Raptor: Ένα αρπακτικό για την άσφαλτο και το χώμα
Το «ευρωπαϊκό» Ford Ranger Raptor δεύτερης γενιάς εφοδιάζεται με V6 Biturbo κινητήρα βενζίνης 288 ίππων.

 

Μάλιστα η Ford επέλεξε συνειδητά να λανσάρει πρώτα το Raptor στην ευρωπαϊκή αγορά, ώστε να λειτουργήσει σαν προπομπός των πιο «ήμερων και πολιτισμένων» εκδόσεων, οι οποίες θα παρουσιαστούν στις αρχές του 2023.

 

Στις ΗΠΑ το Ford Ranger Raptor εφοδιάζεται με κινητήρα 450 ίππων, όμως ο Ευρωπαίος αδελφός του παραμένει σεμνότερος και αρκείται σε έναν τρίλιτρο V6 Twinturbo βενζινοκινητήρα της γνωστής οικογένειας Ecoboost, ο οποίος αποδίδει 288 ίππους ισχύ και 491 Nm μέγιστη ροπή στρέψης. Την άνοιξη θα υποδεχτούμε στην Ευρώπη και ντιζελοκίνητες εκδόσεις με δίλιτρα τετρακύλινδρα και τρίλιτρα V6 μοτέρ.

 

Η άφθονη ροπή μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς με τη μεσολάβηση ενός υπερσύγχρονου αυτόματου σασμάν δέκα σχέσεων, το οποίο αλλάζει ακαριαία τις ταχύτητες υιοθετώντας τεχνολογίες από τα μηχανοκίνητα σπορ που έχουν ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία στα σπορ μοντέλα Ford GT και Focus ST.

 

Η αμερικανική μάρκα εφοδίασε το κορυφαίο Pick up της με δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων έντασης ήχου, ώστε να μην περνά απαρατήρητο στον δρόμο. Στην ηπιότερη επιλογή το αυτοκίνητο κυλά σχεδόν «ψιθυριστά» στον δρόμο, στη θέση «Normal» προκαλεί θόρυβο όπως ένα μεσαίο οικογενειακό Ι.Χ., στη ρύθμιση «Sport» ακούγεται ένας δυναμικός ήχος, ενώ αποκλειστικά για εξορμήσεις εκτός δρόμου προβλέπεται το πρόγραμμα «Baja» που αναστατώνει τη φύση.

 

Ford Ranger Raptor: Ένα αρπακτικό για την άσφαλτο και το χώμα
Το αμερικανικό Pick up εφοδιάζεται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων.

 

Το Ford Ranger Raptor κυκλοφορεί αποκλειστικά με διπλοκάμπινο αμάξωμα, που διακρίνεται για τον επιθετικό σχεδιασμό του, με κύρια στοιχεία τα φουσκωτά φτερά, τις εντυπωσιακές γρίλιες της μάσκας όπου δεσπόζει το μεγάλο λογότυπο της Ford, τα σχήματος C φωτιστικά σώματα και τις προστατευτικές ποδιές. Στο εσωτερικό προβλέπεται ένας πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών και μία δεύτερη οθόνη 12 ιντσών για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία του οδηγού και των επιβατών.

 

Οι δοκιμές του Raptor ήταν σκληρές και πραγματοποιήθηκαν στην αφιλόξενη περιοχή Outback της Αυστραλίας. Στόχος των ανθρώπων της Ford ήταν να εξελίξουν το απόλυτο Pick up υψηλών επιδόσεων και θεωρούν ότι το πέτυχαν βελτιώνοντας τις ήδη υψηλές ικανότητες του αυτοκινήτου στο χώμα, αλλά φροντίζοντας ταυτόχρονα για άνετη οδήγηση και στην άσφαλτο.

 

Το δυναμικό Pick up εφοδιάζεται στάνταρ με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και με επτά διαφορετικά προγράμματα οδήγησης ανάλογα με τον τύπο του οδοστρώματος και τις διαθέσεις αυτού, που κάθεται στο τιμόνι.

 

Ford Ranger Raptor: Ένα αρπακτικό για την άσφαλτο και το χώμα
Το νέο Raptor λανσάρεται με διπλοκάμπινο αμάξωμα και μόνιμη τετρακίνηση.

 

Το αρπακτικό της Ford με τον πανίσχυρο Biturbo βενζινοκινητήρα φαντάζει αναχρονιστικό σε μία εποχή όπου όλοι ορκίζονται στο όνομα της ηλεκτροκίνησης. Είναι προφανές πάντως ότι έχει κατά κύριο λόγο συμβολικό χαρακτήρα και έπεται η εμπορική του διάσταση, ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι ορισμένες από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Ford Ranger, που πρόκειται να ακολουθήσουν, θα μπαίνουν στην πρίζα!

 

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ