Ford Mustang Mach-E 
Η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E κοστίζει από 51.587 ευρώ με την επιδότηση.

Ford Mustang Mach-E: Ένα ευρύχωρο και εκπληκτικά γρήγορο SUV με τεχνολογίες αιχμής

Το νέο SUV της Ford φέρει περήφανα στο «πέτο» του το γνωστό πουλάρι της Mustang, το οποίο καλπάζει άκρως ερωτεύσιμα, αλλά και αθόρυβα, όντας 100% ηλεκτρικό.

 

ΔΕΝ ΤΟ ΚΡΥΒΩ ότι περίμενα με ανυπομονησία να καθίσω στο τιμόνι της Ford Mustang Mach-E, καθώς είμαι από τα νεανικά μου χρόνια θαυμαστής του αμερικάνικου σπορ coupe. Ωστόσο η αλήθεια είναι ότι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Ford προσφέρει μεν επιδόσεις αντάξιες, και με το παραπάνω, του ονόματος Mustang (αν εξαιρέσουμε τον κόφτη της τελικής ταχύτητας στα 180 χλμ./ώρα, για ευνόητους λόγους), όμως κατά τα άλλα έχει ελάχιστη σχέση με το εμβληματικό πουλάρι της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Είναι λοιπόν προφανές ότι η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E θα ψάξει το νέο της ακροατήριο μεταξύ εκείνων που ενδιαφέρονται –για παράδειγμα– για μοντέλα όπως η Jaguar I-Pace και το Tesla Model Y και όχι ανάμεσα στους λάτρεις αυθεντικών σκληροπυρηνικών coupe.

 

Ας αφήσουμε όμως στην άκρη το μαρκετίστικο κομμάτι και ας ασχοληθούμε με το ίδιο το αυτοκίνητο, το οποίο θα πρέπει να το δούμε ως ένα ευρύχωρο και εκπληκτικά γρήγορο οικογενειακό SUV με τεχνολογίες αιχμής και λεπτομέρειες που κάνουν όντως τη διαφορά από τον ανταγωνισμό.

 

Ford Mustang Mach-E: Ψίθυροι καρδιάς
Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι δύο τριλογίες των κάθετων φωτιστικών σωμάτων κατά τα πρότυπα και των συμβατικών Mustang.

 

Το μήκους 4,71 μ. πεντάθυρο αμάξωμα διαθέτει πολλά δυναμικά στοιχεία, σέξι αναλογίες, μία ατέλειωτη μουσούδα, φουσκωτά φτερά και ένα πίσω μέρος με γραμμές coupe, το οποίο προσφέρει πάντως αξιοπρεπείς χώρους, ακόμη και για τα κεφάλια των επιβατών της δεύτερης σειράς καθισμάτων.

 

Στην περίκλειστη μάσκα χωρίς γρίλιες, που αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, κυριαρχεί το διάσημο αλογάκι σε καλπασμό, ενώ δίνουν τον ιδιαίτερο τόνο τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα που αγκαλιάζουν τις γωνίες του αμαξώματος.

 

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν χωρίς αμφιβολία οι δύο τριλογίες των κάθετων φωτιστικών σωμάτων και οι δύο αεροτομές, με εκείνη της οροφής να εντυπωσιάζει με τις σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις της, δημιουργώντας χρωματική αντίθεση με το υπόλοιπο αμάξωμα.

 

Μάταια θα ψάξετε επίσης για λαβές στις πόρτες, καθώς έχουν αντικατασταθεί από μπουτόν με αισθητήρες, τόσο για αεροδυναμικούς όσο και για στυλιστικούς λόγους.

 

Ford Mustang Mach-E: Ψίθυροι καρδιάς
Στο κέντρο του κόκπιτ προβλέπεται στάνταρ μία θηριώδης οθόνη αφής 15,5 ιντσών.

 

Οι άνθρωποι της Ford έχουν δημιουργήσει στο εσωτερικό ένα ποιοτικότατο σκηνικό με υλικά από το πάνω ράφι και προσεγμένο φινίρισμα, κάτι όχι αυτονόητο για πολλά μοντέλα made in USA, ενώ μπροστά από τον οδηγό υπάρχει το κόκπιτ σε σχήμα παραλληλόγραμμου κουτιού, με όλες τις απαιτούμενες ενημερώσεις, το οποίο κάνει αυτομάτως περιττό το Head-up Display.

 

Στο κέντρο δεσπόζει μία τεράστια οθόνη 15,5 ιντσών, λογικά δομημένη και εύχρηστη, η οποία συνεργάζεται άψογα με το σύστημα πολυμέσων τέταρτης γενιάς της Ford, που δέχεται φυσικά και φωνητικές εντολές.

 

Στα συν της Ford Mustang Mach-E καταχωρούμε την ύπαρξη κλασικού περιστροφικού διακόπτη για τη ρύθμιση έντασης του ήχου, αλλά και τη δυνατότητα να δημιουργήσεις μέσα στο αυτοκίνητο ατμόσφαιρα βενζινοκίνητης Mustang. Αυτό γίνεται επιλέγοντας μέσω του σχετικού προγράμματος έναν συνθετικό ήχο, που συνδυάζει τα στοιχεία ενός βενζινοκινητήρα V8 και μίας ηλεκτροκίνητης τουρμπίνας.

 

Ford Mustang Mach-E: Ψίθυροι καρδιάς
Η μάσκα δεν διαθέτει γρίλιες ψυγείου, καθότι φιλοξενεί πίσω της έναν ηλεκτροκινητήρα.

 

Σε εξαιρετικά επίπεδα κυμαίνεται και η ευρυχωρία χάρη στο μακρύ μεταξόνιο μήκους σχεδόν τριών μέτρων, ενώ οικογενειακών προδιαγραφών είναι και το πορτ-μπαγκάζ με ελάχιστο όγκο 402 λίτρων και μέγιστο 1.420, εφόσον αναδιπλώσετε τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.

 

Προβλέπεται επίσης ένας πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος περίπου 100 λίτρων κάτω από το μπροστινό καπό και μπροστά από τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος μπορεί να μεταφέρει χωρίς πρόβλημα βρόμικα αντικείμενα, καθότι αδιάβροχος.

 

Αν υπάρχει ένας τομέας που συνδέει την ηλεκτροκίνητη Mustang Mach-E με τις βενζινοκίνητες αδελφές της, είναι εκείνος των επιδόσεων και της οδηγικής αίσθησης. Αυτό αποτυπώνεται εντονότερα στην τετρακίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 98 kWh και 351 ίππους ισχύ, που οδηγήσαμε κατά το σύντομο test drive μας μεταξύ Βουλιαγμένης και Λαυρίου.

 

Φυσικά το αμερικανικό μοντέλο διατίθεται και ως πισωκίνητο με 269 ή 294 ίππους, μάλιστα οι συγκεκριμένες εκδόσεις διατίθενται με μπαταρίες 75 kWh, ενώ η δεύτερη τετρακίνητη εκδοχή συνδυάζει μπαταρία 98 kWh με την ισχύ 294 αλόγων.

 

Ford Mustang Mach-E: Ψίθυροι καρδιάς
Το μήκος του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της Ford φτάνει τα 4,71 μ., ενώ το σχήμα του πίσω μέρους διαθέτει γραμμές coupe.

 

Η ηλεκτρική Mustang Mach-E ευνοείται από το χαμηλότερο βάρος της (γύρω στους 2,5 τόνους) σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, αλλά και από την τοποθέτηση της μπαταρίας της στο πάτωμα, που εξασφαλίζει ένα χαμηλό κέντρο βάρους.

 

Οι επιδόσεις της κορυφαίας έκδοσης είναι καυτές, τα 0–100 χλμ./ώρα έρχονται μέσα σε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα και πατώντας το γκάζι νιώθεις να σε σπρώχνει ένα αθόρυβο ωστικό κύμα προς τα εμπρός. Διόλου περίεργο, βέβαια, αφού η θηριώδης ροπή στρέψης των 580 Nm είναι διαθέσιμη από το πρώτο άγγιγμα του πεντάλ του γκαζιού.

 

Να σημειώσουμε ότι ακόμη και η πιο «αδύναμη» πισωκίνητη έκδοση της Mach-E με τους 269 ίππους επιταχύνει πολύ γρήγορα και απαιτεί για τα 0  έως 100 χλμ./ώρα μόνον 6,1 δευτερόλεπτα. Οι αυτονομίες κρίνονται ικανοποιητικότατες και κυμαίνονται μεταξύ 400 και 610 χιλιομέτρων, ανάλογα με την έκδοση.

 

Η τετρακίνητη Mustang Mach-E των 351 ίππων που οδηγήσαμε καλύπτει 540 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση, ενώ την κορυφαία τιμή αυτονομίας των 610 χλμ. προσφέρει η πισωκίνητη των 294 αλόγων. Όσον αφορά το κόστος χρήσης, καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια αξίας μεταξύ 1,2 και 1,8 ευρώ ανά 100 χλμ. και ανάλογα με τον πάροχο και την τιμολογιακή πολιτική του.

 

Ford Mustang Mach-E: Ψίθυροι καρδιάς
Οι πόρτες δεν διαθέτουν χειρολαβές, αλλά ανοίγουν πατώντας ένα μπουτόν με αισθητήρες.

 

Η αίσθηση οδήγησης παραπέμπει σε βενζινοκίνητες Mustang με V8 κινητήρες και η πρόσφυση του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική, με μία τάση προοδευτικής και απολύτως ελεγχόμενης υπερστροφής, ακόμη και στην έκδοση 4Χ4. Κάποιες στιγμές νιώσαμε ότι οδηγούμε ένα μοντέλο με τα σπορ γονίδια της οικογένειας Ford ST, αν εξαιρέσεις ότι κάθεσαι λίγο ψηλότερα από ό,τι σε ένα Focus ή Fiesta και ότι θα ήθελες καλύτερη πλευρική στήριξη του σώματος στις στροφές.

 

Σε ηπιότερους ρυθμούς το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Ford προβάλλει έναν τουριστικό χαρακτήρα υψηλών προδιαγραφών, ωστόσο εντός πόλης υστερεί ελαφρά σε ευελιξία λόγω της σχετικά μεγάλης διαμέτρου ολικής στροφής. Eννοείται ότι μπορείς να επιλέξεις μεταξύ τριών διαφορετικών δυναμικών προγραμμάτων οδήγησης, ανάλογα με τις συνθήκες, τα κέφια σου και το… υπόλοιπο της μπαταρίας.

 

Οι τιμές του αυτοκινήτου ξεκινούν από 51.587 ευρώ με την προβλεπόμενη επιδότηση και αφορούν την πισωκίνητη έκδοση των 269 ίππων με μπαταρία 75 kWh. Η δυνατότερη πισωκίνητη με 294 ίππους και μπαταρία 98 kWh ίππων έχει τιμή εκκίνησης 62.959 ευρώ, ενώ με λιγότερα από 1.000 ευρώ επιπρόσθετα αποκτάτε την Ford Mustang Mach-E AWD με 269 άλογα και τη μικρότερη μπαταρία.

 

Αρκετά ακριβότερη είναι η κορυφαία Ford Mustang Mach-E AWD με 351 ίππους και τη μεγάλη μπαταρία των 98 kWh, που κοστολογείται από 68.712 ευρώ. Μετά την πρώτη μας οδηγική επαφή είμαστε βέβαιοι, ότι η δουλειά γίνεται πάντως και με την προσιτότερη έκδοση, κάτι που θα αξιολογήσουμε και σε ένα εκτενέστερο test drive αργότερα.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ