Cupra Formentor, ένα SUV που του αρέσει να ξεχωρίζει
Το Formentor αποτελεί το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε εξ αρχής από τη μάρκα Cupra.

Cupra Formentor, ένα SUV που του αρέσει να ξεχωρίζει

Το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε εξαρχής από την Cupra ποντάρει στον ιδιαίτερο εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό του και δίνει προτεραιότητα στην άνεση και τη διακριτική πολυτέλεια.

Η Cupra αποσχίστηκε το 2018 από τη SEAT, οπότε έγινε αυτόνομη μάρκα, και το Formentor είναι το πρώτο αυτοκίνητο της γκάμας της που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου από την ίδια και δεν αποτελεί μετεξέλιξη κάποιου μοντέλου της μητρικής της εταιρείας.

 

Με αυτά τα δεδομένα, το Formentor θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μοντέλο-πυξίδα για τη ρότα που θα ακολουθήσει η Cupra με στόχο τη διαφοροποίησή της από τη SEAT και την προσέλκυση ενός αγοραστικού κοινού με πιο premium απαιτήσεις και πιο χοντρά πορτοφόλια.

 

Το πρώτο δείγμα γραφής είναι απολύτως ενδεικτικό για τις προθέσεις της Cupra, καθώς το Formentor ξεχωρίζει αισθητικά συνδυάζοντας τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ενός SUV με στοιχεία Coupe και δίνοντας έμφαση κατά κύριο λόγο στην άνεση και την πολυτέλεια και όχι στις συγκλονιστικές επιδόσεις, όπως μας είχαν συνηθίσει στο παρελθόν οι εκδόσεις Cupra ως μέλη ακόμη της μάρκας SEAT.

 

Αυτό ισχύει κατά κύριο λόγο για τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 ΤSI με τους 150 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο DSG, που δοκιμάσαμε, αν και είμαστε βέβαιοι ότι η εικόνα θα διαφοροποιείται ριζικά στο Cupra Formentor VZ με εκδοχές 245 και 310 ίππων και πολύ περισσότερο στο αποκλειστικά τετρακίνητο VZ5 με 390 ίππους και επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,2’’.

 

Cupra Formentor, ένα SUV που του αρέσει να ξεχωρίζει
Το κομψό SUV Coupe κυκλοφορεί με βενζινοκινητήρες, πετρελαιοκινητήρες και ως επαναφορτιζόμενο υβριδικό.

 

Η Cupra κατηγοριοποιεί πολύ εύστοχα το Formentor ως SUV Coupe αλλά και ως CUV, δηλαδή Crossover Utility Vehicle, καθώς το μήκους 4,45 μ. μοντέλο είναι σαφώς πιο κομψό και καλλίγραμμο από ένα τυπικό, ογκώδες SUV.

 

Σήμα κατατεθέν του αποτελούν η μάσκα με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα Full LED, τις μεγάλες μπακλαβαδωτές γρίλιες και το εντυπωσιακό σήμα της Cupra, αλλά και το πίσω μέρος του αμαξώματος με το αεροδυναμικό χαμήλωμα της οροφής, τα μυώδη φτερά και το αιχμηρό, τρίτο παραθυράκι.

 

Μας άρεσε επίσης η φωτεινή ταινία που λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ των πίσω φωτιστικών σωμάτων, ενώ δεν βρήκαμε του γούστου μας τις fake διπλές εξατμίσεις της βασικής έκδοσης.

 

Cupra Formentor, ένα SUV που του αρέσει να ξεχωρίζει
Το εσωτερικό αποτελεί πραγματικό στολίδι και ενθουσιάζει με το απαράμιλλο στυλ και την υψηλή ποιότητα κατασκευής του.

 

Εξίσου εντυπωσιακός, ίσως μάλιστα ακόμη περισσότερο, είναι ο εσωτερικός κόσμος του Formentor. Οδηγός και επιβάτες κάθονται λίγο ψηλότερα από ό,τι σε ένα τυπικό χάτσμπακ και λίγο χαμηλότερα από ό,τι σε ένα κλασικό SUV, ενώ η ορατότητα προς τα πίσω αποδεικνύεται στην πράξη αρκετά περιορισμένη και θεωρούμε σοφή επένδυση την παραγγελία κάμερας οπισθοπορείας, αν δεν προβλέπεται στον εξοπλισμού του μοντέλου που επιλέξατε.

 

Το κόκπιτ απεικονίζει τη νέα φιλοσοφία του ομίλου VW, όπου δεν προβλέπονται μπουτόν, πλήκτρα και διακόπτες και όλες οι λειτουργίες ρυθμίζονται μέσω «Slider» αφής. Τα καλόγουστα διακοσμητικά φιλετάκια γύρω από τα στυλάτα ακροφύσια του εξαερισμού, τα ποιοτικά υλικά, οι ραφές των επενδύσεων και οι ψηφιακές οθόνες (10,25 ιντσών για το κόκπιτ και 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων) δημιουργούν μία ατμόσφαιρα πολυτέλειας και διαφοροποιούν συνειδητά –και θεαματικά– το πρώτο γνήσιο τέκνο της Cupra από αντίστοιχα μοντέλα της SEAT, όπως π.χ. το Ateca.

 

Cupra Formentor, ένα SUV που του αρέσει να ξεχωρίζει
Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου ξεχωρίζει με τις Coupe γραμμές του και το χαρακτηριστικό τριγωνικό παραθυράκι.

 

Η ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών κρίνεται άκρως ικανοποιητική, καθώς ακόμη και πίσω ταξιδεύουν με άνεση υψηλόσωμα άτομα έως 1,85 μ., ενώ στον μέσο όρο της κατηγορίας κυμαίνεται το πορτ-μπαγκάζ με όγκο μεταξύ 420 και 1.475 λίτρων. Να σημειώσουμε ότι υπάρχουν επιπρόσθετα αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι για μικρότερα αντικείμενα, ένα μεγάλο ντουλαπάκι συνοδηγού και πρακτικές θήκες στις πόρτες.

 

Ο κινητήρας 1.5 TSI των 150 ίππων συνδυαζόταν στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας με ένα επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG και μας κατέκτησε με τον εξαιρετικά αθόρυβο τρόπος λειτουργίας του, ενώ στη διάρκεια του τεστ μετρήσαμε μία μέση κατανάλωση της τάξης των 7,5 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Πρόκειται για μία αποδεκτή τιμή για ένα μοντέλο βάρους άνω των 1,4 τόνων, ωστόσο θα πρέπει να τονίσουμε ότι μεγάλο ρόλο παίζει στην τελική της διαμόρφωση η διαχείριση του πεντάλ του γκαζιού, όπως εξάλλου σε όλους τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες.

 

Η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις σε 8,9’’, αν και κατά την αίσθησή μας πρόκειται για μία μάλλον αισιόδοξη ένδειξη. Αυτό μπορεί να οφείλεται ωστόσο στον απολύτως διακριτικό ήχο του μοτέρ και στις σχετικά νωχελικές αλλαγές των σχέσεων του αυτόματου σασμάν, προφανώς για οικονομικότερη κατανάλωση.

 

Η εικόνα του Formentor στον δρόμο ήταν απολύτως θετική με καλή απόσβεση των κραδασμών και με εξαιρετικά κρατήματα στις στροφές χάρη –μεταξύ άλλων– στις καλοσχεδιασμένες αναρτήσεις και το στιβαρό πλαίσιο του νέου Crossover Utility Vehicle της ισπανικής μάρκας.

 

Cupra Formentor, ένα SUV που του αρέσει να ξεχωρίζει
Τα σπορ καθίσματα συνδυάζουν ιδανικά την άνεση και τη στήριξη του σώματος στις γρήγορες στροφές.

 

H τιμή του Cupra Formentor 1.5 TSI με αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο DSG διαμορφώνεται στα 32.990 ευρώ (30.490 ευρώ με το εξατάχυτο χειροκίνητο σασμάν) και περιλαμβάνει έναν αρκετά πλούσιο εξοπλισμό, όπως ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, σπορ καθίσματα, ενισχυμένα δισκόφρενα και τιμόνι Cupra, ξεκλείδωμα χωρίς κλειδί, φώτα Full LED, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 10’’, ψηφιακό κόκπιτ με οθόνη 10,25’’, κλπ.

 

Τα χρήματα θα ακούγονταν πολλά για ένα μοντέλο της SEAT, όμως κρίνονται λογικά για το Cupra Formentor με βάση τις premium προδιαγραφές του και σε σύγκριση με άλλους ανταγωνιστές στην κατηγορία του. Άρα, αποστολή εξετελέσθη!

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ