ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι"

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι" Facebook Twitter
0
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι" Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Έϊμπελ Φεράρα με τον πρωταγωνιστή της ταινίας του Γουίλεμ Νταφόου

Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Έϊμπελ Φεράρα, ένας δημιουργός με μπερδεμένο κινηματογραφικό μητρώο, άνιση φιλμογραφία και μια σαφή προδιάθεση να προκαλεί με την επιλογή των θεμάτων του και τον χειρισμό του, πραγματεύεται το τελευταίο 24ωρο του Πιέρ Πάολο Παζολίνι, φτάνοντας μέχρι το βράδυ της ακόμη ανεξιχνίαστης δολοφονίας του, δίνοντας μια απλή, αναπαραστατική ερμηνεία- ο ίδιος αρνήθηκε πως είπε πως θα αποκάλυπτε τον πραγματικό δολοφόνο, υποστηρίζοντας πως οι δηλώσεις του πριν από το φεστιβάλ παρερμηνεύτηκαν εντελώς. Σκοπός του στο Παζολίνι είναι να συλλάβει το πνεύμα του πολύπλευρου μαχητή της Τέχνης (που προτιμούσε να αναγράφεται το επάγγελμα συγγραφέας στο διαβατήριο του, όπως λέει σε μια μακροσκελή του συνέντευξη περίπου στο μέσον της ταινίας) κάτι που καταφέρνει μέσα από τα έντονα βλέμματα του Γουίλεμ Νταφόου, που του μοιάζει, και κυρίως, του "φέρνει" σε στοχαστικούς και ανήσυχους διαλόγους και καθημερινές κινήσεις, και από την μυθοπλαστική ανάπτυξη των δυο ανολοκλήρωτων σχεδίων του Παζολίνι, που προσπαθούν φιλότιμα να αναπαράγουν το στιλ και την αρχική πρόθεση και λειτουργούν ως φαντασιακές παρενθέσεις στην γραμμική αφήγηση.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι" Facebook Twitter
Ο Γουίλεμ Νταφόου στο ρόλο του Πιέρ Πάολο Παζολίνι
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι" Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία Pasolini

Λίγο θρίλερ και αρκετά φόρος τιμής στο δημιουργό του οποίου το έργο και ο λόγος αντιτάχτηκαν σφοδρά με το καθεστώς και την μπουρζουαζία, το Παζολίνι δεν απογειώνεται ποιητικά, αλλά παρακολουθεί τον ήρωα σε μια απόσταση ασφαλείας, αφήνοντας κυρίως τα γεγονότα και την εποχή να φτιάξουν την ατμόσφαιρα. Μετά την προβολή στη Sala Grande, ακούστηκαν πολλά χειροκροτήματα (κανονικά κι όχι χλιαρά, όπως έγραψαν μερικά ιταλικά μέσα ενημέρωσης) και στη συνέντευξη τύπου, ιδιαίτερο χειροκρότημα έλαβε ο μόνιμος πρωταγωνιστής του και επί πολλά χρόνια σύντροφος του, Νινέτο Ντάβολι, ο οποίος κάλεσε το κοινό να δει την ταινία γι' αυτό που είναι και που δείχνει, καθώς και η σεβάσμια, 83 ετών πλέον, Αντριάνα Άστι, πρώην σύζυγος του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι και ηθοποιός του Παζολίνι στην πρώτη του ταινία, το Ακατόνε.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι" Facebook Twitter
O μόνιμος πρωταγωνιστής του Παζολίνι και επί πολλά χρόνια σύντροφος του, Νινέτο Ντάβολι.
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι" Facebook Twitter
Ο Έλιο Τζερμάνο ως Τζιάκομο Λεοπάρντι στην ταινία Il Giovane Favoloso μας ταξιδεύει πειστικά.

Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο Ιταλός σκηνοθέτης Μάριο Μαρτόνε έφερε στην οθόνη, και τη Mostra, την ταινία Il Giovane Favoloso, το πορτρέτο ενός ποιητή του 19ου αιώνα, του Τζιάκομο Λεοπάρντι, ο οποίος έγραψε ποιήματα κόντρα στις συνθήκες και τις τάσεις που επικρατούσαν εκείνη την εποχή (ο πατέρας του τον προόριζε για ιερέα αλλά εκείνος τα έβαλε με την Καθολική Εκκλησία) και πέθανε νέος, όπως και ο Παζολίνι. Όπως ο Παζολίνι προέβλεψε την υπαρξιακή παγκοσμιοποίηση, έτσι και ο Λεοπάρντι προφήτεψε το τέλος της εποχής του. Φιλάσθενος από νέος, ευρυμαθής και αμφιβητίας, ο Λεοπάρντι γεννούσε στίχους με τη θέρμη και την αγωνιώδη έκσταση ενός ανθρώπου που ήξερε πως η ζωή του θα ήταν σύντομη. Ο Μάριο Μαρτόνε συνέθεσε μια ολοκληρωμένη βιογραφία με φλυαρία, αναγκαζόμενος να υποκύψει στη σύμβαση της μεταφοράς του έργου ενός διανοούμενου μέσα από τα, πολλά, δικά του λόγια. Ο πρωταγωνιστής Έλιο Τζερμάνο, όπως αντίστοιχα και ο Νταφόου ως Παζολίνι, μας ταξιδεύει πειστικά στο πυρετώδες σύμπαν, επιτυγχάνοντας στο διάλογο του με τη φύση, που τόσο εξύμνησε ο Λεοπάρντι.

To trailer του φιλμ "Παζολίνι"

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ