Όλη την ημέρα διαβάζω ομοφοβικά σχόλια για τη Λιάνα Κανέλλη. Δεν θα τα επαναλάβω με τη διατύπωσή τους, τα περισσότερα (πολλά προερχόμενα από γυναίκες μάλιστα!) έλεγαν πως ίσως τα χαστούκια να την "έστρωναν", να τη "διόρθωναν", να την "έκαναν γυναίκα".
Ηλίθια λόγια από ηλίθιους ανθρώπους.
Με πόση έκπληξη όμως είδα στο βίντεο [via] μια άλλη σκηνή μετά την αποχώρηση του τραμπούκου, όταν συνεχίστηκε η εκπομπή...
(Απ' το πρώτο λεπτό και μετά)
Είναι δικαιολογημένη η οργή της Λιάνας Κανέλλη. (Oργίζεται και βγαίνει εκτός εαυτού και σε μια τυχαία πολιτική συζήτηση, πόσω μάλλον τώρα που έχει ΟΛΑ τα δίκια του κόσμου και έχει υποστεί μόλις κακοποίηση.)
Κι όταν οργιζόμαστε τόσο λέμε πράγματα που δεν εννοούμε, βρισιές ακατανόμαστες κλπ κλπ. Κατανοητά όλα αυτά - και καλά έκανε και είπε:
"Τα πουσταριά δεν θα περάσουν... Να με συγχωρεί η χάρη σου, νόμιζα ότι δεν είμαστε στον αέρα".
Ήταν εν βρασμώ ψυχής και είναι απόλυτα δικαιολογημένη. Δεν μπορώ να μην πω όμως ότι είναι ενδιαφέρον το ότι η ύψιστη βρισιά που μπορεί να της βγει εν βρασμώ ψυχής είναι μια ομοφοβική βρισιά για τη σεξουαλικότητα των άλλων - κι ας μη την είπε υπονοόντας κάτι, κι ας την είπε με την άλλη έννοιά της.
Την κατανοώ και την δικαιολογώ, ναι.
Αλλά βλέποντας πριν λίγο το βίντεο, ένιωσα όμως και λίγο μαλάκας που όλη μέρα την υπερασπίζομαι σε όσους τη βρίζουν για τη σεξουαλικότητά της...
-----
(Τέλος πάντων. Να πω και κάτι καλό που μου έμεινε απ' την ιστορία. Το ότι η Αριστερά ήρθε πιο κοντά - η Κανέλλη αντέδρασε, μόνη αυτή!, εναντίον Κασιδιάρη όταν αυτός επιτέθηκε στη Δούρου. Και αργότερα, μετά την αποχώρησή του, η μία υπερασπίστηκε την άλλη. Ήταν η μόνη ωραία εικόνα, μέσα σ' όλα τα απαίσια που συνέβησαν.)
Άντε και λες οτι οκ η κανέλλη ήταν εκτός εαυτού και το λέει αυτό αλλά αναφέρεσαι στο slip of the tongue που παραπέμπει σε ασυνείδητο και φανερώνει οτι η κανέλλη είναι φασίστρια η ίδια ή ομοφοβική κ.ο.κ.
Αλλά αυτή η λέξη χρησιμοποιείται ευρέως στην ελληνική γλώσσα,έχοντας κι ένα άλλο νόημα,το ύπουλο,το ρουφιάνο.
Ξέρω ομοφυλόφιλους που την χρησιμοποιούν την φράση για να χαρακτηρίσουν .Οπότε μην ψαχνόμαστε διαρκώς μπας και ανακαλύψουμε κάτι τραγικό.Συνέλθετε.
Μου έκανε εντύπωση, και το είπα. Ούτε ντροπή της είπα, ούτε ότι έκανε λάθος είπα, ούτε απαίτησα να μην λέει "κακές" λέξεις. Είπα μια γνώμη, δίνοντας πολλά δίκια στην κα Κανέλλη.
"Αλλά αυτή η λέξη χρησιμοποιείται ευρέως στην ελληνική γλώσσα,έχοντας κι ένα άλλο νόημα,το ύπουλο,το ρουφιάνο."
Και; Θα ήταν άσχημο να πάψει να έχει πια αυτή την έννοια και να μην αναπαράγονται τα στερεότυπα - τουλάχιστον από τους άμεσα εμπλεκόμενους;
Φυσικά και θα είναι καλό να πάψει να υπάρχει να αυτή η λέξη,κι όλες οι κακές λέξεις αλλά κυρίως το πρόβλημα δεν είναι οι λέξεις αλλά οι άνθρωποι.Και να σου πω την αλήθεια μ αρέσει να βρίζω.
Κι όταν ένας ομοφυλόφιλος δείχνει έναν άλλον και τον αποκαλεί πουσταριό γιατί αυτός ο άλλος έχει κάποια έξτρα χαρακτηριστικά του τύπου που προανέφερα,έχει ένα χιουμοριστικό τόνο.Αν το χρησιμοποιεί όμως κάποιος άνθρωπος(χιμπατζής)για να χαρακτηρίσει έναν ομοφυλόφιλο,τότε είναι άσχημο.
Επίσης,η λέξη προέρχεται από την τουρκική λέξη puşt που σημαίνει ομοφυλόφιλος.Τώρα,αν κάποιοι το χουν δώσει αρνητικό πρόσημο,τότε φταίνε αυτοί κι όχι οι λέξεις.
Οπότε; Αν τους σχολιάσω, αυτούς που το χρησιμοποιούν με αρνητικό πρόσημο εγώ θα φταίω ε; Και θα πρέπει (εγώ) να αυτολογοκριθώ...
ΟΚ :)
Το ίδιο πιστεύω κι εγώ και γι' αυτό είπα την άποψή μου.
Τέλος πάντων, δε νομίζω ότι καταλαβαινόμαστε. Ίσως να δοκιμάσεις κι εσύ αυτό που μου πρότεινες; (Την αυτολογοκρισία)
;) ευχές
Ως εκ τούτου θεωρώ πως δεν υπάρχει καλή και κακή χρησιμοποίηση της λέξης φασισμός (ή των πράξεων του φασισμού). Και έτσι δεν έγραψα ανάλογο άρθρο.
(Το ότι κάθισα για να απαντήσω σε τόσο αυτονόητα πράγματα, αν μη τι άλλο δείχνει ότι έχω πολύ ελεύθερο χρόνο - ίσως και υπομονή...)
:)
που θα πάει όλο αυτό το φαιδρό πολίτικαλ κορέκτνες?
tyrope 7.6.2012 | 20:48
Ρε άρη,δεν χρειάζεται να τα λέμε όλα που σκεφτόμαστε ή νομίζουμε ή μας έκανε εντύπωση.Στις μέρες μας είναι καλό λίγο αυτολογοκρισία
καταδικάζουμε την "πολιτική ορθότητα" αλλά προτείνουμε αυτολογοκρισία; μήπως είναι λίγο σχιζοφρενικό όλο αυτό, ή απλά θες με κάθε τρόπο να την πεις στον δημοκίδη;
και επειδή η συζήτηση για την πολιτική ορθότητα έληξε πριν από 20 χρόνια, να σε ενημερώσω ότι λέξεις όπως "πουσταριό" "σακάτης" "σκυλάραπας" και πολλές άλλες δεν μπήκαν ποτέ στην συζήτηση, για τον απλό λόγο οτι ούτως ή άλλως θεωρούνταν ανέκαθεν προσβλητικές.
Δεν καταδικάζω φυσικά την πολιτική ορθότητα.Απεναντίας.Λάθος.Ξέχασα την λέξη υπερβολικό και φυσικά ειναι σημαντικό.
Όσο για την αυτολογοκρισία πάει στο ποστ κάθε 5 δεύτερα στην ουσία να λέει κάτι,χωρίς προσφέρει κάτι ουσιαστικό.
Δατς ολ.
Εδώ 1ον η Κανέλλη χρησιμοποίησε μία άκρως προσβλητική λέξη
και 2ον ο Δημοκίδης ΔΕΝ την εγκαλεί.
Οσο γιαυτό που λες, ότι την λέξη την χρησιμοποιούν ομοφυλόφιλοι,
και οι μαύροι (οι αφροαμερικανοί -για να στη σπάσω) αποκαλούν ο ένας τον άλλο νίγκα (niger) είτε φιλικά είτε προσβλητικά.
Αν όμως τους αποκαλέσει νίγκα ένας λευκός έχει πάντα ρατσιστική χροιά και σημαίνει ότι πηγαίνει για τσαμπουκά.
Οπως -φαντάζομαι- με τους φίλους σου αποκαλείτε ο ένας τον άλλο μαλάκα, αλλά όταν σε πει μαλάκα ο οδηγός που σε έκλεισε και του κόρναρες θα νοιώσεις προσβεβλημένος.
Αυτά που λές για την αυτολογοκρισία δεν τα καταλαβαίνω, αν θες αναδιατύπωσε.
Έχουμε φτάσει πια να συζητάμε πράγματα εξωπραγματικά..Κατήφορος.
Βρίσκω απλώς ενδιαφέρον ότι για να χτυπήσουμε κάποιον εκεί που πονάει (όπως και οι haters της Λιάνας) επιλέγουμε βρισιές (με αρχικό έστω) νόημα που σχετίζεται με τη σεξουαλικότητα... Και λίγο οξύμωρο.
;P
Χαίρομαι και καλά κάνατε που δεν το περιμένατε - με τιμάτε :)
Φυσικά και δεν στάθηκα σ' αυτό, απ' το πρωί γράφω για την υπόθεση, και έχω σταθεί σε διάφορες πτυχές της, με έμφαση στους κρετίνους του 7%.
Αν πραγματικά νομίζετε ότι αυτό είναι το μόνο πράγμα που έγραψα σήμερα για το θέμα, ίσως πρέπει να ρίξετε μια ματιά στα υπόλοιπα:
http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/30986
http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/30987
http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/30990
http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/30992
http://www.lifo.gr/now/politics/11221
http://www.lifo.gr/now/politics/11211
http://www.lifo.gr/now/politics/11225
καθώς και κάποια άλλα σε συνεργασία με τους συναδέλφους του Lifo.gr που μπήκαν στο xpress
Και φυσικά έπεται συνέχεια, ήδη ετοιμάζω κι άλλα. Μην στέκεστε μόνο στο ένα ποστ που διαβάσατε.
:)
Ανοιγετε κ. Δημοκίδη τωρα ένα μεγάλο και ενδιαφερον θεμα ή μαλλον δυο που σηκωνουν πολυ αναλυση απο κοινωνιολογους
1. Την σοκαριστικη ευκολια με την οποια χρησιμοποιουνται οι ομοφοβικες λέξεις και εκφρασεις στην γλωσσα μας πραγμα που δειχνει πολλα για την κοινωνια μας. Και εγω δεν νομιζω πως η λεξη αυτη ειπωθηκε κυριολεκτικα ως προσβολη απεναντι στους γκει αλλα με την μεταφορικη της σημασια που σημαινει ᾽᾽αναδρος᾽. Φυσικα η γενναιότητα δεν εχει καμμια σχεση με την σεξουαλικοτητα του καθενος και ειναι ντροπιαστικο να λεει κανεις αυτην την λεξη. Και υπαρχουν και αλλες παρομοιες λεξεις.
2. Αφετερου την ελλειψη αλληλεγγυης μεταξυ των ιδιων των γκει. Πολλλες φορες εχω ακουσει ομοφυλοφυλους ή μπαι αντρες και γυναικες να μιλανε προσβλητικα χρησιμοποιώντας παρομοιες εκφρασεις για αλλους γκει ή να θεωρουν τον αλλον ᾽λιγοτερο αντρα᾽, ᾽λιγοτερο γυναικα᾽, ᾽λιγοτερο γκει ή λιγοτερο λεσβια᾽. Θυμαμαι πολλα περιστατικα - μια πολυ ομορφη λεσβια σε φιλικη συζητηση να μιλα με παθος εναντια στις ανδροπρεπεις λεσβιες, να τις χαρακτηριζει ᾽᾽οχι αρκετα γυναικες᾽ και να φωναζει δειχνοντας το ευρυμεγεθές στηθος της πως αυτη ηταν, ειναι και θα ειναι γυναικαρα και απο την αλλη καποιες dykes να λενε πως οι μπαι ή και οι πιο θυληκες λεσβιες δεν ειναι ᾽αρκετα λεσβιες᾽ και απλα δεν εχουν βρει ακομα τον επιβητορα που θα τις γυρισει στην ετεροφυλοφυλια.
Εχω ακουσει γκει να περιγραφει καυγα με τον επισης γκει διευθυντη του στην δουλεια και να μας τον περιγραφει ως ᾽᾽κραγμενη γρια αδερφαρα᾽᾽ και ανδροπρεπεις γκει και μπαι να μιλανε με αισχρα λογια για τους πιο θυλυπρεπεις αντρες ομοφυλοφυλους.
Ασε πια πολλους τρανσεξουαλ ή γκει τραβεστι (δεν ειναι ολοι οι τραβεστι γκει υπαρχουν και στρειτ αντρες που απλα ντυνονται κατα καιρους με γυναικεια ρουχα) να μιλανε αισχρα για καποιον αλλον τρανς που δεν συμπαθουν λεγοντας ποσο γελοιος δειχνει ο ταδε ενω εκεινοι ειναι θεες.
Εχω ακουσει ομοφυλοφυλους αντρες και γυναικες να μιλανε προσβλητικα για ομοφυλοφυλους /λες που απεκτησαν ή υιοθετησαν παιδια απακαλώντας τους ᾽᾽προδοτες της γκει κουλτουρας᾽᾽ και μικροαστους. Και φυσικα ξερω γκει που ειναι οντως μικροαστοι ακομα και φανατικοι δεξιοι!
Το τι κανει κανεις στο κρεββατι του δεν σημαινει τιποτα ουτε για τις πολιτικες του αποψεις ουτε για το ποσο αλληλεγγυος ειναι με τους αλλους ομοφυλοφυλους. Υπαρχουν γκει και μπαι αντρες και γυναικες με συντηρικοτατες αποψεις και αλλοι που δεν εχουν καμμια μα καμμια διαθεση να υπερασπιστουν οι ιδιοι / οι ιδιες τα αυτονοητα δικαιωματα τους. Και φυσικα λιγο τους νοιαζει πως η αναπαραγη τετοιων εκφρασεων ενθαρρυνει τα στερεοτυπα των ομοφοβικων.
Ο σεβασμος ξεκινα απο μεσα. Οσο ομως και να διαφωνουμε με τις αποψεις της δεν θα σταματησουμε να υπερασπιζουμε την κ. Κανελλη για τις σεξουαλικες της επιλογες ουτε φυσικα θα σταματησουμε να εκφραζουμε την φρικη μας για την επιθεση που δεχτηκε.
Απλα ειναι θλιβερο που η ιδια αθελα της εστω αναπαραγει τα λανθασμενα προτυπα των ομοφοβικων.
Μην νιωθετε ομως ασχημα που την υπερασπιζεστε κ. Δημοκιδη αυτο που πρεπει κανετε. Και εχετε τοσο δικιο με το τελευταιο σας σχολιο και εγω ενιωσα ωραια με την αλληλεγγυη της κ. Δουρου και της κ.Κανελλη, αντε καιρος ειναι να στηριξουμε λιγο ο ενας τον αλλον απεναντι στην κοινη απειλη (δεν λεω ᾽ἐχθρος᾽᾽ διοτι οσο και να τους σιχαινομαι δεν θελω τους Χρυσαυγιτες νεκρους, θελω στην φυλακη τους τραμπουκους και σπιτια τους τους αλλους) παρα τις μεταξυ μας διαφωνιες καλο ειναι σε τετοιους καιρους να ειμαστε ενωμενοι.
Πολλές φορές πιάνω τον εαυτό μου να τις χρησιμοποιεί και αμέσως μετά να μετανιώνω που τις χρησιμοποίησα..
Άρα: δεν δείχνει τίποτα κατά τη γνώμη μου η χρήση της λέξης από την Κανέλλη... Απλά δίνει τροφή στους Κανελλομάχους :)
θα μου πείτε, γιατί δεν χρησιμοποίησε κάποια άλλη -απαλλαγμένη από σεξουαλικά υπονοούμενα λέξη;
κι εγώ θα σας πω: πόσες φορές έχουμε όλοι μας χρησιμοποιήσει τη λέξη "πουστια" π.χ. για να αναφερθούμε σε μια ύπουλη και άνομη πράξη (και όχι σε σεξουαλική προτίμηση); με την ίδια λογική λοιπόν, είμαστε όλοι ομοφοβικοί, έτσι δεν είναι;
Οι λέξεις δεν έχουν πια τόση σημασία κύριε Δημοκίδη. Αλλού βρίσκεται η ουσία.
Ούτε την ψέγω την Λιάνα Κανέλλη, ούτε την καταγγέλω, ούτε τη βρίζω, ούτε βγήκα απ' τα ρούχα μου - και ούτε θα της απαγόρευα ποτέ να μιλάει όπως θέλει.
Έγραψα το ότι μου φάνηκε κάπως, και μίλησα για το πώς ένιωσα εγώ. Δεν ήθελα να υποχρεώσω κανέναν να αλλάξει το πώς μιλάει - εξάλλου το πώς αντιδράμε υπό πίεση είναι κομμάτι του εαυτού μας, και διαφωτιστικό για τον χαρακτήρα μας.
Με την ίδια λογική θα μπορούσε κάποιος να χαρακτηρίσει ομοφοβική την τελευταία κουβέντα της Φλέρυς Νταντωνάκη, για την οποία όπως μας πληροφορεί το site σας σε άλλη (http://www.lifo.gr/team/readersdigest/30953) ανάρτηση: "H τελευταία λέξη που βγήκε από το στόμα της Φλέρυς Νταντωνάκη, στο Νοσοκομείο Μεταξά, λίγο πριν η ανορθόγραφη λέξη «ΑΠΝΙΑ», καταγραφεί στον ιατρικό επίλογο της, σε τελευταίο στάδιο καρκινοπαθούς Ελευθερίας Παπαδαντωνάκη, ήταν η λέξη «Πούστηδες»"
Οι λέξεις μπορούν να μας βλάψουν, μόνο αν το επιτρέψουμε εμείς οι ίδιοι.
Έχετε δίκιο σ' αυτά που λέτε όμως δεν ταιριάζουν σ' αυτά που έγραψα. Δεν βρήκα ΚΑΜΙΑ ομοφοβική πρόθεση πίσω απ' το ξέσπασμα της Κανέλλη. ("κι ας μη την είπε υπονοόντας κάτι, κι ας την είπε με την άλλη έννοιά της.")
Τι βρήκα; Καταρχάς, το έγραψα στο ποστ. Και μετά το εξήγησα ξανά και ξανά με διαφορετικούς τρόπους. Πραγματικά δεν ξέρω πώς αλλιώς να το πω...
παραιτούμαι :)