ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Σιγά τους φωταγωγούς!

Facebook Twitter
0

Παρακολουθώ με απορίατον καυγά για τις δύο πολυκατοικίες στηΔιονυσίου Αρεοπαγίτου, που χωρίζουν τονέο Μουσείο της Ακρόπολης από το μητρικότου βράχο.

Τελικά νομίζω πωςείμαστε εντελώς απαίδευτοι καιακαλλιέργητοι. Δεν έχουμε κριτήρια ήπροσλαμβάνουσες παραστάσεις για τίποτα.Από τη μία ο Tschumi -o πασίγνωστος δημιουργόςτης Villette- από την άλλη ο παγκοσμίωςάγνωστος Κουρεμένος. Τι Λωζάνη - τιΚοζάνη... Από τη μία ένα επαναστατικόκτίριο που δημιουργεί νέα πρότυπα γιατην έκθεση αρχαιοτήτων - από την άλληδύο συνηθισμένες πολυκατοικίες με κάπωςδιακοσμημένη πρόσοψη.

Αποκτήσαμε κι εμείς(επιτέλους) ένα τρίτο έργο σύγχρονηςαρχιτεκτονικής (μετά την ΑμερικάνικηΠρεσβεία του Gropius και ταΟλυμπιακά του Calatrava), το νέο Μουσείο τηςΑκρόπολης, έργο του Bernard Tschumi και τουΜιχάλη Φωτιάδη. Δεν έχουμε ακόμασυνειδητοποιήσει τη σημασία του καισυζητάμε αν θα πρέπει να ρίξουμε δύοπολυκατοικίες, προκειμένου να ενωθείοπτικά με την Ακρόπολη. (Αλλιώς οιεπισκέπτες του, αντί για τον Παρθενώνα,θα βλέπουν τους φωταγωγούς τους). Τοκακό είναι ότι σε αυτές μένουν «επώνυμοι»,οι οποίοι έχουν ξεσηκώσει τον κόσμουπερασπιζόμενοι τους φωταγωγούς...

Η μία πολυκατοικία(έργο Κουρεμένου) έχει μία ενδιαφέρουσαπρόσοψη (καθυστερημένο art decο) αλλά πέραντούτου ουδέν. Τέτοια έργα υπάρχουνάφθονα σε όλη την Ευρώπη. Κανείς δεν θαέρθει στην Αθήνα για να δει μία πρόσοψηart deco - ενώ πολλοί θα έρθουν για το Μουσείοτης Ακρόπολης, αν το προβάλλουμε επαρκώς.(Μην ξεχνάμε: ένα μουσείο, του FrankGehry, άλλαξε τη ζωή τουBilbao).

Οι ιδιοκτήτες τουςέχουν προκαλέσει εκατοντάδες δημοσιεύματα(μέχρι και βίντεο κλιπ στο YouTube όπουεμφανίζονται οι Αθηναίες Κόρες ναδολοφονούνται από τύπους Matrix) και τέτοιοθόρυβο, που θα νόμιζε κανείς πωςεπιχειρείται η κατεδάφιση του Παρθενώνα.Ενώ συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο...

«Κάποτε οι εθνικοίευεργέτες έχτιζαν κτίρια - σήμερα θαέπρεπε να γκρεμίζουν». (Τσαρούχης).Σωστά: ανάσες χρειαζόμαστε - ανάσες!

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ