Ο παιδοτρίβης

Facebook Twitter
0

Οπαιδοτρίβης ήταν σημαντικό πρόσωποστην αρχαία Αθήνα. Ήταν υπεύθυνος γιατην ανατροφή, την εκπαίδευση και τηνεκγύμναση των παιδιών. Στις Νεφέλες τουΑριστοφάνη ο Δίκαιος Λόγος λέει, υμνώνταςτην παλιά αθηναϊκή κοινωνία: «Ενπαιδοτρίβου δε καθίζοντας τον μηρόνέδει προβαλέσθε τους παίδας...». (Στονπαιδοτρίβη τα παιδιά κάθονταν προβάλλονταςτo μπούτι).

Απόμικρός, όταν είχα πρωτακούσει τη λέξη,είχα μπει σε υποψίες. Τρίβει... τι τρίβει;έλεγα. Μήπως έτριβε τα παιδιά; Ότανμεγάλωσα κατάλαβα ότι πράγματι ταέτριβε. Αλλά ήταν για το καλό τους. Όλοτο σύστημα παιδείας στην αρχαία Ελλάδαβασιζόταν στη σχέση των αγοριών μεκάποιον μεγαλύτερο άνδρα που χρησίμευεσαν εραστής, δάσκαλος και πρότυπο γιατο αγόρι. (Για τα κορίτσια δεν μιλάμε -αυτά δεν τα μόρφωνε κανείς. Τα έτριβανμόνο.)

Μεαυτό το σύστημα μορφώθηκαν όλοι αυτοίοι μεγάλοι που θαυμάζουμε. Σήμερα βέβαιαθα τους μάζευε ο εισαγγελέας γιαπαιδεραστές - όμως άλλες ήταν οι αξίεςεκείνης της κοινωνίας. Κι αν κρίνουμεαπό το αποτέλεσμα, το σύστημα πρέπει ναείχε αρετές. Ο Ιερός Λόχος διακρινότανγια τη γενναιότητά του διότι πολεμούσανπλάι πλάι εραστές και ερωμένοι - καικανένας δεν ήθελε να ντροπιαστεί σταμάτια του άλλου.

Έτσιη παιδοφιλία οδηγούσε στον πολιτισμό.Υπουργείο Πολιτισμού δεν είχαν, αλλάπαραγωγή πολιτισμού είχαν τόση, πουτους περίσσευε. Τέτοιο ήταν το περίσσευμαπου, δυόμισι χιλιάδες χρόνια τώρα,τροφοδοτούν όλη την υφήλιο.

Μετάήρθε ο Χριστιανισμός και γέμισε τονκόσμο αμαρτία. Κακό το ένα, βρόμικο τοάλλο, ανομία το τρίτο, ενοχές, τύψεις,φλόγες και καζάνια της κόλασηςπεριτριγύρισαν τη ζωή μας. Από τότεέχασε το γένος των Ελλήνων την παγκόσμιαπρωτοπορία στον πολιτισμό.

Σκεφθείτετώρα να έρθουν μερικοί αρχαιόπληκτοι(κάτι σαν αυτούς του ΛΑΟΣ ή τουςδωδεκαθεϊστές) και να μας προτείνουν,προκειμένου να επιστρέψουμε στο αρχαίοκλέος, να αναβιώσουμε έναν επιτυχημένοαρχαίο θεσμό και να βάλουμε παιδοτρίβηστον πολιτισμό.

Μόνοναυτό μας έλειπε...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ