Η νομιμοποίηση της κάνναβης, οι Έλληνες του εξωτερικού και ο Σταύρος Θεοδωράκης

Η νομιμοποίηση της κάνναβης, οι Έλληνες του εξωτερικού και ο Σταύρος Θεοδωράκης Facebook Twitter
Στο μεγάλο ρεπορτάζ του προηγούμενου τεύχους για την κάνναβη, θέσαμε τριάντα κομβικές ερωτήσεις σε ειδικούς σχετικά με τις χρήσεις, τις ιδιότητες και τη νομιμοποίηση του αμφιλεγόμενου φυτού.
1

Η μεγάλη, αποκαλυπτική συνέντευξη που έδωσε ο Σταύρος Θεοδωράκης στην Κατερίνα Ι. Ανέστη και δημοσιεύτηκε στο LIFO.gr λίγες ώρες μετά την κύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών από τη Βουλή ήταν ένα από τα πιο διαβασμένα άρθρα μας την περασμένη εβδομάδα. Ο Αλέξανδρος Α. γράφει: «Το Ποτάμι δεν είχε ξεκάθαρο ιδεολογικό στίγμα και αυτό ήταν το μοιραίο λάθος του. Θα μπορούσε να έχει ξεκάθαρο φιλελεύθερο ή σοσιαλδημοκρατικό στίγμα, αλλά επέλεξε λίγο απ' όλα. Αυτό το καταδίκασε. Η ΝΔ, π.χ., μπορεί και κρατά συγκεκριμένα ποσοστά γιατί εκπροσωπεί έναν συγκεκριμένο χώρο, τη δεξιά (λαϊκή, φιλελεύθερη, συντηρητική κ.λπ.). Το ΠΑΣΟΚ, παρά την κατρακύλα των ποσοστών του, συντηρεί ένα συγκεκριμένο ακροατήριο γιατί εκπροσωπεί έναν συγκεκριμένο χώρο, τη σοσιαλδημοκρατία. Το ίδιο ο ΣΥΡΙΖΑ με την (λαϊκιστική) αριστερά. Το Ποτάμι, αντίθετα, ήταν λίγο απ' όλα. Ο Θεοδωράκης έκανε, επίσης, το λάθος να είναι συνεχώς "ρεπατζής" του Καμμένου και υπερβολικά φιλικός προς τον ΣΥΡΙΖΑ, τη στιγμή που οι περισσότεροι που ψήφιζαν το Ποτάμι είναι αντι-ΣΥΡΙΖΑ. Γι' αυτό, άλλωστε, τα ποσοστά του Ποταμιού έπεσαν από τις πρώτες εκλογές του '15 στις δεύτερες και στις δημοσκοπήσεις συνέχισε η κατρακύλα. Από τη στιγμή που ο Μητσοτάκης εκλέχθηκε αρχηγός στη ΝΔ και μπορούσε να εκπροσωπήσει καλύτερα τον φιλελεύθερο χώρο, ενώ στα αριστερά η Γεννηματά άρχισε την ανασυγκρότηση του χώρου της σοσιαλδημοκρατίας, δεν υπήρξε περιθώριο για το Ποτάμι κι έτσι άρχισε να φυλλορροεί».


«Η νέα γενιά Ελλήνων του εξωτερικού και ο πατριωτισμός μας» ήταν ο τίτλος του άρθρου της Βίβιαν Στεργίου, όπου έγραφε πως «οι έξω Έλληνες μπορούν να βοηθήσουν τους μέσα Έλληνες να δημιουργήσουν έναν υγιή πατριωτισμό». Ο St Beijinger διαπιστώνει: «Δυστυχώς, το ότι ζει κάποιος για χρόνια στο εξωτερικό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ανοίγει το μυαλό του ή ότι αφήνει τους εθνικισμούς πίσω ή ότι γίνεται λιγότερο ρατσιστής. Έχω γνωρίσει αρκετούς Έλληνες που, ενώ μένουν στην Κίνα για χρόνια, μισούν τους Κινέζους, χρησιμοποιούν απαξιωτικές εκφράσεις και στερεότυπα γι' αυτούς και τη χώρα που τους δίνει τα προς το ζην. Είναι να απορεί κανείς πώς άτομα που μπορεί ακόμα και να έχουν παντρευτεί ξένους εξακολουθούν να είναι ρατσιστές και μισαλλόδοξοι. Τελικά, αν η οπτική είναι λάθος, είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να αλλάξει μετά. Και οι άνθρωποι αυτοί απλώς θα ψάχνουν πάντα να βρουν πού διαφέρουμε και πού οι Έλληνες είναι ανώτεροι από τους άλλους».


☛ Το άρθρο του Κωστή Παπαϊωάννου με τίτλο «Πες "όχι" στις Πρέσπες, τζάμπα είναι» σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως. Ο/Η Cogito ergo sum σημειώνει: «Συμφωνώ με το άρθρο και την ψύχραιμη ματιά του. Είμαι από εκείνους που τόσα χρόνια δεν έχουν καταλάβει γιατί γίνεται αυτό που γίνεται. Πώς μπορούμε ως λαός να αγνοούμε έτσι την πραγματικότητα, όταν αυτή δεν συμβαδίζει με τις φαντασιώσεις μας; Γιατί μεγαλώνουμε πιστεύοντας ότι όλος ο κόσμος περιστρέφεται γύρω μας; Εμείς είμαστε το κέντρο του, όλοι μας χρωστάνε, όλοι πρέπει να υποκλιθούν στο μεγαλείο μας. Όσοι ζουν στο εξωτερικό μπορούν ίσως να δουν πιο καθαρά τον παραλογισμό του πράγματος. Προσπαθήστε να εξηγήσετε όλα αυτά τα "δίκαια" σε κάποιον ξένο, όχι μόνο μεταξύ μας. Η προσπάθεια είναι διαφωτιστική».


☛ Στο μεγάλο ρεπορτάζ του προηγούμενου τεύχους για την κάνναβη, θέσαμε τριάντα κομβικές ερωτήσεις σε ειδικούς σχετικά με τις χρήσεις, τις ιδιότητες και τη νομιμοποίηση του αμφιλεγόμενου φυτού. Ο Μαύρος Γάτος αναφέρει: «Έχω στην γκαρνταρόμπα μου ένα παντελόνι από κάνναβη. Εξαιρετική υφή, εξαιρετική αντοχή, πολύ δροσερό το καλοκαίρι. Επίσης, η μπίρα με κάνναβη (μη ευφορική) είναι εξαιρετική, για όσους τουλάχιστον αγαπούν την πικρούτσικη γεύση των δυνατών pilsner».


☛ Στη «Φωνή Λαού» του προηγούμενου τεύχους ο επιμελητής της έκθεσης «Bunker», Γιώργος Γεωργακόπουλος, μίλησε στον Δημήτρη Κυριαζή για ένα σπάνιο δείγμα προπολεμικού καταφυγίου σε ιδιωτική πολυκατοικία της Αθήνας. Ο Takis σχολιάζει: «Πρόσφατα είχα την τύχη να παρακολουθήσω μια ξενάγηση σε τρία διαφορετικά καταφύγια του κέντρου της Αθήνας, τα δύο σε ιδιωτικές πολυκατοικίες. Από τα μέσα της δεκαετίας του '30 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '50 ήταν υποχρεωτικό οι πολυκατοικίες να διαθέτουν καταφύγιο. Τα καταφύγια ήταν κατασκευασμένα με ειδικές προδιαγραφές και εξόδους διαφυγής, ώστε ακόμα κι αν γκρεμιζόταν η πολυκατοικία στην οποία βρίσκονταν, αυτά να έμεναν ανέπαφα (από τις τότε βόμβες). Δυστυχώς, τα περισσότερα σήμερα είναι κακοδιατηρημένα και εγκαταλελειμμένα. Ένα, το οποίο είναι επισκέψιμο και χώρος μνήμης, είναι αυτό της Κοραή 4, στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο στην Κατοχή μετατράπηκε σε χώρο κράτησης της Γκεστάπο».

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

 

Στήλες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταύρος Θεοδωράκης: «Είναι αλήθεια. Προδοθήκαμε»

Το Ποτάμι σε σταυροδρόμι / Σταύρος Θεοδωράκης: «Είναι αλήθεια. Προδοθήκαμε»

Αποκαλυπτικός και βαθιά εξομολογητικός ο Σταύρος Θεοδωράκης μιλά λίγο μετά την ψήφιση της Συμφωνίας των Πρεσπών για τα πάντα: αυτούς που θέλουν να σκοτώσουν το Ποτάμι, την υπόσχεση της Γεννηματά, τον ρόλο του Μητσοτάκη, την επόμενη μέρα του Ποταμιού και τον αιφνιδιασμό που ετοιμάζει.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ Ι. ΑΝΕΣΤΗ
30 απαντήσεις σε κομβικές απορίες για τη νομιμοποίηση και τη χρήση της κάνναβης

Παγκόσμια Ημέρα για τη Νομιμοποίηση της Κάνναβης / 30 απαντήσεις σε κομβικές απορίες για τη νομιμοποίηση και τη χρήση της κάνναβης

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για τη φαρμακευτική, τη βιομηχανική και την ψυχαγωγική κάνναβη, τα παράγωγα, τις χρήσεις τους και το νομικό πλαίσιο που ισχύει στην Ελλάδα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M. HULOT, ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ, ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ