Το σκάνδαλο του Ōtsu.

Το σκάνδαλο του Ōtsu. Facebook Twitter
0

Ο τσάρεβιτς Νικολάι Αλεξάντροβιτς (ο μετέπειτα τσάρος Νικόλαoς B') στο Nagasaki το 1891. Nagasaki City Library Archives. Βλ. Wikimedia Commons.

 

Σύμφωνα με την καθιερωμένη παράδοση, ο διάδοχος του ρωσικού θρόνου έπρεπε για να ολοκληρώσει έναν ορισμένο κύκλο σπουδών να πραγματοποίησει ένα μεγάλο "διαπαιδαγωγικό" ταξίδι. Στον τσάρεβιτς Νικολάι Αλεξάντροβιτς ανατέθηκε η τελετή των εγκαινίων του Τρανσιβηρικού στο Vladivostok, και στη συνέχεια μία αποστολή "μύησης" στις αυλές διαφόρων μοναρχιών της Ευρώπης και της Ασίας, ώστε να αποκτήσει ο ίδιος την προσωπική επαφή και τη γνώση των συσχετισμών εξουσίας της εποχής που θα του ήταν αργότερα χρήσιμες. Μετά την πρώτη επίσκεψη στον οίκο των Αψβούργων στη Βιέννη, ο τσάρεβιτς επιβιβάστηκε στην Τεργέστη στο θωρηκτό Μνήμη της Αζοφικής για να συνεχίσει το ταξίδι του προς την Ελλάδα. Εκεί, συνάντησε τον ξαδελφό του, τον πρίγκιπα Γεώργιο, που θα τον συνόδευε στο υπόλοιπο ταξίδι του. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Ο τσάρεβιτς, ο πρίγκιπας Γεώργιος και ο Μέγας Δούκας Georgy Alexandrovich με τους αξιωματικούς του θωρηκτού Μνήμη της Αζοφικής. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Στις αρχές Οκτωβρίου, ο μικρός στόλος που συνόδευε τον διάδοχο (τρία πολεμικά πλοία συνολικά) απέπλευσε από τον Πειραιά με κατεύθυνση την Αίγυπτο. Στο κέντρο της φωτογραφίας, κάτω από τις Πυραμίδες, διακρίνονται οι δύο ξάδελφοι. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Ανάπαυση στο κατάστρωμα του θωρηκτού Μνήμη της Αζοφικής. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Ο τσάρεβιτς με τους αξιωματικούς του πλοίου. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Το γραφείο του τσάρεβιτς στο πλοίο Μνήμη της Αζοφικής. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Η καμπίνα του τσάρεβιτς στο Μνήμη της Αζοφικής. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Η εκκλησία του καταδρομικού Βλαδίμηρος ο Μονομάχος που συνόδευε τον διάδοχο.Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Διάλειμμα για κάπνισμα παρέα με τον με τον πρίγκιπα Γεώργιο και τον Μέγα Δούκα Georgy Alexandrovich (μεταξύ άλλων), μετά από ένα γεύμα στο θωρηκτό  Μνήμη της Αζοφικής. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

 Στις 15 Απριλίου 1891, ο στόλος φτάνει στην Ιαπωνία, στο λιμάνι του Nagasaki. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Από ένα μπαλκόνι, ο τσάρεβιτς Νικολάι και ο πρίγκιπας Γεώργιος παρακολουθούν την πομπή που ο ιάπωνας αυτοκράτορας οργάνωσε προς τιμήν τους. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Η επίσκεψη στην Ιαπωνία άρχισε από το Nagasaki, όπου ο τσάρεβιτς είχε την ευκαιρία να κινηθεί ινκόγκνιτο, κυρίως για να επισκεφτεί τη γειτονική ρωσική παροικία Ienasa που είχε δημιουργηθεί το 1870 μετά το ναυάγιο της ρώσικης φρεγάτας Askold και τη διάσωση των 600 ναυτών της. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Αξιωματικοί της μοίρας με τις "προσωρινές τους συζύγους". Στους ξένους επισκέπτες δινόταν η δυνατότητα να συντηρούν ντόπιες γυναίκες καθ' όλο το διάστημα της παραμονής τους. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Ιαπωνικό πλοίο φορτωμένο με δώρα για τον τσάρεβιτς και την ακολουθία του. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Nagasaki. Το Tea House Amati-san, όπου ο Διάδοχος πέρασε όλο το βράδυ παίζοντας μπιλιάρδο. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Kobe. Το Oriental Hotel, όπου διέμεινε η αποστολή. Την ίδια ημέρα, ο διάδοχος με τη συνοδεία του αποφάσισε να επισκεφτεί το Kyoto. 'Εξω από το ξενοδοχείο συγκεντρώθηκε κόσμος με ανάμικτα συναισθήματα προς τους φιλοξενούμενους, εντείνοντας ένα κλίμα ανησυχίας που είχε προκαλέσει μία πρόσφατη απειλητική επιστολή γραμμένη με αίμα με παραλήπτη τη ρωσική διπλωματική αποστολή. Στις 29 Απριλίου, ο διάδοχος και ο πρίγκιπας Γεώργιος, συνοδευόμενοι από τον πρίγκιπα Arisugawa-no-miya μεταφέρθηκαν με rickshaw από το Kyoto στην πόλη Ōtsu. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Στο Ōtsu, ο κόσμος συνωστιζόταν για να δει το πέρασμα της πομπής των 40  rickshaws που επέστρεφε στο Kyoto. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Τη στιγμή που περνούσε η πομπή μέσα από τους δρόμους του Ōtsu,  ένας φρουρός με το όνομα Tsuda Sanzō όρμησε με σπαθί σαμουράι κατά του τσάρεβιτς και του κατάφερε δύο χτυπήματα στο πρόσωπο, αλλά πρόλαβε ο πρίγκιπας Γεώργιος να τον αφόπλισει με το μπαστούνι του, σώζοντας έτσι τη ζωή του ξαδέλφου του. Βλ. P.Ilyshev, Η επίθεση κατά του τσάρεβιτς Νικολάι και Wikimedia Commons.

 

Το κατάστημα, όπουν παρείχαν τις πρώτες βοήθειες στον τσάρεβιτς. 
Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Στο κατάστρωμα του ρωσικού θωρηκτού, οι δύο αχθοφόροι με τα παράσημα που τους απένειμαν, επειδή κυνήγησαν και ακινητοποίησαν τον δράστη. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Ο ιάπωνας αυτοκράτορας Meiji (στη φωτ. αριστ.) θορυβήθηκε πολύ όταν πληροφορήθηκε την επίθεση κατά του τσάρεβιτς, σε σημείο να κάνει ολονύκτιο ταξίδι με τρένο για να συναντήσει το ταχύτερο δυνατό τον υψηλό φιλοξενουμενό του και να του εκφράσει τη βαθιά λύπη του. Ο φόβος του ήταν μήπως βρει η Ρωσία  σ' αυτό το περιστατικό μία αφορμή για πόλεμο. Απέτρεψε εκείνη τη στιγμή τα χειρότερα, αλλά ο πόλεμος έγινε τελικά μετά από 15 χρόνια. Διάφοροι ιστορικοί ερίζουν ακόμη για το πόσο επηρέασε τον Τσάρο (πια) Νικόλαο Β' η ανεξίτηλη χαρακιά μήκους 9 εκ. που δέχτηκε στην Ιαπωνία. βλ. Wikimedia Commons. Δεξ., οι προσωπικές αγορές του τσάρεβιτς στο παζάρι του Kyoto. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Τα δώρα της ιαπωνικής αυτοκρατορικής οικογένειας στοιβαγμένα στο κατάστρωμα του ρωσικού θωρηκτού μετά το επείγον τηλεγράφημα που έστειλε ο Τσάρος ζητώντας από τον γιο του να διακόψει το ταξίδι του και να επιστρέψει στο Vladivistok. Βλ. Humus/livejournal.com.

 

Οι δύο ξάδελφοι. Αριστ., ο πρίγκιπας Γεώργιος με τη συζυγό του Marie Bonaparte ("αποκαταστάθηκε" πολύ καιρό μετά το ταξίδι του στην Ιαπωνία), και δεξ., πορτρέτο του τσάρεβιτς Νικολάι Αλεξάντροβιτς (1896) από τον ρώσο ζωγράφο Nikolay Repin. The State History Museum, Μόσχα. Βλ. the first waltz και Wikimedia Commons.

 

Ο πρίγκιπας Γεώργιος απογοητεύτηκε οικτρά από τις επικρίσεις που δέχτηκε σχετικά με το περιστατικό της επίθεσης, κυρίως από τη μεριά των Ρώσων που τον θεωρούσαν και τον κύριο υπεύθυνο, επειδή συμπαρέσυρε τον τσάρεβιτς σε μέρη επικίνδυνα, ενθαρρυνοντάς τον ακόμη και να βεβηλώσει ένα ναό, πράγμα που έστρεψε τον κόσμο εναντίον τους. Και το χειρότερο για την εικόνα του, δεν του επετράπη να επιστρέψει μαζί με τον τσάρεβιτς. Βλ. Wikimedia Commons.

 

Η οικογένεια Romanov. Μία σπάνια φωτογραφία, κυρίως από την άποψη ότι τα σηκωμένα μανίκια του Τσάρου Νικόλαου Β' αποκαλύπτουν το τατουάζ με το δράκο που είχε κάνει στο Nagasaki θέλοντας να μιμηθεί τον γάλλο αξιωματικό του ναυτικού και συγγραφέα Pierre Loti.  Είχε διαβάσει το βιβλίο του Madame Butterfly πριν αναχωρήσει για το ταξίδι του στην Ιαπωνία. Βλ. The Romanov Family .

 

Τα τατού των βασιλέων. Ο έλληνας ξάδελφος προτίμησε μία διακριτική άγκυρα. Βλ. Έλληνες Βασιλείς και Imperial Familylikearomanov.tumblr.

Ο Pierre Loti σε ένα ανατολίτικο δωμάτιο του σπιτιού του στο Rochefort (c. 1900). Βλ. StuRap.flickr.

 

Osaka. Το ξενοδοχείο όπου ο τσάρεβιτς συνήλθε από τα τραυματά του. Βλ. Humus/livejournal.com.

Η τουριστική περιήγηση του τσάρεβιτς στην Ιαπωνία ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο πάρκο Uyeno του Tokyo, που φημιζόταν για τις κερασιές του και τον μνημειώδη Βούδα του. Βλ. Humus/livejournal.com.

Τα "αναμνηστικά" από το περιπετειώδες ταξίδι του τσάρεβιτς στην Ιαπωνία, όπως παρουσιάστηκαν σε μία έκθεση στη Ρωσία το 1894. Βλ. Humus/livejournal.com.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Σαν σημερα / Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Μυστικιστής, φιλόσοφος, πνευματικός δάσκαλος, συγγραφέας, μουσικοσυνθέτης, ταξιδευτής, υπήρξε πνεύμα χαρισματικό που επηρέασε κόσμο. Εβδομήντα χρόνια μετά τον θάνατό του (29/10/1949) πολλά ερωτήματα γι' αυτό τον «γητευτή ψυχών» παραμένουν άλυτα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Σαν Σήμερα / Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

«Η Νταϊάνα διεκδίκησε την εκτίμηση ενός βασιλικού περίγυρου που τη χρησιμοποίησε κατά περίσταση. Διεκδίκησε την ελευθερία της από έναν σύζυγο που την έβλεπε πάντα ως την αιτία του προσωπικού του αδιεξόδου. Διεκδίκησε τα παιδιά της από μια συντηρητική οικογένεια. Και εν τέλει διεκδίκησε τη ζωή της από τους ηδονοβλεψίες παπαράτσι που την καταδίωκαν ανελέητα»
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT