El Negro de Bañolas

Facebook Twitter
2

El Bosquimano de Bañolas, ή el Negro de Bañolas, όπως είναι περισσότερο γνωστός. Πρόκειται για έναν άντρα της φυλής San της Νότιας Αφρικής, του οποίου το πτώμα κλάπηκε και ταριχεύτηκε από τους γάλλους αδελφούς Verraux γύρω στο 1830. Στη συνέχεια, ο ταριχευμένος άντρας αγοράστηκε από τον ισπανό κτηνίατρο Francesc Darder i Llimona που το παρουσίασε πρώτα στην Διεθνή 'Εκθεση της Βαρκελώνης του 1888 πριν το δωρήσει μαζί με την υπόλοιπη συλλογή του στο Museo Darder de Bañolas.

Με την αφαίρεση του Negro de Bañolas από το Μουσείο Darder εξαλείφθηκε ένα ακόμη κατάλοιπο της αποικιοκρατίας, αλλά η αλήθεια είναι πως οι κάτοικοι της ισπανικής πόλης Bañolas λυπήθηκαν που αποχωρίστηκαν "ένα μέλος της οικογενειάς τους".

 

Ο Francesc Darder i Llimona στο εργαστήρι του. Δίπλα του, στη μικρή φωτογραφία, ένας από τους αδελφούς Verraux (αριστερά). Το πάθος του Francesc Darder i Llimona για τη φυσική ιστορία μαρτυρούν και τα διάφορα σχετικά περιοδικά που εξέδιδε.

 

Ο ιατρός Alphonse Arcelín ήταν ο πρώτος που έθιξε το θέμα της παραμονής του Negro de Bañolas στο Museo Darder με μία επιστολή που απηύθυνε το 1991 στον δήμαρχο της πόλης. Με το αιτήμα του συντάχθηκαν αριστερές παρατάξεις, αφρικανικές κυβερνήσεις, αλλά και ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Kofi Annan. Οι κάτοικοι πήραν κι αυτοί μέρος στη διαμάχη. 7.200 υπογραφές συγκεντρώθηκαν υπέρ της παραμονής του Negro de Bañolas στο Μουσείο. Τελικά, το 1997, μετά από διάφορες συσκέψεις στον ΟΗΕ και την Αφρικανική 'Ενωση, ο Negro de Bañolas αφαιρέθηκε από τις προθήκες του Museo Darder. Δέκα χρόνια αργότερα, το 2007, κι αφού ολοκληρώθηκαν στο Εθνικό Ανθρωπολογικό Μουσείο της Μαδρίτης όλες οι σχετικές μελέτες, ο Negro de Bañolas επέστρεψε στην Botsuana, όπου η ταφή του έγινε με όλες τις τιμές στο Πάρκο των Ηρώων.

 

Ο τάφος του Negro de Bañolas.

 

Αριστερά : Τα εγκαίνια του Museo Darder de Bañolas το 1916. Δεξιά : αφίσα της Διεθνούς 'Εκθεσης της Βαρκελώνης του 1888.

 

Το Museo Darder de Bañolas (δεξ. με τη νέα πτερυγά του). Φωτ. Museo Darder.

 

Η διαδικασία της ταρίχευσης μέσα από διάφορα εκθέματα. Φωτ. Gontzal Largo.

Πριν και μετά την αποκατάσταση.

Προθήκη αφιερωμένη στα Cabinets de Curiosités. Φωτ. Gontzal Largo.

Συλλογή Pilar Branyas (1920).

                        

Αριστ. : Φωτ. F. X. Butinyà. Δεξ. : πλήρης σκελετός σκίουρου.

 

Τα ταριχευμένα λιοντάρια του ζωολογικού κήπου της Βαρκελώνης. Φωτ. Gontzal Largo.

 

Ταξινόμηση εντόμων στις αποθήκες του μουσείου.

Δωρεές στο μουσείο.

 

Ο καταψύκτης του μουσείου.

Το εργαστήριο ταρίχευσης και συντήρησης. Φωτ. Gontzal Largo.

'Αντρες της φυλής San. Φωτ. The Vagabond Adventures of Lucie, Lachlan and Bow Wow.

'Αντρες της φυλής San. Φωτ. The Vagabond Adventures of Lucie, Lachlan and Bow Wow.

 

O Guillermo Antonio Farin, σχοινοβάτης, ιμπρεσάριος τσίρκου, εξερευνητής, συγγραφέας, ζωγράφος, εφευρέτης... 'Ηταν από τους πρώτους που συνέλαβαν την ιδέα του "άγριου" ως θέαμα. Εδώ, ανάμεσα σε Πηγμαίους.

Black Venus (2010), η ταινία του Abdellatif Kechiche που αναφέρεται στην πραγματική ιστορία της Saartjie Baartman.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Σαν Σήμερα / Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

«Η Νταϊάνα διεκδίκησε την εκτίμηση ενός βασιλικού περίγυρου που τη χρησιμοποίησε κατά περίσταση. Διεκδίκησε την ελευθερία της από έναν σύζυγο που την έβλεπε πάντα ως την αιτία του προσωπικού του αδιεξόδου. Διεκδίκησε τα παιδιά της από μια συντηρητική οικογένεια. Και εν τέλει διεκδίκησε τη ζωή της από τους ηδονοβλεψίες παπαράτσι που την καταδίωκαν ανελέητα»
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Μόδα & Στυλ / Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Σήμερα, στα γενέθλιά του, θυμόμαστε τον μελαγχολικό βασιλιά της γαλλικής couture μέσα από τη διαδρομή του στο Μαρόκο, που δεν υπήρξε απλώς ένας τόπος ελευθερίας αλλά και η μούσα του στη ζωή και στη δουλειά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Γεννήθηκε σαν σήμερα  / Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Στις 15 Απριλίου 1489 γεννήθηκε ο αρχιτέκτονας που έφτιαξε από τριακόσια τριάντα έργα. Ανάμεσα σε αυτά, το Τέμενος του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς (1550 -1557) και το Κουρσούμ Τζαμί ή Τζαμί του Οσμάν Σαχ στα Τρίκαλα, το μοναδικό του έργο που σώζεται στην Ελλάδα.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ

σχόλια

2 σχόλια