Αφιέρωμα στον ρώσο καλλιτέχνη Vladimir Tatlin.

Facebook Twitter
1

Letatlin, iπτάμενη μηχανή σχεδιασμένη από τον Tatlin (εμπνευσμένη από τις αντίστοιχες του Leonardo da Vinci). Εδώ, παρουσιάζεται η θέση του σώματος κατά την πτήση. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova, ed. Corvina Khiado, Budapest, 1984.

 

Ο Vladimir Tatlin με ναυτική στολή. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

Ναύτης, αυτοπορτρέτο του Vladimir Tatlin, 1911. Βλ. Une Dilettante-Elizabeth.

 

Δεξ. : Ο Tatlin στην έκθεση ρωσικής λαικής τέχνης στο Βερολίνο (1913). Ποζάρει ως τυφλός παίκτης bandura. Φωτ. Ts. Gali.

Αριστ. : Ο Tatlin με την bandura του στη δεκαετία του '40. Φωτ. Ts. Gali.

Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

Διακοπές στη Lakhernskaia κοντά στη Μόσχα το καλοκαίρι του 1915. O Tatlin στέκεται όρθιος αριστερά στη φωτογραφία. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

Δεξ. : Ο Vladimir Tatlin με τη γυναίκα του και το γιο του στο Leningrad (1924-25). Φωτ. Ts. Gali. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

Ο Vladimir Tatlin κατασκευάζει μαζί με τους βοηθούς του μία μακέτα του έργου του "Μνημείο για την Τρίτη Διεθνή" (1920).Το συγκεκριμένο έργο είναι και το πιο γνωστό του.

 

Το Μνημείο για την Τρίτη Διεθνή σε σμίκρυνση σε πρωτομαγιάτικη παρέλαση στο Leningrad το 1926.

 

Δεξ. : Πρώτη Διεθνής 'Εκθεση Dada, Otto Burchard Gallery, Βερολίνο 1920- Art is Dead - Long live Tatlin's New Machine Art.

 

Vladimir Tatlin, Installation at "0.10. The Last Futurist Exhibition", Petrograd, December 1915. Βλ. Feminist Theories and Art Practices, 1960s-1990s.

 

Νεκρικό άρμα στην κηδεία του Μαγιακόφσκι σχεδιασμένο από τον Vladimir Tatlin. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

'Αλλη όψη του άρματος στην κηδεία του Μαγιακόφσκι. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

Σκηνικό θεάτρου. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

Η αίθουσα του θρόνου του βασιλιά Sigismund. Σκηνικό θεάτρου. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

Κατάστρωμα πλοίου. Σκηνικό θεάτρου. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

Το Δάσος, σκηνικό θεάτρου. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

Αυλαία θεάτρου. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

Καρέκλα Tatlin-Rogozhin (1927). Παγκάκι και πλαίσιο για έλκηθρο. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

Café Pittoresque, Μόσχα, 1917-18. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

Εσωτερικό του Café Pittoresque. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

Δεξ. : "Για Πέμπτη φορά". Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

Letatlin,  μοντέλο με αντηρίδες και πτερύγια. Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 

Δοκιμή του Letatlin σε επίδειξη ανεμοπλάνων στη Μόσχα (1933). Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

Δοκιμή του Letatlin σε επίδειξη ανεμοπλάνων στη Μόσχα (1933). Βλ. Tatlin, Larissa Alekseevna Zhadova.

 Vladimir Tatlin, The New Everyday Life, magazine article, 1924. Βλ. Feminist Theories and Art Practices, 1960s-1990s.

 

Tatlin's Normal-clothes were reconstructed in paper for the action Long Live Tatlins Art ! The action took place on the 22th-23th of September, 2000 in S-Petersburg. 5 participants in paper Normal-clothes walked on the streets. ('Long Live Tatlins' Art!' project has taken into the Tretyakov Gallery?s Contemporary Art collection in 2002).

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Σαν σημερα / Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Μυστικιστής, φιλόσοφος, πνευματικός δάσκαλος, συγγραφέας, μουσικοσυνθέτης, ταξιδευτής, υπήρξε πνεύμα χαρισματικό που επηρέασε κόσμο. Εβδομήντα χρόνια μετά τον θάνατό του (29/10/1949) πολλά ερωτήματα γι' αυτό τον «γητευτή ψυχών» παραμένουν άλυτα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Σαν Σήμερα / Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

«Η Νταϊάνα διεκδίκησε την εκτίμηση ενός βασιλικού περίγυρου που τη χρησιμοποίησε κατά περίσταση. Διεκδίκησε την ελευθερία της από έναν σύζυγο που την έβλεπε πάντα ως την αιτία του προσωπικού του αδιεξόδου. Διεκδίκησε τα παιδιά της από μια συντηρητική οικογένεια. Και εν τέλει διεκδίκησε τη ζωή της από τους ηδονοβλεψίες παπαράτσι που την καταδίωκαν ανελέητα»
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια