10 έλληνες έφηβοι αξιολογούν τα social media: ποια χρησιμοποιούν και ποια θεωρούν απολύτως βαρετά
Παιδιά ηλικίας 15 έως 18 χρονών δίνουν το δικό τους χρήσιμο σχόλιο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την εμπειρία τους από αυτά
Από τον M.Hulot
Το εντυπωσιακό με αυτήν τη μικρή «έρευνα» για τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τα social media οι νέοι άνθρωποι στην Ελλάδα –με μαρτυρίες δέκα παιδιών 15-18 χρονών, από διαφορετικές περιοχές και backgrounds– είναι το συμπέρασμα πως, παρόλο που αυξάνεται ο αριθμός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αυτά που χρησιμοποιούν οι έφηβοι είναι ελάχιστα και συγκεκριμένα: το Instagram, το Facebook, οι εφαρμογές για chat (Viber, WhatsApp, Snapchat) και το YouTube. Όλα τα υπόλοιπα χρησιμοποιούνται ελάχιστα ή καθόλου. Κάποια -βάσει λίστας που τους δόθηκε για να σχολιάσουν- (Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, Tumblr, WhatsApp, LinkedIn, Viber, Pinterest, YouTube, Reddit, Ello, Tinder, Swarm, Medium, Plague, Yik Yak) τα αγνοούσαν εντελώς, ενώ αναφέρθηκαν δύο επιπλέον, που δεν υπήρχαν στη λίστα (Bloglovin', Quora). Από τα δημοφιλή μέσα, το Twitter το έχουν στο κινητό τους μόνο οι 2 στους 10, το χρησιμοποιούν σπάνια, ενώ κανένας και καμία δεν το βρίσκει ενδιαφέρον. Το πιο δημοφιλές είναι με διαφορά το Instagram (το χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση και οι 10), ακολουθούν το Facebook (9 στους 10) και το YouTube (8 στους 10).

«Το Instagram και το Messenger είναι τα social media που χρησιμοποιώ πιο συχνά. Ακολουθούν με τη σειρά τα Bloglovin', Pinterest, Twitter και Snapchat, ενώ στο τέλος είναι το Facebook και το YouTube. Δεν έχω στάνταρ ροή ενημέρωσης, διαφέρει από μέρα σε μέρα, ανάλογα με το πρόγραμμά μου. Επίσης, η συχνότητα ενημερώσεων δεν είναι ίδια για κάθε μέσο. Κοιτάζω τις ειδοποιήσεις μου –στο Instagram έως και 8 φορές την ημέρα– και κάνω ένα complete scroll για νέο περιεχόμενο και ανανέωση των ενημερώσεων. Στο σχολείο το χρησιμοποιούσα μόνο σε ώρες διαλείμματος, αποκλειστικά και μόνο για να περάσει η ώρα. Το πανεπιστήμιο είναι μια διαφορετική κατάσταση, όπου η χρήση του κινητού γίνεται πιο εκτεταμένα, όχι όμως σε επίπεδο social media. Ωστόσο, πάντα κάποιος θα ρωτήσει κάτι στην ομαδική συνομιλία του εξαμήνου στο Facebook, πάντα θα κάνεις ένα face-swap ή ένα post γκρίνιας στο Snapchat, χωρίς να υπάρχει κάποιος λόγος απαραίτητα, απλώς για να γνωρίζει ο περίγυρός σου ότι είσαι ζωντανός! Δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ WhatsApp, LinkedIn, Reddit, Ello, Tinder, Swarm, Medium, Plague, Yik Yak. Δεν γνώριζα καν την ύπαρξη μερικών από αυτά. Από την άλλη πλευρά, το Viber, που χρησιμοποιούσα κάποτε, με αφήνει αδιάφορο. Είναι μια ακόμα εφαρμογή που προσφέρει "δωρεάν" επικοινωνία, χωρίς να έχει κάτι άξιο προσοχής, σε αντίθεση με το Messenger, που αποτελεί την προέκταση της προσωπικής επικοινωνίας στο Facebook. Το πρώτο μέσο που δίνω σε κάποιον που γνωρίζω είναι το Instagram. Είναι ένα portfolio του εαυτού και της δουλειάς μου. Νομίζω ότι η καλύτερη στιγμή μου στα social media ήταν όταν μου ανακοίνωσε το Instagram πως είμαι προτεινόμενος χρήστης για "ακολούθηση" και "πρότυπο χρήστη". Το πιο δημοφιλές μέσο στους φίλους μου είναι το Instagram με διαφορά».
Κ.Φ., 18

«Τα social media που χρησιμοποιώ συχνότερα είναι το Facebook και το Instagram. Περιορίζω όσο είναι δυνατό τη χρήση τους στο σπίτι μου, αλλά δεν κρύβω το γεγονός ότι πολλές φορές έχω καταλήξει να ασχολούμαι με κάποιο κοινωνικό δίκτυο στο σχολείο για να ξεφύγω λίγο από τη βαρεμάρα του μαθήματος. Γενικά, έχω δημιουργήσει λογαριασμούς σε αρκετά κοινωνικά δίκτυα και όλα αυτά τα χρησιμοποιώ ενεργά και σχεδόν όλα σε καθημερινή βάση. Εκτός από το Facebook και το Instagram, έχω Viber, Snapchat και YouTube. Όλα τα υπόλοιπα μέσα είτε δεν τα έχω χρησιμοποιήσει ποτέ είτε έχουν πέσει στην αντίληψή μου και δεν ασχολήθηκα με αυτά ποτέ».
Μ.Δ., 16

«Χρησιμοποιούσα Facebook μέχρι πριν από λίγο καιρό, αλλά το διέγραψα γιατί ετοιμάζομαι για τις Πανελλαδικές και δεν θέλω να μου τρώει χρόνο. Αυτήν τη στιγμή χρησιμοποιώ κυρίως Viber και WhatsApp. Δεν μπορούσα να είμαι εντελώς αποκομμένη από την κοινωνική ζωή, άλλωστε η καθημερινή επικοινωνία με κοντινά σου πρόσωπα είναι απαραίτητη. Τις δύο εφαρμογές τις κατατάσσω στην ίδια κατηγορία, άλλοι έχουν το ένα κι άλλοι το άλλο. Με αυτό τον τρόπο, μπορώ να επικοινωνήσω ουσιαστικά στέλνοντας μηνύματα, ηχογραφήσεις, φωτογραφίες και βίντεο στους φίλους μου. Ακόμα, είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι υπάρχει η δυνατότητα της δωρεάν επικοινωνίας, αρκεί να είσαι συνδεδεμένος στο Ιnternet ή να έχεις 3G. Εφαρμογές που έχω χρησιμοποιήσει στο παρελθόν, αλλά δεν μου άρεσαν, είναι το Snapchat και το Twitter. Το πρώτο γιατί μετά από ένα σημείο το βαρέθηκα, δεν με ενδιέφερε τι κάνει καθένας κάθε λεπτό ή πού βρίσκεται ή με ποιους είναι. Όσο για το δεύτερο, είχα κάνει εγγραφή όταν ήμουν πολύ μικρή από περιέργεια, αλλά γρήγορα συνειδητοποίησα ότι δεν μου είναι χρήσιμο και δεν ταιριάζει στα ενδιαφέροντά μου. Βρίσκω πολύ βαρετό να διαβάζω τα σχόλια και τις εξυπνάδες του καθενός».
Ε.Μ., 17

Instagram

«Μόνο η εικόνα καταφέρνει να μεταδώσει πληροφορίες, να διαφημίσει, να καταγράψει, να στοχοποιήσει αθόρυβα. Παρουσιάζει οτιδήποτε θέλει άμεσα και παράλληλα μπορεί να εμβαθύνει τρομακτικά. Το Instagram αποτελεί το ιδανικό κοινωνικό μέσο, βασισμένο αποκλειστικά στις εικόνες, είτε επικοινωνείς είτε δημοσιεύεις κάτι. Επίσης, παρέχει στον χρήστη τη δυνατότητα να παρακολουθεί επιλεκτικά οτιδήποτε επιθυμεί, ενώ του επιτρέπει να απευθυνθεί σε συγκεκριμένο κοινό. Το Instagram αποτελεί το πιο δημοφιλές κοινωνικό μέσο, επειδή δίνει τη δυνατότητα να δημιουργούμε και να ορίζουμε οι ίδιοι την ταυτότητα που θέλουμε να χρησιμοποιούμε και να προβάλλουμε, ενώ η ποιότητα του περιεχομένου του διαφέρει τρομακτικά από οποιουδήποτε άλλου κοινωνικού μέσου. Σου δίνεται η ευχέρεια λεπτομερούς επεξεργασίας των φωτογραφιών και το κείμενο που μπορεί να συνοδεύει μια φωτογραφία πρέπει να είναι συνοπτικό. Πολύ συχνά παρατηρείς λογαριασμούς στο Instagram με εξαιρετικά φωτογραφημένα και επεξεργασμένα καρέ, γεγονός που σου προκαλεί την επιθυμία όχι μόνο να υπάρχει συχνότερη επαφή με καλαίσθητο περιεχόμενο αλλά να βελτιώσεις κι εσύ το δικό σου. Έτσι βελτίωσα κι εγώ το δικό μου προφίλ. Το δικό μου Instagram το χρησιμοποιώ ως portfolio της δουλειάς και του χόμπι μου. Το Instagram αποτελεί ένα ανοιχτό βιβλίο με ερεθίσματα και τεχνικές για να εξελίξεις τις φωτογραφίες σου, ενώ μπορείς να βρεις εξαιρετικά μονοθεματικά accounts (για illustration, comics, collage, architecture & design), που προβάλλουν το έργο τους χωρίς να το εμπορευματοποιούν, δημιουργώντας σχέσεις με τον θεατή. Για παράδειγμα, έχω κάνει αρκετές γνωριμίες και συνεργασίες από το Instagram, επαγγελματικές και φιλικές, μέσω των φωτογραφιών που έχω δημοσιεύσει ή αντίστοιχα από posts που κέντρισαν το δικό μου ενδιαφέρον κι έτσι ήρθα εγώ σε επαφή με τον χρήστη».
Κ.Φ., 18

«Το Instagram το έφτιαξα πέρσι το καλοκαίρι και από τότε είναι το μέσο που χρησιμοποιώ πιο συχνά. Τσεκάρω όποτε έρχεται ειδοποίηση, μπορεί και πάνω από 30 φορές την ημέρα. Τσεκάρω και στο σχολείο και στο φροντιστήριο και όταν διαβάζω και όταν βγαίνω, παντού. Στην πραγματικότητα, τσεκάρω όλη την ώρα, όσες ώρες είμαι ξύπνιος. Μου αρέσει γιατί βλέπω ωραίες εικόνες, μπορώ να ακολουθώ μόνο αυτούς που με ενδιαφέρουν και γλιτώνω τα spams του Facebook με τα post-πορδές από τα ενημερωτικά sites. Αυτός είναι ο λόγος που δεν μπαίνω συχνά πια στο Facebook: η άπειρη άχρηστη πληροφορία, κυρίως για πολιτική, και ο βομβαρδισμός από events και προϊόντα που δεν με ενδιαφέρουν. Το Instagram, προς το παρόν, είναι ένας χώρος που δεν έχει πολλούς ανθρώπους μεγάλης ηλικίας, είναι πιο νεανικό και πιο ιδιωτικό, με την έννοια ότι δεν παρακολουθεί η μάνα σου πού θα κάνεις like και ποιος θα σε ταγκάρει, όπως στο Facebook. Το Instagram σε κάνει πιο προσεκτικό στις επιλογές σου και βελτιώνει την αισθητική σου, υπάρχουν άπειροι λογαριασμοί καλών φωτογράφων που γίνονται παράδειγμα προς μίμηση, ενώ στο Facebook υπάρχει πολλή κακογουστιά και σαπίλα. Ακολουθώ αποκλειστικά λογαριασμούς ανθρώπων που ανεβάζουν δικές τους φωτογραφίες, αυθεντικές, κυρίως ανθρώπους που ασχολούνται με σπορ και ταξίδια. Δεν θα έκανα ποτέ follow ένα προφίλ που ανεβάζει φωτογραφίες από το Ιnternet. Με εκνευρίζουν αυτοί που σε κάνουν follow και μόλις τους κάνεις follow back σε κάνουν unfollow, είναι η μάστιγα του Instagram».
Δ.Π., 15

Από τα παιδιά της έρευνας
10/10
έχουν Instagram
Facebook

«Σε καθημερινή βάση χρησιμοποιώ το Facebook για 1-2 ώρες για να μιλήσω με τους φίλους μου, τους συμμαθητές μου και, κυρίως, με την κοπέλα μου. Θεωρώ ότι το Facebook είναι ένα από τα σημαντικότερα κοινωνικά δίκτυα. Προσωπικά, μου προσφέρει τη δυνατότητα επικοινωνίας και ενημέρωσης για διάφορα ζητήματα. Μέσω του Facebook επικοινωνώ εύκολα με τους φίλους μου, ιδιαίτερα με όσους δεν είμαστε μαζί στο σχολείο και δεν βλεπόμαστε συχνά. Γενικά, όμως, μου αρέσει να κοιτάζω τη ζωή των άλλων, θεωρώ διασκέδαση το να βλέπω φωτογραφίες και αναρτήσεις από τα μέρη όπου βρίσκονται και στιγμές ανθρώπων που ίσως να μη γνωρίζω καθόλου. Με έναν τρόπο με κάνουν να νιώθω μέρος ενός συνόλου, μου δίνουν ιδέες να κάνω νέα πράγματα και με διασκεδάζουν. Είναι πολύ εύκολο να κάνεις γνωριμίες στο Facebook. Τα posts που βλέπεις στο προφίλ κάποιου που δεν γνωρίζεις σε βοηθούν να σχηματίσεις μια πρώτη εικόνα γι' αυτόν/ήν και μετά η γνωριμία είναι ένα κλικ μακριά. Έτσι, μπορείς να δημιουργήσεις σχετικά εύκολα φιλίες, ακόμα και ερωτικές σχέσεις – και μιλάω από εμπειρίες δικές μου και φίλων. Το αρνητικό αυτού του κομματιού είναι ότι τα φαινόμενα απατούν πολλές φορές και οι δυσάρεστες εκπλήξεις είναι συχνές. Εκτός από επικοινωνία, η βασική προσφορά του είναι η ενημέρωση. Ακολουθώντας κάποιες σελίδες, μαθαίνεις ό,τι συμβαίνει σε διάφορους τομείς. Με αυτό τον τρόπο έχω ενημερωθεί πολλές φορές για πράγματα που με ενδιαφέρουν, από πολιτικά μέχρι κουτσομπολιά διασήμων, τις αλλαγές στη μόδα, καθώς και για εκδηλώσεις στις οποίες θέλω να πάω – είναι πολλές οι πληροφορίες για events και συγκεντρώσεις. Αυτό που με εκνευρίζει στο Facebook είναι η μαζικοποίηση που υπάρχει. Παρόλο που είμαι υπέρ της ελευθερίας να αναρτά ο καθένας την προσωπική του άποψη για οποιοδήποτε θέμα, είμαι κάθετα αντίθετος στην προπαγάνδα που δημιουργείται για πολλά θέματα, με κύρια παραδείγματα τα αλυσιδωτά μηνύματα και την κομματική προπαγάνδα. Αυτό που με ενοχλεί περισσότερο είναι η απόδοση αξίας στο χυδαίο, όπως οι άσχημες, χωρίς νόημα μόδες και, κυρίως, οι προκλητικοί άνθρωποι, κοπέλες και αγόρια, που προσπαθούν να κάνουν τους άλλους να ασχοληθούν μαζί τους επιδεικνύοντας τα κάλλη τους ή τον πλούτο τους. Ειδικά όταν γίνεται από παιδιά 14-17 ετών, δείχνει και την ανευθυνότητα των γονιών τους».
Α.Π., 17

«Χρησιμοποιώ το Facebook λιγότερο συχνά από το Instagram. Οι περισσότεροι το δημιουργήσαμε σε νεαρή ηλικία, εύπλαστη, σε μια περίοδο που ακόμα μορφοποιείσαι, όταν οι λέξεις μέτρο, λογική και εγκράτεια είναι ασαφείς. Κάπως έτσι, όλοι μας λίγο-πολύ, κάποια μέρα συνειδητοποιήσαμε την τραγικότητα των δημοσιεύσεων στο προφίλ μας (μας πήρε κάποια χρόνια), με μια οποιαδήποτε σκέψη, ένα hate-post, χωρίς να υποδεικνύουμε άμεσα τον υπεύθυνο, μια ελαφρώς κωμική φωτογραφία ή ακόμη και ένα post επίδειξης του τρόπου ζωής ("Shameless-Mirror-Selfie δεκατετράχρονου με το νέο του iPhone", ναι, το έχω κάνει!) απλώς και μόνο για να δημιουργηθεί ένα buzz γύρω από εμάς. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει το Facebook που ενώνει ανθρώπους. Ανθρώπους που συμμετέχουν σε ομάδες με κοινά ενδιαφέροντα και επικοινωνούν μεταξύ τους, ανθρώπους που εργάζονται και διαφημίζουν με ευγένεια την επιχείρησή τους, ανθρώπους που τους χωρίζει απόσταση και μια συνομιλία τούς φέρνει δίπλα ή όσο γίνεται πιο κοντά, ανθρώπους που έχουν ανάγκη να νιώθουν ότι ανήκουν σε ένα σύνολο. Επίσης, υπάρχουν και οι ενήλικες στο Facebook, άνθρωποι που έχουν πλουσιότερο λεξιλόγιο, μεγαλύτερη εμπειρία, ωριμότερη σκέψη, ωστόσο τις περισσότερες φορές λειτουργούν ακριβώς όπως οι ανήλικοι, δείχνοντας λιγότερη εγκράτεια και από αυτήν ενός εφήβου, εκφράζοντας ελεύθερα μίσος, δυσαρέσκεια, ακόμα και λαγνεία χωρίς περιορισμό, κάνοντας ασταμάτητα σχόλια για πολιτική και οικονομία, χωρίς να αναλογίζονται τα αποτελέσματα που θα έχουν».
Κ.Φ., 18

«Είμαι μαθητής της Γ' Λυκείου κι έχω 250 φίλους στο Facebook. Οι 200 από αυτούς είναι συμμαθητές μου. Μιλάμε τα απογεύματα (μέσω Messenger), λέμε ό,τι δεν προλάβαμε το πρωί στο σχολείο και πετάμε και καμιά σαχλαμάρα, για να περνάει η ώρα. Οι άλλοι πενήντα είναι καθηγητές μου και άνθρωποι που παρακολουθώ, διαβάζω, ακούω τη μουσική τους, βλέπω τις ταινίες τους. Βλέπω τι γράφουν ή τι ετοιμάζουν στο δικό τους Facebook και κερδίζω χρόνο στην πραγματική ζωή. Οπότε, ο μέσος όρος ηλικίας των φίλων μου στο Facebook είναι γύρω στα 23. Αιτήματα αγνώστων καταλήγουν στα αζήτητα, τις διαφημίσεις δεν τις κοιτάζω ποτέ και γενικά μπαίνω μόνο όταν χρειάζομαι κάτι ή όταν κάποιος με χρειάζεται. Τι θα δεις στον τοίχο μου; Ό,τι μου 'ρθει: αν βρέχει, θα δεις βροχή, κι αν μου λείπει πολύ η θάλασσα, δελφίνια».
Σ.Δ., 17

Από τα παιδιά της έρευνας
9/10
έχουν Facebook
SNAPCHAT

«Το Snapchat αποτελεί ένα κοινωνικό μέσο κατεξοχήν για νέους ανθρώπους. Χρησιμοποιείται απλώς για να αφηγηθείς τι σου συμβαίνει τώρα, καθώς μπορείς να ανεβάζεις μόνο εικόνες και βίντεο, τα οποία έχουν διάρκεια ζωής μία μέρα. Συγκεκριμένα, στοχεύει σε μια μικρή προβολή της ιδιωτικής και καμιά φορά ανιαρής καθημερινότητάς σου. Το χρησιμοποιώ πού και πού. Υπάρχουν στιγμές που αναρωτιέμαι γιατί το κάνω και για ποιον λόγο με ενδιαφέρουν αποκλειστικά κάποια άτομα, το πώς "κινούνται" καθημερινά. Ακόμα δεν έχω βρει απάντηση».
Σ.Δ., 17

«Όταν άρχισε να γίνεται δημοφιλές, ανέβαζα βίντεο με σαχλαμάρες από το πρωί μέχρι το βράδυ και δεν με ένοιαζε αν θα τα σχολίαζαν άσχημα ή θα άφηνε κάποιος βρισιές. Το γεγονός ότι την επόμενη μέρα θα είχαν εξαφανιστεί σου έδινε μεγάλη ελευθερία και άνεση να είσαι ο εαυτός σου, χωρίς το άγχος αν θα πάρεις like, όπως στο Facebook ή στο Instagram. Έχω σβήσει ένα σωρό posts στο Facebook που δεν έκαναν τα likes που περίμενα, ενώ στο Snapchat δεν σκέφτηκα ποτέ την αποδοχή. Το μόνο που τρέμω είναι μην τυχόν και υπάρξει μια μέρα τρόπος να εμφανιστούν ξανά όλα τα posts που έχω ανεβάσει κι έχουν σβηστεί. Θα προτιμούσα να ανοίξει η γη να με καταπιεί. Τελευταία, από τότε που το Instagram δίνει τη δυνατότητα για παρόμοια προσωρινά βίντεο και ζωντανή μετάδοση, έχω περιορίσει πολύ τη χρήση του Snapchat».
Α.Π., 16

Από τα παιδιά της έρευνας
6/10
έχουν Snapchat
TUMBLR

«Το Snapchat αποτελεί ένα κοινωνικό μέσο κατεξοχήν για νέους ανθρώπους. Χρησιμοποιείται απλώς για να αφηγηθείς τι σου συμβαίνει τώρα, καθώς μπορείς να ανεβάζεις μόνο εικόνες και βίντεο, τα οποία έχουν διάρκεια ζωής μία μέρα. Συγκεκριμένα, στοχεύει σε μια μικρή προβολή της ιδιωτικής και καμιά φορά ανιαρής καθημερινότητάς σου. Το χρησιμοποιώ πού και πού. Υπάρχουν στιγμές που αναρωτιέμαι γιατί το κάνω και για ποιον λόγο με ενδιαφέρουν αποκλειστικά κάποια άτομα, το πώς "κινούνται" καθημερινά. Ακόμα δεν έχω βρει απάντηση».
Σ.Δ., 17

«Όταν άρχισε να γίνεται δημοφιλές, ανέβαζα βίντεο με σαχλαμάρες από το πρωί μέχρι το βράδυ και δεν με ένοιαζε αν θα τα σχολίαζαν άσχημα ή θα άφηνε κάποιος βρισιές. Το γεγονός ότι την επόμενη μέρα θα είχαν εξαφανιστεί σου έδινε μεγάλη ελευθερία και άνεση να είσαι ο εαυτός σου, χωρίς το άγχος αν θα πάρεις like, όπως στο Facebook ή στο Instagram. Έχω σβήσει ένα σωρό posts στο Facebook που δεν έκαναν τα likes που περίμενα, ενώ στο Snapchat δεν σκέφτηκα ποτέ την αποδοχή. Το μόνο που τρέμω είναι μην τυχόν και υπάρξει μια μέρα τρόπος να εμφανιστούν ξανά όλα τα posts που έχω ανεβάσει κι έχουν σβηστεί. Θα προτιμούσα να ανοίξει η γη να με καταπιεί. Τελευταία, από τότε που το Instagram δίνει τη δυνατότητα για παρόμοια προσωρινά βίντεο και ζωντανή μετάδοση, έχω περιορίσει πολύ τη χρήση του Snapchat».
Α.Π., 16

Από τα παιδιά της έρευνας
4/10
έχουν Tumblr
TWITTER

«Ποτέ δεν το κατάλαβα και ποτέ δεν μου άρεσε, νομίζω ότι είναι για ανθρώπους που τους αρέσει να φαίνονται και να κάνουν δηλώσεις, περίπου όπως και στο Facebook, για κάποιον σκοπό: για να την πεις σε κάποιον, για σε προσέξει κάποιος, για να κάνεις retweet το tweet κάποιου καθηγητή (γλείψιμο). Δεν το χρησιμοποιώ ποτέ».
Α.Π., 17

«Κοινωνικό μέσο για ετοιμόλογους. Γιατί; Το μέγιστο όριο χαρακτήρων ανά tweet είναι 150. Συνεπώς, προσέχεις και τι λες και πώς το λες. To Twitter παρέχει άμεση επικοινωνία με οποιονδήποτε. Θέλεις να πεις κάτι στον Ντόναλντ Τραμπ ή στην Kιμ Kαρντάσιαν; Με το Twitter μπορείς. Η βασική προϋπόθεση για να απευθύνεις τον λόγο σε κάποιον είναι να έχει κι εκείνος Twitter. Το αν θα απαντήσει είναι μια άλλη ιστορία».
Κ.Φ., 18

«Είχα φτιάξει λογαριασμό όταν ήμουν πιο μικρή, από περιέργεια, αλλά ανακάλυψα ότι δεν με ενδιέφερε. Νομίζω ότι είναι περισσότερο για μεγαλύτερους και είναι ίσως και το πιο σοβαρό μέσο, ας πούμε, αν κρίνω από το γεγονός ότι έχουν π.χ. οι πολιτικοί ή διάφοροι γνωστοί στο ευρύ κοινό, οι οποίοι επιλέγουν να πουν την άποψή τους μέσω ενός tweet. Δεν ασχολούμαι, επειδή δεν μου ταιριάζει».
Ε.Μ., 17

«Λένε πως έρχεται δεύτερο σε δημοτικότητα. Σίγουρα όχι ανάμεσα στους φίλους μου. Τι να "τιτιβίσει" κανείς μέσα σε 140 χαρακτήρες; Το ξεκίνησα και το παράτησα, είναι μάλλον για έξυπνους μεγάλους. Για εμάς, που ακόμα ο χρόνος δεν είναι χρήμα, κι ας τραβιόμαστε σαν το λάστιχο από το ένα μάθημα στο άλλο, το Twitter δεν έχει πλάκα».
Σ.Δ., 17

Από τα παιδιά της έρευνας
2/10
έχουν Twitter
PINTEREST

«Δημιουργικότητα και ιδέα, δύο έννοιες που συγκλίνουν, ενώ, επίσης, σχετίζονται με τη λέξη "ενδιαφέρον" στα αγγλικά (Interest). Ωστόσο, οι ιδέες, και κυρίως οι μικρές, πρέπει να αποτυπώνονται κάπου, για να μην ξεχαστούν, πρέπει, ας πούμε, να καρφιτσωθούν με μια πινέζα (Pin). Έτσι προέκυψε και η ιδέα και το όνομα του Pinterest. Λύνει τα χέρια αρκετών ανθρώπων, μαζί και τα δικά μου, καθώς μπορώ να αποθηκεύω μια ιδέα ή κάτι που με εμπνέει, που θέλω να δοκιμάσω ή απλώς να αναλύσω, χωρίς να το καταγράφω σε φυσική μορφή, με ένα σχέδιο ή γραπτό, ενώ επίσης έχει την ικανότητα να σε κατευθύνει σε ιδέες και υλικό εξαιρετικά όμοιο με αυτό που αποθήκευσες ή έψαξες. Με βοηθά να βρίσκω οτιδήποτε αναζητώ γρήγορα, αλλά και να έχω πρόσβαση σε υλικό που δύσκολα θα μπορούσα να βρω αλλιώς».
Κ.Φ., 18

«Το Ρinterest το ανακάλυψα πρόσφατα και μου φαίνεται πάρα πολύ ενδιαφέρουσα και χρήσιμη πλατφόρμα. Έχει τα πάντα από φωτογραφίες. Υπάρχουν εικόνες κάθε κατηγορίας, που σε βοηθάνε να βρεις ό,τι σε ενδιαφέρει, από τοπία μέχρι το πώς θα ντυθείς. Ακόμα, υπάρχουν πολλές DIY οδηγίες, με εικόνες που σου δείχνουν βήμα-βήμα πώς να κάνεις κάτι. Έτσι έχω αλλάξει το δωμάτιό μου. Βέβαια, για να μπορέσεις να αναζητήσεις κάτι με μεγαλύτερη ευκολία, αναγκάζεσαι να δημιουργήσεις λογαριασμό, αλλιώς σου κάνει τη ζωή δύσκολη».
Ε.Μ., 17

Από τα παιδιά της έρευνας
2/10
έχουν Pinterest
YOUTUBE

«Το YouTube είναι ιδιαίτερα σημαντικό για μένα. Το χρησιμοποιώ για να περνάω τον ελεύθερο χρόνο μου και για να ενημερώνομαι σχετικά με τεχνολογικά gadgets, να βλέπω reviews για οτιδήποτε, να παρακολουθώ σειρές και να βλέπω τους ΥouΤubers να κάνουν διάφορα τρελά για να κερδίσουν views. Επίσης, ακούω μουσική, ό,τι και όποτε θέλω. Το χρησιμοποιώ 3 και 4 ώρες κάθε μέρα. Δεν έχω ανεβάσει ποτέ βίντεο στον λογαριασμό μου στο YouTube, κάνω μόνο subscribe σε κανάλια που με ενδιαφέρουν για να δω τις τελευταίες εξελίξεις σε αυτά που με απασχολούν. Δεν είναι τυχαίο που το YouTube είναι η κύρια πηγή υλικού βίντεο για όλα τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Μου είναι αναγκαίο, γιατί είναι ο κύριος τρόπος διασκέδασής μου».
Α.Ζ., 17

«Στο YouTube περνάω αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Ακούω μουσική, ανακαλύπτω νέα τραγούδια ή καλλιτέχνες που δεν έχουν πάρει ιδιαίτερη προβολή, παρακολουθώ ψυχαγωγικά βίντεο από Έλληνες και ξένους YouTubers και γενικώς μπορώ να αναζητήσω ό,τι θέλω. Το μόνο το οποίο με ενοχλεί είναι οι διαφημίσεις. Είναι αρκετά εκνευριστικές, όπως άλλωστε και στην τηλεόραση. Τώρα που το σκέφτομαι, με εκνευρίζουν και τα comments, γιατί καθένας μπορεί να γράψει ό,τι του κατέβει, φυσικά ανωνύμως».
Μ.Δ., 16

«Υπάρχουν μέρες, κυρίως τα Σαββατοκύριακα, που περνάω και 5 και 6 ώρες βλέποντας βίντεο στο YouTube. Αυτό που μου αρέσει πολύ, επίσης, είναι να σχολιάζω κάτω από τα βίντεο και να απαντάω στους τύπους που τα παίρνουν όλα σοβαρά και τρελαίνονται. Το αγαπημένο μου μέρος για σχόλια είναι τα ελληνικά χιπ-χοπ βίντεο και τα βίντεο κάποιων YouTubers. Είναι το χόμπι μου».
Δ.Π., 15

VIBER

«Το Viber είναι για επικοινωνία με άτομα με τα οποία θέλεις να έχεις επαφή, αλλά δεν είναι σε κάποιο άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης, είναι ο τρόπος επικοινωνίας με τη μητέρα μου και αυτός είναι ο λόγος που διατηρώ τον λογαριασμό μου ανοιχτό. Το χρησιμοποιώ ελάχιστα και απλώς τσεκάρω μια φορά την ημέρα αν έχω λάβει κάποιο μήνυμα. Καθώς ένας εύκολος τρόπος επικοινωνίας στις μέρες μας είναι τα μηνύματα, το Viber μπορεί να το χρησιμοποιήσω για να μιλήσω με κάποιον που έχω τον αριθμό τηλεφώνου του αλλά δεν έχω καμία σχέση μαζί του στα άλλα κοινωνικά δίκτυα».
Ε.Μ., 17

«Μιλάς στο κινητό και στον υπολογιστή δωρεάν, κάτι εντελώς θεμιτό και επιθυμητό στους καιρούς που ζούμε(;) κι αν όντως το χρησιμοποιείς, τότε είσαι απλώς ένας από τους 250 εκατ. μηνιαίους χρήστες παγκοσμίως!»
Σ.Δ., 17

Από τα παιδιά της έρευνας
8/10
έχουν Viber
BLOGLOVIN'

«Love Blogs ή Blogs' Love. Το Bloglovin' είναι η ιδανική πλατφόρμα για να παρακολουθώ blogs αλλά και για να προωθήσω το δικό μου. Έχω τη δυνατότητα να παρακολουθώ τα αγαπημένα μου blogs και sites που είναι εγγραμμένα στο Bloglovin', ενώ παρακολουθώ καθημερινά τα καινούργια posts με χρονολογική σειρά. Με άλλα λόγια, παρακολουθώ από έναν ιστότοπο όλους τους υπόλοιπους που με ενδιαφέρουν, σε καθημερινή βάση».
Κ.Φ., 18

QUORA

«Το ανακάλυψα στη διάρκεια των αιτήσεων για τα πανεπιστήμια, το χρησιμοποίησα μέχρι τελικής πτώσης και το κατευχαριστήθηκα. Μέχρι μήνυμα που μου έστειλε και το ίδιο μήνυμα πως το ευχαριστήθηκε επίσης! Σοβαρά τώρα, ό,τι απορία είχα απαντήθηκε από κάποιον που ήδη είχε περάσει από το στάδιο στο οποίο βρίσκομαι εγώ τώρα και το Quora το συνιστώ ανεπιφύλακτα».
Σ.Δ., 17

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ