Πλέον τα γουρούνια στην Ισπανία είναι περισσότερα από τους ανθρώπους και αυτό δεν είναι καλό

Πλέον τα γουρούνια στην Ισπανία είναι περισσότερα από τους ανθρώπους και αυτό δεν είναι καλό Facebook Twitter
0

Για πρώτη φορά στην Ισπανία, τα γουρούνια είναι περισσότερα από τους ανθρώπους, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το υπουργείο περιβάλλοντος της χώρας.

Το ρεκόρ έσπασε με 50 εκατομμύρια χοίρους έναντι 46,5 εκατομμυρίων ανθρώπων.

Τα στοιχεία δείχνουν αύξηση κατά 9 εκατομμύρια ζώα από το 2013 και παράλληλα αυξάνονται οι ανησυχίες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις μιας βιομηχανίας που παρήγαγε την περασμένη χρονιά περισσότερους από 4 εκατομμύρια τόνους προϊόντων χοιρινού κρέατος και έφτασε σε κέρδη τα 6 δις ευρώ.

Ο αυξανόμενος πληθυσμός χοίρων αποτελεί βασικό παράγοντα για την παραγωγή της τέταρτης μεγαλύτερης πηγής εκπομπών αερίων θερμοκηπίου μετά τις μεταφορές, την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τη βιομηχανία.

Ο κλάδος καταναλώνει επίσης τεράστιες ποσότητες νερού σε μια χώρα που πλήττεται συχνά από ξηρασία. Με κάθε χοίρο να καταναλώνει 15 λίτρα την ημέρα, η βιομηχανία χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο νερό από τις πόλεις Σαραγόσα, Σεβίλλη και Αλικάντε.

Τα νιτρικά απόβλητα των ζώων αρχίζουν επίσης να μολύνουν τα υπόγεια ύδατα, λένε οι περιβαλλοντολόγοι.

Παράλληλα υπήρξαν φέτος απεργίες σε πολλά σφαγεία λόγω κακών συνθηκών εργασίας. Πολλοί εργαζόμενοι στον τομέα είναι πρόσφατοι μετανάστες και ένας σημαντικός αριθμός είναι μουσουλμάνοι, οι οποίοι δεν τρώνε χοιρινό κρέας.

Η βιομηχανία έχει επίσης πληγεί από μια σειρά σκανδάλων. Φέτος διεξήχθη μια αστυνομική έρευνα όταν ένας πελάτης επέστρεψε ένα χαλασμένο κομμάτι ζαμπόν σε ένα υποκατάστημα γαλλικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ και στη συνέχεια αποκαλύφθηκε πως ένα δίκτυο  προμηθευτών  είχε διακινήσει περισσότερους από 50 τόνους ζαμπόν το οποίο ενώ προορίζονταν για τον αποτεφρωτήρα, έχει επανασυσκευαστεί με νέες ημερομηνίες πώλησης.

Το σκάνδαλο ήταν άλλο ένα χτύπημα σε μια βιομηχανία που έχει φήμη για δόλιες πρακτικές, ειδικά στην παραγωγή της βραβευμένης ποικιλλίας jamón ibérico de bellota, η οποία πωλείται για εκατοντάδες ευρώ το κιλό.

Για να χαρακτηριστεί ως τέτοιο το ζαμπόν, πρέπει να προέρχεται από καθαρόαιμους χοίρους συγκεκριμένης ράτσας, οι οποίοι περνούν τους τελευταίους μήνες της ζωής τους ελεύθεροι σε δάση με δρυς και τρέφονται μόνο με βελανίδια. Το κρέας πρέπει στη συνέχεια να ωριμάσει για τουλάχιστον 36 μήνες.

Πρόκειται για μια αργή διαδικασία και η ζήτηση ξεπερνά την προσφορά. Ο Francisco Espárrago, ο οποίος παράγει jamón ibérico de bellota στη δυτική Ισπανία, δήλωσε ότι δεν υπήρχαν αρκετοί πόροι για την επιβολή των κανονισμών.

«Όταν δεν ελέγχετε μια βιομηχανία στην οποία παραδοσιακά υπάρχει μεγάλη απάτη, επειδή υπάρχει μεγάλη ζήτηση, αλλά όχι πολλά προϊόντα, αυτό συμβαίνει», είπε. «Για παράδειγμα, μερικά ζώα βόσκουν στην περιοχή Dehesa αλλά αντί να ζουν με βελανίδια για τους τελευταίους τρεις μήνες της ζωής τους, τους δίνεται ζωοτροφή, όμως ο επιθεωρητής βλέπει τους χοίρους στο δάσος και έτσι τους δίνει την έγκριση».

Οι Ισπανοί καταναλώνουν περίπου 21 κιλά χοιρινό κάθε χρόνο και η αγάπη του έθνους για χοίρους χρονολογείται εδώ και χιλιάδες χρόνια. 

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

Διεθνή / Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

«Το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διεθνούς απόκρισης στις επικίνδυνες επιθέσεις των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούτι», τόνισε ο Βρετανός υπουργός Άμυνας
NEWSROOM
Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Διεθνή / Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Ορισμένοι κάτοικοι της Βενετίας λένε ότι η χρέωση 5 ευρώ που αποσκοπεί στον περιορισμό του αριθμού των τουριστών αντιβαίνει στην αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας
NEWSROOM
Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Διεθνή / Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Την περασμένη εβδομάδα η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε στους φίλους της τα πρώτα βάζα μαρμελάδας του νέου της brand «American Riviera Orchard» - Την Τετάρτη το παλάτι διαφήμισε την δική του μαρμελάδα φράουλα.
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ