Πόσα χρήματα φέρνουν την ευτυχία; $587.000 ετησίως, απαντά η Gen Z στις ΗΠΑ

Πόσα χρήματα φέρνουν την ευτυχία; $587.000 ετησίως απαντά η Gen Z στις ΗΠΑ Facebook Twitter
Φωτογραφία: Getty Images
0

Στις ΗΠΑ, η Generation Z, δηλαδή τα άτομα που έχουν γεννηθεί την περίοδο από το 1997 μέχρι το 20212, δηλώνουν ότι θα έπρεπε να έχουν ετήσιο μισθό που ξεπερνά το μισό εκατομμύριο δολάρια για να νιώθουν ικανοποιημένοι.

Η απάντηση των ερωτηθέντων υποδηλώνει τη μετατόπιση της γενιάς των Zoomers προς τη δεξιά πλευρά του πολιτικού φάσματος.

Σε πρόσφατη έρευνα της Empower, μίας εταιρείας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, που διεξήχθη τον Σεπτέμβρη με τη συμμετοχή 2.200 Αμερικανών, οι ερωτηθέντες που ανήκουν στην Generation Z απάντησαν ότι θα έπρεπε να αμείβονται με $587.000 δολάρια ετησίως για να είναι «οικονομικά επιτυχημένοι».

Ο αριθμός αυτός είναι από τρεις μέχρι και 6 φορές μεγαλύτερος από τις μισθολογικές απαιτήσεις κάθε άλλης γενιάς και σχεδόν εννεαπλάσιος του μέσου μισθού στις ΗΠΑ.

Όπως αναφέρει το Axios, υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι οι νεότεροι Αμερικανοί έχουν αρχίσει να απομακρύνονται από μία προοδευτική κοσμοθεωρία. Έτσι, αν οι υπέρογκες μισθολογικές φιλοδοξίες φέρουν την Generation Z πιο κοντά στο Ρεπουμπλικανικό κόμμα, τότε αυτό μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στις επόμενες εκλογικές αναμετρήσεις.

Όμως για ποιο λόγο αισθάνεται η Generation Z τόσο έντονα την ανάγκη της οικονομικής σταθερότητας και γιατί έχουν τόσο μεγάλες προσδοκίες;

«Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται ότι υπολείπονται, με τους μισούς να πιστεύουν ότι είναι λιγότερο επιτυχημένοι οικονομικά σε σύγκριση με τους άλλους γύρω τους», λέει στο Axios η Rebecca Rickert, επικεφαλής επικοινωνίας της Empower. «Η πλειοψηφία πιστεύει ότι η ευημερία είναι πιο δύσκολο να επιτευχθεί για τη γενιά τους, γεγονός που επηρεάζει τον μαγικό αριθμό που οι άνθρωποι αποδίδουν στην επιτυχία».

Οι influencers κάνουν τη σκληρή δουλειά να μοιάζει «ξεπερασμένη»

Επίσης, σημαντικό αντίκτυπο στις φιλοδοξίες των λεγόμενων «zoomers» έχουν οι influencers, οι οποίοι σε μεγάλο βαθμό έχουν διαστρεβλώσει την εικόνα που έχουν πολλά άτομα για τη συγκέντρωση πλούτου.

«Οι influencers παρουσιάζουν ψευδείς εκδοχές της πραγματικότητας που υποδηλώνουν ότι η οικοδόμηση πλούτου είναι εύκολη και η σκληρή δουλειά ξεπερασμένη», λέει ο David Laut, CIO της Abound Financial στην Καλιφόρνια.

«Είναι ευρέως γνωστό ότι η σύγκριση είναι ο «κλέφτης» της χαράς και αυτό οδηγεί την επόμενη γενιά να αισθάνεται μιζέρια, θέτοντας όλο και υψηλότερους πήχεις ως προϋπόθεση για την ευτυχία», πρόσθεσε.

Η Generation Z μεγαλώνει σε περιβάλλον «permacrisis»

Ακόμη, είναι γεγονός ότι τα μέλη της Generation Z σε μεγάλο βαθμό έχουν μεγαλώσει σε ένα καθεστώς συνεχών κρίσεων, γνωστό ως «permacrisis», ξεκινώντας από την οικονομική κρίση του 2008-09 και φτάνοντας μέχρι τις πληθωριστικές πιέσεις που αντιμετωπίζουν πολλά κράτη σήμερα.

Έτσι, οι zoomers δίνουν προτεραιότητα πάνω από όλα στα οικονομικά θέματα.

«Ανησυχούν για το αυξημένο κόστος ζωής, έχουν συνειδητοποιήσει ότι τα χρήματά τους αγοράζουν πολύ λιγότερα αγαθά από ότι πριν από λίγα χρόνια. Θεωρούμε ότι αυτό έχει σημαντικό αντίκτυπο στο τι πιστεύουν ότι χρειάζεται για να είναι κανείς «οικονομικά επιτυχημένος» στο σημερινό μας κλίμα», είπε στο Axios η Julia Peterson, διευθύντρια καταναλωτικού μάρκετινγκ στην εταιρεία Archrival, που στοχεύει τις υπηρεσίες της στο νεανικό κοινό.

Ωστόσο, η μετατόπιση της Generation Z προς τα δεξιά μπορεί να μην αντικατοπτρίζει αλλαγές στις πολιτικές απόψεις, αλλά απλά την οργή των νεαρών Αμερικανών απέναντι στην κυβέρνηση που θεωρούν υπεύθυνη για το δυσχερές οικονομικό κλίμα που πιστεύουν ότι επικρατεί.

«Υποψιάζομαι ότι ορισμένοι νέοι άνθρωποι έχουν μετακινηθεί προς τα δεξιά επειδή το κόμμα που αντιλαμβάνονται ως εξουσία όταν αυτή η οικονομική ύφεση κλιμακώθηκε ήταν οι Δημοκρατικοί. Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, πρόκειται για μία στάση αντίθεσης προς την εν ενεργεία εξουσία» αναφέρει ο David Bahnsen, επικεφαλής του Bahnsen fund το οποίο διαχειρίζεται πάνω από  έξι δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφάλαια. 

Πολύ απλά, σε περιόδους οικονομικής δυσκολίας, παρατηρείται μία τάση σε μία μερίδα του πληθυσμού, η οποία πιστεύει ότι οποιοσδήποτε άλλος ηγέτης θα μπορούσε να κάνει τα πράγματα καλύτερα.

Με πληροφορίες από Αxios

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑμεΑ: Πρόγραμμα 24 εκατ. ευρώ για «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» – Ωφελούμενοι 2.500 πολίτες

Οικονομία / ΑμεΑ: Πρόγραμμα 24 εκατ. ευρώ για «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» – Ωφελούμενοι 2.500 πολίτες

Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν εργασίες διαμόρφωσης, εγκατάσταση ραμπών και αναβατορίων, τοποθέτηση αυτοματισμών και ειδικού εξοπλισμού, καθώς και αμοιβές μηχανικών
LIFO NEWSROOM
Το αναποτελεσματικό Ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

LiFO politics / Το αναποτελεσματικό ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

«Ο κίνδυνος σήμερα δεν είναι η χρεοκοπία αλλά μια στασιμοκατάσταση, στην οποία η χώρα δεν θα αναπτύσσεται, και ένα μέρος της κοινωνίας αυτό το βιώνει ήδη»: Ο διευθυντής του BusinessDaily.gr Γιάννης Παπαδογιάννης μιλά στη Βασιλική Σιούτη και επισημαίνει ότι η χώρα απορροφά επιδοτήσεις, αλλά όχι δημιουργικά.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Voucher 750 ευρώ για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα – Ανοίγουν οι αιτήσεις, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Οικονομία / Voucher 750 ευρώ για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα – Ανοίγουν οι αιτήσεις, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Ξεκινά αύριο η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης της ΔΥΠΑ – Ποιες δεξιότητες καλύπτει, ποιοι είναι δικαιούχοι και πώς θα διασφαλίσετε τη συμμετοχή σας
LIFO NEWSROOM
Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Οικονομία / Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Από το 2026 έως το 2032, θα ενισχυθούν δράσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών, τη φοιτητική στέγαση, τις συγκοινωνίες, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και τη στήριξη ευάλωτων νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων
LIFO NEWSROOM