Με μία λέξη, τι είναι το Facebook, το Instagram και τα social media;- Oι απαντήσεις αποκαλύπτουν μεγάλες αλλαγές

Με μία λέξη, τι είναι το Facebook, το Instagram και τα social media;- Oι απαντήσεις αποκαλύπτουν μεγάλες αλλαγές Facebook Twitter
0

Πολλαπλές έρευνες καταδεικνύουν αυτό που πιθανόν πολλοί χρήστες έχουν ήδη αντιληφθεί: το Facebook δεν αναπτύσσεται πλέον ως πλατφόρμα ειδήσεων.

Την ίδια ώρα, στις ΗΠΑ, η χρήση του Facebook από τους νέους μειώθηκε κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ 2017 και 2018.

Και η Pew Research ανέφερε αυτή την εβδομάδα ότι το ποσοστό των ενηλίκων των ΗΠΑ που έλαβαν είδηση από κοινωνικά μέσα - ή από το Facebook συγκεκριμένα - είναι περίπου το ίδιο μεταξύ του περασμένου έτους και φέτος.

Αυτό δεν συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις συσκευές τους λιγότερο, αλλά μάλλον επειδή λαμβάνουν όλο και περισσότερο νέα και ενημέρωση από εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως επανέλαβε σε έκθεση που κυκλοφόρησε την Τρίτη το Ινστιτούτο Μελέτης της Δημοσιογραφίας του Reuters.

Η έκθεση, με δείγμα που αποτελούταν από άτομα που δήλωσαν ότι λάμβαναν ειδήσεις από το Facebook ή εφαρμογές μηνυμάτων τουλάχιστον εβδομαδιαίως, σχεδιάστηκε για να παρέχει πληροφορίες σχετικά με την αλλαγή αλγορίθμου του Feed του Facebook για τους καταναλωτές.

Είναι σαφές από την έρευνα ότι το Facebook εξακολουθεί να είναι μια προεπιλεγμένη πλατφόρμα για πολλούς χρήστες, ακόμη και αν αισθάνονται αντιφατικά ως προς αυτό το προεπιλεγμένο καθεστώς.

«Είναι μια ένοχη ευχαρίστηση και το μισώ, αλλά μου αρέσει», είπε ένας άνδρας από την ηλικιακή ομάδα 20 έως 29 ετών.

Είναι μια απόσπαση της προσοχής και ένας βασικός τρόπος για να διατηρήσετε επαφή με τους ανθρώπους ή απλώς να τους παρακολουθείς, λένε κάποιοι άλλοι.

Αλλά πόσο παθιασμένος χρήστης μπορείς να παραμείνεις με κάτι που μοιάζει επίσης ως πλήρες χάσιμο χρόνου;

«Το Facebook γίνεται όλο και λιγότερο ελκυστικό και απρόσωπο για μένα και γι' αυτό γράφω ή δημοσιεύω λιγότερα», δήλωσε μια γυναίκα ηλικίας 20 έως 29 ετών. «Μόνο το 10% των φίλων μου στο Facebook είναι πραγματικά φίλοι μου», εξηγεί η νεαρή Γερμανίδα.

Εάν η αλλαγή του αλγορίθμου στο Facebook είχε ως στόχο να φέρει τους ανθρώπους πίσω στην πλατφόρμα και να προσφέρει οικειότητα και ουσιαστική κοινωνική αλληλεπίδραση, αυτή η έρευνα δείχνει ότι αυτό δεν λειτούργησε.

«Η μείωση των πηγών ειδήσεων δεν είναι τόσο χρήσιμη, σε αντίθεση με τις διαφημίσεις», δήλωσε ένας Βραζιλιάνος ηλικίας μεταξύ 30 και 45 ετών.

Ίσως όμως είναι ήδη πολύ αργά... Όπως έδειξε η προηγούμενη έκθεση του Reuters, οι άνθρωποι έχουν ξεκινήσει τη μετάβαση στις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων για να μοιραστούν ειδήσεις και να συζητήσουν προσωπικά θέματα.

Από τη νέα μελέτη προκύπτει πως οι χρήστες είχαν ομάδες που δημιουργήθηκαν σε αυτές τις εφαρμογές μηνυμάτων για οικογένεια, φίλους και άτομα με κοινά ενδιαφέροντα.

Οι ομάδες κυμαίνονταν από 3 έως 4 άτομα και έφταναν τα 20, αν και σε μερικά παραδείγματα περιλαμβάνονται μεγαλύτεροι κύκλοι φίλων. 

Υπάρχουν παρόμοια παραδείγματα σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στη μελέτη με κοινά ενδιαφέροντα όπως το θέατρο, μια ομάδα γάμου και διακοπών, πολιτική και διάφορα άλλα ζητήματα που πραγματικά απασχολούν όσους δεν βρίσκουν ενδιαφέρον πια στο Facebook.

Ένα αποκαλυπτικό μέρος της μελέτης είναι αυτό στο οποίο ζήτησαν από τα υποκείμενα να χαρακτηρίσουν τις πλατφόρμες με λέξεις που τους έρχονταν αυτομάτως στο μυαλό. Mερικές συχνές απαντήσεις που δείχνουν πώς αποτυπώνονται οι αλλαγές αυτές:

Facebook: πολυδιάστατο, κοινωνιοπάθεια, διπολικό, εγωκεντρικό, uncool θείος, κρίση μέσης ηλικίας, καθαρό, επαγγελματικό, γενικό.

Twitter: δυνατό, φλύαρο, χαλαρό, ακατάστατο, διασημότητες, εξειδικευμένο.

WhatsApp: ο καλύτερος φίλος, κοινωνικό, διασκέδαση, φέρνει τους ανθρώπους κοντά, άμεσο, ειλικρινές, αξιόπιστο, διακριτό, ευκίνητο, δυναμικό.

Facebook Messenger: μικρή αδελφή / αδερφός του Facebook, "wannabe", ενοχλητικό, κατώτερο, βαρετή ηλικιωμένη κυρία, ασυνεπής.

Instagram: λαμπερό, μοντέλο, ζωντανό, επιδεικτικό, ματαιόδοξο, επιδεικτικό, stalker.

Snapchat: νέος, παιδαριώδης, παρορμητικός, επιτηδευμένος, απόμακρο.

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πιο κοντά στην απαγόρευση του TikTok οι ΗΠΑ, μετά την απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων

Τech & Science / Πιο κοντά στην απαγόρευση του TikTok οι ΗΠΑ, μετά την απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων

Η Βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε νομοθεσία που θα απαγορεύει το TikTok στις ΗΠΑ εάν ο ιδιοκτήτης της δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με έδρα την Κίνα δεν πουλήσει το μερίδιό του
NEWSROOM