Ο Θ. Παπαγεωργίου αποσύρει την αίτηση για επιχορήγηση της «Στοάς»: «Κυρία Μενδώνη, αυτόν τον Πολιτισμό σας τον χαρίζω»

Ο Θ. Παπαγεωργίου αποσύρει την αίτηση για επιχορήγηση της «Στοάς»: «Κυρία Μενδώνη, αυτόν τον Πολιτισμό σας τον χαρίζω» Facebook Twitter
Θανάσης Παπαγεωργίου: «Κυρία Μενδώνη, αυτόν τον Πολιτισμό σας τον χαρίζω» (eurokinissi)
0

Ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό ΠολιτισμούΛίνα Μενδώνη απέστειλε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Θανάσης Παπαγεωργίου.

Στην επιστολή του, ο κ. Παπαγεωργίου δηλώνει ότι αποσύρει την αίτηση του για επιχορήγηση του Θεάτρου «Στοά» ξεκαθαρίζοντας πως «μετά από πενήντα χρόνια έντιμου και εξαντλητικού αγώνα για ένα καλύτερο θέατρο, αισθάνομαι ότι προδίδω τον αγώνα μου».

Στη μακροσκελή επιστολή του, ο γνωστός σκηνοθέτης και ηθοποιός αναφέρει μεταξύ άλλων πως «εγώ δεν επιθυμώ να λάβω καμία βοήθεια, αν προέκυπτε, από ένα γελοιοποιημένο υπουργείο Πολιτισμού. Κυρία Μενδώνη, αυτόν τον Πολιτισμό σας τον χαρίζω. Θα κρατήσω τον δικό μου» καταλήγει στην επιστολή του.

Η ανοιχτή επιστολή του Θανάση Παπαγεωργίου αναφέρει:

«Κυρία Υπουργέ του Πολιτισμού, χτες υπέβαλα στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ την αίτησή μου για επιχορήγηση του Θεάτρου Στοά για τη νέα περίοδο.

»Σήμερα επιθυμώ να δηλώσω δημοσίως ότι την αποσύρω, επειδή, μετά από πενήντα χρόνια έντιμου και εξαντλητικού αγώνα για ένα καλύτερο θέατρο, αισθάνομαι ότι προδίδω τον αγώνα μου, αν η χώρα μου με κρίνει ικανό για επιχορήγηση με μια απόφαση που θα φέρει την υπογραφή σας, και που θα προέρχεται από έναν άνθρωπο που δεν γνωρίζει, δεν έχει πληροφορηθεί, δεν είναι δουλειά του να ξέρει, δεν έχει καμία ευθύνη, που εξαπατάται από άτομα που κατοικούν στον κόρφο του, που απαξιώνει τόσο εύκολα την τέχνη της υποκριτικής(προφανώς συγχέοντας την με αυτήν της υποκρισίας) και που για όλα φταίνε οι άλλοι, οι απέναντι, οι πρώην, οι πολιτικοί του αντίπαλοι κλπ.

»Πιστεύω, κυρία, ότι ο Άρχων ενός Υπουργείου που ασχολείται με τον Πολιτισμό πρέπει βασικά να ανήκει στους πνευματικούς ανθρώπους και για μένα ο πνευματικός άνθρωπος είναι ταυτόχρονα και πολιτισμένος και ευαίσθητος και έντιμος και κυρίως αναλαμβάνει τις όποιες ευθύνες του αναλογούν, έστω κι αν οι προϊστάμενοι-του του φορτώνουν και τις δικές τους.

»Ένας τέτοιος άνθρωπος δεν αρνείται τις υποχρεώσεις του, δεν λέει ασύστολα ψεύδη, δεν καταφεύγει σε φτηνές δικαιολογίες, ξεπουλώντας π.χ. τόσο φτηνά – έλεος, κυρία! - τον χθεσινό του φίλο, δεν του φέρεται έτσι άνανδρα κρεμώντας τον 'στα μανταλάκια', δεν τον πετάει σαν στυμμένη λεμονόκουπα μόλις δει τα σκούρα επειδή ο φίλος αποδείχτηκε κάλπης.

»Δεν υπερασπίζομαι τον άθλιο που σας εξαπάτησε, αλλά στις πράξεις του, ως εκ της θέσεώς σας, καθρεφτίζεστε κι εσείς και χωρίς να το θέλετε, σχεδόν υποχρεωτικά, γίνεστε το ίδιο 'επικίνδυνη' όπως κι εκείνος. Και μοιάζει να το αποδέχεστε τώρα που προσπαθείτε 'να την κάνετε' με μικρά πηδηματάκια, πηδώντας πρώτη από το καράβι.

»Ένας τέτοιος άνθρωπος δεν μπορεί να ηγείται καμιάς δημόσιας αρχής, πόσο μάλλον ενός Υπουργείου Πολιτισμού. Δεν επιθυμώ να γίνω εκλεκτός ενός τέτοιου Υπουργείου που έχει χάσει εντελώς τη σοβαρότητά του και το οποίο δεν μπορώ να έχω σε καμία εκτίμηση.

»Όχι ότι το είχα και ποτέ, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, αλλά τώρα αισθάνομαι ότι, εξ αιτίας σας, έχει πλέον γελοιοποιηθεί τελείως κι εγώ δεν επιθυμώ να λάβω καμία βοήθεια, αν προέκυπτε, από ένα γελοιοποιημένο υπουργείο Πολιτισμού.

»Κυρία Μενδώνη, αυτόν τον Πολιτισμό σας τον χαρίζω. Θα κρατήσω τον δικό μου.»

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Κυρία Υπουργέ του Πολιτισμού, χτες υπέβαλα στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ την αίτησή μου για...

Δημοσιεύτηκε από Θανάσης Παπαγεωργίου στις Σάββατο, 20 Φεβρουαρίου 2021
Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.