ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter

Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s

0

Τα χρόνια του Μεσοπολέμου υπήρξαν για την ευρωπαϊκή καλλιτεχνική πρωτοπορία τα πιο δημιουργικά στην ιστορία της ανθρωπότητας. Είτε λόγω της πολιτικής και κοινωνικής αστάθειας -οι συνέπειες του Α' Παγκόσμιου Πολέμου, οι κακουχίες, η μάχη που θα ζούσε ο κόσμος μεταξύ κομμουνισμού και φασισμού, η Μεγάλη Ύφεση-, είτε λόγω του γενικότερου καταθλιπτικού κλίματος -με καλλιτέχνες να δραπετεύουν κυριολεκτικά από τη Γερμανία και τη Ρωσία-, στα χρόνια αυτά υπήρξε ένας αναμφισβήτητος δημιουργικός παροξυσμός: στη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο, την αρχιτεκτονική, παντού. 

Μέσα σ' αυτό το σκοτεινό πλαίσιο γεννιέται η avant-garde, όρος δανεισμένος από τη στρατιωτική ορολογία, που όμως θέλει να εκφράσει την εμπροσθοφυλακή κάθε μορφής τέχνης σε οποιοδήποτε τόλμημα, σε οτιδήποτε νέο, φως και ανθοφορία μαζί γεννημένη από τα ευρωπαϊκά ερέβη, από δημιουργούς συναισθηματικά φορτισμένους από τα μηνύματα της εποχής τους. 

Στον γερμανικό εξπρεσιονισμό όλα αυτά θα λειτουργήσουν ως καταλύτης για τη δημιουργία νέων κινηματογραφικών ειδών - να η γέννηση της επιστημονικής φαντασίας, των ταινιών τρόμου και των φιλμ νουάρ - με όλες εκείνες τις σκοτεινές φαντασιώσεις, που, όμως μιλούν για την ανθρώπινη επιθυμία, την αγάπη, την ανάγκη για λύτρωση.  Η κληρονομιά αυτής της εποχής παραμένει έως σήμερα ισχυρή και επιδραστική. Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά σε φωτογραφικά θραύσματα από τα γυρίσματα του θρυλικού "Metropolis", έτσι όπως παρουσιάζονται μέσα από την έκθεση του Μουσείου Τέχνης του Milwaukee, για να εκτιμήσει όχι μόνο την ανθεκτικότητα τους στο πέρασμα του χρόνου, αλλά και τη φρεσκάδα της αισθητικής τους που διατηρείται ως τις μέρες μας. 

―Επιμέλεια: Μαρούσα Θωμά

Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Αγνώστου φωτογράφου, από την ταινία του Fritz Lang “The Nibelungen: The Death of Siegfried", 1923 @ Photo courtesy Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Αγνώστου φωτογράφου, από την ταινία του Fritz Lang “The Nibelungen: The Death of Siegfried", 1923 @ Photo courtesy Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Σχέδιο των Otto Hunte και Fritz Lang για την ταινία “The Nibelungen: The Death of Siegfried”1923 @ Photo Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Σχέδιο των Otto Hunte και Fritz Lang για την ταινία “The Nibelungen: The Death of Siegfried”1923 @ Photo Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Caspar David Friedrich, Δύο άντρες στοχάζονται στη Σελήνη, (1825-30) @ Photo: courtesy The Metropolitan Museum of Art
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Σχέδιο των Erich Kettelhut και Fritz Lang για την ταινία “The Nibelungen: The Death of Siegfried”, 1923 @ Photo courtesy Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Josef Fenneker (Germany, 1895-1956), Πόστερ της ταινίας, "The Burning Soil (Der brennende acker)", 1922 - Σκηνοθέτης: Friedrich Wilhelm Murnau (Germany, 1888-1931) @ Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Σχέδιο των Hermann Warm και Henrik Galeen, για τον "Μαθητή της Πράγας", 1926 @ Collection of La Cinémathèque française, Paris/LACMA
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Andrei Andrejew (Ρωσία, 1887-1966), Σχέδιο για την ταινία "Έγκλημα και Τιμωρία (Ρασκόλνικοβ), 1923 - Σκηνοθέτης: Robert Wiene (Γερμανία, 1873-1938) @ Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Otto Erdmann και Georg Wilhelm Pabst, "The Joyless Street", 1923 @ Photo courtesy Collection of La Cinémathèque française, Paris/LACMA
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Otto Erdmann και Georg Wilhelm Pabst, "The Joyless Street", 1923 @ Photo courtesy Collection of La Cinémathèque française, Paris/LACMA
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Walter Röhrig και Friedrich Wilhelm Murnau, "Faust", 1926, © Photo courtesy Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Robert Herlth και Friedrich Wilhelm Murnau, "Faust", 1926 - Σκηνοθέτης: Friedrich Wilhelm Murnau @ Photo courtesy Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Robert Herlth και Friedrich Wilhelm Murnau, "Faust", 1926 - Σκηνοθέτης: Friedrich Wilhelm Murnau @ Photo courtesy Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Robert Herlth και Friedrich Wilhelm Murnau, "Faust", 1926 - Σκηνοθέτης: Friedrich Wilhelm Murnau @ Photo courtesy Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Σχέδιο για τον "Faust”, 1926 @ Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Αγνώστου, για την ταινία "The Cabinet of Dr. Caligari", 1919 - Σκηνοθέτης: Robert Wiene (Γερμανία, 1873-1938) @ Los Angeles County Museum of Art, Robert Gore Rifkind Center for German Expressionist Studies
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Σχέδιο του Hermann Warm για την ταινία “Das Kabinett des Dr Caligari”, 1919 @ Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
“Das Kabinett des Dr Caligari”, 1919 @ Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Σχέδιο του Ernst Stern, για την ταινία "Le cabinet des figures de cire” ,1924 - Σκηνοθέτης: Paul Leni@ Collection of La Cinémathèque française, Paris/LACMA
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Boris Bilinsky (Ρωσία, 1900-1948), Πόστερ για την ταινία "The Joyless Street", 1925 - Σκηνοθέτης: Georg Wilhelm Pabst (Αυστρία, 1885-1967) @ Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Σχέδιο των Ernst Stern και Paul Leni για την ταινία "Le cabinet des figures de cire” (Wax Works), 1924@ Collection of La Cinémathèque française, Paris/LACMA
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Αγνώστου φωτογράφου, στιγμιότυπο από την ταινία "Γαλάζιος Άγγελος", 1930 - Σκηνοθέτης: Josef von Sternberg (Aυστρία, 1894-1969) @ Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Karl Struss, φωτογραφικό στιγμιότυπο από την ταινία "Sunrise: A Song of Two Humans” , 1927, σε σκηνοθεσία Friedrich Wilhelm Murnau @ Courtesy of Academy of Motion Picture Arts and Sciences’ Margaret Herrick Library
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Εmil Hasler, σχέδιο για την ταινία του Fritz Lang “Das Testament des Dr Mabuse” (The Testament of Dr Mabuse), 1932 @ Collection of La Cinémathèque française, Paris/LACMA
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Emil Hasler, σχέδιο για την ταινία του Fritz Lang “M,” 1931 @ Collection of La Cinémathèque française, Paris/LACMA
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Paul Scheurich, Πόστερ για την ταινία του Fritz Lang “Das Testament des Dr Mabuse” (The Testament of Dr Mabuse), 1932 @ Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Αγνώστου καλλιτέχνη, πόστερ για την ταινία “M”, 1931 - Σκηνοθέτης: Fritz Lang (Αυστρία, 1890-1976) @ Collection of La Cinémathèque française
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Horst von Harbou (Γερμανία, 1879-1953), φωτογραφικό στιγμιότυπο από την ταινία, “Metropolis”, 1927 - Σκηνοθέτης: Fritz Lang (Αυστρία, 1890-1976) @ Collection of La Cinémathèque française
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Horst von Harbou (Γερμανία, 1879-1953), φωτογραφικό στιγμιότυπο από την ταινία, “Metropolis”, 1927 - Σκηνοθέτης: Fritz Lang (Αυστρία, 1890-1976) @ Collection of La Cinémathèque française
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Horst von Harbou (Γερμανία, 1879-1953), φωτογραφικό στιγμιότυπο από την ταινία, “Metropolis”, 1927 - Σκηνοθέτης: Fritz Lang (Αυστρία, 1890-1976) @ Collection of La Cinémathèque française
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Horst von Harbou (Γερμανία, 1879-1953), φωτογραφικό στιγμιότυπο από την ταινία, “Metropolis”, 1927 - Σκηνοθέτης: Fritz Lang (Αυστρία, 1890-1976) @ Collection of La Cinémathèque française
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Horst von Harbou (Γερμανία, 1879-1953), φωτογραφικό στιγμιότυπο από την ταινία, “Metropolis”, 1927 - Σκηνοθέτης: Fritz Lang (Αυστρία, 1890-1976) @ Collection of La Cinémathèque française
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Horst von Harbou (Γερμανία, 1879-1953), φωτογραφικό στιγμιότυπο από την ταινία, “Metropolis”, 1927 - Σκηνοθέτης: Fritz Lang (Αυστρία, 1890-1976) @ Collection of La Cinémathèque française
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Otto Hunte, σχέδιο για την ταινία “Metropolis”, 1923 - Σκηνοθέτης: Fritz Lang @ Collection of La Cinémathèque française, Paris
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Αγνώστου καλλιτέχνη, πόστερ για την ταινία “M” @ Courtesy of Academy of Motion Picture Arts and Sciences’ Margaret Herrick Library
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Horst von Harbou (Γερμανία, 1879-1953), φωτογραφικό στιγμιότυπο από την ταινία, “Metropolis”, 1927 - Σκηνοθέτης: Fritz Lang (Αυστρία, 1890-1976) @ Collection of La Cinémathèque française
Στοιχειωμένες οθόνες: ο γερμανικός κινηματογράφος των 20s Facebook Twitter
Ρεκλάμα της Paramount, για την ταινία "Metropolis", 1927
Οθόνες
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ