Camera_Obscura*

Camera_Obscura* Facebook Twitter
0

H ιστορία της νταντάς - ερασιτέχνιδας φωτογράφου Vivian Maier είναι εν πολλοίς γνωστή εδώ και μερικά χρόνια πια χάρη και στη καταλυτική δύναμη του διαδικτύου.

Από τη στιγμή που ο John Maloof ιδιοκτήτης του φωτογραφικού της corpus γύρω στο 2009 έφτιαξε ένα μπλογκ με τα αρνητικά που είχε αποκτήσει τυχαία σε δημοπρασία η ιδιοσυγκρασιακή περίπτωση της Maier συγκέντρωσε ενα διαρκώς διογκούμενο κύμα δημοσιότητας.

Με λίγα λόγια έγινε viral:-)

Σαφώς το life story της με τα μη αναμενόμενα κλισέ για μια φωτογράφο (η νταντά - φωτογράφος!)  η οποία ποτέ όσο ζούσε δεν άσκησε επίσημα το επάγγελμα αυτό αλλά τραβούσε μανιωδώς φωτογραφίες επαγγελματικού επιπέδου της καθημερινότητας στο Σικάγο όπου και έζησε υπήρξε η αφορμή. 

Μπορεί τα δικά της αυτοπορτρέτα να είναι άψογα φωτομετρημένα και καδραρισμένα αλλά έχουν μιαν εντελώς μοντέρνα ειρωνεία και αμεσότητα που δεν την βρίσκεις στις υπόλοιπες φωτογραφίες της. 

Απ' την άλλη η μυθιστορηματική σχεδόν διάσταση αυτού του κρυφού αρχείου που δεν είχε δημοσιευτεί πουθενά και που αν η τύχη δεν έφερνε τον Μαλούφ να το αποκτήσει σε εκείνη τη δημοπρασία ακόμα θα είχε παραμείνει άγνωστο έχω την αίσθηση πως δόμησε μια αρχική μυθολογία, ένα buzz γύρω από την περίπτωση της Maier και έκαναν την προσοχή μας ευκολότερο να στραφεί στις εξαιρετικές  street φωτογραφίες της.

Αυτό που δεν είναι πολύ γνωστό στο ευρύ κοινό είναι τα αυτοπορτρέτα της στα οποία επέδειξε μια ιδιαίτερη επιμονή και καλύπτουν ένα ευρύ μέρος του έργου της. Παρατηρώντας τα μπορούμε να εντοπίσουμε όλα αυτά τα στοιχεία που η εποχή μας με την τεχνολογική ανάπτυξη της ψηφιακής φωτογραφίας είτε με τις μικρές κόμπακτ μηχανές είτε με τα κινητά τηλέφωνα εισήγαγε ως οπτικό λεξιλόγιο for the masses.

Μπορεί τα δικά της αυτοπορτρέτα να είναι άψογα φωτομετρημένα και καδραρισμένα αλλά έχουν μιαν εντελώς μοντέρνα ειρωνεία και αμεσότητα που δεν την βρίσκεις στις υπόλοιπες φωτογραφίες της. Ίσως έχει να κάνει με το αναπόφευκτο ναρκισσιστικό παιχνίδισμα που έχει κάθε αυτοφωτογράφηση.

Δείτε τα αυτοπορτρέτα αυτής της "ερασιτέχνιδας" φωτογράφου. Η οποία ήξερε πολύ καλά πως να εξημερώνει την στιγμή:-)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM