O βασιλιάς της tech house Solomun σε ένα αργό και χωρίς κορυφώσεις σετ

O βασιλιάς της tech house Solomun άφησε κάτι το ανικανοποίητο Facebook Twitter
Ο Solomun στη σχεδόν 25ετή πορεία του έχει φέρει πολλές καινοτομίες στο χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής.
0

ΩΣ FAN ΤΗΣ TECHNO, και όχι ιδιαίτερα της house μουσικής, αυτό που κυρίως θυμάμαι να μου λένε πριν ακούσω τον Solomun πρώτη φορά πέρσι στο Techniques είναι πόσο θα βαρεθώ και πόσο αδιάφορα είναι τα σετ του. Έτσι, πήγα κι εγώ με τις χαμηλότερες δυνατές προσδοκίες και δεν θα μπορούσα να είμαι πιο λάθος. Αλλά περισσότερα πάνω σε αυτό σε λίγο.

Ο Solomun στη σχεδόν 25ετή πορεία του έχει φέρει πολλές καινοτομίες στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής, όπως η μετακίνηση του booth στο κέντρο του club για να είναι σε άμεση επαφή με τον κόσμο. Ανέκαθεν το μότο του ήταν πως δεν έχουν τόση σημασία ο χώρος ή τα φώτα αλλά η ποιότητα του σετ και η διάθεση του κοινού. Χαρακτηριστικές είναι και οι περιπτώσεις που ειρωνεύεται όσους τραβούν συνεχώς βίντεο αντί να χορέψουν και να χαθούν στη στιγμή.

Μεγαλύτερη επιτυχία ίσως στην καριέρα του είναι τα πάρτι που επιμελείται στο Pacha στην Ίμπιζα, ξεκινώντας τα «Solomun +1» στα οποία συνήθως παίζει ένα extended set πλάι σε κάποιον προσκεκλημένο DJ, μικρό ή μεγάλο σε δημοτικότητα. Οι καλεσμένοι, μάλιστα, συχνά ξεφεύγουν από την deep/tech house που ο ίδιος προτιμά, προσθέτοντας στο diversity του ήχου αλλά και αναδεικνύοντας την ικανότητά του να προσαρμόζει τη μουσική του στον χώρο και τη διάθεση. Έχει κάνει μερικά από τα πιο πετυχημένα b2b set παγκοσμίως παρέα με καλλιτέχνες όπως ο Âme, οι Tale of Us και ο Marcel Dettmann.

Ασφαλώς και δεν πήγα περιμένοντας να ακούσω hard ή berlin techno. Πολλοί απογοητεύονται επειδή δεν προσαρμόζουν τα θέλω τους. Ωστόσο οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες. Σε σχέση με το περσινό συγκλονιστικό extended set του ως το πρωί και την άψογη αλληλουχία, το φετινό αμιγώς house, αργό και χωρίς κορυφώσεις σετ του με ξένισε.

Άσος στο μανίκι του, και κάτι που θυμάμαι έντονα από πέρσι, η ικανότητά του να κάνει remix και να φέρνει στα μέτρα του από indie rock κομμάτια (βλ. «Late night» των Foals) μέχρι σύγχρονα trance κομμάτια που μοιάζουν αγνώριστα στα χέρια του. Το label του, Diynamic, αν και χωρίς την επιτυχία του KNTXT (της De Witte) ή του Exhale (της Α. Lens), βασίζεται στο ίδιο μοτίβο με το «Solomun +1» και δίνει βήμα σε πρωτοεμφανιζόμενους DJ με τους οποίους συχνά περιοδεύει. Η μουσική του σίγουρα διαφοροποιείται αρκετά, καθώς κατά κανόνα παίζει πολύ «ελαφριά» και αργά για να μπει κάτω από την ομπρέλα της techno και σαφώς πιο πολύπλοκα και γρήγορα από ένα τυπικό house κομμάτι.

Στο πάρτι του Blend το Σάββατο 28/9, στο πρώτο για φέτος Techniques, αν και η επιλογή της τοποθεσίας έμοιαζε κάπως περίεργη, η οργάνωση ήταν ομολογουμένως άψογη. Τα φώτα ήταν σωστά για το είδος του event, πρωταγωνιστούσε μια πολύ υψηλής ανάλυσης οθόνη, ο ήχος ήταν καταπληκτικός, ιδίως για open air event, ενώ ο τρόπος που ήταν τοποθετημένα τα ηχεία έστελνε τον ήχο στη θάλασσα και μακριά από κατοικημένες περιοχές. Τα μπαρ και οι τουαλέτες λειτουργούσαν επίσης με ελάχιστες αναμονές. Το vibe στο VIP ήταν κάπως άψυχο, ενώ τα επιπλέον λεφτά για booth έμοιαζαν να αξίζουν το premium.

O βασιλιάς της tech house Solomun άφησε κάτι το ανικανοποίητο Facebook Twitter
Στο πάρτυ του Blend το Σάββατο 28/9 η οργάνωση ήταν ομολογουμένως άψογη.

Το event άνοιξαν οι Giza DJs (το +1 που αναλύαμε πριν), που έπαιξαν ικανοποιητικά πλην λίγο ήσυχα, αλλά σίγουρα σε αρμονία με το ύφος ενός opening act για τον Solomun. Οι ίδιοι συνέχισαν και στο after party στο Oddity. Για το set του Solomun δεν ισχύουν τα ίδια. Τα σετ του ήταν πάντοτε αμφιλεγόμενα και πολυσυζητημένα, μιας και αποτελούν τόπο συνεύρεσης των fans της house και της techno, που έχουν συχνά διαφορετικές προτιμήσεις. Αυτό γινόταν εύκολα αντιληπτό εξάλλου και από το κοινό, που ήταν ετερόκλητο. Στα θετικά πως το σετ ήταν τεχνικά ολόσωστο, με αλλαγές ανάμεσα στα κομμάτια σχεδόν ανεπαίσθητες και η επιλογή κάποιων πολύ καλών remixes ή δικών του κομματιών. Παρ' όλα αυτά, θεωρώ πως δεν κατάφερε να μεταδώσει συναίσθημα, που είναι τελικά το ζητούμενο, δηλαδή να πει μια ιστορία, και όχι απλώς να παίξει μουσική. Το ίδιο σχόλιο άκουσα και από μερικούς 25χρονους και από 40χρονους που αν μη τι άλλο έχουν διαφορετικά ακούσματα στην ηλεκτρονική μουσική.

Ασφαλώς και δεν πήγα περιμένοντας να ακούσω hard ή Berlin techno. Πολλοί απογοητεύονται επειδή δεν προσαρμόζουν τα θέλω τους. Ωστόσο οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες. Σε σχέση με το περσινό συγκλονιστικό extended set του ως το πρωί και την άψογη αλληλουχία, το φετινό αμιγώς house, αργό και χωρίς κορυφώσεις σετ του με ξένισε. Εκεί που πήγαινε να δώσει κάτι, να χτίσει, ένιωθα πως το έπαιρνε πίσω. Η διάθεση του κόσμου για χορό ήταν αναμενόμενα κάπως πεσμένη. Ίσως, πάλι, αν τον άκουγε κάποιος για πρώτη φορά φέτος να μην απογοητευόταν τόσο.  

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, δεν μου αρέσει να μην ξέρω τι να περιμένω, να υπάρχει τέτοιο χάσμα στο πόσο καλά μπορεί να παίξει ένας DJ, ιδίως όταν ξέρω πως αν θέλει είναι πραγματικά ξεχωριστός. Τελικά όμως πραγματικά κορυφαίο δεν σε κάνει να παίζεις μερικές φορές εξαιρετικά, αλλά σταθερά να μην απογοητεύεις. Αποφάσισα να αποχωρήσω γύρω στις 02:30, περίπου μία ώρα πριν τελειώσει (υπερκαλύπτοντας τη μία ώρα που καθυστέρησε να ξεκινήσει), επομένως δεν μπορώ και να ξέρω αν έκλεισε σε λίγο καλύτερο τόνο από ό,τι άνοιξε. Σίγουρα πάντως περιμένω με ανυπομονησία το 2ο Techniques στο τέλος Οκτώβρη με το διάσημο ζεύγος, στα decks και στη ζωή, Charlotte De Witte & Enrico Sanguliano, με τις πιθανότητες απογοήτευσης να τείνουν στο μηδέν.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ