O βασιλιάς της tech house Solomun σε ένα αργό και χωρίς κορυφώσεις σετ

O βασιλιάς της tech house Solomun άφησε κάτι το ανικανοποίητο Facebook Twitter
Ο Solomun στη σχεδόν 25ετή πορεία του έχει φέρει πολλές καινοτομίες στο χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής.
0

ΩΣ FAN ΤΗΣ TECHNO, και όχι ιδιαίτερα της house μουσικής, αυτό που κυρίως θυμάμαι να μου λένε πριν ακούσω τον Solomun πρώτη φορά πέρσι στο Techniques είναι πόσο θα βαρεθώ και πόσο αδιάφορα είναι τα σετ του. Έτσι, πήγα κι εγώ με τις χαμηλότερες δυνατές προσδοκίες και δεν θα μπορούσα να είμαι πιο λάθος. Αλλά περισσότερα πάνω σε αυτό σε λίγο.

Ο Solomun στη σχεδόν 25ετή πορεία του έχει φέρει πολλές καινοτομίες στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής, όπως η μετακίνηση του booth στο κέντρο του club για να είναι σε άμεση επαφή με τον κόσμο. Ανέκαθεν το μότο του ήταν πως δεν έχουν τόση σημασία ο χώρος ή τα φώτα αλλά η ποιότητα του σετ και η διάθεση του κοινού. Χαρακτηριστικές είναι και οι περιπτώσεις που ειρωνεύεται όσους τραβούν συνεχώς βίντεο αντί να χορέψουν και να χαθούν στη στιγμή.

Μεγαλύτερη επιτυχία ίσως στην καριέρα του είναι τα πάρτι που επιμελείται στο Pacha στην Ίμπιζα, ξεκινώντας τα «Solomun +1» στα οποία συνήθως παίζει ένα extended set πλάι σε κάποιον προσκεκλημένο DJ, μικρό ή μεγάλο σε δημοτικότητα. Οι καλεσμένοι, μάλιστα, συχνά ξεφεύγουν από την deep/tech house που ο ίδιος προτιμά, προσθέτοντας στο diversity του ήχου αλλά και αναδεικνύοντας την ικανότητά του να προσαρμόζει τη μουσική του στον χώρο και τη διάθεση. Έχει κάνει μερικά από τα πιο πετυχημένα b2b set παγκοσμίως παρέα με καλλιτέχνες όπως ο Âme, οι Tale of Us και ο Marcel Dettmann.

Ασφαλώς και δεν πήγα περιμένοντας να ακούσω hard ή berlin techno. Πολλοί απογοητεύονται επειδή δεν προσαρμόζουν τα θέλω τους. Ωστόσο οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες. Σε σχέση με το περσινό συγκλονιστικό extended set του ως το πρωί και την άψογη αλληλουχία, το φετινό αμιγώς house, αργό και χωρίς κορυφώσεις σετ του με ξένισε.

Άσος στο μανίκι του, και κάτι που θυμάμαι έντονα από πέρσι, η ικανότητά του να κάνει remix και να φέρνει στα μέτρα του από indie rock κομμάτια (βλ. «Late night» των Foals) μέχρι σύγχρονα trance κομμάτια που μοιάζουν αγνώριστα στα χέρια του. Το label του, Diynamic, αν και χωρίς την επιτυχία του KNTXT (της De Witte) ή του Exhale (της Α. Lens), βασίζεται στο ίδιο μοτίβο με το «Solomun +1» και δίνει βήμα σε πρωτοεμφανιζόμενους DJ με τους οποίους συχνά περιοδεύει. Η μουσική του σίγουρα διαφοροποιείται αρκετά, καθώς κατά κανόνα παίζει πολύ «ελαφριά» και αργά για να μπει κάτω από την ομπρέλα της techno και σαφώς πιο πολύπλοκα και γρήγορα από ένα τυπικό house κομμάτι.

Στο πάρτι του Blend το Σάββατο 28/9, στο πρώτο για φέτος Techniques, αν και η επιλογή της τοποθεσίας έμοιαζε κάπως περίεργη, η οργάνωση ήταν ομολογουμένως άψογη. Τα φώτα ήταν σωστά για το είδος του event, πρωταγωνιστούσε μια πολύ υψηλής ανάλυσης οθόνη, ο ήχος ήταν καταπληκτικός, ιδίως για open air event, ενώ ο τρόπος που ήταν τοποθετημένα τα ηχεία έστελνε τον ήχο στη θάλασσα και μακριά από κατοικημένες περιοχές. Τα μπαρ και οι τουαλέτες λειτουργούσαν επίσης με ελάχιστες αναμονές. Το vibe στο VIP ήταν κάπως άψυχο, ενώ τα επιπλέον λεφτά για booth έμοιαζαν να αξίζουν το premium.

O βασιλιάς της tech house Solomun άφησε κάτι το ανικανοποίητο Facebook Twitter
Στο πάρτυ του Blend το Σάββατο 28/9 η οργάνωση ήταν ομολογουμένως άψογη.

Το event άνοιξαν οι Giza DJs (το +1 που αναλύαμε πριν), που έπαιξαν ικανοποιητικά πλην λίγο ήσυχα, αλλά σίγουρα σε αρμονία με το ύφος ενός opening act για τον Solomun. Οι ίδιοι συνέχισαν και στο after party στο Oddity. Για το set του Solomun δεν ισχύουν τα ίδια. Τα σετ του ήταν πάντοτε αμφιλεγόμενα και πολυσυζητημένα, μιας και αποτελούν τόπο συνεύρεσης των fans της house και της techno, που έχουν συχνά διαφορετικές προτιμήσεις. Αυτό γινόταν εύκολα αντιληπτό εξάλλου και από το κοινό, που ήταν ετερόκλητο. Στα θετικά πως το σετ ήταν τεχνικά ολόσωστο, με αλλαγές ανάμεσα στα κομμάτια σχεδόν ανεπαίσθητες και η επιλογή κάποιων πολύ καλών remixes ή δικών του κομματιών. Παρ' όλα αυτά, θεωρώ πως δεν κατάφερε να μεταδώσει συναίσθημα, που είναι τελικά το ζητούμενο, δηλαδή να πει μια ιστορία, και όχι απλώς να παίξει μουσική. Το ίδιο σχόλιο άκουσα και από μερικούς 25χρονους και από 40χρονους που αν μη τι άλλο έχουν διαφορετικά ακούσματα στην ηλεκτρονική μουσική.

Ασφαλώς και δεν πήγα περιμένοντας να ακούσω hard ή Berlin techno. Πολλοί απογοητεύονται επειδή δεν προσαρμόζουν τα θέλω τους. Ωστόσο οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες. Σε σχέση με το περσινό συγκλονιστικό extended set του ως το πρωί και την άψογη αλληλουχία, το φετινό αμιγώς house, αργό και χωρίς κορυφώσεις σετ του με ξένισε. Εκεί που πήγαινε να δώσει κάτι, να χτίσει, ένιωθα πως το έπαιρνε πίσω. Η διάθεση του κόσμου για χορό ήταν αναμενόμενα κάπως πεσμένη. Ίσως, πάλι, αν τον άκουγε κάποιος για πρώτη φορά φέτος να μην απογοητευόταν τόσο.  

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, δεν μου αρέσει να μην ξέρω τι να περιμένω, να υπάρχει τέτοιο χάσμα στο πόσο καλά μπορεί να παίξει ένας DJ, ιδίως όταν ξέρω πως αν θέλει είναι πραγματικά ξεχωριστός. Τελικά όμως πραγματικά κορυφαίο δεν σε κάνει να παίζεις μερικές φορές εξαιρετικά, αλλά σταθερά να μην απογοητεύεις. Αποφάσισα να αποχωρήσω γύρω στις 02:30, περίπου μία ώρα πριν τελειώσει (υπερκαλύπτοντας τη μία ώρα που καθυστέρησε να ξεκινήσει), επομένως δεν μπορώ και να ξέρω αν έκλεισε σε λίγο καλύτερο τόνο από ό,τι άνοιξε. Σίγουρα πάντως περιμένω με ανυπομονησία το 2ο Techniques στο τέλος Οκτώβρη με το διάσημο ζεύγος, στα decks και στη ζωή, Charlotte De Witte & Enrico Sanguliano, με τις πιθανότητες απογοήτευσης να τείνουν στο μηδέν.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT