Mία διαφήμιση που «μας βλέπει» όλους

Mία διαφήμιση που «μας βλέπει» όλους Facebook Twitter
0

Είναι πολλά αυτά με τα οποία μεγαλώσαμε, θεωρώντας τα αυτονόητα και πλέον αντιλαμβανόμαστε συλλογικά, αφενός την αδικία που εμπεριέχουν και αφετέρου ότι είναι στο χέρι μας να μην αποτελούν πια απαράλλακτα δεδομένα. Από τα έμφυλα πρότυπα μέχρι τον τρόπο με τον οποίο μιλάμε για την LGBTQIA+ κοινότητα, τα παραδείγματα είναι πολλά και μόλις εδώ και λίγα χρόνια αρχίσαμε να τα αμφισβητούμε σοβαρά στο δημόσιο διάλογο. Στον κατάλογο προστίθενται διαρκώς επιπλέον στερεότυπα που καταρρίπτονται, μέχρι κάποια στιγμή η αυτονόητη πραγματικότητα να γίνει η ορατότητα και ο σεβασμός για κάθε κοινωνική ομάδα.

Mία διαφήμιση που «μας βλέπει» όλους Facebook Twitter

Μια διαφήμιση της μπύρας Μύθος δυναμώνει και διευρύνει ακόμη περισσότερο το μήνυμα (σε περίπτωση που δεν την έχετε δει, ακολουθεί spoiler). Όταν την πρωτοβλέπεις, μπορεί να σε μπερδέψει ή να πιστέψεις πως έχει γίνει κάποιο λάθος. Μια ακουστική περιγραφή αναφέρει τι βλέπεις ενώ παράλληλα υπάρχει νοηματική μετάφραση. Ύστερα από λίγο όμως αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό το διαφημιστικό σποτ έχει δημιουργηθεί με στόχο να είναι “προσβάσιμο” -σε κοινό με αναπηρίες όρασης και ακοής.

Πολλές από τις διαφημίσεις (και τελικά όχι μόνο) που παρακολουθούμε καθημερινά, αγνοούν πλήρως τα άτομα με αναπηρία. Κι όμως, οι άνθρωποι αυτοί αποτελούν ένα πολύ σημαντικό μέρος του πληθυσμού και σε κάθε περίπτωση δεν θα έπρεπε να αγνοούνται από τα brands.

Το μήνυμα του διαφημιστικού σποτ είναι φυσικά αυτό: πλήρης συμπερίληψη. Τα τελευταία χρόνια, έχουμε δει ορισμένα παραδείγματα διαφημίσεων, τα οποία επιχειρούν να “σπάσουν” στερεότυπα που αφορούν κυρίως σε μέλη της LGBTQIA+ κοινότητας και τον ρόλο της γυναίκας. Φυσικά, κάθε ανάλογο παράδειγμα δεν είναι απλά καλοδεχούμενο, αλλά κυρίως, αναγκαίο. Η συγκεκριμένη διαφήμιση όμως κάνει ένα μεγάλο βήμα απέναντι σε όλα τα άτομα που έχουν βιώσει το πώς είναι να ζεις τον αποκλεισμό με εμπόδια στη χαρά και τη δημιουργία της ζωής.

Mία διαφήμιση που «μας βλέπει» όλους Facebook Twitter

Μια όμορφη στιγμή για την ελληνική διαφήμιση, κυρίως γιατί απευθύνεται ουσιαστικά σε όλους. Αλλά και από άποψη περιεχομένου. Δευτερόλεπτα τηλεοπτικού χρόνου γεμάτα ενέργεια και αποφασιστικότητα για αλλαγή, με σκοτεινά πλάνα που αντιπαρατίθενται με φωτεινά, αναδεικνύοντας τις ιστορίες ανθρώπων που υπερνίκησαν τα εμπόδια των προκαταλήψεων. Δέκα πρωταγωνιστές που, είτε μέσω της προσωπικής τους ιστορίας είτε μέσω του έργου τους για τους άλλους, μας καλούν να δούμε τις ανάγκες τους ως ευκαιρία για να αγκαλιάσουμε τη διαφορετικότητα. Γιατί «η χαρά αποκλείεται να αποκλείσει κάποιον», όπως αναφέρει και το κεντρικό μήνυμα.

Mία διαφήμιση που «μας βλέπει» όλους Facebook Twitter

Η νέα διαφήμιση της μπύρας Μύθος ανοίγει δρόμους και ελπίζουμε ότι θα τους ακολουθήσουν κι άλλοι διαφημιζόμενοι, συμβάλλοντας έτσι στη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας συμπερίληψης. Το εγχείρημα εξακολουθεί  για κάποιους να είναι τολμηρό, καθώς  μέρος της ελληνικής κοινωνίας παραμένει συντηρητικό. Ο Μύθος επιλέγει συνειδητά να τοποθετηθεί υπέρ της διαφορετικότητας και κατά των στερεοτύπων, αλλά και να βγει στον αέρα με ένα τηλεοπτικό σποτ, πολύ διαφορετικό από αυτά που έχουν συνηθίσει οι τηλεθεατές. Ένα σποτ που επιβεβαιώνει όλα τα λάθη που έχουν γίνει -και συνεχίζουν να γίνονται- μέχρι σήμερα, ανοίγοντας παράλληλα το δρόμο προς ένα μέλλον στο οποίο καμία κοινωνική ομάδα δεν θα είναι "αόρατη". 

Μάθε περισσότερα στο mythosbeer.gr/eimaidiplasou

Διαφημιστική Παρουσίαση

Good Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μάθε πώς νιώθουν. Άλλαξε το πώς νιώθουν»: 8 στις 10 γυναίκες νιώθουν φόβο στη βραδινή έξοδο

Good Living / «Μάθε πώς νιώθουν. Άλλαξε το πώς νιώθουν»: 8 στις 10 γυναίκες νιώθουν φόβο στη βραδινή έξοδο

Νέα πανελλαδική έρευνα, με πρωτοβουλία της ΔΕΗ, αποκαλύπτει τα υψηλά ποσοστά των γυναικών που φοβούνται, έχουν βιώσει περιστατικά απειλής και λαμβάνουν προληπτικά μέτρα αυτοπροστασίας.
ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Ζοομ σε όσα αγαπάμε: Όσα ζήσαμε στον διαγωνισμό φωτογραφίας LiFO x Xiaomi 15T Series

Good Living / Zoom σε όσα αγαπάμε: Όσα ζήσαμε στον διαγωνισμό φωτογραφίας LiFO x Xiaomi 15T Series

Οι νικητές του διαγωνισμού μπήκαν για λίγες ώρες στον κόσμο του mobile photography μέσα από ένα ξεχωριστό workshop και τέσταραν τις ικανότητές τους πίσω από τον φακό, με οδηγούς τους experts της Xiaomi, της LiFO και της Leica Academie.
THE LIFO TEAM
Βασιλική Αδαμίδου: «Στη Lidl Ελλάς δεσμευόμαστε να κάνουμε τη ζωή καλύτερη- στο καλάθι και στον κόσμο γύρω μας»

Good Living / Βασιλική Αδαμίδου: «Στη Lidl Ελλάς δεσμευόμαστε να κάνουμε τη ζωή καλύτερη- στο καλάθι και στον κόσμο γύρω μας»

Η Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς μιλά για την καμπάνια «Lidl. Γιατί αξίζει» και την αφοσίωση της εταιρείας στο να προσφέρει διαρκώς το καλύτερο.
THE LIFO TEAM