Το εμβληματικό έργο της Φρίντα Κάλο «Ο Ντιέγκο και εγώ» που πωλήθηκε σε τιμή ρεκόρ, θα εκτεθεί για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια

Το εμβληματικό έργο της Φρίντα Κάλο «Ντιέγκο και εγώ» που πωλήθηκε για ποσό ρεκόρ, θα εκτεθεί για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια Facebook Twitter
Diego y Yo, Frida Kahlo. Courtesy of Sotheby’s
0

Το 2021, το "Diego y yo" πωλήθηκε έναντι 30,8 εκατομμυρίων ευρώ σε δημοπρασία του οίκου Sotheby's στη Νέα Υόρκη. Το αγόρασε ο Eduardo F. Costantini, ένας διάσημος Αργεντινός συλλέκτης που έχει δεσμευτεί για την υποστήριξη της λατινοαμερικανικής τέχνης και ιδρυτής του Μουσείου Λατινοαμερικανικής Τέχνης (MALBA) στο Μπουένος Άιρες.

Με αξία άνω των 30 εκατομμυρίων ευρώ, είναι το ακριβότερο πορτρέτο Λατινικοαμερικανού καλλιτέχνη όλων των εποχών. Η πώληση θεωρείται ιστορική αφού όχι μόνο ξεπέρασε κάθε εκτίμηση, αλλά πουλήθηκε και σε πολύ υψηλότερη τιμή από κάθε άλλο έργο της. Το προηγούμενο ρεκόρ υψηλής πώλησης το είχε σημειώσει ο σύζυγος της Κάλο, Ντιέγκο Ριβέρα, με τον πίνακα "Los Rivales" του 1931, ο οποίος πωλήθηκε έναντι 9,76 εκατ. ευρώ σε δημοπρασία το 2018. Το προηγούμενο ρεκόρ της Φρίντα Κάλο είχε δημιουργηθεί το 2016, όταν ο πίνακας "Two Nudes in the Forest" πωλήθηκε για 6,8 εκατομμύρια ευρώ, επίσης στη Νέα Υόρκη.

Στην έκθεση στο Malba, ο Αργεντίνος συλλέκτης θα εκθέσει περισσότερα από 240 έργα, πολλά από τα οποία έχουν να παρουσιαστούν στο κοινό εδώ και σχεδόν 30 χρόνια. Η τελευταία φορά που το "Diego y yo" εκτέθηκε δημόσια ήταν το 1998.

Η αυτοπροσωπογραφία ήταν το πιο επαναλαμβανόμενο είδος στη σύντομη αλλά έντονη εικαστική παραγωγή της Φρίντα Κάλο: ζωγράφισε τον εαυτό της τρεις φορές τη δεκαετία του 1920, είκοσι φορές την επόμενη δεκαετία, άλλες είκοσι φορές τη δεκαετία του 1940 και τέλος πέντε φορές τα χρόνια πριν από το θάνατό της το 1954.

Το εμβληματικό έργο της Φρίντα Κάλο «Ντιέγκο και εγώ» που πωλήθηκε για ποσό ρεκόρ, θα εκτεθεί για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια Facebook Twitter
Η Φρίντα Κάλο και ο Ντιέγκο Ριβέρα το 1939.

Συνολικά, το ένα τρίτο του συνόλου του έργου της είναι αυτοπροσωπογραφίες -παρά τις πολλές άλλες στις οποίες η παρουσία της, αν και όχι ρητή, ήταν είτε μεταφορική είτε συμβολική. Σε αντίθεση με τον συχνά επαναλαμβανόμενο μύθο, η Φρίντα δεν έγινε ζωγράφος επειδή ήταν κατάκοιτη μετά από ένα καταστροφικό ατύχημα στα νιάτα της. Η καλλιτεχνική κλίση της Κάλο προέκυψε στην παιδική της ηλικία και γαλουχήθηκε στους κόλπους της πυρηνικής της οικογένειας, με την υποστήριξη ενός πατέρα που ήταν διάσημος φωτογράφος και ερασιτέχνης ζωγράφος.

Το έργο «Ο Ντιέγκο και εγώ» είναι η τελευταία αυτοπροσωπογραφία που ολοκλήρωσε η Κάλο πριν από το θάνατό της το 1954. Ο πίνακας ολοκληρώθηκε το 1949 και τη δείχνει δακρυσμένη με το πρόσωπο του Ντιέγκο στο μέτωπό της - σαν τρίτο μάτι. Τα δάκρυα στα μάτια της πιστεύεται ότι αντιπροσωπεύουν τα συναισθήματά της για την σχέση του Ριβέρα με τη Μεξικανή ηθοποιό Μαρία Φελίξ εκείνη την εποχή.

Η σχέση των δυο κορυφαίων καλλιτεχνών υπήρξε πάντα θυελλώδης. Παντρεύτηκαν και χώρισαν δυο φορές και είχαν σύντομες σχέσεις με άλλους που στην ουσία ενδυνάμωναν την δύσκολη σχέση τους. Οι δύο τους παντρεύτηκαν το 1929. Χώρισαν το 1940, αλλά συμφιλιώθηκαν και ξαναπαντρεύτηκαν την ίδια χρονιά.

Η Κάλο εξέθεσε με τόλμη της προσωπική της ζωή στα έργα της, την αναπηρία της και τα πάθη του έρωτα, ενώ ο Ντιέγκο συμπεριέλαβε την Κάλο στην μεγάλη εμβληματική του τοιχογραφία γνωστή και ως «Παναμερικανική Ενότητα».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φρίντα Κάλο: Ο μετά θάνατον «πόλεμος» τιμών σε ένα έργο που συναγωνίζεται το ρεκόρ του Ντιέγκο Ριβέρα

Πολιτισμός / Φρίντα Κάλο: Ο μετά θάνατον «πόλεμος» τιμών σε ένα έργο που συναγωνίζεται το ρεκόρ του Ντιέγκο Ριβέρα

Ο Πίνακας  «Diego y yo» δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης περιόδου στον δεύτερο γάμο τους όταν ο Ριβέρα είχε ερωτική σχέση με την σταρ του κινηματογράφου Μαρία Φελίξ, που ήταν φίλη της Κάλο.
THE LIFO TEAM
Φρίντα Κάλο: Τα άγνωστα και χαμένα έργα της αποκαλύπτονται σε μια νέα έκδοση

Εικαστικά / Φρίντα Κάλο: Άγνωστα και χαμένα έργα της αποκαλύπτονται σε μια νέα έκδοση

Ένα νέο βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Taschen περιλαμβάνει τον πλήρη κατάλογο των έργων της Μεξικανής σούπερ σταρ ζωγράφου, ανάμεσά στα οποία και κάποια άγνωστα στο ευρύ κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Πολιτισμός / Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Ο αντισυμβατικός Ιάπωνας που εξυμνεί την avant-garde αισθητική μέσα από υπερμεγέθεις, ασύμμετρες σιλουέτες και τη διαχρονική του αφοσίωση στο μαύρο, συνεχίζει στα 82 του χρόνια να παλεύει «θυμωμένος αλλά ακούραστος» για την ουσία και την αλήθεια της μόδας
LIFO NEWSROOM
Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Πολιτισμός / Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Ο Βασίλης Μπισμπίκης αναβιώνει το αριστούργημα του Τζον Στάινμπεκ στο νέο Cartel στο Αιγάλεω, υπογράφοντας μια ωμή, ρεαλιστική και συναισθηματικά φορτισμένη σκηνοθεσία που φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον αγώνα των απλών ανθρώπων για αξιοπρέπεια και ελπίδα
LIFO NEWSROOM
«La Magie Noire»: Ο χαμένος θησαυρός του Ρενέ Μαγκρίτ βγαίνει στο φως μετά από 90 χρόνια

Πολιτισμός / «La Magie Noire»: Ο χαμένος θησαυρός του Ρενέ Μαγκρίτ βγαίνει στο φως μετά από 90 χρόνια

Ο πίνακας «La Magie Noire» του Ρενέ Μαγκρίτ, που παρέμεινε σε ιδιωτική συλλογή για 90 χρόνια, βγαίνει σε δημοπρασία στη Sotheby’s - Η συγκλονιστική ιστορία πίσω από το έργο και τη γυναίκα που έσωσε 163 παιδιά από τους ναζί
LIFO NEWSROOM
Αίγυπτος: Ανοικτός για το κοινό ένας από τους πιο εμβληματικούς τάφους Φαραώ στην Κοιλάδα των Βασιλέων

Πολιτισμός / Αίγυπτος: Ανοικτός για το κοινό ένας από τους πιο εμβληματικούς τάφους Φαραώ στην Κοιλάδα των Βασιλέων

Σκαλισμένος βαθιά μέσα στον βράχο, ο τάφος του Αμενχοτέπ Γ΄ δεσπόζει ξανά μετά από 20 χρόνια, στη δυτική όχθη του Νείλου - Τα πρώτα πλάνα από το εσωτερικό του
LIFO NEWSROOM
Το «This That Keeps On» του Δημήτρη Παπαϊωάννου καταχειροκροτήθηκε στο Ηρώδειο

Πολιτισμός / Το «This That Keeps On» του Δημήτρη Παπαϊωάννου καταχειροκροτήθηκε στο Ηρώδειο

Τριάντα χορευτές και ηθοποιοί ζωντάνεψαν επί σκηνής τα υβριδικά πλάσματά του, ενεργοποιώντας τον χώρο με το μοναδικό του ύφος που τον έχει καθιερώσει ως έναν από τους πιο επιδραστικούς δημιουργούς της εποχής μας
LIFO NEWSROOM
Βραβεία Νόμπελ: Ο Τραμπ ρίχνει τη σκιά του στη διοργάνωση - Προειδοποιήσεις για την ακαδημαϊκή ελευθερία

Πολιτισμός / Βραβεία Νόμπελ: Ο Τραμπ «ρίχνει τη σκιά του» στον θεσμό - Προειδοποιήσεις για την ακαδημαϊκή ελευθερία

Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει εισαγάγει ή προτείνει μια σειρά από μέτρα, τα οποία οι επικριτές υποστηρίζουν ότι θα εμποδίσουν την εκπαίδευση και την επιστημονική έρευνα
LIFO NEWSROOM
2o Sex Positive Festival: Ένα τριήμερο για τη σεξουαλική απελευθέρωση στην Αθήνα

Πολιτισμός / 2o Sex Positive Festival: Ένα τριήμερο για τη σεξουαλική απελευθέρωση στην Αθήνα

Με κοινοτικό χαρακτήρα και χωρίς κερδοσκοπικό προσανατολισμό, η διοργάνωση βασίζεται στη συλλογική εργασία και στην ελεύθερη συνεισφορά των συμμετεχόντων, ώστε να παραμείνει ανοιχτή σε όλους ανεξαρτήτως εισοδήματος
LIFO NEWSROOM
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ τιμώμενη καλεσμένη στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Πολιτισμός / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ τιμώμενη καλεσμένη στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η διάσημη Γαλλίδα ηθοποιός θα προλογίσει αρκετές από τις ταινίες του αφιερώματος στην καριέρα της, ενώ θα δώσει και masterclass αφιερωμένο στις διαφορές μεταξύ θεατρικής και κινηματογραφικής ερμηνείας
LIFO NEWSROOM