Κινδυνεύουν οι γυναίκες από το Bachelor και τον Αλέξη Παππά; Ε, όχι δα!

Κινδυνεύουν οι γυναίκες από το Bachelor και τον Αλέξη Παππά; Ε, όχι δα! Facebook Twitter
Κοιτώντας τον Παππά «βλέπουμε» έναν εργαζόμενο που σε καιρούς δύσκολους αποφάσισε να μη χάσει μία καλή –για τα δικά του standards- δουλειά.
0

«ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ μοιάζουν με δύο κρυστάλλινες σταγόνες, που αν μπορούσανε να γίνουνε υγρό θα έσταζε (!), θα πέρναγε από τα ζυγωματικά σου, μετά θα πήγαινε πιο κοντά στα χείλη σου, και μετά εκεί θα ερχόμουν εγώ, με τα δικά μου χείλη να λουστώ με όλη αυτή τη γεμάτη χρώματα ροή που έχεις μέσα σου».

Στο Θεό σας τώρα: πείτε, αν το παραπάνω απλώς το ακούγατε, χωρίς να έχετε εικόνα, τι θα πιστεύατε ότι είναι; Α) Ατάκα από βραζιλιάνικη σαπουνόπερα; Β) Λόγια από την ερωτική εξομολόγηση ενός πραγματικά ερωτευμένου ανθρώπου; Γ) Αράδα από κάποιο παλιό «Άρλεκιν»; Δ) Ρόλος από το “Bachelor”;

Για να μην το κουράζουμε, το «Δ» είναι η σωστή απάντηση. Και σαν κι αυτό το «Δ» κυλάει το νερό εδώ και κάμποσα επεισόδια στο πολυσυζητημένο –για όλους τους λάθος λόγους- reality σχέσεων του Alpha.

Το Bachelor μπορεί να κατηγορηθεί για πολλά και αν είναι να κοπεί, θα έπρεπε να κοπεί και γι’ αυτά. Για την ανύπαρκτη αισθητική. Για την υποβάθμιση προγράμματος, εν συνόλω. Για το κακό σενάριο (κάκιστο!). Για την κακοποίηση της ελληνικής γλώσσας. Για τη γελοιοποίηση των ρόλων και των δύο φύλων. Πάντως, όχι για ρίσκο των φεμινιστικών ιδεωδών.

Γενικώς, λογικά δεν υπάρχει τηλεθεατής πια που να πιστεύει ότι δεν πρόκειται για μυθοπλασία και μάλιστα πολύ φθηνή, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα μας. Εδώ και καιρό, στα timeline των χρηστών των social media φιγουράρει ένα ηλεκτρονικό ψήφισμα που καλεί τους τηλεθεατές –και τις τηλεθεάτριες, ειδικώς- να υπογράψουν για την άμεση διακοπή του συγκεκριμένου τηλεοπτικού προγράμματος.

Όπως αναφέρει το ψήφισμα, το οποίο ήδη μετρά περισσότερες από 14.000 υπογραφές, το πρόγραμμα «αναπαράγει σεξιστικά στερεότυπα, υποβιβάζει τη γυναίκα, προωθεί τον ανταγωνισμό και την επιθετικότητα ανάμεσα στις ομόφυλες, ενδυναμώνει την ιδέα του κυρίαρχου αρσενικού, προσβάλλει κάθε έννοια ισότητας των φύλων. Σε μια εποχή που η έμφυλη βία κορυφώνεται, εμείς ζητάμε ισότητα, συμπερίληψη, δημοκρατία».

Σε μια πρώτη ανάγνωση δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς με τα παραπάνω βλέποντας 20 γυναίκες να πέφτουν χαμηλά –κυριολεκτικά και μεταφορικά- για τα μάτια ενός οποιουδήποτε άντρα και όχι συγκεκριμένα του ηθοποιού που φέτος ανέλαβε πρωταγωνιστικό ρόλο στο reality. Ταπεινωτικές συμπεριφορές, αντιδράσεις φουλ εσωτερικευμένου μισογυνισμού, κακά κάκιστα ελληνικά, συνήθειες εκτός τόπου και χρόνου και ελληνικής καθημερινότητας, πολύ χαμηλό επίπεδο, συνολικά.

Γενικώς, αν θέλει κάποιος να βρει τρωτά σημεία στο πρόγραμμα, μπορεί να πάρει ένα σπιράλ τετράδιο μεγάλου μεγέθους και να αρχίσει να σημειώνει.

Από τηλεθέαση, πώς πάμε; Για πρόγραμμα που στο εξωτερικό, στις ΗΠΑ ειδικά, έχει αντέξει για περίπου 26 κύκλους, η μαύρη αλήθεια είναι ότι η ιστορία του... πολυάμορους εργένη δεν τραβάει στην ελληνική τηλεόραση.

Οι «εξελίξεις» (ποιαν φίλησε ο Αλέξης, σε ποιαν έδωσε τριαντάφυλλο, τι συζητάμε Θέε μου..!) βλέπονται κυρίως μέσω των compilation video που φτιάχνουν τα σαΐνια του διαδικτύου για να βγάλουν γέλιο – και όντως γελάμε.

Με αυτά που συμβαίνουν στην προκάτ έπαυλη του δήθεν πλούσιου Έλληνα γαμπρού, το αμερικανικό People, που αφιερώνει σελίδες επί σελίδων στα συμβαίνοντα της (αμερικανικής) εκδοχής του Bachelor, θα άφηνε τον τηλεοπτικό συντάκτη του άνεργο και σε βαθύ μαρασμό.

Κινδυνεύουν οι γυναίκες από το Bachelor και τον Αλέξη Παππά; Ε, όχι δα! Facebook Twitter
Aν μέσα στο πρόγραμμα, υπάρχουν γυναίκες που πιστεύουν στις «Τελετές Ρόδων», στο όνειρο του ιδανικού έρωτα, του «πρίγκιπα» που άργησε και του πλούσιου ροζ σύννεφου που τις κουβαλά, δεν υπάρχει καμία δύναμη στον κόσμο που θα τις κάνει να αλλάξουν βιοθεωρία. Καμία.

Ωστόσο, για να μιλήσουμε σοβαρά, κινδυνεύουν οι γυναίκες, και δη τα φεμινιστικά ιδεώδη, από το Bachelor και τον Αλέξη Παππά; Είναι γέννημα σκληρής πατριαρχίας η συγκεκριμένη εκπομπή; Τι πραγματικά παρακολουθούμε, αν αποφασίσουμε ότι αφιερώνουμε σ’ αυτή την εκπομπή ένα, δύο, δέκα βράδια;

Κατ’ αρχάς «βλέπουμε» μία παμπόνηρη παραγωγή, που θέλησε να εκμεταλλευτεί τον ντόρο γύρω από έναν συγκεκριμένο παίκτη του περσινού Survivor και εν μία νυκτί τον έχρισε «πρωταγωνιστή» του κιτς εγχειρήματος.

Κοιτώντας, τον Παππά δε, «βλέπουμε» έναν εργαζόμενο που σε καιρούς δύσκολους αποφάσισε να μη χάσει μία καλή –για τα δικά του standards- δουλειά. Λέει τις ατάκες του, κάνει αυτά που, βάσει script, πρέπει να κάνει (ταπεινωτικά και για τη δική του προσωπικότητα ή όχι, αδιάφορο) και πληρώνεται γι’ αυτό.

Τι άλλο «βλέπουμε»; Όντως, δύο δεκάδες γυναικών, που η κάθε μία για τους δικούς της λόγους, αποφάσισαν να γίνουν διάσημες για μία σεζόν. Κάποιες είναι ηθοποιοί κουβαλημένες από το εξωτερικό, λένε όσοι ξέρουν και 5 πρόσωπα παραπάνω στον χώρο του θεάματος. Κάποιες, ακόμη κι αν δεν πέφτουν ξερές για τον Παππά, ενδεχομένως πίστεψαν ότι θα αυξήσουν followers στα social τους, κοινώς μπήκαν στον χορό για να προωθήσουν τις δικές τους δουλειές, σε όποιο τομέα δραστηριοποιείται η κάθε μία. Κι αυτό δεκτό.

Και φτάνουμε στο σοβαρό ερώτημα: μπορούν αυτές οι κυρίες, με τις συμπεριφορές που εκδηλώνουν να γίνουν παράδειγμα για νέα κορίτσια; Μία πονηρή απάντηση θα ήταν «ναι», αλλά εξαρτάται και από το περιβάλλον στο οποίο έχουν ήδη μεγαλώσει αυτά τα κορίτσια. Αν ήδη, στο οικογενειακό πλαίσιο οι συμπεριφορές αυτές θεωρούνται «ok», τότε το τηλεοπτικό πρόγραμμα απλώς επιβεβαιώνει και ευλογεί τον κανόνα του σπιτιού τους...

Και κάτι ακόμα: αν μέσα στο πρόγραμμα, υπάρχουν γυναίκες που πιστεύουν στις «Τελετές Ρόδων», στο όνειρο του ιδανικού έρωτα, του «πρίγκιπα» που άργησε και του πλούσιου ροζ σύννεφου που τις κουβαλά, δεν υπάρχει καμία δύναμη στον κόσμο που θα τις κάνει να αλλάξουν βιοθεωρία. Καμία.

Με λίγα λόγια, το Bachelor μπορεί να κατηγορηθεί για πολλά και αν είναι να κοπεί, θα έπρεπε να κοπεί και γι’ αυτά. Για την ανύπαρκτη αισθητική. Για την υποβάθμιση προγράμματος, εν συνόλω. Για το κακό σενάριο (κάκιστο!). Για την κακοποίηση της ελληνικής γλώσσας. Για τη γελοιοποίηση των ρόλων και των δύο φύλων. Πάντως, όχι για ρίσκο των φεμινιστικών ιδεωδών.

Το Bachelor δεν είναι απλώς ένα κακόγουστο τηλεοπτικό αστείο που κάποιοι προσπαθούν να το "περάσουν" για υπερπαραγωγή". Είναι η καρικατούρα ενός κόσμου που σε λίγα χρόνια θα είναι πιο γραφικός κι από κεντητή «Καλημέρα» σε κάποιον τοίχο. Και με την «Καλημέρα» μπορείς και λίγο να χαμογελάσεις και να νοσταλγήσεις. Με τον δήθεν εργένη που ποινήν εκτίει για λίγα λεφτάκια, δεν μπορείς να ασχοληθείς ούτε στιγμή.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

10 θλιβερές διαπιστώσεις από την πιο βαθιά βουτιά της ελληνικής τηλεόρασης στο reality

TV & Media / 10 θλιβερές διαπιστώσεις από την πιο βαθιά βουτιά της ελληνικής τηλεόρασης στο reality

Από τα τραγικότερα ελληνικά που ακούστηκαν ποτέ από καταβολής ελληνικής τηλεόρασης, μέχρι τα χυδαία ομοφοβικά και σεξιστικά σχόλια και από την έλλειψη καθαριότητας και υγιεινής μέχρι το τέλος της αξιοπρέπειας, μια λίστα με τις παθογένειες της ελληνικής reality τηλεόρασης αυτή τη στιγμή που μιλάμε.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ένα ελληνο-αλβανικό ανήκειν εν τη γενέσει;

Guest Editors / Μεταξύ ελληνικότητας και αλβανικότητας 

Μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα αναδιαμορφώνει ριζικά τις έννοιες της ταυτότητας και του ανήκειν, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις και τις προοπτικές αυτής της νέας πραγματικότητας.
ΙΛΙΡΙΝΤΑ ΜΟΥΣΑΡΑΙ
ΕΠΕΞ Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Περιβάλλον / Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη θαλάσσια ζωή και μπλόκαρε, έστω προσωρινά, τα σχέδια για εξορύξεις στον ανεξερεύνητο βυθό. Ο Andrew Sweetman μιλά στη LiFO για την έρευνα που έγινε απροσδόκητα viral και συγκρούστηκε με κολοσσούς, πολιτικές αποφάσεις και… το TikTok.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Ακροβατώντας / Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Τι σημασία έχουν τα μεγάλα σκάνδαλα, όταν η απειλή είναι μπροστά μας, όπως οι καραβιές Λίβυων και Σουδανών μεταναστών και πολιτικών προσφύγων που καταφθάνουν στη νότια Κρήτη και εισβάλλουν ανεξέλεγκτα στην πατρίδα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Ο δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών» και του e-tetRadio μιλά για την εφημερίδα, επιβεβαιώνοντας τις τελικές συζητήσεις με τον Δημήτρη Μελισσανίδη, για την κρίση της αριστεράς, την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και το μέλλον του Τύπου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Οπτική Γωνία / «Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Ο θεατρικός σκηνοθέτης Guy Ben-Aharon, που βρέθηκε πρόσφατα στην Αθήνα, γράφει στη LiFO για την απόρριψη που βιώνει τόσο στην πατρίδα του όσο και στο εξωτερικό ως Ισραηλινός που υποστηρίζει την ελευθερία της Παλαιστίνης. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Οπτική Γωνία / «ΟΠΕΚΕΠΕ: Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έστειλε πριν από λίγο καιρό στη Βουλή τη δικογραφία για Αυγενάκη και Βορίδη, αλλά η ΝΔ δεν βλέπει ποινικές ευθύνες υπουργών στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και επιμένει ότι πρόκειται για «διαχρονικές παθογένειες». 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ