Ο ανερχόμενος αστέρας στο στερέωμα της κλασικής μουσικής στη Γαλλία Ζερεμί Ρορέρ και «Ο Κύκλος της Αρμονίας», το συγκρότημα που ο ίδιος ίδρυσε το 2005 μαζί με τον βιολονίστα Ζυλιέν Σωβέν, επέλεξαν να παρουσιάσουν στο Φεστιβάλ Αθηνών 2009 τρία έργα που απασχόλησαν τον Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κατά τους τελευταίους μήνες της ζωής του: Το πρόγραμμα αρχίζει με την εισαγωγή στον τεκτονικά φορτισμένο Μαγικό αυλό, όπερα στην οποία ο συνθέτης κατέθεσε μουσική πρωτόγνωρης απλότητας και πνευματικότητας. Με όχημα τη μητρική του γλώσσα, τα γερμανικά, ενέταξε στην όπερα αυτή, που η πρεμιέρα της δόθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 1791 στη Βιέννη, στοιχεία μαγείας, παραμυθιού, παντομίμας και ένα πλήθος συμβολισμούς, χαρακτηριστικά που αναγνωρίζονται ήδη από την εισαγωγή. Το Kοντσέρτο για κλαρινέτο που την διαδέχεται, με την γαλήνια συναίσθηση παραίτησης από τη ζωή που αποπνέει, αποτελεί κατά τον Άλφρεντ Αϊνστάιν ένα από τα ωραιότερα δείγματα της «έσχατης αφέλειας» του συνθέτη. Τη συναυλία ολοκληρώνει το Ρέκβιεμ, ημιτελής σύνθεση αυτοβιογραφικής αναφοράς στο επικείμενο τέλος, που αρθρώνεται στα γνωστά μέρη της νεκρώσιμης ακολουθίας της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

Στα άκρα ο Μασκ: «Το όνομα του Τραμπ είναι στη λίστα Επστάιν – Η αλήθεια θα αποκαλυφθεί»

Τζάνειο: Έκαναν μετάγγιση αίματος σε λάθος ασθενή - Υπέστη πολλαπλά εγκεφαλικά η 62χρονη

Πώς οι έξτρα χρεώσεις των αεροπορικών εταιρειών έχουν μετατρέψει τις αποσκευές σε δισεκατομμύρια

Γιγαντιαία μονστέρα της δεκαετίας του 1970 επανεντάχθηκε σε εσωτερικό ζωολογικό κήπο

Eurostat: Οι χώρες που επέλεξαν οι τουρίστες το Α΄ τρίμηνο του 2025 - Η θέση «έκπληξη» της Ελλάδας

σχόλια