Mr Village Voice talks tο LIFO

Mr Village Voice talks tο LIFO Facebook Twitter
PRESS ROOM 'H Village Voice, που ιδρύθηκε το 1955, θεωρείται το πρώτο εναλλακτικό έντυπο (alt press). Τα έντυπα αυτού του είδους αλλάζουν συνεχώς και επανεφεύρουν τον εαυτό τους εδώ και πολλές δεκαετίες'.
0

O Forst (περίπου 75 χρόνων σήμερα) παραιτήθηκε από τη «Village Voice» το Δεκέμβριο του 2005, λίγο μετά την ανακοίνωση της συγχώνευσή της με τη «News Times», και σήμερα διδάσκει στο State University της Νέας Υόρκης. Γνωστός και ως παππούς του εναλλακτικού Τύπου, ήταν  ο μακροβιότερος διευθυντής, από το 1996 ως το 2005. Όταν ρωτήθηκε πώς πήρε τη θέση στη «Village Voice» δήλωσε: «Είμαι πολύ καλός μάνατζερ. Μπορώ να χειριστώ μια δύσκολη ομάδα, αλλά πραγματικά δεν ξέρω. Χρειαζόμουν μια δουλειά». Ο Donald Forst, σε ένα small talk με τη LifΟ, μίλησε για τα μυστικά και τους κώδικες του free press.

Ποια είναι η άποψή σας για τη διαδεδομένη προφητεία ότι οι εφημερίδες πρόκειται να πεθάνουν μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια;

Πιστεύω πραγματικά πως ο Τύπος θα είναι ζωντανός και υγιής για πολλά χρόνια ακόμα. Οι εφημερίδες παραμένουν αρκετά επικερδείς, αν και η αλήθεια είναι ότι δεν έχουν τόσα κέρδη όσo παλιά.

Σας έχουν χαρακτηρίσει «grandaddy of alternative press»; Πόσο έχει αλλάξει η σύλληψη του free press από τις πρώτες μέρες του;

H «Village Voice», που ιδρύθηκε το 1955, θεωρείται το πρώτο εναλλακτικό έντυπο (alternative press). Τα έντυπα αυτού του είδους αλλάζουν συνεχώς και επανεφεύρουν τον εαυτό τους εδώ και πολλές δεκαετίες.

Ποιο είναι το ιδανικό κοινό ενός free press;

Παλαιότερα ήταν νέοι 25 ως 35 ετών, υψηλού μορφωτικού επιπέδου αναγνώστες. Συνήθως ήταν 52% γυναίκες, 48% άντρες. Στις μέρες μας βέβαια το όριο ηλικίας έχει ανέβει και φτάνει μέχρι τα 40-45 χρόνια, ενώ η αναλογία αντρών γυναικών είναι 50-50.

Είναι λανθασμένη -ή ρομαντική- η άποψη πως προκειμένου να παραμείνουν ανεξάρτητα τα free press έντυπα πρέπει να αποφύγουν συγχωνεύσεις και εξαγορές από μεγάλους εκδοτικούς οίκους;

Όταν τα λεγόμενα alternative papers εξαγοράζονται από μεγάλους ομίλους φοράνε μια νέα ενδυμασία, η οποία όμως σε καμία περίπτωση δεν διαφθείρει αυτό καθαυτό το προϊόν. Αν μια ζυθοποιία αγοράσει μια εταιρεία παρασκευής μπίρας, δεν θα τη μετατρέψει σε γαλακτοβιομηχανία. Θα εξακολουθεί να παράγει μπίρα...

Πόσο εναλλακτική και ελεύθερη είναι η δημοσιογραφία των free press; Μήπως είναι ο μοναδικός χώρος όπου πραγματικά διασώζεται η χαμένη τιμή της δημοσιογραφίας;

Το γεγονός ότι τα εναλλακτικά έντυπα είναι πλέον free press δεν επηρεάζει την αξιοπιστία τους ως ανεξάρτητη πηγή δημοσιογραφίας.

Είναι το blogging το νέο free press; Μήπως το εναλλακτικό έχει γίνει πλέον παραδοσιακό;

Τα εναλλακτικά έντυπα ήταν για πολλά χρόνια σχεδόν η αποκλειστική πηγή κριτικής και αριστερής αρθρογραφίας. Γενικά είχαν καλό ρεπορτάζ, αν και πάντα ακολουθούσαν μια συγκεκριμένη οπτική γωνία κάλυψης των γεγονότων. Τα blogs είναι η υπέρτατη μορφή δημοκρατίας και έκφρασης των απόψεων, αλλά δεν στηρίζονται υποχρεωτικά στο αυθεντικό ρεπορτάζ.

Τι οφέλη μπορεί τελικά να αποκομίσει ένα free press από την έντονη online παρουσία του; Πρωτίστως εμπορικά;

Το ίντερνετ μπορεί να λειτουργήσει ως οικονομική πηγή εισοδήματος για ένα εναλλακτικό έντυπο, με την πιθανότητα να αποφέρει σημαντικά διαφημιστικά έσοδα. Αλλά μέχρι τώρα, δεν έχουμε δει σημαντικά ποσά από αυτό τον τομέα.

Πώς θα παραμείνει το free press ελκυστικό για τους διαφημιστές;

Όσο μια έκδοση εξυπηρετεί και καλύπτει το ειδικό της αναγνωστικό κοινό, τόσο θα παραμένει ένα χρήσιμο όχημα για τους κατάλληλους διαφημιστές.

Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του free press και ποια η φόρμουλα της επιτυχίας;

Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει ένα free press έντυπο είναι να γνωρίζει ποιο είναι το κοινό του αλλά και ποιο κοινό θέλει και χρειάζεται να προσελκύσει. Όσο για τη φόρμουλα της επιτυχίας, αυτή είναι η δημιουργία μιας σχέσης βαθιάς εμπιστοσύνης ανάμεσα στο έντυπο και στους υποστηρικτές του.

Είναι τα free press αυτό που ιδανικά θα αποκαλούσαμε «fair press»;

Αυτού του είδους οι εκδόσεις έχουν ένα σκεπτικισμό και συχνά βρίσκονται σε «πόλεμο» με το εδραιωμένο και το ισχυρό - είτε πρόκειται για κυβερνήσεις, προσωπικότητες είτε ακόμη και για τον κόσμο της τέχνης.

Εν τέλει, παραμένει το free press μποέμ, εναλλακτικό και εικονοκλαστικό;

Τα ιστορικά ένστικτα του alternative press είχαν τις ρίζες τους στο μποέμ στοιχείο. Όμως οι μποέμ τύποι ως κοινωνική τάξη έχουν πια υποχωρήσει. Εφημερίδες, όπως και η «Village Voice», υπερηφανεύoνται ότι εισέρχονται σε τομείς όπου τα έντυπα της εξουσίας διστάζουν να μπουν. Μια περιοχή, πάντως, της οποίας την κάλυψη έχει διευρυνθεί από τα έντυπα εξουσίας είναι τα κείμενα για την τέχνη.

Mr Village Voice talks tο LIFO Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ