Η Παμίνα μιλάει στη LifΟ

Η Παμίνα μιλάει στη LifΟ Facebook Twitter
0

Η Παμίνα μιλάει στη LifΟ Facebook Twitter

—Τι σας γοήτευσε στον χώρο της όπερας τόσο που να σας κάνει να τον ακολουθήσετε;

Είχα ξεκινήσει με το πιάνο, που ήταν μια βασική κλασική εκπαίδευση, και από μικρή επισκεπτόμουν τον χώρο της Λυρικής με τους γονείς μου. Ήταν κάτι που με συγκινούσε, να παρακολουθώ τις σοπράνο της εποχής που μεσουρανούσαν τότε εδώ, στην Ελλάδα. Έβλεπα πάρα πολλές παραστάσεις, τα ακούσματά μου είχαν ξεκάθαρη αναφορά στην όπερα. Η μέρα που παρακολούθησα για πρώτη φορά τη Μαρία Κάλλας στην τηλεόραση ήταν ιδιαίτερη για 'μένα. Από εκεί και πέρα, είχα συχνότερη επαφή με το είδος. Θυμάμαι ότι έδινα το πρώτο μου χαρτζιλίκι για να αγοράσω δίσκους βινυλίου.

Η Παμίνα μιλάει στη LifΟ Facebook Twitter
 

— Πού θα λέγατε ότι βασίζεται η καριέρα σας; Στο έμφυτο ταλέντο σας ή στη σκληρή δουλειά;

Το πρώτο είναι προϋπόθεση. Το δεύτερο είναι κάτι που σε ακολουθεί από την αρχή ως το τέλος της πορείας σου. Γιατί όλο το οικοδόμημα μπορεί να βασίζεται στο ταλέντο, αλλά, αν δεν δουλέψεις, σε εγκαταλείπει. Και μιλάμε για αθλητικού επιπέδου δουλειά. Όσο μεγαλώνουμε, χρειάζεται όλο και περισσότερη φροντίδα, για να διατηρείται σε εγρήγορση το μυϊκό και αναπνευστικό σύστημα και σε όσο το δυνατόν καλύτερο επίπεδο. Πρέπει να κάνεις γυμναστική, καθημερινή εξάσκηση, ώστε να μπορείς να κρατάς τη φόρμα σου.

Η Παμίνα μιλάει στη LifΟ Facebook Twitter
 

— Έχετε σπουδάσει πολλά χρόνια στο εξωτερικό. Τι εμπειρίες έχετε αποκομίσει;

 Στον δικό μου χώρο, στο εξωτερικό, υπάρχει πληθώρα ευκαιριών. Αντίθετα, εδώ, στην Ελλάδα, είμαστε καταδικασμένοι να έχουμε μία Λυρική Σκηνή. Στην Ελλάδα δεν δίνεται η δυνατότητα, όσα ταλέντα και να βγάλουμε, να τα απορροφήσουμε και να τα αξιοποιήσουμε, οπότε, αναγκαστικά, οι νέοι στρέφονται προς τα έξω. Επίσης, έξω υπάρχει μεγάλη παράδοση, αφού η όπερα ως είδος εξελίχθηκε, και αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσουν ισχυρές βάσεις, εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Εμείς δεν το έχουμε αυτό. Μετά βίας τα ωδεία δίνουν τη δυνατότητα μιας ολοκληρωμένης εκπαίδευσης και τώρα τελευταία δημιουργήθηκε το στούντιο όπερας στην Εθνική Λυρική Σκηνή, που μπορεί να γίνει το φυτώριο νέων ταλέντων. Θα μπορούσαμε να έχουμε περισσότερα πράγματα και εδώ, αλλά κάτι τέτοιο δεν το υποστηρίζει ούτε η πολιτεία.

Η Παμίνα μιλάει στη LifΟ Facebook Twitter
 

— Έρεισμα υπάρχει στο ελληνικό κοινό για κάτι περισσότερο;

 Πιστεύω ότι το κοινό εμπλουτίζεται συνεχώς. Υπάρχει η σταθερή μερίδα κοινού που παραδοσιακά ενδιαφέρεται γι' αυτό το είδος μουσικής, και δεν είναι μικρή. Πάντα οι παραστάσεις της Λυρικής ήταν γεμάτες. Στο Ηρώδειο φαίνεται καθαρά αυτό, που είναι τεράστια η χωρητικότητά του και πάντοτε οι παραστάσεις της Λυρικής είναι sold out. Αυτό δείχνει ότι ο κόσμος «διψάει» κι εμείς δεν του δίνουμε «νερό».

Η Παμίνα μιλάει στη LifΟ Facebook Twitter
 

— Η όπερα παραδοσιακά απευθύνεται σε συγκεκριμένες κοινωνικές τάξεις. Με την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, πιστεύετε ότι ο χώρος παρουσιάζει δείγματα εσωστρέφειας ή εξωστρέφειας;

 Εγώ βλέπω τα πράγματα πολύ αισιόδοξα. Σίγουρα έχει διευρυνθεί η εικόνα της όπερας. Με κινήσεις που έχουν κάνει οι εκάστοτε διευθυντές, όπως τώρα ο κ. Μιχαηλίδης, έχει κερδίσει τη λαϊκή αποδοχή. Δεν πρέπει πια κάποιος να πληρώσει 60 ευρώ για να δει μια παράσταση.

Η Παμίνα μιλάει στη LifΟ Facebook Twitter
 

— Θα λέγατε ότι η εμφάνισή σας, μαζί με άλλους τενόρους και σοπράνο στη Βαρβάκειο Αγορά, συνέβαλε σε αυτήν τη λαϊκή αποδοχή που περιγράφετε;

 Η επιτυχία αυτής της εκδήλωσης ήταν κάτι μη αναμενόμενο από μέρους μας. Ειλικρινά, δεν περιμέναμε τόσο κόσμο. Περιμέναμε ότι θα είχαν καλέσει κάποιο κόσμο οι Αtenistas, που το συνδιοργάνωσαν όλα αυτό, αλλά ξαφνικά βρεθήκαμε «αντιμέτωποι» με πολύ λαό. Μας έδωσε πολύ θάρρος αυτό, γιατί αρχικά είχαμε κάποιες ενστάσεις για τον χώρο, αν έπρεπε να το κάνουμε ή όχι δηλαδή, αλλά στο τέλος όλα αυτά ανατράπηκαν. Ο κόσμος, ειδικά τώρα με την κρίση, ζητάει πνευματική τροφή, αφού υπάρχει και μεγάλη απογοήτευση. Όταν, όμως, βρεθείς σε ένα τέτοιο δρώμενο, σίγουρα η ψυχολογία σου θα ελαφρυνθεί. Η μουσική και η τέχνη δίνουν τη δυνατότητα στον λαό να ελπίζει.

Η Παμίνα μιλάει στη LifΟ Facebook Twitter
 

— Περιγράψτε μου λίγο το συναίσθημα του να τραγουδάτε όπερα εν μέσω της κρεαταγοράς.

τραγουδάτε όπερα εν μέσω της κρεαταγοράς. Όλοι αισθανθήκαμε πάρα πολύ ωραία. Ήταν σαν ένα πάρτι. Σαν μια γιορτή. Δεν ξέραμε τι γιορτάζαμε ακριβώς, αλλά εμείς δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό. Ήμασταν φουλ εξοπλισμένοι, με τις λαμπερές μας τουαλέτες, δηλαδή με την εκδοχή που θα έβλεπαν οι θεατές, αν επισκεπτόντουσαν μια λουξ αίθουσα, ένα auditorium. Φαντάζομαι ότι και για τον κόσμο ήταν κάτι απρόσμενο να μας δει τόσο λαμπερούς. Εμείς τραγουδούσαμε έτσι και από πάνω μας κρεμόντουσαν πινακίδες που έλεγαν π.χ. «Χατζίκος – κρέατα ποιοτικά». Ήταν πολύ ωραίο. Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες πιστεύω ότι οδηγούν κάπου. Και ελπίζω να μην εισπράξουμε αρνητικά σχόλια μέσα από αυτό, γιατί υπάρχουν και διχογνωμίες. Μερικοί, ας πούμε, που τους είπα ότι θα τραγουδήσω στη Βαρβάκειο, απάντησαν «τι δουλειά έχετε τώρα εσείς εκεί;». Εγώ, όμως, πιστεύω ότι ζούμε σε μία σύγχρονη εποχή που αγκαλιάζει τέτοιου είδους «πειράματα».

Η Παμίνα μιλάει στη LifΟ Facebook Twitter
 

— Πείτε μας δύο λόγια για τον «Μαγικό Αυλό».

 Είναι από τα ωραιότερα έργα του Μότσαρτ. Αυτό που το διαφοροποιεί είναι ότι θα μπορούσε να έχει και τον τίτλο «παραμύθι». Μπορεί, δηλαδή, να το παρακολουθήσουν άνετα ένα παιδάκι και ένας ηλικιωμένος. Εδώ ο Μότσαρτ κάνει σαφή αναφορά στον τεκτονισμό και για πρώτη φορά παρουσιάζει μπροστά στα μάτια των θεατών, απομακρύνοντας δηλαδή τη μυστικότητα και τον αποκρυφισμό, μια τελετή μασονικής στοάς.

Η Παμίνα μιλάει στη LifΟ Facebook Twitter
 

— Δηλαδή έχει συμβολική σημασία;

 Εγώ νομίζω ότι ο Μαγικός Αυλός αναπαριστά τη συμπαντική σοφία. Παντρεύει το γήινο με το θεϊκό μέσα από τους χαρακτήρες που έχει δημιουργήσει. Οι ήρωές του αντιπροσωπεύουν έννοιες. Η Βασίλισσα της Νύχτας αντιπροσωπεύει την έννοια του κακού. Στον αντίποδα, ο Ζαράστρο, ο αρχιερέας, αντιπροσωπεύει την έννοια του καλού. Μας δείχνει αυτήν τη διαχρονική πάλη μεταξύ τους. Ο αριθμός τρία είναι πολύ σημαντικός και διαχρονικός και βλέπουμε να υπάρχουν οι τρεις ντάμες, τα τρία παιδάκια, τα τρία μαγικά όργανα, τα οποία είναι ουσιαστικά μαγικά εργαλεία που μας φέρνουν αυτό που ζητάμε, κάτι που θα μας σώσει, ένα θαύμα. Νομίζω ότι δίνει στον κόσμο πράγματα που έχει ανάγκη για να πάει μπροστά. Δηλαδή, είναι μια όπερα που δίνει μηνύματα.

— Τι μηνύματα ακριβώς;

 Ότι κάθε δοκιμασία μπορεί να έρθει στη ζωή σου, αλλά με μόνο σκοπό να σε πλουτίσει με αρετές όπως η υπομονή, η ταπεινότητα, με αρχές, δηλαδή, που θα σε κάνουν να ρέπεις προς το καλό. Εξού και στο φινάλε η Βασίλισσα της Νύχτας και η κουστωδία της καταποντίζονται. Ελπίζω να καταποντιστεί και η Τρόικα.

— Ωραίος παραλληλισμός! 

Το έργο παραμένει επίκαιρο. Τα μηνύματα που δίνει είναι πνευματικά, αλλά όλα από το πνεύμα δεν ξεκινάνε;

Η Παμίνα μιλάει στη LifΟ Facebook Twitter

*H Παμίνα είναι  η ηρωίδα που υποδύεται  η Μαρία Μητσοπούλου στον Μαγικό Αυλό.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ