Δίχως νόμο, δίχως τάξη: Τα παιδιά είναι εντάξει.

Δίχως νόμο, δίχως τάξη: Τα παιδιά είναι εντάξει. Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Κώστας Στανέλος
9

 

Η εικόνα της μαθήτριας πρώτης τάξης ενός λυκείου σε υποβαθμισμένη γειτονιά της πρωτεύουσας χειροτέρευε μέρα με τη μέρα. Ένα κορίτσι 16 χρόνων, που θα έπρεπε να σφύζει από υγεία, εμφάνιζε σημάδια ανορεξίας και απέφευγε συστηματικά να χαμογελάσει για να κρύψει τα δόντια της που είχαν πέσει.

Δεν πέρασε πολύς καιρός και η καθηγήτριά της Ελένη (σ.σ. το αληθινό της όνομα βρίσκεται στη διάθεση του περιοδικού) έκανε την οδυνηρή ανακάλυψη. Η μαθήτρια, που ζήταγε συνέχεια άδεια για να πάει την τουαλέτα, σνίφαρε κοκαΐνη ανακατεμένη με λιωμένα ντεπόν. Μερικές φορές, μάλιστα, για να εξασφαλίσει τη δόση της, αναγκαζόταν να εκπορνευτεί...

Οι σχολικές τουαλέτες είναι το background ποικίλων περιπτύξεων, που μπορούν να ξεκινήσουν από στοματικό έρωτα,κανονικό σεξ, και να φτάσουν έως και στο σεξ μεταξύ πολλών ατόμων on camera

Καθηγήτρια νυχτερινού λυκείου κάνει σεξ σε διάφορες, ευρηματικές στάσεις με επτά μαθητές της στην τάξη, λίγο μετά το μάθημα. Μαθήτρια λυκείου ικανοποιεί στοματικά έναν συμμαθητή της μπροστά σε πολλά άλλα παιδιά που την αποθεώνουν. Οι σχολικές τουαλέτες είναι το background ποικίλων περιπτύξεων, που μπορούν να ξεκινήσουν από στοματικό έρωτα, κανονικό σεξ, και να φτάσουν έως και στο σεξ μεταξύ πολλών ατόμων on camera. Η χρήση ναρκωτικών στο σχολείο, κυρίως χασίς και κοκαΐνης, φαίνεται να μην αποτελεί πια ταμπού. Στη Μυτιλήνη π.χ. οι μαθητές ανεβάζουν μόνοι τους φωτογραφίες τους στο ίντερνετ τη στιγμή που καταναλώνουν υπερήφανα τις γνωστές ουσίες. Νωπές είναι οι μνήμες ακόμη από το περσινό τραγικό περιστατικόστο Ρέθυμνο, όταν ένας 17χρονος οδήγησε μια 16χρονη φίλη του από το σχολείο σε ερημική περιοχή και την εξώθησε στην κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας αλκοόλ, μέχρι που το κορίτσι πέθανε. Τα περιστατικά ακραίας βίας ανάμεσα σε παρέες-συμμορίες ή και σε μεμονωμένα άτομα είναι τόσο πολλά που τείνουννα μην προκαλούν πια καμιά περιέργεια.

Η μόνιμη επωδός όλων των καθηγητών με τους οποίους μιλήσαμε ήταν ότι τα περαστικά ακραίων συμπεριφορών έχουν αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια. Τα επίσημα στοιχεία συμφωνούν. Σε έρευνα της VPRC, 7 στους 10 μαθητές δημοτικού και γυμνασίου δήλωσαν ότι παρατηρούν φαινόμενα βίας και εκδηλώσεις εκφοβισμού στο σχολείο, ενώ το ίδιο ποσοστό στα λύκεια φτάνει στο 73%. Η αυξητική τάση των κρουσμάτων στην Ελλάδα αποτυπώνεται και σε έρευνα της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ) που είναι σε εξέλιξη. Το 13,7% των μαθητών δηλώνει ότι πέφτει θύμα εκφοβισμού, ενώ το 3,5% των μαθητών παραδέχεται ότι εκφοβίζει άλλους συμμαθητές του.

Τα νούμερα λένε την αλήθεια, δεν περιγράφουν όμως την πραγματικότητα που βιώνουν καθηγητές και μαθητές σε σχολεία υποβαθμισμένων περιοχών της Αθήνας. Η Ελένη Χ., φιλόλογος με μεταπτυχιακή εκπαίδευση και δεκάχρονη εμπειρία σε «δύσκολα» λύκεια της Αθήνας, έχει κι άλλες ιστορίες να πει. «Είχα δώσει ραντεβού με φίλους να πάμε για ποτό σε μια γειτονιά του κέντρου και καθώς περίμενα, είδα από μακριά μια κοπέλα με προκλητικά, δερμάτινα ρούχα να στέκεται στη γωνία του δρόμου. Έμοιαζε με μια μαθήτρια που είχα τότε. Όντως, σε δύο λεπτά με πλησίασε και,και μου είπε με αφοπλιστική ευθύτητα: “Ναι, κυρία, εγώ είμαι”. Η κοπέλα δούλευε ως πόρνη το βράδυ για να βγάζει τα προς το ζην, ενώ το πρωί προσπαθούσε να είναι μια όσο το δυνατόν πιο επιμελής μαθήτρια».

Μια άλλη μαθήτριά της είχε εθιστεί από πολύ μικρή στην ηρωίνη. Με τον καιρό εγκατέλειψε το σπίτι της και έμενε μόνιμα με μια τρανσέξουαλ στα πέριξ της πλατείας Βάθη, για να είναι πιο κοντά στα βαποράκια της. Το ερώτημα είναι τι κάνεις όταν ανακαλύπτεις κάτι τέτοιο. Τι όπλα έχει στη διάθεσή του ένας καθηγητής; «Εμείς, θέλοντας και μη, παίζουμε τον ρόλο των mediators ανάμεσα στους μαθητές/παραβάτες και στους επίσημους φορείς. Η πολιτεία, όμως, είναι παντελώς απούσα», μας λέει ένας εκπαιδευτικός που προτιμά να μείνει ανώνυμος. «Στο εξωτερικό κάθε σχολείο έχει κι έναν κοινωνικό λειτουργό, ο οποίος αναλαμβάνει δράση όταν τελείται μια αξιόποινη πράξη. Στην Ελλάδα πρέπει να επικοινωνήσεις με τον δήμο, να κάνεις επώνυμη καταγγελία, να σου πουν ότι έχουν φόρτο εργασίας και ότι πρέπει η υπόθεσή σου να μπει στην ουρά, να περιμένεις μέχρι και μήνες τελικά, όταν έρχονται να σώσουν το παιδί, αυτό μπορεί να έχει πάει φαντάρος – που λέει ο λόγος. Οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις αποθαρρύνουν πολλούς εκπαιδευτικούς, που έτσι επιλέγουν να μην εμπλακούν».

Οι καθηγητές, λοιπόν, μένουν ουσιαστικά ανυπεράσπιστοι και αβοήθητοι στη διαχείριση παραβατικών συμπεριφορών, που πολλές φορές τους ξεπερνάνε. Η Ρ.Τ., μαθηματικός μέχρι πρότινος σε γυμνάσιο, μας διηγήθηκε περιστατικό όπου μαθητής την ώρα του μαθήματος έβγαλε μπροστά της ένα μπουκαλάκι από την τσάντα του και ούρησε μέσα σε αυτό: «Κόντεψα να πάθω εγκεφαλικό. Έτρεμα όλη τη μέρα» λέει, γελώντας νευρικά. Η Μ.Κ., φιλόλογος σε γυμνάσιο, μας περιέγραψε τις προσπάθειες όλων των καθηγητών του σχολείου να διαχειριστούν ένα εξαιρετικά επιθετικό παιδί: « Ήταν ο φόβος και ο τρόμος όλων των παιδιών. Εν ώρα μαθήματος, ξαφνικά, μπορούσε να σηκωθεί απροειδοποίητα από τη θέση του, να πάει σε μια διπλανή τάξη, να δείρει κάποιον μαθητή και να γυρίσει, σαν να μη συμβαίνει τίποτα». Και σε αυτή την περίπτωση οι καθηγητές προσπάθησαν να λύσουν μόνοι τους το πρόβλημα - χωρίς να είναι ούτε αρμόδιοι ούτε ειδικοί.

Η Ε.Δ., φιλόλογος σε λύκειο λίγα χρόνια πριν συνταξιοδοτηθεί, μας περιέγραψε τη φρίκη που υπέστη όταν ανακάλυψε γραμμένη σε ένα θρανίο μια κατάρα εναντίον της: «Δ., εύχομαι να πεθάνεις», είχε γράψει κάποιος. «Σοκαρίστηκα, δεν ήξερα τι να κάνω. Αποφάσισα να μην το αφήσω έτσι όμως και γρήγορα ανακάλυψα ότι το είχε γράψει μια μαθήτρια την οποία είχα αφήσει μετεξεταστέα την προηγούμενη χρονιά. Κάλεσα τον πατέρα της στο σχολείο, ο οποίος μου επιτέθηκε και από πάνω με φοβερό μένος. Χρειάστηκε η επέμβαση ενός άνδρα συναδέλφου ώστε ο πατέρας να έρθει στα συγκαλά του και να αποχωρήσει - χωρίς συγγνώμη, χωρίς τίποτα». Η ίδια καθηγήτρια μας περιέγραψε πώς άλλαξαν άρδην οι συμπεριφορές όσο καιρό κράτησαν οι καταλήψεις: «Ξαφνικά, σου μιλάγανε στον ενικό, σε σπρώχνανε να βγεις από το σχολείο.

Πέρσι έφτασαν στο σημείο να κατηγορήσουν έναν συνάδελφο (ο οποίος προσπαθούσε δυναμικά να τους πείσει να λήξουν την κατάληψη) για σεξουαλική παρενόχληση μαθήτριας.

Ο συνάδελφος έχασε τον ύπνο του και ζήτησε βοήθεια από ψυχολόγο. Στο τέλος, βέβαια, αποκαλύφθηκε το στημένο της υπόθεσης και η μαθήτρια απέσυρε τις καταγγελίες».

Οι ψυχολογικές επιπτώσεις, όμως, δεν είναι τόσο εύκολο να εξαλειφθούν. Όπως μας λέει ο αναπληρωτής Επιστημονικός Υπεύθυνος της ΕΨΥΠΕ, Άλκης Τσιάντης, οι αυξανόμενες εμφανίσεις ακραίων συμπεριφορών από πλευράς μαθητών, σε συνδυασμό με τα κοινωνικοοικονομικά προβλήματα της εποχής μας, «είναι δυνατόν να οδηγήσουν πολλούς εκπαιδευτικούς σε ανάπτυξη ψυχοσυναισθηματικών δυσκολιών, όπως νευρικότητα, συναισθηματική αστάθεια, υπερβολικό αίσθημα κούρασης, απογοήτευση κ.ά., συμπτώματα που μπορεί να φτάσουν σε επαγγελματική εξουθένωση (burn out) και κλινικές μορφές άγχους και κατάθλιψης...».

Δεν βασανίζονται όμως μόνο οι καθηγητές, αλλά και τα παιδιά. Δεδομένης, μάλιστα, της εύθραυστης στιγμής στην οποία βρίσκονται, ίσως και να είνα ιπιο ευάλωτα σε όσα συμβαίνουν στο άξενο κλίμα των αθηναϊκών σχολείων. Οι Schooligans μας βοήθησαν να επικοινωνήσουμε με μαθητές από διάφορες περιοχές της Αθήνας, που όλοι τους συμφωνούν ως προς τούτο: οι δάσκαλοι α-δι-α-φο-ρούν για τα προβλήματά τους. Η Ιφιγένεια, 16 χρόνων, μαθήτρια σε λύκειο του Ν. Ψυχικού, μας είπε: «Τις περισσότερες φορές είναι απλώς αδιάφοροι. Εντάξει, δεν τους αδικώ, έχουν κι αυτοί προβλήματα. Αλλά ναι, είναι και αυτοί αιτίες του προβλήματος. Σιωπή σημαίνει συνενοχή.

Οι περισσότεροι, όταν τους θέσεις κάποιο πρόβλημά σου, θα αδιαφορήσουν εντελώς, λέγοντας “πηγαίνετε στον εφημερεύοντα καθηγητή”, ή θα γυρίσουν την πλάτη την ώρα ακριβώς που ένας καβγάς εξελίσσεται μπροστά τους». Η Ελένη από την Παλλήνη, 17 χρόνων, επαυξάνει: «Αν δεν συμβεί κάτι κατά τη διάρκεια της διδακτικής τους ώρας, δεν τους αφορά, δεν εμπλέκονται».

Ακόμα μια κοινή συνισταμένη στα παράπονα των μαθητών είναι τα υποτιμητικά σχόλια των καθηγητών ως προς την εμφάνισή τους, τα ρούχα τους και τα μαλλιά τους. Η Στέισι, 16 χρόνων, μαθήτρια σε λύκειο του Ν. Ψυχικού, μας δίνει τη δική της, πιο ανάλαφρη, εκδοχή του bullying: «Αρκετές φορές μας έχουν κοροϊδέψει και προσβάλει καθηγητές για τα έντονα χρώματα των νυχιών ή ακόμα και για τα σκουλαρίκια, τα οποία αποκαλούν “καγκελάκια”, κάτι το οποίο εμένα και την παρέα μου μας ενοχλεί αρκετά. Έχουμε κάθε δικαίωμα να διαλέγουμε το στυλ μας και να το υποστηρίζουμε με όποιον τρόπο θέλουμε, αφού μας το επιτρέπουν και μας στηρίζουν και οι ίδιοι μας οι γονείς. Παραδείγματος χάριν, προσωπικά έχω υποστεί αρνητική κριτική λόγω του ξανθού χρώματος του μαλλιού μου και μια φίλη μου λόγω του έντονου ροζ».

Θα ήταν ευχής έργο το χάσμα μεταξύ καθηγητών και μαθητών να ήταν μόνο για το στυλ.

Η Μαριέλλα από τη Ν. Σμύρνη, 17 χρόνων, μας διηγήθηκε ένα περιστατικό κατά το οποίο δύο χρόνια πριν «δημιουργήθηκε μια ανώνυμη ιστοσελίδα στο ίντερνετ που σχολίαζε και παρέθετε όλα τα ριψοκίνδυνα κουτσομπολιά του σχολείου, με αποτέλεσμα κάποια παιδιά να γελοιοποιούνται σε όλη την Αθήνα. Το σχολείο δεν έκανε τίποτα για να κατεβάσει τη σελίδα. Μόνοι μας πήραμε την πρωτοβουλία και κλείσαμε το σάιτ. Οι καθηγητές σχεδόν το διασκέδαζαν».

Τι απ’ όλα ισχύει; Έχουν γίνει πια οι μαθητές μικρά τέρατα ή οι καθηγητές έχουν μεταμορφωθεί σε «βαρεμένους» δημόσιους υπαλλήλους που αδιαφορούν για την ουσία της παιδείας; Οι απόψεις του κ. Τσιάντη φαίνονται συμβιβαστικές, εστιάζουν όμως στην ψυχική υγεία των παιδιών. «Είναι προφανές ότι η σοβαρή παγκόσμια κρίση που τόσο έντονα έχει χτυπήσει και την Ελλάδα/ επηρεάζει την ελληνική οικογένεια και το ελληνικό σχολείο.

Από τη μία η έλλειψη σταθερότητας στον κοινωνικό ιστό (αύξηση ανεργίας, αναθεώρηση αξιών και προτύπων, συχνές εκδηλώσεις βίας κ.ά.) και από την άλλη η κρίση στην οικογένεια (φόβος απόλυσης, ανεργία, ανασφάλεια, συγκρούσεις κ.ά.) διαταράσσουν το ασφαλές περιβάλλον που χρειάζονται τα παιδιά για να αναπτυχθούν ψυχοσυναισθηματικά, με δυνητικά σοβαρές επιπτώσεις στην ψυχοκοινωνική τους υγεία».

Μαθητές και καθηγητές αποτελούν τις δύο όψεις του ίδιου απαξιωμένου νομίσματος. Οι ευθύνες των καθηγητών είναι ασφαλώς περισσότερες, αλλά σε ένα κράτος που η παιδεία έχει τόσο κακοπάθει από την πολιτική μυωπία, την τριτοκοσμική έλλειψη πόρων και τη γενική εξαθλίωση των σχολείων έχουν κι αυτοί τα όριά τους. Μόνο από ένα είδος προσωπικής αυτοθυσίας μπορεί κάποιος δάσκαλος να είναι καλός και δοτικός σήμερα σε τέτοιο περιβάλλον, ώστε να αντιμετωπίσει τα ζόρια της εφηβείας, που στον κακό χαμό είναι φυσικό να εκτροχιάζονται κι αυτά.

Διάφορα
9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

5 σχόλια
Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι έχουν αλλάξει τόσο πολύ τα πράγματα....αυτά πριν από 12 χρόνια τα έβλεπες μόνο σε ταινίες! Άκου bullying σε ελληνικά λύκεια!
Δυστυχώς το βασικό πρόβλημα σε ό,τι αφορά την βία στο σχολείο αλλά και άλλα προβλήματα οφείλεται στην αδιαφορία και ανικανότητα του εκάστοτε διευθυντή και αμέσως μετά των καθηγητών.Επ' αυτού δεν χωρά καμμία αμφισβήτηση.Όποιος έχει υπηρετήσει σε σχολεία ξέρει αλλά και όποιος θυμηθει τα μαθητικά του χρόνια καταλαβαίνει.Το σχολείο είναι ένας δημόσιος χώρος που υπόκειται σε πολύ σαφείς κανόνες και νόμους. Αν ο σύλλογος διδασκόντων δεν εξετάζει κάθε περίπτωση προβληματικού μαθητή, ώστε να λαμβάνονται μέτρα κλιμακούμενα και τελεσίδικα, αλλά σοβαρά, τα προβλήματα θα φτάσουν σε έκρηξη.Η αύξηση της βίας είναι ευθέως ανάλογη της αύησης της αδιαφορίας.Πράγματι, φουρνιές μαθητών ή ομήλικα τμήματ στο ίδιο σχολείο διαφέρουν όσο η μέρα με την νύχτα, όμως ο καθένας θυμάται ότι το να συλληφθούν αλληλοδερόμενοι μαθητές επέσυρε σοβαρές τιμωρίες κάποτε.Ακόμη και σήμερα υπάρχουν πολλά σχολεία όπου οι Διευθυντές δίνοντας την γραμμή, συγκρατούν τους μαθητές από τις κατά συρροήν παρεκτροπές.Η βασική ευθύνη είναι βεβαίως στην οικογένεια, αλλά το σχολείο είναι καθοριστικό και έχει μεγαλύτερο κύρος από τον γονιό ως προς την πειθώ.Ως προς το σεξ, αυτό καθ' εαυτό δεν είναι βεβαίως μεμπτό, όμως ένας έφηβος κινδυνεύει να τραυμαιστεί ψυχικά (ιδίως τα κορίτσια) πολύ εύκολα και από μία αστοχία ούτε καν κακή πρόθεση. Στην περίπτωση των εφήβων ναι μεν απαιτήται διαπαιδαγώγηση (ποιά όμως;;), ωστόσ οι προσδοκίες θα πρέπει να είναι μειωμένες και σε καμμία περίπτωση δεν διασφαλίζει η διαπαιδαγώγηση την υπευθυνότητα του εφήβου, πολλώ μάλλον που θεωρία χωρίς εμπειρία (στην ζωή! όχι στο σεξ!!) είναι δύσκολο να γίνει αποδεκτή ή και κατανοητή από ανηλίκους.Εδώ δεν μπορούν να πειθαρχήσουν στο προσεκτικό πέρασμα του δρόμου, όχι να έχουν υπεύθυνη συμπεριφορά σε θέματα σχέσεων που ούτε καν οι ενήλικες δεν έχουν!Κάποιος μπορεί να εννοήσει ότι εννοώ αυταρχικές μεθόδους. Σίγουρα χρειάζεται αυστηρότητα σε ορισμένες περιπτώσεις. Όμως κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή, και πρέπει να συζητείται. επί πλέον ούτε η επιείκεια ούτε η αυστηρότητα είναι τελικές λύσεις, αλλά το σωστό μείγμα και στην σωστή στιγμή, καθώς μία επίπληξη σε λάθος στιγμή ή μία επιεικής αντιμετώπιση σε λάθος περίπτωση θα επιφέρει επιδείνωση.Τέλος πάντων πολύ θεωρητικά όλα αυτά την στιγμή που οι νεοδιόριστοι διδάσκοντες (η μεγάλη μάζα) είναι ολοκληρωτικά απροετοίμαστοι για την διδασκαλία και πνευματικά και ψυχικά και πρακτικά και μεθοδολογικά, και αντίστοιχα οι παλαιότεροι έχουν 2-3 συνταγές για όλα, όποτε έχουν κουράγιο να ασχοληθούν καν.Όμως το σχολείο δεν είναι άλλη μία δουλειά, άλλο ένα μεροκάματο!
Ειναι πολυ σοβαρό το θέμα και θέλει μεγάλη προσοχή. Φυσικα, την ευθύνη φέρουν οι ενήλικες, γονείς και δάσκαλοι.Όσο για την ανεργία, ειναι μιά υπογεγραμμένη . Η εικόνα αυτή υπήρχε πολλά χρόνια πριν και οφείλεται στην κατιούσα της ελληνικής κοινωνίας, απο το '85 και μετά συνεχώς. Νεοσυντηρητισμός, αμάθεια, Ίντερνετ, γήπεδο, ισοπέδωση, λαϊκισμός, μόλυναν πρώτα τους ενήλικες και μετά τα παιδιά.Τριάντα χρόνια,κράτησε η "εκδίκηση της γυφτιάς" και ιδού τα αποτελέσματά της. Ποιός άνθρωπος με ανάστημα δεν διαπομπευτηκε αυτά τα χρόνια, ποιό τσόκαρο δεν αποθεώθηκε, ποιοί "οπαδοί " "με τα μυαλά στα κάγκελα" δεν έπαιξαν τους πατέρες; Ποιά ανθυπογκομενίδια,τις μάνες; Και τέλος κάθε πουρδοβούλωμα έπαιξε το Δάσκαλο, ενα από τα πιό συγκινητικά πρόσωπα στη ζωή του ανθρώπου. Λοιπόν η μεγάλη κατρακύλα ειναι ο λόγος και το ψάρι που βρωμάει απ' το κεφάλι. Τα παιδιά δεν υπακούουν.Συνεπαίρνονται. Και πιστεύω ότι οι περισσότεροι απο τους μικρούς τραμπούκους μπορούν να "βρουν το δάσκαλό τους". Οσο για τις ειδικές καταστάσεις, ειναι καθήκον της πολιτείας να τις ρυθμίζει. Υπάρχουν ήδη ζοφερά συμβάντα. Παιδιά σκοτώνουν παιδιά .Τα μπουμπούκια ειναι σάπια! Ειναι κακό σημάδι, ειναι ανησυχητικό, ειναι σοβαρό. Πόσο λυπάμαι...
Το σεξ από μόνο του, συμφωνώ ότι είναι παράλογο να δαιμονοποιείται. Ακόμα και το ομαδικό, on camera σεξ, θα μπορούσε να είναι "ΟΚ". Στην τελική, καθένας έχει το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης.Αν τα σεξουαλικά ήθη των πιτσιρικιών ήταν τόσο "προχώ" που το group sex να είναι "κάτι απλό", που η κοπελιά που κάνει στοματικό στο συμμαθητή της με το μισό σχολείο να κοιτάει να μην είναι "η τσούλα", που η καθηγήτρια που κάνει σεξ με 7 μαθητές της να εξακολουθεί να έχει το σεβασμό τους μέσα στην τάξη, η αλήθεια είναι θα με ξένιζε αυτό το "σεξ οπουδήποτε, με οποιουσδήποτε" αλλά δε θα το θεωρούσα πρόβλημα. Τώρα το θεωρώ.Κ εντάξει, μπορεί όντως το σεξ, ιδίως εν καιρώ εφηβείας, να μην είναι με την καμία κάτι "ακραίο", αλλά από το "ένα γρήγορο στις τουαλέτες" (που στην τελική, πάντα υπήρχε κ πάντα θα υπάρχει) μέχρι το "παρτούζα στις τουαλέτες, όσοι πιστοί προσέλθετε κ βάλτε τις κάμερες να γράφουν", ε υπάρχει μια κάποια απόσταση.
Είναι γεγονός πως στην Ελλάδα οι πολυγαμικές γυναίκες απολαύουν μειωμένου σεβασμού. Γι' αυτό βέβαια δεν φταίει το σεξ ή εκείνες. Ας εξηγηθεί στα σχολεία ότι μια γυναίκα που κάνει σεξ εξακολουθεί ν' αξίζει τον σεβασμό όλων.Οι ερωτικές δραστηριότητες στις τουαλέτες γίνονται εκεί διότι πολλοί νέοι δεν διαθέτουν άλλον χώρο.
Ε μα ναι, θες κ συ ο έφηβος να γυρίσεις τη homemade τσόντα σου κ δε βρίσκεις πού. Αυτά είναι προβλήματα.Κ επιμένω, άλλο το σεξ κ άλλο το "ανάγουμε το σεξ σε θέαμα". Και τα 2 θεμιτά, αλλά το 2ο, δεδομένων των κοινωνικών συνθηκών που επικρατούν αυτή τη στιγμή και που δεν ξε-γίνονται με το "να ενημερώσουμε τα σχολεία" (ναι, θα το πούμε τη Δευτέρα, την Τρίτη ο σεξισμός στα δεκαπεντάχρονα θα αποτελεί παρελθόν), θα ήταν σκόπιμο να γίνει μια συζήτηση τουλάχιστον ως προς το γιατί γίνεται και πόσο ώριμοι για κάτι τέτοιο είναι αυτοί που το πράττουν. Το "εντάξει, καψώσανε τα παιδιά, τι να κάνανε", εξηγεί τα πράγματα ως ένα μόνο βαθμό. Ας μην κάνουμε ότι δεν το βλέπουμε.Αλλά όντως η εξίσωση του σεξ στις τουαλέτες με τη χρήση κόκας ή με περιστατικά ξυλοδαρμών, είναι κάτι που και εμένα με ενοχλεί.
Οι νοοτροπίες δεν αλλάζουν απ' τη μια μέρα στην άλλη, αλλά αλλάζουν.Το σεξ έχει και τη διάσταση του θεάματος. Κι άλλες δραστηριότητες την έχουν (π.χ. ο αθλητισμός ή ο χορός).Μου φαίνεται πως τα παιδιά καταφεύγουν στις τουαλέτες όχι μόνο για να γυρίσουν ερωτικά βίντεο. Υποφέρουν από έλλειψη χώρου, δηλαδή από έλλειψη ιδιωτικότητας (privacy).Με την τελευταία παράγραφο φυσικά συμφωνώ.
Πρώτη φορά διαβάζω κάτι που δεν αναφέρεται εντελώς απαξιωτικά στους εκπαιδευτικούς τα τελευταία χρόνια, ίσως επειδή τα 639 ευρώ του πρωτοδιόριστου είναι πλέον όντως για λύπηση, ό,τι στερεότυπο και να έχεις στο μυαλό σου για έναν καθηγητή. Αυτό που βλέπω εγώ τα τελευταία χρόνια μέσα στα σχολεία ως εκπαιδευτικός είναι ότι το ρατσιστικό και ομοφοβικό bullying, σε συνδυασμό με ακραία παραβατικότητα, έχει κατακόρυφη αύξηση και δεν απευθύνεται μόνο σε μαθητές, αλλά ΚΑΙ σε καθηγητές. Οι καθηγητές χρειάζονται βοήθεια πια πρώτα για τους ίδιους για να μπορέσουν με τη σειρά τους να βοηθήσουν, ενώ οι γονείς των bullies είναι σε ποσοστό 70% ανύπαρκτοι και 30% επιθετικοί. Φυσικό είναι και τα παιδιά τους να έχουν αυτή τη συμπεριφορά, όμως πώς γίνεται να βοηθήσεις αλλιώς, χωρίς να έχεις τους γονείς με το μέρος σου; Και χωρίς σχολικό ψυχολόγο, εννοείται, αν πας να "παίξεις" τον ψυχολόγο, μάλλον ζημιά θα κάνεις. Επίσης, με την επικείμενη αύξηση του ωραρίου, θα απαιτούνται τουλάχιστον 5 ώρες διδασκαλίας την ημέρα σε 30άρια τμήματα, τα οποία δεν θα μπορούν να ελεγχθουν προφανώς με τόσο "παιδαγωγικές" μεθόδους πλέον (back to the 60s;;;). Και τι συμβαίνει αν έχεις μονόωρο μάθημα που πρέπει να μετακινείσαι σε τουλάχιστον 3-4 σχολεία τη βδομάδα, πολλές φορές σε 2 την ίδια μέρα, βλέποντας τουλάχιστον 600 παιδιά; Και αν το μάθημά σου έχει να κάνει με τις τέχνες και ξέρεις ότι μπορεί να αλλάξει τη ζωή κάποιων παιδιών και αυτό είναι η μόνη χαρά από τη δουλειά σου, προλαβαίνεις να μάθεις τα προβλήματα κάθε παιδιού ή θα είσαι ευχαριστημένος αν μάθεις απλώς τα ονόματά τους; Και πώς "αξιολογείς" αυτά τα παιδιά, και πώς "αξιολογείσαι" και από ποιους, τους γονείς που αρνούνται να συνεργαστούν ή τους δ/ντές που έγιναν με κομματικά "μόρια", στις επόμενες κρίσεις και με ΧΑ;Τώρα μπορούν να ακολουθήσουν τα αναμενόμενα σχόλια: "κάθονται 3 μήνες τον χρόνο και έχουν και παράπονα", "να τους στέλνουν το καλοκαίρι να σβήνουν φωτιές", "δουλεύουν 3-4 ώρες την ημέρα και κλαίγονται", "σιγά, τι κάνουν στην τάξη, περιμένουν 40' διαβάζοντας εφημερίδα", "και πολλά τους είναι 600 ευρώ".