ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Λουλουδοβεντέτες και ντάνες φελιζόλ - καθώς το καράβι βυθίζεται...

Facebook Twitter
0

Οι οπαδοί της τάδε ομάδας καίγονται για το αν θα υποβιβαστεί η ομάδα αδιαφορώντας για τυχόν σκάνδαλά της, η δείνα κοινωνική ομάδα να μην ανοίγει τα μαγαζιά της τα απογεύματα, οι άλλοι γιατί θα χάσουν κάποιο προνόμιο, το Δημόσιο μή τυχόν ξεβολευτεί, οι φοιτητές μη τυχόν και δεν κάνουν κατάληψη (για νόμο που ήδη πέρασε), η κυβέρνηση μη τυχόν και κάνει λίγη δουλειά. Όταν όλα πήγαιναν καλά (ή μέτρια) ήταν τελείως κατανοητό πως η κάθε ομάδα θα υπερασπιζόταν δυναμικότατα και το παραμικρό της συμφέρον.

Την ίδια στιγμή που καταστρεφόμαστε -μερικά βήματα πριν τη χρεοκοπία- σχεδόν κανείς δε βλέπει το δάσος. Όλοι βλέπουμε το μικροσκοπικό μας δέντρο - ή λουλούδι.

Δεσμεύεται τώρα η κυβέρνηση για πολλοστή φορά να πάρει τα μέτρα που είχε συμφωνήσει. Όπως είπε σαρκαστικά και ο Μπούτος: "Ήρθε η ώρα να πάρουμε τα μέτρα που είχαμε πει ότι θα πάρουμε, αφότου διαβεβαιώσαμε ότι θα τα πάρουμε λίγο μετά τη συμφωνία ότι θα τα πάρουμε"!

Ας λέγαμε, όχι κύριε, δεν θα τα πάρουμε ποτέ, αφήστε μας ήσυχους! Η κλασική κουτοπονηριά μας όμως ήταν αυτή έκανε Ευρωπαίο αξιωματούχο να πει στον Guardian “Κάθε φορά που τους δίνουμε κάτι, αυτοί εγκαταλείπουν κάθε προσπάθεια”. Έχει ένα δίκιο. Η Ισπανία κι η Πορτογαλία δεν ακούγονται πια, το ντόμινο δε συνεχίστηκε: αυτοί συμφώνησαν, πήραν γρήγορα τα μέτρα και, σχεδόν, τελείωσαν. Και μείναμε μόνοι μας να χρεοκοπούμε, χωρίς την ανακουφιστική συντροφιά τους, χωρίς να παίρνουμε άλλους στο λαιμό μας.

Κι ενώ ο καθένας βρίσκεται στο μικρόκοσμό του απαιτώντας πράγματα για τον εαυτό ή τη συντεχνία του -πράγματα που και να τα κερδίσει, μετά από τυχόν χρεοκοπία θα μοιάζουν κακό ανέκδοτο- το ίδιο (και πολύ πολύ χειρότερο) συμβαίνει και με τους πλούσιους/νεόπλουτους στα σκυλάδικα.

Διαβάστε το κείμενο του Κ. Ζούλα απ' την Καθημερινή του Σαββάτου:

«Ελα (τρόικα) να μας τελειώσεις»

Εχοντας 3-4 χρόνια να βρεθώ σε αυτό που ονομάζεται «μπουζούκια», η πρόσκληση φίλου για «μια βραδιά στον Ρέμο», το προηγούμενο Σάββατο, μού φάνηκε ελκυστική. Θα ικανοποιούσε, άλλωστε, και την περιέργειά μου να δω πώς έχουν μετεξελιχθεί τα «πολιτιστικά κέντρα» της Θεσσαλονίκης, όπως τα είχε αποκαλέσει ο Ευ. Γιαννόπουλος.

Η βραδιά, όμως, απεδείχθη σοκαριστική. Γιατί ενώ η χώρα καταρρέει είχα την ψευδαίσθηση, ο αφελής, ότι κάτι θα είχε αλλάξει και στα μπουζούκια. Ε, λοιπόν, τα λουλούδια που εκτοξεύθηκαν στα πόδια του τραγουδιστή σχημάτισαν -και δεν υπερβάλλω- ένα λόφο ύψους μισού μέτρου απ’ άκρη σ’ άκρη της πίστας. Για την ακρίβεια, τον λόφο σχημάτισαν κάτι παραλληλόγραμμα φελιζόλ στα οποία τοποθετούνται πλέον τα ημιμαραμένα γαρίφαλα.

Οσο δε το κέφι μεγάλωνε, οι λουλουδούδες έκαναν κάτι που πρώτη φορά αντίκρισα: Σχηματίζοντας ουρά από την κουζίνα ώς τα πρώτα τραπέζια, έδιναν ταχύτατα η μία στην άλλη τα φελιζόλ -σαν γραμμή παραγωγής- για να μη χάνεται λεπτό εκτόξευσης από τους μερακλωμένους θαμώνες. Ενας πιτσιρικάς 22-23 ετών μπροστά μου θα πέταξε και 100 τέτοιες ντουζίνες. Και μάλιστα έχασε τη λουλουδοβεντέτα από τους απέναντι μεσήλικες, ενώ ο τραγουδιστής διασκέδαζε την αδυναμία του να περπατήσει από τα χιλιάδες φελιζόλ, σχολιάζοντας ότι «αυτά είναι τα πραγματικά οδοφράγματα»...

Η αρχική μου έκπληξη μετεβλήθη γρήγορα σε αηδία. Κάθε ντάνα φελιζόλ κόστιζε, λέει, 40 ευρώ, αλλά «σου κάνουν καλύτερη τιμή αν πετάξεις πολλές». Ποιοι είναι αυτοί που ακόμη και σε αυτήν τη συγκυρία πετούν κυριολεκτικώς τα λεφτά τους σε δημόσια θέα, αναρωτήθηκα. Τι δουλειά κάνουν, τι δηλώνουν ότι κερδίζουν και πώς δεν ντρέπονται, ακόμη και τώρα, να επιδεικνύουν τον «πλούτο» τους; Εχει μπει ποτέ εδώ μέσα το ΣΔΟΕ, κόβεται καμιά απόδειξη;

Εφυγα με τη θλιβερή σκέψη ότι πιθανώς αξίζουμε τελικά αυτό που περνάμε. «Καρδιά μου μην ανησυχείς» τραγουδούσε ο Αντώνης, όταν έφευγα, αλλά εμένα έκτοτε με στοιχειώνει ο εξής εφιάλτης: Βλέπω την κ. Μέρκελ να εισβάλλει έξαλλη στο μαγαζί, να κλείνει τον γενικό του ρεύματος και αυτούς τους κρετίνους να εξακολουθούν να τραγουδούν μεθυσμένοι το «Μα δεν τελειώσαμε»...

--------------------------------------------------------------------------------------------

*Χίλιες φορές αυτό

"NearerMy God, to Thee". Ο ύμνος που η Sarah Fuller Flower έγραψε το 1843 και έγινε διάσημος μετά τον Τιτανικό... (Έχει και ωραίες εικόνες.)

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ