Η αμερικανίδα τραγουδίστρια Σαμπρίνα Κάρπεντερ, που αυτό το διάστημα κυριαρχεί στα charts με τον νέο της δίσκο «Man’s Best Friend», βρίσκεται αντιμέτωπη με έντονες επικρίσεις για ένα τραγούδι του άλμπουμ.
Ο οργανισμός PTSD UK κατηγόρησε την καλλιτέχνιδα ότι αντιμετωπίζει με ελαφρότητα μια σοβαρή ψυχική πάθηση, εξαιτίας της φράσης «That boy is corrupt, get PTSD on the daily» («Αυτό το αγόρι είναι διεφθαρμένο, παθαίνεις PTSD κάθε μέρα») στο κομμάτι Nobody’s Son.
Η διαταραχή μετατραυματικού στρες (PTSD) είναι ψυχική νόσος που εμφανίζεται ύστερα από βίαιες ή τραυματικές εμπειρίες — πόλεμο, κακοποίηση, φυσικές καταστροφές ή σοβαρά ατυχήματα — και συνοδεύεται από έντονο άγχος, εφιάλτες και αναδρομές στα γεγονότα. Θεωρείται από τις πιο σύνθετες και μακροχρόνιες ψυχικές παθήσεις· για τον λόγο αυτό, οργανισμοί και ειδικοί θεωρούν ότι η «χαλαρή» χρήση του όρου στην ποπ κουλτούρα υποτιμά όσους ζουν με τη διαταραχή.
Η αντίδραση του PTSD UK
Σε ανοικτή επιστολή προς την τραγουδίστρια και τη δισκογραφική της εταιρεία, ο PTSD UK χαρακτήρισε τη διατύπωση «ιατρικά ανακριβή και απογοητευτική». Όπως τόνισε, τέτοιου είδους αναφορές δημιουργούν την εντύπωση πως το PTSD είναι κάτι παροδικό ή ήπιο, «σαν μια κακή διάθεση». «Όσο περισσότερο ο όρος χρησιμοποιείται άκριτα στην ποπ κουλτούρα», σημείωσε ο οργανισμός, «τόσο πιο δύσκολα αντιμετωπίζεται με τη σοβαρότητα που του αξίζει όταν αναφέρεται σωστά».
Αν και αναγνώρισε ότι η Κάρπεντερ πιθανόν να χρησιμοποίησε τη φράση μεταφορικά, ο οργανισμός υπογράμμισε πως η χιουμοριστική ή επιπόλαιη χρήση ιατρικών όρων ενισχύει τη σύγχυση γύρω από την ψυχική υγεία και συντηρεί το στίγμα. «Το PTSD δεν είναι μια κακή μέρα ούτε μια δυσάρεστη εμπειρία· είναι μια σοβαρή ψυχική διαταραχή με πιθανές δια βίου συνέπειες», ανέφερε, προσθέτοντας ότι τέτοιες αναφορές από καλλιτέχνες με νεανικό κοινό είναι «ιδιαίτερα απογοητευτικές».
Η 26χρονη ποπ σταρ έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι συχνά χρησιμοποιεί το χιούμορ ως τρόπο άμυνας απέναντι στην κριτική. Σε πρόσφατη συνέντευξή της στη Vogue Italia είχε αναφερθεί στις προσωπικές της σχέσεις και στην ανάγκη να αντιμετωπίζει τη δημοσιότητα με αυτοσαρκασμό.