Για άλλη μια φορά η γκαλερί Kapopoulos Fine Arts στην οδό Σκουφά 5 στο Κολωνάκι, πρωτοπορεί και δίνει βήμα σε έναν καλλιτέχνη, η τέχνη του οποίου γεννήθηκε στους δρόμους της Αθήνας, για να κατακτήσει στη συνέχεια τις μητροπόλεις της παγκόσμιας τέχνης στο εξωτερικό. Παρουσιάζει τη νέα ατομική έκθεση του Ιωάννη Sake Καραμπέτσου, η οποία θα εγκαινιασθεί την Πέμπτη 4 Απριλίου (18:00-22:00) με τον εύγλωττο τίτλο “Street Love”.

 

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης σε αυτή του την έκθεση φέρει τον παλμό, την ένταση, την αισθητική, την αλήθεια του urban life style σε μια αίθουσα τέχνης, χωρίς να χάνει και να αλλοιώνει τα χαρακτηριστικά του, χωρίς να ωραιοποιεί και να «εξαγνίζει» τα στοιχεία που το συνθέτουν. Ο Sake δεν ενδιαφέρεται να είναι κόσμιος. Μεγαλωμένος στον δρόμο, όπου δημιούργησε τα πρώτα του graffiti στους τοίχους της πόλης, διατηρεί ατόφιο τον χαρακτήρα του street art, ακόμα και όταν δημιουργεί στο ατελιέ του:

 

«Προσπαθώ να μεταφέρω την ατμόσφαιρα του graffiti, της ζωής και της τέχνης του δρόμου στην γκαλερί. Ακόμα και όταν δημιουργώ στο εργαστήριο μου, έχω την ένταση, την ταραχή, την αδρεναλίνη που έχω όταν ζωγραφίζω στον δρόμο», λέει ο ίδιος ο Sake. «Προσπαθώ ακόμα και να δημιουργήσω τις συνθήκες του δρόμου στο ατελιέ, να κάνω τις επιφάνειες πιο τραχιές, τις γραμμές μου να είναι άγριες, γρήγορες, τα χρώματα να τραβούν αμέσως το βλέμμα. Δεν έχω την ηρεμία της συνθήκης του εσωτερικού χώρου  στο ατελιέ. Είναι σαν να εξακολουθώ να βρίσκομαι στον δρόμο…»

 

Σε αυτή του την έκθεση ο Sake παρουσιάζει έργα ζωγραφικής και γλυπτά, ή κολάζ με υλικά, όπως τσιμέντο, ρητίνες, ξύλο, spray, neon, μαρκαδόρους, ακρυλικά κ.α. σε πολυδύναμες συνθέσεις με τον δικό του εντελώς προσωπικό, μοναδικό χαρακτήρα. Η Αφροδίτη του αναδύεται καθαρή και ανέγγιχτη από σύγχρονους τρόπους έκφρασης, μέσα από τσιμέντα, αναφορά και φόρος τιμής στον πατέρα του, που ήταν οικοδόμος και τον έχασε πρόσφατα.

 

Ακόμα χρησιμοποιεί σύμβολα, τους Θεούς του Δωδεκάθεου ή ήρωες της μυθολογίας κατασκευάζοντας μοναδικά art crimes.  Ο Ηρακλής του φοράει τη μάσκα του Μπάτμαν, το παπούτσι του Μάικλ Τζόρνταν, αποκτά τα φτερά του Ερμή.

 

Επίσης δεν διστάζει να κατακερματίσει και να ανασυνθέσει με τον δικό του τρόπο, παρεμβαίνοντας εικαστικά με τεχνικές που χρησιμοποιεί η μοντέρνα τέχνη και η urban κουλτούρα, σε αντίγραφα από αιώνια σύμβολα, μοναδικά γλυπτά, όπως τη Νίκη της Σαμοθράκης, έναν υπέροχο Απόλλωνα, όχι από ασέβεια, αλλά όπως λέει ο ίδιος: «η τέχνη της κλασικής εποχής είναι μοναδική και αξεπέραστη. Ανάλογα, τόσο τέλεια αγάλματα δεν έχουν γίνει ξανά ποτέ, ούτε πρόκειται. Με τον κατακερματισμό τους θέλω να δείξω, ότι εξακολουθούν να διατηρούν τη μεγάλη τους δύναμη και λάμψη, ακόμα και όταν γίνονται κομμάτια. Δεν με ενδιαφέρει να δημιουργήσω κάτι άψογο, ή τέλειο. Κάτι τέτοιο θα ήταν ανιαρό. Συχνά καταφεύγω στον βανδαλισμό των έργων μου, ή χρησιμοποιώ νέον ώστε να προσδώσω μεγαλύτερες εντάσεις στον θεατή.»