50 σοφές φράσεις του Ναπολέοντα Βοναπάρτη Facebook Twitter

50 σοφές φράσεις του Ναπολέοντα Βοναπάρτη

1

Ο Ναπολέων Βοναπάρτης σφράγισε όσο λίγοι την Ιστορία με τη δράση του. Στην έκδοση «Εγώ, ο Ναπολέων» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ροές/ Printa ανθολογείται μια σειρά από αφοριστικές φράσεις του, επί διαφόρων θεμάτων, εστιάζοντας κυρίως στη πολιτική του φιλοσοφία – η οποία, όπως προκύπτει μέσα απ' τις δημόσιες ρήσεις αλλά και τις πιο εξομολογητικές σκέψεις του, είναι ένα κράμα μακιαβελισμού και επαναστατικού πνεύματος...

 

Από την έκδοση που φωτίζει απροσδόκητα τον χαρακτήρα της μεγάλης ιστορικής μορφής, αποκαλύπτοντας έναν άνθρωπο με σάρκα και οστά, επιλέγουμε ορισμένες φράσεις που μας έκαναν εντύπωση:

 

1769

 

Τι μυθιστόρημα ήταν η ζωή μου!

≈≈≈≈

 

Η ανοησία μου είναι ότι πιστεύω στην ιερότητα των οικογενειακών δεσμών.

≈≈≈≈

 

Αρνιέμαι την ύπαρξη του έρωτα. Πιστεύω πως είναι βλαβερός για την κοινωνία, καθώς και για την ατομική ευτυχία των ανθρώπων.

≈≈≈≈

 

Η άνοδος μου είναι μοναδική, γιατί δεν συνοδεύτηκε από κανένα έγκλημα.

≈≈≈≈

 

Πορευόμαστε πιο γρήγορα, όταν πορευόμαστε μόνοι.

≈≈≈≈

 

Στα νιάτα μου υπήρξα επαναστάτης από άγνοια και από φιλοδοξία.

≈≈≈≈


Δεν έχω καμιά φιλοδοξία...ή, αν έχω, μου είναι τόσο φυσική, τόσο έμφυτη, είναι τόσο συνυφασμένη με την ύπαρξη μου, ώστε μοιάζει με το αίμα που έχω στις φλέβες μου, με τον αέρα που αναπνέω.

≈≈≈≈


Είχα πολλούς αυλικούς και κόλακες, δεν έκανα ποτέ φίλους. Ο μεγάλος άνδρας δεν πρέπει να 'χει ούτε καρδιά ούτε όρχεις.

≈≈≈≈


Δεν έχω φύλο.

Το πραγματικό θάρρος είναι αυτό που επιδεικνύει κανείς στις τρεις τα ξημερώματα.

 

 

≈≈≈≈


Είχα πάντα κατά νου ότι ένα βήμα χωρίζει το υψιπετές απ' το γελοίο.

≈≈≈≈


Όσες φορές είδα μια έδρα πιο ψηλά απ' τις άλλες, μου ερχόταν πάντα η επιθυμία να καθίσω σ'αυτήν.

≈≈≈≈


Δύο μέρες! Ποτέ δεν θα έκανα σε δύο μέρες ό,τι μπορώ να κάνω σε δύο ώρες, ακόμα κι αν μου στοίχιζε εκατό χιλίαδες άνδρες.

≈≈≈≈


Και οι δυστυχίες ενέχουν τον δικό τους ηρωισμό, τη δική τους δόξα.

≈≈≈≈


Πήρα ό,τι δεν ανήκε σε κανέναν.

≈≈≈≈


Ένας ηγεμόνας είναι πραγματικά μεγάλος μόνο επικεφαλής των στρατευμάτων του.

≈≈≈≈


Κερδίζω τις μάχες μου με τα όνειρα των αποκοιμισμένων στρατιωτών μου.

≈≈≈≈


Δεν μ'αρέσει ο πόλεμος, αλλά προτιμώ να τον κάνω νωρίτερα παρά αργότερα.

≈≈≈≈


Είναι μέγα λάθος να περιμένεις να σου επιτεθούν.

≈≈≈≈


Στον πόλεμο, όπως και στον έρωτα, δεν υπάρχει κατάληξη αν δεν δεις τον άλλο από κοντά.

≈≈≈≈


Δεν υπάρχει κανένα μεγαλείο στο να δίνεις τέρμα στη ζωή σου σαν κάποιος που έχει χάσει όλη του την περιουσία στα χαρτιά. Δείχνει πολύ μεγαλύτερο κουράγιο το να επιβιώνεις της δυστυχίας που δεν σου άξιζε.

≈≈≈≈

50 σοφές φράσεις του Ναπολέοντα Βοναπάρτη Facebook Twitter


Α, η πολιτική... Τι μικροπρέπειες! Τι ραδιουργίες! Ένα στρατόπεδο δεν είναι τόσο βρόμικο.

≈≈≈≈


Σας προκαλώ να μου δείξετε μια δημοκρατία, αρχαία ή σύγχρονη, όπου να μην υπάρχουν διακρίσεις.

≈≈≈≈


Τα κοινοβούλια απαρτίζονται πάντα από ιντριγκαδόρους και από ανθρώπους λίγο πολύ ικανούς ή φωτισμένους. Οι τελευταίοι αυτοί, αφελείς σχεδόν πάντα, καταντούν μονίμως εργαλεία και συνένοχοι των πρώτων.

≈≈≈≈


Σ'αυτό τον κόσμο, υπάρχει μόνο μία εναλλαγή: να διατάζεις ή να υπακούς.

≈≈≈≈


Ηγείται κανείς ενός λαού μόνο αν του δείξει κάποιο μέλλον. Ο ηγέτης είναι ένας έμπορος ελπίδων.

≈≈≈≈


Τα ημίμετρα είναι πάντα επιζήμια και δεν επαναφέρουν ούτε έναν χαμένο οπαδό.

≈≈≈≈


Δεν φοβάμαι το συνωμότη που σηκώνεται στις 9 το πρωί και φοράει καθαρό πουκάμισο.

≈≈≈≈


Η βία! Τι αδεξιότητα! Η τέχνη είναι να διατηρείς τα προσχήματα της νομιμότητας.

≈≈≈≈


Δεν υπάρχουν παρά δύο δυνάμεις στον κόσμο, το σπαθί και το πνεύμα. Συν τω χρόνω, το σπαθί νικιέται πάντοτε απ' το πνεύμα.

≈≈≈≈


Η κοινή γνώμη είναι μια αόρατη, μυστηριώδης δύναμη, στην οποία τίποτα δεν μπορεί ν' αντισταθεί. Τίποτα δεν είναι πιο ευμετάβλητο, πιο συγκεχυμένο και πιο ισχυρό. Όσο ιδιότροπη όμως κι αν είναι, είναι παρά ταύτα αληθινή, συνετή, δίκαιη πιο συχνά απ' ό,τι νομίζουμε.

≈≈≈≈


Ο λαός ποδηγετείται με χάνδρες και καθρεφτάκια.

≈≈≈≈


Υπάρχουν χάνδρες και καθρεφτάκια για όλες τις ηλικίες.

≈≈≈≈


Η κοινή γνώμη δικαιώνει τον πιο δυνατό: ενστερνίζεται ό,τι υπερισχύει.

≈≈≈≈


Τι με νοιάζει η γνώμη των σαλονιών και των πολυλογάδων; Δεν μ' ενδιαφέρει να την ακούσω. Μόνο η γνώμη των χωρικών μετράει, τα υπόλοιπα είναι τίποτα.

≈≈≈≈


Η τέχνη της αστυνομίας είναι να μη βλέπει ό,τι δεν χρειάζεται να βλέπει.

≈≈≈≈


Οι επαναστατικές εποχές είναι εποχές των εγκληματιών και των ιδιοφυϊών. Και οι δύο βρίσκουν σ'αυτές έδαφος για να διακριθούν.

≈≈≈≈


Θέλω να υπάρχουν πλούσιοι, γιατί αποτελούν το μοναδικό μέσο που εξασφαλίζει την επιβίωση των φτωχών. Ωστόσο δεν θέλω να τους απονέμω τίτλους, γιατί ο πλούτος είναι σε πρώτη φάση προϊόν κλοπής και αρπαγής. Πως να δημιουργήσω μια τάξη ευγενών θεμελιωμένη στον άνομο πλούτο;

≈≈≈≈


Αναμφίβολα η ανηθικότητα είναι η χειρότερη κλίση για ένα βασιλιά, γιατί την κάνει αυτομάτως της μόδας. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη συμφορά για ένα έθνος.

≈≈≈≈


Μόνο ένα μεγάλο ευρωπαϊκό ομοσπονδιακό σύστημα θα ευνοούσε την πρόοδο του πολιτισμού.

≈≈≈≈


Πολύ ωραία ιδέα η άφεση των αμαρτιών. Να γιατί η θρησκεία είναι ωραία και δεν θα χαθεί ποτέ.

≈≈≈≈


Η μεγαλύτερη ανηθικότητα είναι να κάνεις μια δουλειά που δεν κατέχεις.

≈≈≈≈


Δεν θέλω πουθενά δειλούς, ούτε καν στα δικαστήρια, πόσω μάλλον στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

≈≈≈≈


Το κακό που προκαλεί η συκοφαντία μοιάζει με την κηλίδα του λαδιού: αφήνει πάντα λεκέδες.

≈≈≈≈


Ο εγωισμός και ο φόβος, ιδού οι δύο μοχλοί που κινούν τους ανθρώπους.

≈≈≈≈


Μόνο ο ευτυχισμένος άνθρωπος έχει φίλους.

≈≈≈≈


Η μόνη νίκη ενάντια στον έρωτα είναι η φυγή.

≈≈≈≈


Η δολιότητα έχει όρια, η βλακεία κανένα.

≈≈≈≈


Ο ενθουσιασμός είναι το ντελίριο της λογικής.

≈≈≈≈ 


Οι άνθρωποι δεν είναι τόσο αχάριστοι όσο λένε. Αν συναντάμε την αχαριστία τόσο συχνά, είναι γιατί συνήθως ο ευεργέτης απαιτεί περισσότερα απ' όσα προσφέρει.

≈≈≈≈


Το πραγματικό θάρρος είναι αυτό που επιδεικνύει κανείς στις τρεις τα ξημερώματα.

____

«Εγώ, ο Ναπολέων» (Ναπολέων Βοναπάρτης- Μετάφραση Αλέξανδρου Βέλιου, Εκδόσεις Ροές, 2016)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 15.10.2016

Βιβλίο
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντον Ντελίλο: «Άνθρωπος σε πτώση»

Το πίσω ράφι / «Άνθρωπος σε πτώση»: Το ρεαλιστικό έργο ενός από τους σπουδαιότερους εξερευνητές της μοντέρνας εποχής

Ο πολυβραβευμένος Ντον Ντελίλο γράφει για την ανάγκη των ανθρώπων να ανήκουν κάπου και να επικοινωνήσουν, όταν εισπράττουν από την Ιστορία οδύνη, απώλειες και χιλιάδες ερωτηματικά.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Αντώνης Καραμπατζός: Με έλκει ο μυθιστορηματικός κόσμος του Καραγάτση

The Book Lovers / Αντώνης Καραμπατζός: «Με έλκει ο μυθιστορηματικός κόσμος του Καραγάτση»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον καθηγητή Αστικού Δικαίου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Αντώνη Καραμπατζό για το πώς το έργο του Τζότζεφ Κόνραντ, του Φίλιπ Ρόθ ή η ποίηση του Κ.Π. Καβάφη ανοίγουν δρόμους στο συναίσθημα, στις ανθρώπινες σχέσεις και στην ιστορία.
THE LIFO TEAM
Ο θάνατος τής πήγαινε πολύ

Βιβλίο / Κάντι Ντάρλινγκ: Η συγκινητική ιστορία του τρανς ειδώλου και μούσας του Άντι Γουόρχολ

Η Κάντι Ντάρλινγκ προκαλούσε ανέκαθεν συμπάθεια και θαυμασμό, όχι τόσο για τα επιτεύγματά της στη σκηνή και τη μεγάλη οθόνη, όσο για την ομορφιά και την εύθραυστη αύρα της.
THE LIFO TEAM
Η Gen Z αγαπάει τη γιαγιά που πλέκει στο πανηγύρι του χωριού

The Happy Reader / Η Gen Z αγαπάει τη γιαγιά που πλέκει στο πανηγύρι του χωριού

Η Γενιά Ζ γράφει και διαβάζει, καταρρίπτοντας τα στερεότυπα. Βιογραφίες, ταξιδιωτικοί οδηγοί και υγεία οδηγούν τους Ευρωπαίους στα βιβλιοπωλεία. Οι γιοι του Μάρκες, Ροδρίγκο και Γκονζάλες, απολογούνται για το δικαίωμά τους στο έργο του πατέρα τους. Εκδοτικό γεγονός, η μετάφραση του πρώτου μυθιστορήματος του Τζέιμς Μπόλντουιν.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
«Teatro Grottesco»: Η γοτθική σκηνή της ζοφερής απελπισίας

Βιβλίο / «Teatro Grottesco»: Mια συλλογή σκοτεινών διηγημάτων από έναν μετρ του τρόμου

Κάποιοι ίσως τον γνωρίζουν από την πρώτη (και καλύτερη) σεζόν του «True Detective». Η βουτιά στις πλέον σκοτεινές πτυχές της υπαρξιακής φιλοσοφίας, η άκρως ζοφερή ατμόσφαιρα, η εικονοποιία που φλερτάρει με τη γοτθική αισθητική είναι χαρακτηριστικά του έργου του Τόμας Λιγκότι, η απουσία του οποίου από την ελληνική αγορά είναι τρανταχτή.
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΤΣΑΠΡΑΪ́ΛΗΣ
Ακύλλας Καραζήσης: «Μου αρέσει η λογοτεχνία του Θανάση Βαλτινού γιατί δεν ξέρεις ποτέ τι είναι αλήθεια και τι ψέμα»

The Book Lovers / Ακύλλας Καραζήσης: «Μου αρέσει η λογοτεχνία του Θανάση Βαλτινού γιατί δεν ξέρεις τι είναι αλήθεια και τι ψέμα»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Ακύλλα Καραζήση για την αναγνωστική διαδρομή του, που ξεκινάει από τον «Τομ Σόγερ» και τη Θεσσαλονίκη, περνάει από τον ρομαντικό κόσμο της Χαϊδελβέργης και φτάνει στην Αθήνα του θεάτρου και των κειμένων.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ιωάννα Τσιβάκου: «Δεν έχει χρόνο ο σημερινός άνθρωπος να γνωρίσει τον άλλον κι εδώ βρίσκεται η δυστυχία του»

Βιβλίο / Ιωάννα Τσιβάκου: «Δεν έχει χρόνο ο σημερινός άνθρωπος να γνωρίσει τον άλλον κι εδώ βρίσκεται η δυστυχία του»

Η συγγραφέας και ομότιμη καθηγήτρια Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου μιλά για την εποχή μας, τον χώρο της εκπαίδευσης και την ταυτότητα του νεοέλληνα.   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η άνοδος της δεξιάς συνδέεται με τις αποτυχίες της αριστεράς»

Βιβλίο / «Η άνοδος της δεξιάς συνδέεται με τις αποτυχίες της αριστεράς»

Ο Ντόναλντ Σασούν, ομότιμος καθηγητής Συγκριτικής Ευρωπαϊκής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου και άλλοτε στενός φίλος, συνεργάτης και επιμελητής των βιβλίων του Έρικ Χoμπσμπάουμ, μιλά στη LiFO.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Η Κάλλας δεν ήταν τραγική φιγούρα και δεν εγκατέλειψε την καριέρα της για τον Ωνάση

Βιβλίο / Η Κάλλας δεν ήταν τραγική φιγούρα και δεν εγκατέλειψε την καριέρα της για τον Ωνάση

Η συγγραφέας του βιβλίου “Diva”, Ντέζι Γκούντγουιν, τονίζει με άρθρο της στον Guardian ότι το να χαρακτηρίζει κανείς τη ζωή της κορυφαίας τραγουδίστριας τραγική, σημαίνει ότι την αδικεί κατάφωρα.
THE LIFO TEAM
Η Θήβα που δεν ξέρουμε

Βιβλίο / Η Θήβα που δεν ξέρουμε

Ο Βρετανός ιστορικός Πολ Κάρτλετζ αποκαθιστά την ιστορική πόλη της αρχαιότητας που αντιμετώπιζαν υπεροπτικά οι Αθηναίοι. Δείχνει πώς τα θηβαϊκά θέματα επιβιώνουν στη σύγχρονη τέχνη, γράφει για τον Επαμεινώνδα που είχε έναν μόνο τραχύ μανδύα, παρουσιάζει την κοινωνία που δημιουργεί τον Ιερό Λόχο, ένα στρατιωτικό σώμα που αποτελείται αποκλειστικά από εραστές και ερώμενους.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ