Το φετινό "θαύμα" του Αγίου Φωτός και η προσβολή στην κοινή λογική

Facebook Twitter
12

Κάηκε η κοινή λογική και το φετινό Πάσχα...

Κάθε χρόνο έχουμε και ένα θαύμα του Αγίου Φωτός στην Ιερουσαλήμ, έτσι έγινε και φέτος. Το θαύμα του 2013 ανήκει σε έναν Έλληνα. Ο Ιορδάνης Δαμιανός πιάνει την φλόγα του Αγίου Φωτός και δεν καίγεται. Δείτε το «θαύμα» στο 6o λεπτό του παρακάτω βίντεο και ακούστε την γλαφυρή περιγραφή του αρχιμανδρίτη Ιουστίνου Μπάρδακα όπου λέει χαρακτηριστικά: «O ένας φοβήθηκε και κάηκε το άλλο χέρι πήγε με παρρησία και δεν κάηκε. Είναι ακριβώς σαν τον Πέτρο που όταν δεν έβλεπε το Χριστό κατάματα άρχισε να βυθίζεται μέσα στα κύματα. Έτσι και εμείς κατά το πόσο βλέπουμε το Χριστό μέσα στα μάτια και ζούμε το Χριστό μέσα στην καρδιά μας αυξάνεται η πίστη μας. Δεν είναι αυτόματη η πίστη. Δεν είναι Fast Food».

 

 


 

Ελληνικά ηλεκτρονικά μέσα έγραψαν ότι για το θαύμα αναφέρθηκε το CNN.

 

Μερικές παρατηρήσεις για το θέμα:

1.

Όταν κάποιος σατίρισε μέσω Facebook πριν λίγους μήνες τα θαύματα του Παΐσιου βρέθηκε με χειροπέδες. Σατίρισε τα θρησκευτικά πιστεύω και με τη βοήθεια κάποιων χρυσαυγίτικων ούγκ που το έκαναν θέμα στη βουλή έγινε ΤΟ θέμα. Τώρα που σατιρίζουν την κοινή μας λογική με αυτά τα βιντεάκια που ηλεκτρονικοί φωστήρες μιλούν για «θαύμα» που ακριβώς πρέπει να απευθυνθούμε για αυτή την σάτιρα; Η σάτιρα στην κοινή λογική επιτρέπεται ενώ στα μη εξακριβωμένα θαύματα είναι προσβολή;

2.

Όταν μου γράφεις ότι για το «θαύμα μίλησε και το CNN» θέλω και βίντεο με την περιγραφή του δημοσιογράφου του CNN. Προφανώς έπαιξε η εικόνα από τα Ιεροσόλυμα. Αν έχουν φτάσει σε σημείο μεγάλα ειδησεογραφικά δίκτυα να μιλούν για «θαύματα και φωτιές που δεν καίνε» θα ήθελα να το δω. Να δω και να ακούσω αν όντως αυτός ο ιός έχει εξαπλωθεί εκεί που λες. Στην αντίθετη περίπτωση είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.

3.

«Η πίστη δεν είναι Fast Food» λέει ο αρχιμανδρίτης στο βίντεο. Όμως αυτή την πίστη την διαφημίζουν τηλεοπτικά σαν να είναι φαστφουντάδικο. Όπως ο άλλος καταπίνει το μπέργκερ και αισθάνεται πεταλούδες στο στομάχι του (και αυτό φαίνεται στην οθόνη) έτσι ακριβώς ο άλλος απλώνει το χέρι στο Άγιο Φως και εκστασιάζεται με τις κάμερες πάνω του. Και κάθε χρόνο την ίδια μέρα.

4.

Περίμενε το καινούριο i-phone για να αισθανθείς ότι «ζεις στην ψηφιακή εποχή που αλλάζει ο κόσμος με απίστευτη ταχύτητα». Τώρα άνοιξε την τηλεόραση ή το ίντερνετ και δες που υποδέχονται το Άγιο Φως με τιμές αρχηγού κράτους. Εκεί που κολυμπάμε μέσα στα νερά της ψηφιακής αναγέννησης όλο και κάποια μεσαιωνική τσούχτρα θα ανακόψει την πορεία μας με τα τσιμπήματα της. Βοήθεια μας!

12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
Παντα μου κανει εντυπωση η ευκολια με την οποια σχολιαστες & πολιτικοι με αριστερη οπτικη ,ειρωνευονται πτυχες της χριστιανικης θρησκειας & συμπεριφορες των πιστων της.Αντιθετα για την ισλαμικη θρησκεια & τις εκτος λογικης Δυτικου κοσμου πρακτικες της δεν λενε κουβεντα.Εκει δεν γινεται κριτικη, ουτε καν ενα γκαλοπ βρε αδερφε, για το τι πιστευουν οι ισλαμιστες μεταναστες για την θεση της γυναικας ,τους ομοφυλοφιλους, τους μη ισλαμιστες κ.α.Γιατι αραγε , οι αριστεροι σχολιαστες ειναι τοσο "μαγκες" με τους χριστιανους & τοσο πολυ "κοτες" με τους ισλαμιστες?
Το να υποδέχονται το φως με τιμές αρχηγού κράτους το κάνουν για να το τιμήσουν ή για να το υποτιμήσουν; Η μήπως το κάνουν για να υποτιμήσουν αρχηγούς κρατών όπως τη Μέρκελ π.χ
Γνωρίζετε από πού ξεκίνησε η διαμάχη μεταξύ Ελληνορθόδοξων και Αρμενίων, που έχει σαν επακόλουθο και την διαμάχη για το δικαίωμα στον Πανάγιο Τάφο και την αφή του Αγίου Φωτός?Ο οικουμενικός Πατριάρχης Νεστόριος (ένας έντιμος άνθρωπος), κατηγορούσε τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας Κύριλλο για τον έκλυτο τρόπο που ζούσε, για νεποτισμό (πράγματι τον διαδέχθηκε στον επισκοπικό θρόνο ανιψιός του), και για εγκλήματα.Ακόμη και για δολοφονίες – ήταν π.χ. ο ηθικός αυτουργός για την δολοφονία της Υπατίας.Σε απάντηση ο Κύριλλος, και επειδή δεν μπορούσε να αντικρούσει τις εναντίον του κατηγορίες, σκέφτηκε να μεταφέρει την προσωπική τους διαμάχη σε θεολογικό επίπεδο και να κατηγορήσει τον Νεστόριο για αιρετικό.Έτσι ανακίνησε το θέμα της αειπαρθενίας της Παναγίας .Ο Νεστόριος υποστήριζε ότι ο Ιησούς γεννήθηκε με ανθρώπινη φύση, άρα η Παναγία δεν ήταν ούτε Θεοτόκος ούτε αειπάρθενη.Έχασε δηλαδή την παρθενιά της με την γέννηση του Ιησού.Ο Κύριλλος, για να εκμηδενίσει τον αντίπαλό του δεν δίστασε (πέρα από τις θεολογικές ανοησίες που έγραψε εναντίον του) να χρησιμοποιήσει μεθόδους όπως χρηματισμό επισκόπων, δολοφονίες, εκβιασμούς, ακόμα και εξεγέρσεις (που αναστάτωσαν τους αγροτικούς πληθυσμούς της αυτοκρατορίας και είχαν χιλιάδες θύματα).Εξανάγκασε έτσι τον Αυτοκράτορα Θεοδόσιο τον Μικρό, προκειμένου να εξασφαλίσει ειρήνη, να εκδιώξει τον Νεστόριο.Ορμώμενος λοιπόν από καθαρά ιδιοτελή κίνητρα, ο απατεώνας και εγκληματίας Κύριλλος χρησιμοποιώντας σαν θεολογικό εργαλείο το αιδοίο της Παναγίας, ξεκίνησε μια διαμάχη που έχει στοιχίσει εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς και διχάζει μέχρι και σήμερα την ανατολική εκκλησία.Αρμένιοι, Σύριοι, Αιγύπτιοι Κόπτες, και κάποιες εκκλησίες της Ινδίας και της Αιθιοπίας είναι Νεστοριανές.Η βάση λοιπόν της διαμάχης Αρμενίων – Ελληνορθόδοξων ανάγεται στην διαμάχη του εγκληματία (αλλά αγιοποιημένου) Κυρίλλου με τον Νεστόριο, σε σχέση με το αιδοίο της Παναγίας.Παραλειπόμενο της διαμάχης αυτής και της υιοθέτησης του δόγματος της αειπαρθενίας της Παναγίας, είναι ότι η ορθόδοξη εκκλησία να έχει περιέλθει σε ένα αδιέξοδο διδάσκοντας ότι ο Ιησούς δεν είναι το μοναδικό πρόσωπο που γεννήθηκε με παρθενογένεση.Τα αδέλφια του Ιησού από την Μαρία, θα πρέπει επίσης προέκυψαν από παρθενογένεση.Δεν είναι ξεκάθαρο πόσα από τα αδέλφια του είναι μεγαλύτερα από τον Ιησού, άρα ενδεχομένως να προέρχονται από τον Ιωσήφ με άλλη γυναίκα, και πόσα μικρότερα.Η χριστιανική θεολογία, έχει χύσει ποταμούς από μελάνι προκειμένου να αποδείξει ότι όλα ήταν μεγαλύτερα από αυτόν, προκειμένου να αποφύγει το πρόβλημα που δημιουργείται με την υιοθέτηση του δόγματος της αειπαρθενίας.Πηγή: ο 2ος τόμος από το έργο Η ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ του Κ. Ντέσνερ.
Η απορία η δική μου είναι αν οι χριστιανοί ανα τον κόσμο είναι ικανοποιημένοι απο την μοναδική ανταπόκριση (λέμε τώρα)στις παρακλήσεις τους...το άναμμα της φλόγας
Θαυμα ή οχι δεν μπορω να καταλαβω γιατι ολη αυτη η αγανακτηση με το θεμα. Τι με νοιαζει εμενα αν η κυρα Σουλα βλεπει στο 4Ε την απευθειας μεταδοση απ τα Ιεροσολημα και πιστευει πως ειναι θαυμα ή αν το φως το δεχομαστε με τιμες αρχηγου κρατους. Θα ενιωθες καλυτερα αν δεν υπηρχε υποδοχη; Οσο αντιπαθω τους τρελαμενους με την θρησκεια αλλο τοσο αντιπαθω και αυτους που κραζουν οσους πιστευουν. Υπαρχουν πολυ σοβαροτερα θεματα να λυσουμε απ το αν ή οχι το αγιο φως ειναι προιον θαυματος.
Mε πειράζει που δεν μπορώ να δώ τίποτα άλλο. Όλη η tv ελάχιστα διακινεί οτιδήποτε είναι έξω από την πεπατημένη του εθνολαϊκισμού και του θρησκευτικού φονταμενταλισμού. Δεν είμαστε Ευρωπαϊκή χώρα, η χώρα μας είναι στον πάτο στα ανθρώπινα δικαιώματα και ναι, αυτό το τηλεοπτικό πριεχόμενο έχει στενότατη σχέση. Κόψανε και το Euronews και φαντάζομαι ότι οι λόγοι είναι ότι ξεφεύγει από αυτόν τον κανόνα.
Με πειράζει η βλακεία των πιστών γιατί καλώς ή κακώς ζούμε στην ίδια κοινωνία και τα πιστεύω τους επηρεάζουν και τη δική μου ζωή. Για να αλλάξει προς το καλύτερο αυτή η κοινωνία χρειάζεται η συμμετοχή όλων. Μια μικρή μερίδα ανθρώπων δε φτάνει. Τώρα πες μου εσύ ένας άνθρωπος που πιστεύει στη δύναμη ενός φανταστικού όντος κι άλλες τέτοιες μεταφυσικές ανοησίες κατά πόσο είναι διατεθειμένος να πατήσει πόδι στην καταπίεση που δέχεται καθημερινά. Και μη μου πεις ότι το εκκλησιαστικό ποίμνιο φημίζεται για την επαναστατικότητά του. Με λίγα λόγια, η βλακεία τους μας παίρνει μπάλα όλους.
Ο πολύς κόσμος πιστεύει ότι η χημική αντίδραση που λέγεται καύση με φλόγα παράγει πάντοτε υψηλές θερμοκρασίες, αρκετά υψηλές ώστε να προκαλούν έγκαυμα. Αυτό δεν είναι αλήθεια· υπάρχουν δηλαδή χημικές ενώσεις που καίγονται με φλόγα σε χαμηλή θερμοκρασία, που δεν βλάπτει τη σάρκα. Επίσης υπάρχουν ουσίες που αυταναφλέγονται όταν έρθουν σ’ επαφή με τον αέρα (δηλαδή με το οξυγόνο που περιέχει ο αέρας). Τέτοιες ουσίες ήταν γνωστές ήδη από την αρχαιότητα. Προφανώς το «θαύμα» γίνεται με χρήση τέτοιων ουσιών.Ο Αδαμάντιος Κοραής έχει γράψει διάλογο «Περὶ τοῦ ἐν Ἱεροσολύμοις Ἁγίου Φωτός», στον οποίον και καταγγέλλει την αγυρτία. Θα τον βρείτε στα [«Άτακτα»](http://bit.ly/YMqxU4), στον τρίτο τόμο. (Είναι το αρχείο με μέγεθος 13578115 bytes). Αρχίζει στη σελίδα 329, που είναι η 363η του αρχείου PDF. Το κείμενο του Κοραή υπάρχει και στον ιστότοπο [Great Lie](http://bit.ly/16oMdIe), μαζί με πολλές άλλες πληροφορίες για το «θαύμα».