Γνωρίζετε από πού ξεκίνησε η διαμάχη μεταξύ Ελληνορθόδοξων και Αρμενίων, που έχει σαν επακόλουθο και την διαμάχη για το δικαίωμα στον Πανάγιο Τάφο και την αφή του Αγίου Φωτός?Ο οικουμενικός Πατριάρχης Νεστόριος (ένας έντιμος άνθρωπος), κατηγορούσε τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας Κύριλλο για τον έκλυτο τρόπο που ζούσε, για νεποτισμό (πράγματι τον διαδέχθηκε στον επισκοπικό θρόνο ανιψιός του), και για εγκλήματα.Ακόμη και για δολοφονίες – ήταν π.χ. ο ηθικός αυτουργός για την δολοφονία της Υπατίας.Σε απάντηση ο Κύριλλος, και επειδή δεν μπορούσε να αντικρούσει τις εναντίον του κατηγορίες, σκέφτηκε να μεταφέρει την προσωπική τους διαμάχη σε θεολογικό επίπεδο και να κατηγορήσει τον Νεστόριο για αιρετικό.Έτσι ανακίνησε το θέμα της αειπαρθενίας της Παναγίας .Ο Νεστόριος υποστήριζε ότι ο Ιησούς γεννήθηκε με ανθρώπινη φύση, άρα η Παναγία δεν ήταν ούτε Θεοτόκος ούτε αειπάρθενη.Έχασε δηλαδή την παρθενιά της με την γέννηση του Ιησού.Ο Κύριλλος, για να εκμηδενίσει τον αντίπαλό του δεν δίστασε (πέρα από τις θεολογικές ανοησίες που έγραψε εναντίον του) να χρησιμοποιήσει μεθόδους όπως χρηματισμό επισκόπων, δολοφονίες, εκβιασμούς, ακόμα και εξεγέρσεις (που αναστάτωσαν τους αγροτικούς πληθυσμούς της αυτοκρατορίας και είχαν χιλιάδες θύματα).Εξανάγκασε έτσι τον Αυτοκράτορα Θεοδόσιο τον Μικρό, προκειμένου να εξασφαλίσει ειρήνη, να εκδιώξει τον Νεστόριο.Ορμώμενος λοιπόν από καθαρά ιδιοτελή κίνητρα, ο απατεώνας και εγκληματίας Κύριλλος χρησιμοποιώντας σαν θεολογικό εργαλείο το αιδοίο της Παναγίας, ξεκίνησε μια διαμάχη που έχει στοιχίσει εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς και διχάζει μέχρι και σήμερα την ανατολική εκκλησία.Αρμένιοι, Σύριοι, Αιγύπτιοι Κόπτες, και κάποιες εκκλησίες της Ινδίας και της Αιθιοπίας είναι Νεστοριανές.Η βάση λοιπόν της διαμάχης Αρμενίων – Ελληνορθόδοξων ανάγεται στην διαμάχη του εγκληματία (αλλά αγιοποιημένου) Κυρίλλου με τον Νεστόριο, σε σχέση με το αιδοίο της Παναγίας.Παραλειπόμενο της διαμάχης αυτής και της υιοθέτησης του δόγματος της αειπαρθενίας της Παναγίας, είναι ότι η ορθόδοξη εκκλησία να έχει περιέλθει σε ένα αδιέξοδο διδάσκοντας ότι ο Ιησούς δεν είναι το μοναδικό πρόσωπο που γεννήθηκε με παρθενογένεση.Τα αδέλφια του Ιησού από την Μαρία, θα πρέπει επίσης προέκυψαν από παρθενογένεση.Δεν είναι ξεκάθαρο πόσα από τα αδέλφια του είναι μεγαλύτερα από τον Ιησού, άρα ενδεχομένως να προέρχονται από τον Ιωσήφ με άλλη γυναίκα, και πόσα μικρότερα.Η χριστιανική θεολογία, έχει χύσει ποταμούς από μελάνι προκειμένου να αποδείξει ότι όλα ήταν μεγαλύτερα από αυτόν, προκειμένου να αποφύγει το πρόβλημα που δημιουργείται με την υιοθέτηση του δόγματος της αειπαρθενίας.Πηγή: ο 2ος τόμος από το έργο Η ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ του Κ. Ντέσνερ.
Σχολιάζει ο/η