Georg Wilhelm Pabst.

Facebook Twitter
1

 Das Tagebuch einer Verlorenen (Το Ημερολόγιο ενός χαμένου κοριτσιού), 1929, με την Louise Brooks.

"H Louise Brooks ήταν η μόνη γυναίκα που είχε την ευχέρεια να μεταμορφώνεται -όποια κι αν ήταν η ταινία... Η ζωηρή της ομορφιά, ο απόλυτα μοναδικός τρόπος ερμηνείας της (δεν ξέρω μεγαλύτερη τραγωδό στην οθόνη) την προδιέθεταν για το υψηλότερο επίπεδο. Καμία γυναίκα δεν άσκησε περισσότερη μαγεία, καμία δεν είχε την ιδιοφυία της όταν έπαιζε. Ωστόσο εξαφανίστηκε το 1931 με ένα τρόπο τελείως ανεξήγητο, στην ηλικία των 24". Ado Kyrou, "Amour-Eroticisme au Cinema", 1957.  Η εξαφάνιση της Louise Brooks από τα κινηματογραφικά στούντιο δεν ήταν εντελώς ανεξήγητη. Κρίθηκε γρήγορα ανεπιθύμητη λόγω του αντικονφορμισμού και της μαχητικοτητάς της.

 

"I stepped to the station platform to meet Mr. Pabst and became an actress (Κατέβηκα στην αποβάθρα του σταθμού για να συναντήσω τον κύριο Pabst και έγινα ηθοποιός"). Louise Brooks.

Die Büchse der Pandora (Το κουτί της Πανδώρας ή Λούλου), βουβή μελοδραματική ταινία του 1929 που ανέδειξε την Louise Brooks, η οποία γυρίσε αμέσως μετά μία δεύτερη ταινία για τον Pabst. Η ταινία βασίστηκε σε δύο θεατρικά έργα του Frank Wedekind, που καταγγέλουν την αστική κοινωνία και στρέφονται κατά των σεξουαλικών ταμπού.

 

Καρτ ποστάλ με την υπογραφή της Tilly Wedekind, της γυναίκας του Frank Wedekind, και την ίδια ως "Λούλου".

 

 "Mr. Pabst chose all my costumes with care, but in scenes motivated by sexual hate he chose them as much for their tactile, as for their sexual seductiveness. He wanted the actors working with me to feel my flesh under a dancing costume, a blouse and skirt, a night-gown. In turn, he wanted me to love the actor’s touch. With adroit perversity he selected Gustav Diessl to play Jack the Ripper in Pandora’s box, and Fritz Rasp to play the lascivious chemist’s assistant in The diary of a lost girl. They were the only actors in those films whom I found beautiful and sexually alluring." Louise Brooks.

 

Die Büchse der Pandora.

Die freudlose Gasse (Ο Δρόμος χωρίς χαρά), 1925, με την Greta Garbo σε έναν από τους πρώτους ρόλους της. Ανήκει στις πρώτες ταινίες που εισήγαγαν μία "νέα αντικειμενικότητα" στον κινηματογράφο.

 

Geheimnisse einer Seele (Τα Μυστήρια μιας ψυχής), 1926. Είναι η πρώτη ταινία που παρουσιάζει τις ψυχαναλυτικές θεωρίες στον κινηματογράφο.  'Ενας γερμανός και ένας αυστριακός ψυχαναλυτής συμβούλεψαν τον σκηνοθέτη και το σενάριο βασίστηκε σε μία περίπτωση που ανέλυσε ο Freud.

Das Tagebuch einer Verlorenen (Το Ημερολόγιο ενός χαμένου κοριτσιού), 1929. Η δεύτερη ταινία της Louise Brooks με τον Pabst.

Das Tagebuch einer Verlorenen (Το Ημερολόγιο ενός χαμένου κοριτσιού).

 

Η Ατλαντίδα, 1932. Υπάρχουν τρεις διαφορετικές εκδοχές της ταινίας, μία γερμανική, μία γαλλική και μία αγγλική. Το καστ επίσης διαφέρει από ταινία σε ταινία, αλλά η γερμανίδα σταρ Brigitte Helm (πρωταγωνίστρια και στο Metropolis του Fritz Lang) κράτησε το ρόλο της και στις τρεις εκδοχές.

 

Το The Louise Brook's Society Blog περιέχει τα πάντα για την Louise Brooks.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Σαν σημερα / Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Μυστικιστής, φιλόσοφος, πνευματικός δάσκαλος, συγγραφέας, μουσικοσυνθέτης, ταξιδευτής, υπήρξε πνεύμα χαρισματικό που επηρέασε κόσμο. Εβδομήντα χρόνια μετά τον θάνατό του (29/10/1949) πολλά ερωτήματα γι' αυτό τον «γητευτή ψυχών» παραμένουν άλυτα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Σαν Σήμερα / Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

«Η Νταϊάνα διεκδίκησε την εκτίμηση ενός βασιλικού περίγυρου που τη χρησιμοποίησε κατά περίσταση. Διεκδίκησε την ελευθερία της από έναν σύζυγο που την έβλεπε πάντα ως την αιτία του προσωπικού του αδιεξόδου. Διεκδίκησε τα παιδιά της από μια συντηρητική οικογένεια. Και εν τέλει διεκδίκησε τη ζωή της από τους ηδονοβλεψίες παπαράτσι που την καταδίωκαν ανελέητα»
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια