'Ενα σκληρό αντίο

'Ενα σκληρό αντίο Facebook Twitter
14

'Ενα σκληρό αντίο Facebook Twitter
Ο Γιώργος Κατσιφάρας (πρώτος αριστερά) με τον Ανδρέα Παπανδρέου

Πιο πολύ από τον Άκη, τον Λαλιώτη, τα ζεϊμπέκικα του Αντρέα, την Αυριανή, ο Γιώργος Κατσιφάρας, συμβολίζει για μένα το αίσχος της δεκαετίας του '80. Μεγάλωσα με την ιδέα ότι συμβολίζει την απόλυτη κοινωνική αποτυχία: ο γελωτοποιός του αρχηγού που κατέλαβε υψηλό αξίωμα στην Πολιτεία χάρις στα χωρατά του και μάλιστα κατά δική του ομολογία με φράση που έμεινε στην ιστορία. "Αν δεν διαβάζετε, θα καταντήσετε σαν τον Κατσιφάρα, να λέτε ανέκδοτα σε κάποιον ισχυρό για να δείτε χαίρι". Ηχεί ακόμα στ'αυτιά μου. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει κι ας έκανε κι αυτός ό,τι μπορούσε για να φτάσουμε εδώ που είμαστε σήμερα.

 

_____

Από το facebook της Βίβιαν Ευθυμιοπούλου

Αρχείο
14

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

9 σχόλια
Όποιος πεθαίνει δεν παίρνει αυτόματα άφεση αμαρτιών. Επιτρέψτε μου να θρηνήσω τους εκατοντάδες που πεθαίνουν κάθε μέρα σ αυτή τη χώρα λόγω έλλειψης βασικών παροχών -σίτιση, περίθαλψη- και όλους όσοι ωθούνται στην αυτοχειρία.
Προφανώς η γράφουσα το στάτους, διάβαζε και, σε αντίθεση με τον μακαρίτη Κατσιφάρα, έγινε εγγράμματη. Μορφωμένη όμως όχι. Οι μορφωμένοι άνθρωποι δεν σκυλεύουν νεκρούς.Υ.Γ.Θεωρώ το ΠΑΣΟΚ του '80, ειδικότερα όμως της δεκαετίας του '90, κυρίως υπεύθυνο για τη σημερινή κατάσταση. Νεκρούς όμως δε θα σκυλεύσω.
ta pragmata einai pio diafana ap'oso nomizete"αυτός εκεί μοιάζει παράξενος..συνέχεια κάτι γράφει..είναι παράλυτος;;"συγνώμη που έπεσανα σε κοιτάξω στα μάτια..μα εξήγησέ μου..έμεινες μόνη σου ποτέ για μέρες;βδομάδες;πέρασες καλοκαίρι σ'ένα σπίτι άδειο;άφησες την λαλιά σου να κοπεί;βούλωσες τ'αυτιά σου με κερί;μα πώς περιμένεις να νιώσεις;απο το λίγο που μιλάς κι αναπνέεις το πρωί με το τσιγάρο σου;Ζήστε μονάχοι σας.. αφήστε τα όλα..επιστρέψτε στο τίποτα..Μη σας νοιάζει.. μη φοβάστε.
Νομίζω, ότι η δημοσίευση ενός τέτοιου κειμένου λίγες ώρες μετά το θάνατο ενός ανθρώπου, στο οποίο τον αποκαλείς γελωτοποιό και σύμβολο του αίσχους της δεκαετίας του '80 δε σε τιμά καθόλου. Είχες πολύ χρόνο στη διάθεση σου να το γράψεις πριν πεθάνει. Έκρινες σωστή τη στιγμή που πέθανε για να πεις την άποψη σου για τον Κατσιφάρα? Και μη βιαστεί κανείς να συμπεράνει, ότι υπήρξα ποτέ θαυμάστρια του.
Αλίμονο αν δεν έχει κανείς το δικαίωμα να κρίνει έναν νεκρό πολιτικό ως πολιτικό. Η στιγμή που πεθαίνει ένας πολιτικός είναι απ' τις πλέον κατάλληλες για έναν απολογισμό της πολιτείας του.
Αν περιμένει την ημέρα της κηδείας κάποιου, για να κάνει τον απολογισμό της πολιτείας του, τότε προφανώς συμβαίνουν δυο τινά: Πρώτον δεν έχει το θάρρος να γράψει όσα έγραψε, 10 μέρες νωρίτερα (αν το είχε γράψει νωρίτερα, θα συμπλήρωνα άλλα τόσα από κάτω) και δεύτερον εκμεταλλεύεται, ακριβώς το γεγονός της κηδείας του, για να δώσει έμφαση σε αυτό που γράφει. Η επιλογή βεβαίως, της χρονικής στιγμής, χαρακτηρίζει τον υπογράφοντα. Όπως εκείνη, κατά την άποψη σου, έχει το δικαίωμα να κρίνει το νεκρό πολιτικό (όχι ως πολιτικό, γιατί το, αν έκανε κάποιον να γελάει αφορά την προσωπική του σχέση με τους συνεργάτες του), έτσι κι εγώ έχω δικαίωμα να την κρίνω για όσα γράφει, κι εσύ εμένα. Και τέλος, αν κάποιος θέλει να είναι τόσο σκληρός πάνω από ένα πτώμα, θα ήθελα να ακούσω την άποψη του και για τους νεκρούς παππούδες και τους μπαρμπάδες, που πίστεψαν στο ΠΑΣΟΚ του '80, στον Ανδρέα και στην Αλλαγή και έδωσαν αυτή τη δύναμη σε άτομα σαν τον Κατσιφάρα για 2 δεκαετίες σχεδόν και τους έκαναν να αισθάνονται θεοί.
MaRouli77 10.8.2012 | 08:49"Πρώτον δεν έχει το θάρρος να γράψει όσα έγραψε, 10 μέρες νωρίτερα"Και πού να το 'ξερε πριν 10 μέρες ότι σε 10 μέρες θα πέθαινε ο Κατσιφάρας; Είχε υπογράψει ο μακαρίτης συμβόλαιο με τον Χάρο; Άλλωστε κανένας που είναι στα λογικά του δεν θα καθόταν ν' ασχολείται με την κατάσταση της υγείας ενός Κατσιφάρα. Και γιατί θα χρειαζόταν θάρρος να έγραφε τη γνώμη της 10 μέρες πριν;."δεύτερον εκμεταλλεύεται, ακριβώς το γεγονός της κηδείας του, για να δώσει έμφαση σε αυτό που γράφει."Το γεγονός του θανάτου (όχι της κηδείας) ενός παλιού πολιτικού τον φέρνει για λίγο ξανά στο προσκήνιο. Για να γράψεις κάτι, χρειάζεσαι συνήθως μιαν αφορμή. Ο θάνατος ενός πολιτικού είναι εξαιρετική αφορμή για να κρίνεις την πολιτεία του."Όπως εκείνη, κατά την άποψη σου, έχει το δικαίωμα να κρίνει το νεκρό πολιτικό (όχι ως πολιτικό, γιατί το, αν έκανε κάποιον να γελάει αφορά την προσωπική του σχέση με τους συνεργάτες του), έτσι κι εγώ έχω δικαίωμα να την κρίνω για όσα γράφει, κι εσύ εμένα."Ασφαλώς."Και τέλος, αν κάποιος θέλει να είναι τόσο σκληρός πάνω από ένα πτώμα, "Το πτώμα τι σχέση έχει; Δεν πήγε να τα πει στην κηδεία του ούτε πέταξε το πτώμα στα σκυλιά."θα ήθελα να ακούσω την άποψη του και για τους νεκρούς παππούδες και τους μπαρμπάδες, που πίστεψαν στο ΠΑΣΟΚ του '80, στον Ανδρέα και στην Αλλαγή και έδωσαν αυτή τη δύναμη σε άτομα σαν τον Κατσιφάρα για 2 δεκαετίες σχεδόν και τους έκαναν να αισθάνονται θεοί."Τη φαντάζεται κανείς εύκολα.Κι ένα επιτύμβιο του Μανώλη Αναγνωστάκη (http://users.sch.gr/symfo/sholio/kimena/anagnostakis_thesaloniki_epitimvio.htm), που ταιριάζει γάντι στον μακαρίτη:Επιτύμβιον Πέθανες - κι έγινες και συ: ο καλός.Ο λαμπρός άνθρωπος, ο οικογενειάρχης, ο πατριώτης.Τριάντα έξι στέφανα σε συνοδέψανε, τρεις λόγοι αντιπροέδρων,εφτά ψηφίσματα για τις υπέροχες υπηρεσίες που προσέφερες. Α, ρε Λαυρέντη, εγώ που μόνο το 'ξερα τι κάθαρμα ήσουν,τι κάλπικος παράς, μια ολόκληρη ζωή μέσα στο ψέμα.Κοιμού εν ειρήνη δε θα 'ρθω την ησυχία σου να ταράξω.(Εγώ, μια ολόκληρη ζωή μες στη σιωπή θα την εξαγοράσωπολύ ακριβά κι όχι με τίμημα το θλιβερό σου το σαρκίο).Κοιμού εν ειρήνη. Ως ήσουν πάντα στη ζωή: ο καλός,ο λαμπρός άνθρωπος, ο οικογενειάρχης, ο πατριώτης. Δε θα 'σαι ο πρώτος ούτε δα κι ο τελευταίος.