Η πρώτη δήλωση Φαμπρ: Δεν θέλω να εργαστώ σε ένα εχθρικό καλλιτεχνικό περιβάλλον

Η πρώτη δήλωση Φαμπρ: Δεν θέλω να εργαστώ σε ένα εχθρικό καλλιτεχνικό περιβάλλον Facebook Twitter
9

Για «εχθρικό καλλιτεχνικό περιβάλλον» φέρεται να κάνει λόγο ο Γιαν Φαμπρ σε δήλωσή σχετικά με τη παραίτησή του που μεταδίδεται από βελγικά μέσα.


«Είχα τη εξουσιοδότηση του Έλληνα Υπουργού Πολιτισμού να κάνω καλλιτεχνικές επιλογές με πλήρη ελευθερία», δήλωσε ο Fabre το Σάββατο στο  σύντομο δελτίο τύπου όπως μεταδίδει ο ισότοπος deredactie.be. «Αυτό δεν φαίνεται να είναι πλέον εφικτό στην Ελλάδα. Δεν θέλω να εργαστώ σε ένα εχθρικό καλλιτεχνικό περιβάλλον στο οποίο εισήλθα με ανοιχτό μυαλό και ανοιχτή καρδιά» αναφέρει ο Φαμπρ στην ανακοίνωσή του.

Πριν από μερικές μέρες, μιλώντας στην βελγική εφημερίδα «De Morgen», ο Φάμπρ δήλωνε ενθουσιασμένος για το καθεστώς πλήρους ελευθερίας που του παρείχε ο υπουργός Πολιτισμού. «Ήθελα να μου υποσχεθούν ότι θα έχω πλήρη ελευθερία (σ.σ. λευκή επιταγή). Και μου έδωσαν. Υποκλίνομαι, είμαι αντίθετος σε κάτι τέτοιο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Βέλγος σκηνοθέτης υπέβαλλε πριν από λίγο την παραίτηση του από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Ελληνικού Φεστιβάλ, Γιαν Φάμπρ, στον απόηχο των έντονων αντιδράσεων από μεγάλη μερίδα των Ελλήνων καλλιτεχνών για το φετινό πρόγραμμα του θεσμού.

9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

4 σχόλια
Δεν έχω άποψη για τον Φαμπρ και ούτε θα τον κρίνω από τα 2-3 βιντεάκια που είδα στο youtube και διάβασα τα ντροπιαστικά σχόλια πολλών Ελληναράδων από κάτω που έσκουζαν εναντίον του καταστροφέα του Ελληνικού πολιτισμού!Αλλά,ποιος έδιωξε με συνοπτικές διαδικασίες τον Λούκο;Ποιος έφερε Φλεβάρη μήνα τον Φαμπρ;Ποιος ευθύνεται για την αρνητική διαφήμιση της χώρας στον ξένο τύπο λες και δεν είχαμε αρκετή από δαύτη;Μα ποιος άλλος;Ο θίασος που υποδύεται την ελληνική κυβέρνηση.Ο Τσίπρας εκτίμησε το "έργο" του Μπαλτά στην παιδεία και είπε να τον βάλει να αλλάξει τα φώτα και στον πολιτισμό.
Ο Φαμπρ είναι σπουδαίος. Και ικανός να αλλάξει τα δεδομένα του δηθενισμού του φεστιβάλ. Τώρα αποδεικνύεται και αξιοπρεπής. Φεύγει με ψηλά το κεφάλι αφήνοντας πίσω του τον ορυμαγδό των καλλιτεχνίσκων που ούτε στο δαχτυλάκι του δεν φτάνουν. Ας γυρίσουμε στην πολιτιστική τρύπα μας λοιπόν. Περαστικά μας.
Δεν θέλω να εργαστώ σε ένα εχθρικό καλλιτεχνικό περιβάλλον στο οποίο εισήλθα με ανοιχτό μυαλό και ανοιχτή καρδιά Πηγή: www.lifo.grΚαι ανοιχτό κ το χέρι...να τα λέμε αυτα.
Γιατί το λες αυτό? απλά επειδή θα πληρωνόταν? κάθε αξιοπρεπής καλλιτέχνης απαιτεί να αμοίβεται για το έργο του, για το χρόνο του, για την έμπνευσή του.
"Γιατί το λες αυτό? απλά επειδή θα πληρωνόταν?" Σωστή η παρατήρηση hali houli,με την δηθενιά τά χω,όχι γιατί θα πληρώνονταν,λεφτά θα έπαιρνε κ μάλιστα πολλά κατά την γνώμη μου,η ουσία είναι οτι το κάνουν μόνο για τα χρήματα,κ μου παρουσιάζονται σαν αθώες περιστερές οτι κ καλά δημιουργούν,γιατί αν δείς τουλάχιστον 20λεπτο την παράσταση,θα καταλάβεις το πόσο αξιοπρεπής είναι σάν καλλιτέχνης που δηλώνει,κ δημιουργός,δεν είμαι σχετικός μη φανταστείς,αλλα το έργο είναι απλα κακόγουστο κ δεν το λέω μόνο εγώ.
Μόνο δικό του λάθος ήταν;«Ήθελα να μου υποσχεθούν ότι θα έχω πλήρη ελευθερία (σ.σ. λευκή επιταγή). Και μου έδωσαν» «Είχα τη εξουσιοδότηση του Έλληνα Υπουργού Πολιτισμού να κάνω καλλιτεχνικές επιλογές με πλήρη ελευθερία»Του είπαν κάνε ο,τι θες, και αυτό ακριβώς έκανε.
αυτο θα επρεπε να το κρινει αυτος που τον προσκαλεσε, η παρεα που κανει την κυβερνηση δηλ.παντως θα επρεπε να ρωτησει καλυτερα για τους Ελληνες, ειναι ιδανικοι για να δημιουργουν τοξικο περιβαλλον, ακομα και τον θεο τον ιδιο να εφερνε.
Δε νομίζω ότι έχει άγνοια του ελληνικού και του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Άγνοια του ΕΦ είχε. Φυσικά από τη στιγμή που ανέλαβε τη θέση λογικό θα ήταν να κάνει μια μικρή έρευνα-μελέτη, αλλά νομίζω ότι είναι μεγαλύτερη η ευθύνη του υουργείου. Νομίζω ότι το υπουργείο, στην προσπάθειά του να απαξιώσει το Λούκο και το έργο του, δε φρόντισε να ενημερώσει το Φαμπρ για το τι σημαίνει ΕΦ ποια είναι η ιστορία του, το κοινό του, το όραμά του. Αλίμονο αν το υπουργείο δεν έχει όραμα για όλους του καλλιτεχνικούς θεσμούς που έχει υπό την αιγίδα του.