ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Νέος διευθυντής και νέο Δ.Σ στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου - Τέλος ο Καραντινάκης

Νέος διευθυντής και νέο Δ.Σ στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου - Τέλος ο Καραντινάκης Facebook Twitter
4

Στην πλήρη ανασυγκρότηση των οργάνων διοίκησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) προχωρά το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού σύμφωνα με την ανακοίνωση που μόλις έγινε. Ο νέος γενικός διευθυντής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, στη θέση του Γρηγόρη Καραντινάκη, είναι ο Ιωάννης Λεοντάρης.

Yπενθυμίζεται πως ο Γρηγόρης Καραντινάκης, τοποθετήθηκε πριν από λίγες μέρες δημόσια στο θέμα του Γιώργου Λούκου με ανάρτησή του στα social media και τον υποστήριξε, μια κίνηση που χαρακτηρίστηκε τολμηρή και που ήδη κάποιοι την συνδέουν με την καρατόμησή του.

Το κείμενο του Γ. Καραντινάκη που προκάλεσε αίσθηση:

«Διάβασα για την "αδυναμία" να παραμείνει επικεφαλής του δημόσιου οργανισμού του Φεστιβάλ ο κύριος Λούκος, δεδομένης της δικαστικής εκκρεμότητας και της προκαταρκτικής εξέτασης, όπου ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος κατά τεσσάρων προσώπων. Ενα εκ των οποίων είναι και ο κύριος Λούκος.

Πρώτα από όλα να ξεκαθαρίσω τη θέση μου. Εγώ δεν είμαι δικαστής. Μιλώ πρώτη φορά δημόσια, γιατί ως γενικός διευθυντής του ΕΚΚ θεωρώ πως η υπεράσπιση των θεσμών είναι το πρώτο που πρέπει να κάνει κάποιος σε μία τέτοια θέση. Από την άλλη, υπάρχει και η αξιοπρέπεια που όταν τσαλακώνεται, δύσκολα επανέρχεται. Πρέπει να πω πως καταλαβαίνω απολύτως τον κύριο Λούκο.

»Οσο λίγοι μάλιστα. Εχω διωχθεί και εγώ, μαζί με άλλα τρία στελέχη του ΕΚΚ, με ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος, για κατάχρηση δημοσίου χρήματος! Ως υπόδικο τότε με "στόλιζαν" φληναφήματα. Ως υπόδικο με διέσυραν στο διαδίκτυο. Ως υπόδικο για κακουργηματικές πράξεις, έκαναν κάποιοι ενστάσεις τότε στο ΥΠΠΟΤ. Ως "υπόδικος" έπρεπε να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας, αλλά μαζί με άλλους τρεις, ήρωες βιβλίου του Κάφκα.

»Τότε στο υπουργείο γνώριζαν το θέμα. Ολοι. Και οι πέντε υπουργοί εκείνο το διάστημα. Εφτασε η υπόθεση στο στάδιο της ανάκρισης (καλή ώρα όπως του κυρίου Λούκου).

»Δεν θα πω για τους εφιάλτες εκείνη την περίοδο, αυτό το γνωρίζουν όσοι με έβλεπαν, όταν έβγαινα από το γραφείο του ανακριτή. Αυτοί οι εφιάλτες αποτελούν το καλλιτεχνικό μου προικιό. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της ανάκρισης, στο Συμβούλιο Εφετών ο εισαγγελέας ζήτησε την αθώωση και των τεσσάρων μας. ΟΜΟΦΩΝΑ βγήκε το απαλλακτικό Βούλευμα. Κανένας ΠΟΤΕ δεν μας ζήτησε συγγνώμη, που επέτρεψε αυτόν το διασυρμό και πολλές φορές μάλιστα τον πριμοδότησε».

Και καταλήγει ο Γρηγόρης Καραντινάκης, που ας σημειωθεί ότι είναι εκλεγμένος από ένα Δ.Σ. που διόρισε ο πρώην υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης, αφού ήταν απαίτηση όλου του κινηματογραφικού χώρου.

«Οσο υπάρχουν άνθρωποι που τους αρέσει να κουνάνε το δάκτυλο στο πρόσωπο των άλλων, αρνούμενοι την πολυπλοκότητα ορισμένων θεμάτων, συνεχίζεται.

»Επειδή κανένας λοιπόν δεν θα ζητήσει συγγνώμη από τον κύριο Λούκο μετά το τέλος της περιπέτειάς του, κάνω την αρχή εγώ. Σας ζητώ συγγνώμη κύριε Λούκο, διότι αν και από τα εφηβικά μου χρόνια μέχρι και σήμερα αγωνίζομαι για ιδέες, που πάνω από όλα στο κέντρο τους έχουν την αξία της ανθρώπινης ύπαρξης και αξιοπρέπειας, ως πολίτης δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί δεν ισχύει το τεκμήριο της αθωότητας για εσάς. Σας ζητώ συγγνώμη. Εξάλλου ο Βισίνσκι μάς περιμένει όλους κάπου στη γωνία».


Η ανακοίνωση από το Υπουργείο αναφέρει πως η απόφαση ελήφθη μετά από έγγραφες καταγγελίες τεσσάρων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού, οι οποίες οδήγησαν τελικώς στην παραίτηση τριών από τα επτά μέλη του, καθιστώντας τη λειτουργία του Οργανισμού εξαιρετικά προβληματική.

Οι καταγγελίες αφορούσαν σε εμφανείς δυσλειτουργίες που παρουσίασε η διοίκηση κατά το διάστημα τής μέχρι σήμερα θητείας της. Υπενθυμίζεται ότι το Δ.Σ είχε οριστεί στις 19 Μαρτίου 2015 με απόφαση του τότε Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Α. Μπαλτά και του Αναπληρωτή Υπουργού κ. Ν. Ξυδάκη.


Τόσο οι λόγοι που επικαλούνται τα παραιτηθέντα μέλη, όσο και οι αναφορές που υποβλήθηκαν ενώπιον του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, αφορούν σε μονομερείς ενέργειες του Προέδρου και του Γενικού Διευθυντή του ΕΚΚ, που δεν συνάδουν προς τις αρχές της χρηστής διοίκησης ενός οργανισμού δημοσίου συμφέροντος. Ενδεικτικά αναφέρεται η σύναψη σύμβασης μεταξύ του Προέδρου και του Γενικού Διευθυντή για τον καθορισμό αποδοχών του τελευταίου που υπερβαίνουν τις κατά νόμο προβλεπόμενες αποδοχές. Στην ίδια σύμβαση προβλέπεται η πλήρης αποζημίωση του Γενικού Διευθυντή, για όλη τη χρονική περίοδο της θητείας του, στην περίπτωση που αυτή λήξει πρόωρα για οποιονδήποτε λόγο. Επιπλέον, υπήρξε απόπειρα να επιβληθούν δια της συνομολόγησης «ρήτρας εμπιστευτικότητας» υπέρμετροι και δυσανάλογοι περιορισμοί στους εργαζόμενους του Κέντρου. Τέλος, διαπιστώθηκε μεταξύ άλλων, η μη τήρηση επικυρωμένων πρακτικών κατά τις συνεδριάσεις του Δ.Σ. και δυστοκία στην διερεύνηση προηγούμενων διαχειριστικών χρήσεων του Οργανισμού.


Της απόφασης για την ανασυγκρότηση του Δ.Σ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, είχε προηγηθεί συνάντηση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Αριστείδη Μπαλτά με το Δ.Σ του Οργανισμού και τον Γενικό Διευθυντή προκειμένου ο Υπουργός να ενημερωθεί και να συμβάλει, στο μέτρο του δυνατού, στην εκτόνωση των εσωτερικών εντάσεων και στην επίλυση των προβλημάτων. Η συζήτηση δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, ενώ ο Πρόεδρος του ΔΣ έθεσε ήδη από τη συνάντηση εκείνη την παραίτησή του στη διάθεση του Υπουργού.


Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, έχει ως εξής:


Πρόεδρος: Ιωάννης Λεοντάρης (επίκουρος καθηγητής του τμήματος Θεατρικών Σπουδών, Σχολής Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου)


Αντιπρόεδρος: Κωνσταντίνος Τερζής (κριτικός κινηματογράφου)


Μέλη: Τίμων Κουλμάσης (σκηνοθέτης, παραγωγός), Αθανάσιος Σκρουμπέλος (σεναριογράφος, σκηνοθέτης), Δημήτριος Παπαϊωάννου (οικονομολόγος), Ελισάβετ Χρονοπούλου (σκηνοθέτης, μοντέζ), Jan Rofekamp (παραγωγός, ειδικός σε θέματα διεθνούς προώθησης ταινιών).


Η θητεία του νέου Δ.Σ είναι τριετής. Σημειώνεται, τέλος, ότι το νέο Δ.Σ. οφείλει να οργανώσει την κατά νόμο προβλεπόμενη διαδικασία για τη στελέχωση της θέσης του νέου Γενικού Διευθυντή του Οργανισμού.

4

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

4 σχόλια
Αριστείδης ο Μπαλτάς, όπως λέμε ο Μπάμπης ο Σουγιάς, ο Κώστας ο Γκοτζίλας, ο Νίκος ο Πεταλούδας, ο Μάκης ο Φαλτσέτας, ο Σίφης ο Λοστός...!(Όταν ο Μπαλτάς ήταν υπουργός παιδείας [Ιανουάριος - Αύγουστος 2015]):ΟΙ ΤΩΝ ΑΙΔΟΙΩΝΠΟΙΗΤΑΙΟ των αιδοίων ποιητήςμε το μαλλί κοτσίδα,που σαν αυτόνε υπουργό,άλλον εγώ ουκ οίδα,θέλοντας η Παιδεία μαςΙδέες να γεννάει- παρ' ότι είναι, πια, γριά-στην καφετζού του πάει.Αυτή, του έφτιαξε καφέ,τού 'πε και το φλιτζάνι,και ότ' εκείνο έδειξεσ' ενέργεια το βάνει.Παίρνει αμέσως το Μπαλτάκαι σε μομέντα δύο,για να γεννάει πιο καλά,της κόβει το...αιδοίο! -------------------Τ' αριστούργημα ετούτο,το εμπνεύστηκα εχθές,- δύο να γενούμε ούτωτων αιδοίων ποιητές-.Ενδέχεται, κανείς, να πει- και δεν τ' αμφισβητώ καθόλου-πως κι απ' τους δυο μας πιο καλοίείναι οι ποιητές του...κώλου.
Χμμμμ... Προφανώς τα πράγματα είχαν πάρει τον δρόμο τους εδώ και κάμποσες μέρες, από ό,τι φαίνεται με την ανακοίνωση (Καταγγελίες, ανταλλαγή επιστολών, παραιτήσεις, συναντήσεις ΔΣ με Υπουργό κλπ., λογικά έχουν συμβεί στον μεγαλύτερο βαθμό πρό εορτών). Υπό αυτό το πρίσμα, η επιστολή Καραντινάκη υπέρ Λούκου, φαίνεται να μην είναι αιτία, αλλά απόρροια της απομάκρυνσής του.