Το 97% διαφωνεί με την απομάκρυνση του Γιώργου Λούκου από το Φεστιβάλ

Το 97% διαφωνεί με την απομάκρυνση του Γιώργου Λούκου από το Φεστιβάλ Facebook Twitter
20

Πολλές απόψεις, πολύ πάθος, εγκάθετοι και ακάθεκτοι, εμπάθειες, ψεύδη, κατασκευή ενόχων, εισαγγελική έρευνα, μένος υπέρ και κατά, μια λαμπρή καλλιτεχνική παρακαταθήκη, διαπλοκή συμφερόντων, μια τελική μεθόδευση που διχάζει τον κόσμο.

"O Πρόεδρος της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. δεν είναι δυνατό να παραμείνει επικεφαλής του δημόσιου οργανισμού, όσο εκκρεμεί η δικαστική διερεύνηση της υπόθεσής του" ανακοίνωσε πριν λίγο το υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο προανήγγειλε την απομάκρυνση του Γιώργου Λούκου από το τιμόνι του Ελληνικού Φεστιβάλ.

Το υπουργείο εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία μεταξύ άλλων, σημειώνει χαρακτηριστικά: "Δεδομένης της δικαστικής εκκρεμότητας σχετικά με τη διερεύνηση της υπόθεσης και ανεξαρτήτως κινήτρων και επιμερισμού ευθυνών μεταξύ των εμπλεκομένων, θέματα επί των οποίων το ΥΠΠΟΑ δεν έχει καμία αρμοδιότητα, όπως και ανεξάρτητα από τη βαθιά εκτίμηση που ο Υπουργός τρέφει για το έργο και την προσφορά του κ. Γιώργου Λούκου, ο Πρόεδρος της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. δεν είναι δυνατό να παραμείνει επικεφαλής του δημόσιου οργανισμού, όσο εκκρεμεί η δικαστική διερεύνηση της υπόθεσής του".


Πείτε τη γνώμη σας:

 

20

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

12 σχόλια
Προς χρήστη ΗΜΙΘΕΟ: Οι καταγγελίες και οι ισχυρισμοί σας θα δημοσιευθούν, μετά από διαβούλευση με τη νομική μας υπηρεσία, σε περίπτωση που τους στείλετε επώνυμα και με τα πλήρη στοιχεία σας. Από την Lifo
Ολοι σχεδον ασχολουνται με το "ορθον η μη"της απομακρυνσης του κ.Λουκου απο την κυβερνηση.Ενας ακομη δεν θα προσεθετε τιποτε.Ας μου επιτραπει,λοιπον,να ασχοληθω με μια αλλη πτυχη του θεματος,την οποια βρισκω πολυ ενδιαφερουσα.Με τον ερασιτεχνισμο.Της κυβερνησης και,ειδικοτερα,του Συριζα.Ο χωρος των "τεχνων και των γραμματων"ειναι,εδω και παρα πολλα χρονια,"προνομιακος"για την αριστερα.Κατι το οποιο της ειναι ιδιαιτερως χρησιμο,ειδικα στο "επικοινωνιακο παιχνιδι".Οταν,συνεπως,προχωρει σε μια -καθόλου υποχρεωτικη-ενεργεια πρωτοβουλως και ,κατα το μαλλον η ηττον,αναιτιως,η οποια στρεφει εναντιον της ενυπογραφα παμπολλους ανθρωπους των "γραμματων και των τεχνων",η πλειοψηφια των οποιων ανηκει στον χωρο της,αυτο μονον ως μια ακομη "επιδειξη πολιτικου ερασιτεχνισμου"μπορει να χαρακτηρισθει.Και μαλιστα κοστογονου,κατι το οποιο δεν εχει -πλεον-την δυνατοτητα να αντιμετωπισει.Το να ειναι καποιος αδικος,ιδιοτελης,διεφθαρμενος η υστεροβουλος,ο μεσος ελληνας εκπαιδευθηκε επι δεκαετιες οχι μονον να μην το αποστρεφεται,αλλα μαλλον να το θεωρει και "μαγκια".Το να ειναι ,ομως, καποιος "ερασιτεχνης του κερατα με λανθανον αυτοχειριαστικο συνδρομο" ειναι κατι το αγνωστο στον μεσο ελληνα πολιτη.Και το αγνωστο προξενει φοβο.Και ο φοβος "διωχνει μακρυα".Και "μη αναστρεψιμα".
Μία παρατήρηση που δεν έχει να κάνει με την ουσία της απομάκρυνσης του Κυρίου Λούκου: η γνώμη των πολλών δεν είναι κατ΄ανάγκη και η σωστή. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τα δημοψηφίσματα αναφορικά με το δίκαιο-ορθό μιας επιλογής, τα ανθρώπινα δικαιώματα (π.χ. γάμο ομοφυλοφίλων) και, εν γένει, με θέματα που η δημοκρατία δεν τίθεται σε δημοφηφίσματα αλά καρτ.Θελώ να επισημάνω, επίπλέον, οτι η κριτική δε βαραίνει από τη γνώμη των πολλών, αλλά από τα επιχειρήματα που στηρίζονται σε δεδομένα και πολλές φορές υιοθετούνται από λίγους.
Τον κο Λούκο δεν τον γνωρίζω και ούτε ζω στην Αθήνα. Ο τρόπος απομάκρυνσης του όμως είναι τρισάθλιος και γνωστός ενός συστήματος εγκάθετων επίσης τρισάθλιου. Γενικά μία τεράστια απογοήτευση.
αυτα τα λεει η διαπλοκη και αυτοι που εφεραν την χωρα εδω. Η Δουρου ειναι γνωστο οτι ποτε δεν ηταν στο γραφειο Τσοζατζο και ο Σπιρτης δεν ηταν Μπααθ.
να ρωτήσω κάτι, ο αδελφός της Δούρου ήταν διαπλεκόμενος; και γιατί τον κρατούσε ο Λούκος; το ενοίκιο των γραφείων του Φεστιβάλ ήταν 22.000/ μήνα, ναι ή όχι; Οι υπογραφές πέσανε επί προεδρίας του ναι ή όχι; Παίζονταν και απίστευτες σαχλαμαάρες επί Λούκου στην Επίδαυρο ναι ή όχι; Οι καλλιτέχνες που παίρνανε τις δουλειές στο Φεστιβάλ κάνανε αυτό που έκανε και ο Λούκος; (δηλαδή δουλεύανε αμισθί;). Κατηγορείτε (δικαίως) τους συριζαίους ότι σε κάθε κριτική αντιδρούν λέγοντας ότι τα ίδια κάνανε και οι άλλοι αλλά υιοθετείτε ακριβώς την ίδια τακτική δείχνοντας τα σκάνδαλα των κυβερνητικών. Κάντε ένα άλλο δημοψήφισμα για να δούμε τα ποσοστά : ρωτείστε το κοινό αν πρέπει ο Λούκος να παραμείνει μεν στη θέση του αλλά να λογοδοτήσεις για τις ξεκάθαρες ευθύνες του και τότε το ξαναβλέπουμε...
Ο συριζαίος Πολ Ποτ ξαναχτυπά. Μπαλτά κανόνισε: να μην μείνει τίποτε όρθιο. Ούτε στην Παιδεία, ούτε στον Πολιτισμό, πουθενά. Έτος Μηδέν.Κατά τα άλλα, όπως έγραψε και ο atman, με Σταθάκη/Φλαμπουράρη όλα ΟΚ.
Σε μια χωρά που λειτουργεί με ίσα μέτρα και ίσα σταθμά θα μπορούσαμε να απαντήσουμε στο γκάλοπ. Αλλά επειδή ζούμε στη χώρα που δεν υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος στο πολιτικό στερέωμα του οποίου η γνώμη να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη, νομίζω πως το γκάλοπ είναι ανούσιο. Η κυβέρνηση κάνει ότι της κατέβει, όπως ξυπνήσει το πρωί.
Τον κύριο Λούκο τον γνωρίζω καλά και ήταν ο μόνος που έφερε το φεστιβάλ σε αυτό το παγκόσμια αποδεκτό και σοβαρό επίπεδο που είναι τα τελευταία 15 χρόνι. Πριν (και καλώ όποιον θέλει να το συζητήσει μαζί μου σοβαρά) ήταν ένα ΜΠΑΧΑΛΟ οργάνωσης και προγραμματισμού.... για άλλη μια φορά διώχνουμε οτιδήποτε καλό υπάρχει στην ανάπτυξη πολιτιστικής ταυτότητας σε αυτή τη χώρα και την ανταλλάσσουμε με μπακαλοχαρτοβλαχαδερά.
Μην ανησυχείς. Το 32% έπεσε στο 8%. Ο θρίαμβος της ενιαίας σκέψης...Προσωπικά βρίσκω απολύτως άθλια τη μεθόδευση της αποπομπής - αλλά μήπως ακριβώς τα ίδια δεν έχει κάνει αυτή η κυβέρνηση σε όλα τα θέατρα και τα μουσεία της χώρας χωρίς κανείς να διαμαρτυρηθεί - όταν δεν χειροκροτούσαν κιόλας (π.χ. περίπτωση του ΕΘνικού); Άθλια θεωρώ και τα δύο μέτρα και δύο σταθμά ως προς το ζήτημα της κακοδιαχείρισης χρημάτων. Αλλά αυτό ισχύει και από την ανάποδη: Δεν μπορεί όσοι ζητούσαν την αποπομπή του Φλαμπουράρη και του Σταθάκη, να θεωρούν ήσσονος σημασίας ζήτημα μια ζημιά μερικών εκατομμυρίων ευρώ για χάρη του ...πολιτισμού.Η ουσία του ζητήματος για μένα είναι ότι δέκα χρόνια σε τέτοια θέση είναι πολλά για τον οποιονδήποτε. Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς ζητούν οι υποστηρικτές του - να χριστεί ισόβιος διευθυντής του Φεστιβάλ; Δεν πρόλαβε σε δέκα χρόνια να κάνει όσα ήθελε; Ακούμε συχνά ότι έσπασε το μονοπώλιο του Γεωργουσόπουλου στο Φεστιβάλ. Αυτό ισχύει, όπως ισχύει ότι το αντικατέστησε με το μονοπώλιο της παντελώς αλλοπρόσαλλης Σαουμπίνε που την είδαμε έξι φορές σε έξι χρόνια. Και της Συλβί Γκιλέμ που δεν σταματάει να χορεύει σε ηλικία 50 φεύγα. Προφανώς όταν πρόκειται για ξένους που έρχονται να δώσουν τα φώτα τους στους βάρβαρους και απολίτιστους έλληνες, κάποιοι εντυπωσιάζονται τόσο πολύ που ξεχνάνε τα περί "μονοπωλίων". Το ότι αυτοί που μάζευαν υπογραφές υπέρ της παραμονής του συγκαταλέγονται στους μόνιμους θαμώνες του Φεστιβάλ τα τελευταία δέκα χρόνια επίσης βλέπω να παραμένει ασχολίαστο...
Το θέμα είναι ότι η κυβέρνηση όταν πρόκειτε για υπουργούς της προσπερνάει, παραβλέπει, συγχωρεί και στην υπόθεση Λούκου εξαντλεί όλη της την αυστηρότητα. Για το πρόγραμμα το ΦΑ ο κάθενας μπορεί να έχει τις δικές του προτιμήσεις και σίγουρα υπήρχαν κάποιοι καλλιτέχνες που έρχονταν συχνά τα τελευταία χρόνια (αν και δε θυμάμαι να είχε έρθει η Γκιλέμ ή το Nederlands Dans Theater πριν το Λούκο, ενώ μετα την εμφάνιση τους στο ΦΑ, ξαναήρθαν στο Μέγαρο με διπλάσια τιμή εισητηρίου βεβαίως)αλλά συνήθως οι παραστάσεις αυτές ήταν sold out οπότε μάλλον είχαν και ζήτηση.
O Προεδρος του φεστιβαλ Αθηνών δεν μπορει, ο ξεχασιαρης υπουργος οικονομικων του Συριζα που ξεχασε 1 μιλιο στην δηλωση του (ηταν λεει της μαμας του), θυμηθηκε και το ονομα "Σταθακης", μπορει;Ο αλλος ξεχασιαρης που μαλλον πλαστογραφησε υπευθυνη δηλωση, και ο οποιος πουλησε την εταιρια του για αλλο ενα μιλιο και αυτος μπορει;Η υποθεση φαινεται να ειναι ενα απιστετυτο μπερδεμα τον οικονομικων υπηρεσιων του φεστιβαλ. Ως συνηθως η οργανωση απο την μια δεν ειναι η καλυτερη στην ελλαδα, ιδιως αν μιλαμε για οργανισμους που διοικουνται απο καλλιτεχνες. Απο πολιτικους απο την αλλη περιμενουμε να ξερουμε τι σημαινουν οι δηλωσεις ποθεν εσχες και ποιες οι υποχρεωσεις τους, αν τις βρισκουν υπερβολικες ας αλλαξουν την νομοθεσια.