To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει

To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
93
To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr

Καλυμμένη με ένα εντυπωσιακού μεγέθους γκράφιτι είναι εδώ και λίγα 24ωρα η όψη του κτιρίου του Πολυτεχνείου επί της οδού Στουρνάρη και η πλευρά της Πατησίων.

Η παρέμβαση που καλύπτει το σύνολο της εξωτερικής όψης δεν είναι πρόχειρη και είναι έργο που φαίνεται πως απαίτησε καλή οργάνωση και αρκετές εργατοώρες.

To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr
To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr

Ωστόσο το νέο αυτό μεγάλο γκράφιτι στο ιστορικό κτίριο έχει προκαλέσει αντιδράσεις και δεν έχει προς το παρόν λάβει θερμής υποδοχής. Στο ρεπορτάζ του Νίκου Βατόπουλου στην Καθημερινή οι αντιδράσεις εκφράζονται ακόμη πιο έντονα και ο ίδιος ο Πρύτανης του ΕΜΠ, Ιωάννης Γκόλιας, αναφέρει: «Είναι έλλειμμα αγωγής και πολιτισμού, καθώς πρόκειται για ένα μνημείο». Ωστόσο πρόσθεσε πως: «Eχω πολλά να καταδικάσω και δεν θέλω να μπω σε αυτήν τη λογική. Δεν εκφράζω ούτε ευαρέσκεια, ούτε δυσαρέσκεια».

To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr
To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr
To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr

Oι δυσχέρειες του ιδρύματος εκφράζονται έντονα με αφορμή το γκράφιτι: «Δεν έχω φύλακες. Από τους 40 έχουν μείνει οι τρεις. Εχουμε πάρει ελάχιστους επιπλέον και τι δεν ακούσαμε γι' αυτό. Οσους έχουμε, φυλάνε τον εσωτερικό χώρο. Δεν έχουν οπτική επαφή με το τι συμβαίνει εξωτερικά. Το είδα κι εγώ αυτό που συνέβη, αλλά τι θέλετε να κάνω; Να βάλουμε χρήματα και μετά να μην έχουμε να πληρώσουμε ούτε τη ΔΕΗ; Προσπαθώ να θέσω προτεραιότητες. Οπότε, θα μπορούσα να καταδικάσω αυτό που έγινε, αλλά υπό τις παρούσες συνθήκες δεν μπορώ να το κάνω»

To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr
To τεράστιο γκράφιτι που κάλυψε το Πολυτεχνείο διχάζει Facebook Twitter
φωτό: LIFO.gr

Ψηφίστε και αφήστε μας σχόλια:

93

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

8 σχόλια
πολυ καλό ! και τωρα με το γκράφιτι δεν θα παει κανεις να γράψει πάνω του την μπουρδα του ή το ιστορικό του μήνυμα. θα ήταν γαϊδουριά να χαλάσει κάτι τόσο δημιουργικό και όμορφο. σωστα σωστα το κτίριο από μόνο του δεν ήταν ιστορικό αλλά μήτε αριστούργημα αρχιτεκτονικής
Κτίριο του 1873, στο οποίο έλαβε χώρα μια σχετικά γνωστή εξέγερση τη μνήμη της οποίας τιμάμε με ημιαργία και δεν είναι ιστορικό; Πολύ αυστηρά κριτήρια έχεις :)
Το γκράφιτι έχει στόχο την αναβάθμιση ενός ήδη υποβαθμισμένου χώρου και δεν "κολλάει" πάνω σε μνημεία..Βγαίνουμε για ταξίδι στην Ευρώπη και θαυμάζουμε τα κτίσματα, την αρχιτεκτονική των πόλεων κτλ...Μέσα στο σπίτι μας γιατί δεν κάνουμε το ίδιο??
H αναβάθμιση του χώρου, μπορεί να γίνει με άλλους τρόπους. Κατ΄αρχάς με δίωξη των ναρκωτικών από την περιοχή (Τοσίτσα, Στουρνάρη), των Πακιστανών με τα λαθραία τσιγάρα, κλπ. Τα γκράφιτι, πάνω σε ιστορικά μνημεία, το μόνο που μπορούν να πετύχουν είναι μονάχα ασέλγεια! Στο εξωτερικό και δη, στο Βερολίνο, που χαρακτηρίζεται και η πόλη των γκράφιτι, δεν θα δεις ποτέ γκράφιτι πάνω σε ιστορικά μνημεία.. Ευχαριστώ!
το γκραφίτι επίσης είναι και έκφραση. Ξέρεις.. σε πολλ´ες ευρωπαικές χώρες υπάρχουν περιοχές σε μια πόλη σαν τα εξ´αρχεια. εκτός και εσυ άν ταξιδεύεις με το καραμπάτσος travel και πας τουρίστα μόνο εκεί που έχουν "σκουπίσει" καλα
Ναι το γκράφιτι ειναι έκφραση αρκεί να μην επιβάλλεται πάνω σε άλλους που ήδη έχουν εκφραστεί...δηλαδή να μην γίνεται πάνω σε ένα κτήριο μνημειακού χαρακτήρα που ήδη έχει να πει..Το γκράφιτι σε ένα τοίχο ή μιά πολυκατοικία εννοείται πως δεν ενοχλεί κανέναν, ίσα ίσα που ομορφαίνει.Δεν ταξιδεύω με το καραμπατσος Travel και κοντρολάρισε τις εμμονές σου..
Οκ σορρι για το καραμπάτσος travel απλά από το σχόλιο σου σε έβαλα σε λάθος κατηγορία ανθρώπου, αυτού που πήγε 2 φορές Ευρώπη και δεν έχει συναίσθηση της πραγματικότητας των πόλεων της και αυτού που νομίζει ότι το graffiti (αν και το συγκεκριμένο δεν είναι καν graffiti άλλα καθαρά εικαστικό έργο) είναι εφαρμοσμένη τέχνη ή γίνετε μόνο σε καμπάνιες της COSMOTE. Από τη μία δεκτό αυτό που λες για ένα μνημείο. Εμένα με ενοχλούσε που πριν ήταν γεμάτο ΠΑΟ ΑΕΚ και συνθήματα, απο την άλλη όμως το τοίχος του βερολίνου στο east side gallery, που και αυτό είναι μνημείο, είναι γεμάτο graffiti και έργα και δεν ενοχλεί κανέναν. Συγκεκριμένα στο east side gallery τα πιό πολλά απο αυτά που έχουν ζωγραφίσει αφηγούντε κάτι για τη κατάσταση και τη χώρα. Άλλα το κάνουν ευθέως που το καταλαβαίνουν οι πάντες και άλλα με εντελώς abstract τεχνική και μηνύματα. Ακριβώς έτσι αφηγείτε και το συγκεκριμένο έργο κάτι για την κατάσταση που ζούμε. Και όχι δεν το έκανα εγώ ούτε κάποιος φίλος μου ώστε να γνωρίζω κάτι που δεν ξέρεις.Άν πιστεύεις ότι αυτό είναι βεβήλωση μνημειακού κτηρίου επειδή δεν έγινε με την άδεια του πρύτανη και είσαι κάθετος με τέτοιου είδους εικαστικές παρεμβάσεις οκ το δέχομαι γιατί είναι η άποψη σου. Και δεν πρόκειτε να αλλάξει εύκολα και γρήγορα. Αλλα μη νομίζεις οτι τυχαία έγινε στο πολυτεχνείο. Δεν είχαν άλλο τοίχο? Και γιατί δεν δείχνει καρδούλες και λουλούδια? Πήγαν κάποιοι μεθυσμένοι με σπρέι και ειπάν "ας βάψουμε"? Μήπως είχαν πιεί πρέζα και δεν ξέρανε τι κάνουν? Ίσως κάτι θέλει να πει αυτό το "ασπρόμαυρο χάος" που βλέπεις τελικά. Γενικά με αυτή τη σάπια και άκρος εμετική αρχιτεκτονική και πολεοδόμηση της Αθήνας αυτο θα ήταν το τελευταίο που θα έπρεπε να σε πειράξει.Φιλικά
Ωστόσο πρόσθεσε πως: «Eχω πολλά να καταδικάσω και δεν θέλω να μπω σε αυτήν τη λογική. Δεν εκφράζω ούτε ευαρέσκεια, ούτε δυσαρέσκεια». Πηγή: www.lifo.grΧαχα...Φοβάται να καταδικάσει αυτό το έκτρωμα μη τυχόν και τον στοχοποιήσουν. Απ΄την άλλη λογικό...ποιος θα τον καλύψει πολιτικά και κυρίως πρακτικά;
Την υπεβαλε δεν την υπεβαλε, το γεγονος ειναι ενα. Η προηγουμενη κυβερνηση υποχρεωσε τα πανεπιστημια να απολυσουν διοικητικο προσωπικο και φυλακες, ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΝ!
Από τη μία είχε διάφορα κακόγουστα διάσπαρτα γκράφιτι, τώρα έχει ένα και καλό. Από την άλλη το ιδανικό θα ήταν το κτήριο να μην είχε καθόλου γκράφιτι και να ήταν και περιποιημένο. Δεν ξέρω.
Κουίζ:Βρείτε τη διαφορά μεταξύ των τζιχαντιστών και των αναρχικών με εμμονή στη καταστροφή του νεοκλασσικού κάλους και των αγαλμάτων της αθήνας.
Οι τζιχαντιστές καταστρέφουν μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς.Το Πολυτεχνείο είναι ένα κτίριο σταθμός της νεότερης Ελληνικής Ιστορίας,το οποίο-μεταξύ άλλων-όταν διαδραμάτισε αυτόν τον ρόλο,γέμισε με συνθήματα.Οπότε λύστε μου εσείς την απορία με το ερώτημα σας αντεστραμμένο:Οι άνθρωποι που υπήρξαν κομμάτι των γεγονότων του '73,ήταν βάνδαλοι/Ούνοι/βούρκος με σκατά/τζιχαντιστές/ό,τι του φανεί του λωλοστεφανή από προσβολές,επειδή έβαψαν ένα κτίριο; Θέλω να δω πόσο έυκολα από ΕΑΑΚίτης που ήμουν αντιπροχθές,ΣΥΡΙΖΑίος που ήμουν προχθές,Κνίτης που ήμουν χθες κ.λπ.,θα μου κολλήσετε ξανά την ταμπέλα του αναρχικού,που ήμουν πριν 5 μέρες για να ξαναρχίσει ο κύκλος.