O Morrissey μόλις έκανε την πιο άτυχη δήλωση της χρονιάς

O Morrissey μόλις έκανε την πιο άτυχη δήλωση της χρονιάς Facebook Twitter
39

«Δεν μπορώ να βρω κάποια διαφορά ανάμεσα στην παιδεραστία και σε αυτούς που τρώνε ζώα. Και οι δυο πράξεις περιλαμβάνουν τον βιασμό, την βία και τον φόνο» απάντησε ο Morrissey σε μια από τις ερωτήσεις ενός φαν, σε μια online συζήτηση που είχε με θαυμαστές του.

Η ερώτηση του Matthew από το Preston ήταν: «Γνωρίζοντας ότι είσαι ένας περήφανος χορτοφάγος θα ήθελα να σε ρωτήσω: «Τι ήταν αυτό που σε ώθησε να σταματήσεις να τρως ζώα;»¨. O Morrissey αναφέρθηκε στα βιντεάκια με βασανισμούς ζώων που είναι αναρτημένα στο youtube και στη συνέχεια επεκτάθηκε στο θέμα δηλώνοντας τα παραπάνω.

Η απάντηση του πολύ γρήγορα εξαπλώθηκε στο ίντερνετ. Μεγάλα μέσα όπως η Guardian αναφέρθηκαν σήμερα σε άρθρα τους με τίτλο την απάντηση του. Επειδή αγαπάμε Morrissey μερικές σκέψεις για το θέμα:

1.

«Ήθελε να υπερτονίσει την απέχθεια του για την σφαγή των ζώων για αυτό αναφέρθηκε στην παιδεραστία» γράφουν στα σχόλια όσοι προσπαθούν να τον δικαιολογήσουν. Όμως πόσο μυαλό χρειάζεται για να καταλάβεις ότι το συγκεκριμένο ζήτημα είναι τόσο σοβαρό, ώστε θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ακόμα και όταν χρησιμοποιούμε την λέξη; Ειδικά όταν είσαι ο Morrissey και ξέρεις ότι ό,τι πεις το κοινό δεν θα το αφήσει να πέσει κάτω.

2.

Το μέτρο μπορεί να χαθεί πολύ εύκολα όταν δεν μπορούμε να κοντρολάρουμε τις εμμονές μας. Το ότι διέκοψε το 2009 την εμφάνιση του στο Coachella Festival επειδή του μύρισε τσίκνα μπορεί να θεωρηθεί από ακτιβιστική πράξη για τους σκληροπυρηνικούς της χορτοφαγίας μέχρι ένα καπρίτισιο που μπορούν οι θαυμαστές, να του το συγχωρήσουν. Εδώ όμως περνάει την διαχωριστική γραμμή.

3.

Ετοιμάζει νέο άλμπουμ, κυκλοφορεί την αυτοβιογραφία του και γράφει μια νουβέλα. Δηλαδή ο Morrissey χρειάζεται μια εξωφρενική δήλωση για να διαφημίσει την δουλειά του; Δεν νομίζω ότι το έχει ανάγκη.

4.

Δηλαδή το «Meat is Murder» το 1985 το αγόρασαν μόνο οι χορτοφάγοι;

5.

Η χορτοφαγία είναι επιλογή. Ελάχιστοι την ακολουθούν και οι υπόλοιποι τρεφόμαστε όπως τρεφόμαστε. Η δήλωση του είναι περισσότερο προσβλητική για ένα μεγάλο κομμάτι του κόσμου που τρώει ό,τι βρει γιατί δεν έχει επιλογή.

6.

Ο Morrissey είναι ένας σπουδαίος καλλιτέχνης. Καθετί που έχει να πει το λέει με τα τραγούδια του. Αυτές οι δηλώσεις χαλάνε την εικόνα του. Ελπίζω στιγμιαία.

7.

Ελπίζω να το πάρει πίσω.

39

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

16 σχόλια
Τι έγινε? Ακόμα υπάρχουν "vegeterians" και "vegans"? Δεν έφυγε η μόδα? Καλά τότε. Φάτε όσοι το επιλέγετε λάχανα και αφήστε τους υπόλοιπους να απολαμβάνουμε το ξεροψημένο κοκορέτσι. Τι να γίνει, κάποιοι δεν είμαστε ούτε πολιτικώς ορθοί, ούτε τόσο "πολιτισμένοι". Γιατί ασχολείστε μαζί μας δε καταλαβαίνω.Όσο για τον Morrissey, παρόλο που απολαμβάνω πάρα πολύ τη μουσική του, μια ζωή ηλιθιότητες έλεγε. Ανήκει στην κατηγορία "Ο καλλιτέχνης που λέει κάτι ακραίο ή προχώ για να δείξει πόσο ιδιαίτερος είναι και πόσο διαφέρει από τη μάζα". Αηδίες που δεν πρέπει να επηρεάζουν κάποιον αν έχει κλείσει τα 12.Και μιας και περί δηλώσεων η συζήτηση: Του Σφακιανάκη οι δηλώσεις δεν είναι "ατυχείς"? Το γράφει σωστά ο nikio. Δηλαδή με βάση την λογική της απάντησης που δίνεται στον nikio, ο Σφακιανάκης ό,τι πει και κάνει επηρεάζει τη ζωή μας? Υποκρισία και φαρισαϊσμός. Το ότι κάποιος έχει ταλέντο σε κάτι και το κάνει καλά, δε σημαίνει ότι οτιδήποτε κάνει ή λέει πρέπει να αξιολογείται με βάση το ταλέντο του. Με άλλα λόγια,βλάκας αμόρφωτος ο Σφακιανάκης, βλάκας αμόρφωτος και ο Morrissey, που τους χωρίζει χάος καλλιτεχνικό, χάος ταλέντου κλπ κλπ.
Ναι και αν τον έμαθες εσύ τώρα στο χωριό σου σερφάροντας από το μοναδικό ίντερνετ καφέ της πλατείας του χωριού, να 'ξερες τι φαγούρα έχει ο Morrisey, ενώ βρίσκεται στη βίλα του στο LA, αγκαλιά με αιθέριες υπάρξεις και κανονίζει το επόμενο τουρ που θα γυρίσει όλον τον κόσμο...
Σε μία άλλη απάντηση που δίνει ο Μorrissey στην ερώτηση: "What would your advice be to the younger generation on how to accept yourself?", λέει :"...The very last thing we are encouraged to be is ourselves. This is why it's always so shocking when someone stands up and gives an honest opinion. In all cases, such people are criticized by the media, but never applauded."To να είναι ειλικρινής με τον εαυτό του και με τους άλλους είναι βαρύ τίμημα τελικά.
Ακριβώς. Καταλαβαίνω απόλυτα ότι αυτό πιστεύει (ο φόνος νεαρών ζώων για να κατασπαραχθούν από ανθρώπους είναι σύμφωνα με την ηθική του το ίδιο κατακριτέος με τον φόνο οποιουδήποτε άλλου πλάσματος, ακόμη και ανθρώπινου), κι ας μην είμαι της ίδιας άποψης.
'The time will come when men such as I will look upon the murder of animals as they now look on the murder of men.' -Leonardo da Vincι Αν έλεγε αυτό είναι μια άποψη που ακόμα και αν δεν την ενστερνίζεσαι, αν μη τι άλλο την σέβεσαι. Προσωπικά δε είμαι χορτοφάγος αλλά το παλεύω χωρίς να κρίνω τους άλλους για τις διατροφικές τους συνήθειες. Αλλά αν κατάλαβα καλά δεν είπε αυτό. Συνέκρινε το να τρως κρέας με το να βιάσεις ένα άνθρωπο και ιδιαίτερα ένα παΐδι για να ικανοποιήσεις τις σεξουαλικές σου ορέξεις που είναι απαράδεχτο. Ακόμα και ως συλλογισμό να το δεις είναι false analogy.
Άποψή του, ξεκολλήστε. Απο πότε οι απόψεις τον άλλων επηρεάζουν τόσο πολύ την ζωή μας; Δικαίωμα του δεν είναι να βγει να πει την γνώμη του; Και για ποιον λόγο η γνώμη του είναι ''ατυχή''; .Αν ο άνθρωπος είναι ορκισμένος χορτοφάγος για τον χι ψι λόγο τι μας νοιάζει; Περισσότερα μοσχαράκια για εμάς.
Ειναι ενδιαφερον οτι οταν ενας ανθρωπος που συμπαθουμε λεει εξοργιστικες μπαρουφες χαρακτηριζουμε τις δηλωσεις του ως ατυχεις. Απλα μια ατυχη στιγμη. Στην αντιθετη περιπτωση, αν δεν υπαρχει συμπαθεια, οι αξιολογικες μας κρισεις εκφραζονται με ποιο βιαιη ρητορικη. Εν ολιγοις, ας φανταστουμε οτι την προαναφερομενη παπαρια την δηλωνε ο Αδωνης Γεωργιαδης. Βεβαια, στο τελος της ημερας η @@ρια ειναι η @@ρια. Ειτε την λεει ο χιτλερ ειτε η μαρια τερεζα.
Ακριβώς αυτό σκέφτηκα. Το «ατυχής δήλωση» είναι απλά ένας ευφημισμός για να μην πούμε βλακέια ή@@ρια. Επίσης με ενοχλεί αυτή η λέξη-«συγχωροχάρτι» γιατί την έχω ταυτίσει με τον Κούγια όταν είπε ότι η δολοφονία του 15χρονου Αλέξη ήταν θέλημα θεού και μετά το πήρε πίσω λέγοντας ότι ήταν ατυχής έκφραση. Όχι η μεγαλύτερη βλακεία που θα μπορούσε να πει άνθρωπος για ένα παιδί που δολοφονήθηκε χωρίς να σκεφτεί το πόνο των γονιών του αλλά απλά μια ατυχής δήλωση. Όπως ένας πλούσιος και διάσημος είναι εκκεντρικός αλλά όλοι οι υπόλοιποι ήμαστε απλά ιδιότροποι και παράξενοι.Όσο για τη δήλωση του Morrissey η διαφορά ανάμεσα στα δυο που δεν μπορεί να δει είναι ότι ανάλογα με την κουλτούρα που θα μεγάλωνα πιθανώς να είχα πολύ διαφορετικές διατροφικές συνήθειες που τώρα να που φαίνονται ακραίες, αλλά ξέρω ότι σε όποιο περιβάλλον να ήμουν ακόμα και στις σπηλιές δεν θα βίαζα και δεν θα σκότωνα άνθρωπο.
Στο κείμενο μια λέξη έχω με μαύρα γράμματα: Την λέξη "αγαπάμε". Για αυτό το λόγο ασχολήθηκα μαζί του και για αυτό το λόγο ο χαρακτηρισμός "ατυχής δήλωση". Συγκρίνεις έναν καλλιτέχνη με έναν υπουργό της κυβέρνησης; Χονδρικά: Ό,τι πει ή κάνει ο Morrissey δεν θα επηρεάσει την ζωή μου. Στην δεύτερη περίπτωση πράξεις και λόγια έχουν άμεσο αντίκτυπο σε εμένα τον ίδιο.Αλλά φεύγουμε απο το θέμα
Ας ξεχάσουμε τα ζώα και ας συγκρίνουμε 2 δολοφόνους. Ο πρώτος έσφαξε 5 παιδάκια, ο δεύτερος βίασε και πυρπόλησε 5 παιδάκια. Οι περισσότεροι από μας θα κρίνουν ότι και οι δύο τους είναι τέρατα.Λέγοντας ότι και οι δύο είναι τέρατα, μήπως μιλάμε "ισοπεδωτικά"; Μήπως αθωώνουμε τον έναν από αυτούς; Μήπως θα έπρεπε να βαθμολογήσουμε τις πράξεις τους με κάποιο απεχθειόμετρο;Κανένας μας δεν κάνει κάτι τέτοιο. Η φράση "είναι και οι δύο απεχθή τέρατα" είναι σωστή και τα λέει όλα. Είναι μάλιστα μιά κοινά αποδεκτή φράση, αφού όλοι μας το ίδιο σκεφτόμαστε. Κανένας δεν θα έγραφε άρθρα στην Lifo και στην Guardian, αν η φράση του Morrissey (συν)έκρινε δύο δολοφόνους παιδιών.Ο Morrissey - όπως όλοι οι χορτοφάγοι - πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Στον κόσμο ενός χορτοφάγου, ένα ζώο είναι τόσο αθώο όσο ένα παιδί. Η δολοφονία του ενός είναι το ίδιο αποτρόπαια με την δολοφονία του άλλου.Η φράση του Morrissey θα έπρεπε να είναι το ίδιο κοινότυπη με το υποθετικό παράδειγμα πιό πάνω, και να μην δημιουργεί καμμία αντίδραση.Γιά να το προχωρήσω λίγο παραπέρα: τουλάχιστον το παιδάκι έζησε μιά νορμάλ ζωούλα πριν βασανιστεί. Το ζώο βασανίζεται και υποφέρει από σαδιστές παρανοϊκούς από την πρώτη του ανάσα. Στο όνομα του κέρδους και με την λογική "είμαι άνθρωπος, άρα ανώτερο ον", τα ζώα υποφέρουν μαρτύρια, τα οποία κανένας σχιζοφρενής δολοφόνος δεν θα μπορούσε να διανοηθεί.Όποιος πιστεύει ότι αφού το κάνουμε γιά να τα φάμε, άρα δικαιολογείται ο φόνος των ζώων, μάλλον πιστεύει και στον σκοπό που αγιάζει τα μέσα. Προτείνω λοιπόν στον κάθε κρεατοφάγο να δώσει το παιδί του στον πρώτο παιδεραστή που θα βρει μπροστά του. Είμαι σίγουρος ότι ο παιδεραστής θα χρησιμοποιήσει το παιδί του με πολύ καλούς σκοπούς (ο σκοπός μετράει, δεν είπαμε; ).Επίσης ο παιδεραστής θα ικανοποιήσει και αυτός μιά φυσική του ανάγκη, ένα φυσικό του ένστικτο. Ακριβώς όπως η κρεατοφαγία αποτελεί μιά φυσική νομοτέλεια γιά τους κρεατοφάγους.Αφήνω που ο παιδεραστής είναι "ανώτερο ον" από το παιδάκι. Από την στιγμή που επιτρέπουμε αυθαίρετους χαρακτηρισμούς περί ανώτερων όντων και από την στιγμή που επιτρέπουμε στα "ανώτερα όντα" να βασανίζουν στο όνομα του κέρδους ή/και της απόλαυσης, γιατί δεν χαρίζουμε τα παιδιά μας στους παιδεραστές;
Δεν ξέρω τι να κάνω με αυτά τα απεχθή τέρατα τις γάτες στον κήπο μου. Παίζουν και βασανίζουν τα ποντίκια πριν τελικά τα φάνε! Και δεν είναι ότι είναι πεινασμένες! Το κάνουν για παιχνιδι τα σιχαμερά αυτά όντα, αυτοί οι μανιακοί κατ εξακολουθηση δολοφόνοι !Αν θέλουμε να κάνουμε εξωφρενικές συγκρίσεις για να υποστηρίξουμε με κάθε τρόπο το επιχείρημά μας, μπορούμε να πούμε πολλές ασυναρτησίες.Αυτό που θέλω να πω είναι ότι συμφωνώ απόλυτα ότι οι συνθήκες διαβίωσης των ζώων που αναπαράγονται για δική μας τροφή στις περισσότερες περιπτώσεις είναι καταδικαστέες και θα έπρεπε να πολεμάμε για να αλλάξουν. Αλλα το να πεις την κυρία στο χωριό που θα μαγειρεψει την κότα από την αυλή της, τέρας .. παει πολύ.
Η "κυρία στο χωριό της που θα μαγειρέψει την κότα στην αυλή της" έχει πεθάνει ήδη από την 10ετία του 50. Μαζί με τον βουκόλο παππούλη που βόσκει τα προβατάκια του στην διπλανή τραχανοπλαγιά.Αποτελούν και οι δύο μουσειακά εκθέματα. Εκτός αν νομίζεις ότι η επίσημη κατανάλωση κρέατος στην Ελλάδα (μετά από 5 χρόνια κρίσης) των 80 κιλών ανά άτομο ανά έτος παράγεται από κοτούλες στην αυλή και προβατάκια στις βουνοπλαγιές.Η (ανύπαρκτη πλέον) αγνή χωριατοπούλα και ο αγνός τζομπανάκος αποτελούν το άλλοθι και το φύλλο συκής γιά μιά μαζική εξόντωση κάτω από αδιανόητα φριχτές συνθήκες.Συνθήκες που δεν θέλεις να μάθεις. Κανένας δεν θέλει να τις μάθει. Πετάμε εκεί ένα περί κοτούλας στο χωριό και καθαρίσαμε με την συνείδηση μας. Οι χορτοφάγοι ενοχλούν όταν τα αναφέρουν αυτά, γι' αυτό πρέπει να χαρακτηριστούν αστείοι, γραφικοί, ανόητοι κλπ.Αν πραγματικά πιστεύεις ότι οι συνθήκες στις οποίες εκτρέφουμε / σφάζουμε τα ζώα πρέπει να αλλάξουν, τότε θα είσαι και διατεθειμένος/η να πληρώσεις 70 ευρώ γιά κάθε κιλό κρέας που καταναλώνεις. Οι καλές συνθήκες κοστίζουν ξέρεις.Όσο γιά τις γάτες σου που βασανίζουν το ποντίκι στην αυλή σου, να συγκρίνεις μέχρι το τέλος. Όχι μόνο μέχρι εκεί που σε συμφέρει.Τα αιλουροειδή λοιπόν τρώνε κρέας μία φορά κάθε 15μερο. Κυνηγάνε στην στέππα 100 φορές γιά να σκοτώσουν/φάνε ΕΝΑ και μοναδικό γεύμα. Δεν πηγαίνουν στο σουπερμάρκετ να αγοράσουν 2 κιλά γαζέλα από το ράφι ξέρεις. Ούτε παραγγέλνουν 4 πιτόγυρα ντιλήβερυ.Αν θέλεις σώνει και καλά να μιμηθείς τα αιλουροειδή, κανένα πρόβλημα.Να πας νηστικός/η, ξυπόλυτος/η, γυμνός/η και χωρίς κανένα όπλο η εργαλείο στην στέππα να κυνηγήσεις γαζέλες.Από μεριάς μου κανένα πρόβλημα.Θέλω μόνο να σε χαζεύω από μιά μεριά και είμαι περίεργος να δω ποιός θα κάνει μεζεδάκι ποιόν τελικά.
Venom27, έχεις δίκιο σε όλα αυτά που λες κατά βάθος. Αλλά αν το επιχείρημα είναι τραβηγμένο από τα μαλλιά χάνει το νόημα του. Το προσπερνας ως γραφικό. Μαζί σου, η μεγαλύτερη κατανάλωση όχι μόνο κρέατος αλλά γάλατος/τυριών, αυγών κλπ (από αυτά τρως άραγε;) παράγεται από ζώα που ζουν σε άθλιες συνθήκες, έχουν καταλήξει να είναι μηχανές που δεν έχουν δει το φως του ήλιου ποτε. Πολέμα αυτό, με ενημέρωση, με ευαισθητοποιήση. Το να φτάνει κανείς σε ακραία συμπερασματα δεν ωφελεί σε τιποτα και κανένα.Δεν έχω καθαρη τη συνειδησή μου. Πρέπει να θυμίζω στον εαυτό μου τακτικά όλα αυτά όταν ψωνίζω και να κάνω σωστές επιλογές. Αλλά προσπαθώ!Αν ομως πεις κάτι με λάθος τρόπο, εχει το αντιθετο αποτελεσμα από αυτό που θα ήθελες, δε νομιζεις;
Για την @betty coltrane στο τελευταίο της σχόλιο (14:07).Καταλαβαίνω τι λες. Πίστεψε με, δεν έχω τπτ. εναντίον σου. Δεν έχω καμμία αντίρρηση στο να προσπαθήσω με "ενημέρωση και ευαισθητοποίηση" όπως προτείνεις. Το πρόβλημα (μου) είναι ότι κανένας δεν θέλει να ενημερωθεί και κανένας δεν θέλει να ευαισθητοποιηθεί.Μας χαλάει την βόλεψη βλέπεις.Το ίντερνετ είναι γεμάτο από ρεπορτάζ και (σκληρές) εικόνες γύρω από τα ζώα. Το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη ενημέρωσης, ενημέρωση υπάρχει εν αφθονία.Το πρόβλημα είναι ότι οι άνθρωποι δεν *θέλουν* να σκεφτούν. Δεν θέλουν καν να συζητήσουν.Σου πετάνε ένα "είσαι γραφικός / ανόητος / φανατικός " και καθαρίσανε. Είναι πολύ πιό εύκολη μιά επίθεση ad hominem από το να σκεφτείς λογικά και να γίνεις συνεπής με αυτά που σκέφτεσαι.Θα δεχόσουν να πάει η τιμή του κρέατος στα 70 ευρω / κιλό, αν είχες την εγγύηση ότι τα ζώα περνάνε καλά;Αυτό θα ήταν μιά συνεπής δράση απέναντι σ' αυτά που εσύ η ίδια/ος πιστεύεις.Όλες αυτές οι "ακραίες" θέσεις, όπως τις χαρακτηρίζεις - του Morrissey και δικές μου - δεν έχουν παρά έναν στόχο: να ανοίξουν μιά συζήτηση. Να κάνουν τον κόσμο να σκεφτεί λογικά, να αποδομήσουν τις πλασματικές πληροφορίες (π.χ. κοτούλες στην αυλή).Αν ο Morrissey δεν είχε κάνει χθες την σύγκριση μεταξύ παιδεραστών και κρεατοφάγων, ποιός θα συζητούσε σήμερα στην Lifo γιά τα ζώα;Υ.Γ. όχι δεν καταναλώνω κανένα ζωικό προϊόνΥ.Γ.2 γιά την @mayhem: ευχαριστώ
Venom27 (απάντηση σε 15:15), ξανασυμφωνώ μαζί σου, όμως έχω αντιρρήσεις ως προς τη μέθοδο. Πρώτον, δε μου δείχνεις ότι επιτίθεσαι στους κρεατοπαραγωγούς, αλλά στους κρεατοφάγους. Ο κόσμος δεν αντιδράει, ή αντιδράει αρνητικά σε αυτό που εσύ και ο Μorrissey :) λέτε γιατί δε θεωρεί ότι κάνει κάτι κακό τρώγοντας κρέας. Και εσύ του λες ότι είναι εγκληματίας, όχι επειδή τρώει κρέας που έχει παραχθεί με αισχρό τρόπο αλλά επειδη τρώει κρέας. Όλους συλλήβδην ακόμα και τις δύο τελευταίες κυρίες στο χωριό μου- μη μου πεις ότι δεν υπάρχουν! Τις έχω δει με τα μάτια μου. Είναι το χωριό που ξεκουράζεται ο Λιάπης !Αν όμως του δείξεις την εναλλακτική - το σωστό τρόπο να καταναλώνει, δε θα κλωτσούσε τόσο. H αλλαγη νοοτροπίας θέλει χρόνο. Υπάρχουν πράγματα που έχουν βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό, υπάρχουν τοσες βιολογικες παραγωγές, ο κόσμος είναι πιο συνειδητοποιημένος. Υπάρχουν εφικτοί και ανέφικτοι στόχοι. Οι πρώτοι είναι να είναι αξιοπρεπής η διαβίωση των ζώων και οι δεύτεροι είναι να πειστεί όλος ο κόσμος ότι meat is murder. Το δεύτερο δεν το βλέπω να γίνεται.
Με το χωριό που ξεκουράζεται ο λιάπης, εννοείς την Μαλαισία υποθέτω ;-)Ξαναδιαβάζοντας όλα τα σχόλια εδώ, βλέπω 2 αντιμετωπίσεις.Η πρώτη προέρχεται από ευαίσθητους και καλοπροαίρετους ανθρώπους (σαν εσένα π.χ.) που λέτε ότι "ναι, κατά βάθος έχει δίκιο, αλλά η φράση είναι ακραία και πρέπει να ανακληθεί / ανασκευαστεί".Η 2η αντιμετώπιση είναι "Σιγά μην ασχοληθώ με αυτά που λέει ένας χορτοφάγος. Αν το έκανα, θα έπρεπε να αντιμετωπίσω την συνείδηση μου. Πολύυυυυ ζόρικη υπόθεση. Προτιμάω λοιπόν να κάνω μιά ad hominem επιθεσούλα (ρηχό τον ανεβάζουν στο πρώτο σχόλιο, ηλίθιο τον κατεβάζουν στο τελευταίο 17:31) και να συνεχίσω να κοιμάμαι. Αν αρνηθώ να μάθω και να σκεφτώ, δεν θα χρειαστεί να ξεβολευτώ".Αφήνω την 2η κατηγορία αχαρακτήριστη και συζητάω με τους καλοπροαίρετους. Ωστε είναι λοιπόν ακραία η θέση του Morrissey; Γιατί άραγε; Τι είναι αυτό το ακραίο, που θέλουμε να ανακαλέσει;Ο Morrissey λέει ότι είτε βιάζεις (σκοτώνεις) ένα παιδάκι είτε βιάζεις (σκοτώνεις) ένα μοσχαράκι είναι το ίδιο πράγμα. Το "ακραίο" αυτής της φράσης είναι η σύγκριση παιδάκι - μοσχαράκι. Γιατί είναι ακραίο αυτό;Η προφανής απάντηση γιά να αποδείξουμε την "ακρότητα" του Morrissey είναι ότι το παιδάκι είναι ανώτερο από το μοσχαράκι. Αν δεν ήταν ανώτερο, η φράση δεν θα ήταν ακραία.Παράδειγμα: αν αντί γιά παιδάκι - μοσχαράκι συγκρίνουμε λευκό παιδάκι - μαύρο παιδάκι, θα ήταν η ίδια φράση ακραία;Αν ο Morrissey έλεγε ότι ο βιασμός ενός λευκού παιδιού είναι το ίδιο εγκληματικός και αποτρόπαιος με τον βιασμό ενός μαύρου παιδιού, κανένας δεν θα τον θεωρούσε ακραίο.Οι περισσότεροι θα τον χειροκροτούσαμε κιόλας (δικαίως).Γιά πράγματα που θεωρούμε ισάξια, η φράση του Morrissey είναι αυτονόητη, κοινά αποδεκτή και καθόλου ακραία. Για πράγματα που θεωρούμε ανώτερα / κατώτερα (παιδάκι - μοσχαράκι), η φράση γίνεται αυτομάτως ακραία.ΟΚ, το δέχομαι. Η ανωτερότητα είναι το κλειδί.Φέρε μου τώρα: (α) έναν λογικο και επιστημονικό ορισμό της ανωτερότητας και (β) την επιστημονική απόδειξη ότι ο άνθρωπος είναι ανώτερος από το μοσχάρι.Αν δεν το κάνεις αυτό, θα είσαι αυθαίρετα ανώτερος/η. Και από την στιγμή που αρχίσουμε να μοιράζουμε αυθαίρετα ανωτερότητες και κατωτερότητες ανοίγουμε τον δρόμο διάπλατα σε κάθε έγκλημα.
Να με συμπαθάς, συνεχίζω να βρίσκω τραβηγμένη απο τα μαλλιά τη σκέψη σου. Μοσχάρι - λευκό παιδί - μαύρο παιδί. Μπορεί στο μελλον να θεωρούμε τα δικαιώματα των ζώων ίσα με τα ανθρώπινα, ως τότε θα ξαναγυρίσω στις γάτες. Και σε όλους τους θηρευτές. Κάποια άλλα ζώα είναι η τροφή τους. Δεν κάθεται το θηραμα να συζητήσει για ισότητα με το θηρευτή. Και δε λες το λιοντάρι εγκληματία ή δολοφόνο.Ηθικά δεν είναι ανώτερος ο άνθρωπος, βιολογικά είναι. Γιατί; Γιατί έχει αντιτακτό αντίχειρα και μπορεί να χειρίζεται εργαλεία και όπλα. Το θέμα δεν είναι όμως στην ανωτερότητα που είναι αυτονόητη αλλά στο ότι μαζί με όλα τα απίστευτα χαρίσματα, ο άνθρωπος είναι παράλληλα και απίστευτα άπληστος. Και δεν αναγνωρίζει ότι η φύση του προσφέρει τα δώρα της αλλά δεν του ανήκουν. Λέω με τους παιδεραστές να μην ασχοληθώ καθόλου γιατί δεν τελείως άκυρο και ο μόνος λόγος που ειπώθηκε ήταν για να προκαλέσει
To λιοντάρι δεν το αποκαλώ εγκληματία, επειδή το λιοντάρι (όπως και οι γάτες σου) είναι πλήρως ενταγμένο - και υποταγμένο - στην Φύση. Ο άνθρωπος είναι το μοναδικό ον μέχρι τώρα που επέλεξε να απενταχθεί από την Φύση.Ολοι μας παραβιάζουμε 1000Χ κάθε μέρα σχεδόν όλα τα φυσικά μας ένστικτα. Εκτός αν θεωρείς φυσικό ένστικτο το να πήζεις 8ωρο στην δουλειά κάθε μέρα γιά να πάρεις έναν μισθό στο τέλος του μήνα.Εκείνο που με ενοχλεί δεν είναι η παραβίαση των φυσικών ενστίκτων, αλλά η επιλεκτική εφαρμογή τους. Όπως σου εγραψα και πιό πάνω, αν θέλεις να μιμηθείς τις γάτες σου, κάνε το μέχρι τέλους.Την επόμενη φορά λοιπόν, προτείνω να κάνεις την ανάγκη σου στον κήπο - και μην ξεχάσεις να ρίξεις μετά λίγο χώμα από πάνω. ;-)Παραβιάζουμε την φύση όπως και όποτε μας καπνίσει, αλλά αν μιλήσουμε γιά χορτοφαγία, εκεί τα φυσικά ένστικτα γίνονται ταμπού. Το να φας κρέας ανακυρήσσεται ξαφνικά σε φυσική ανάγκη (που δεν είναι έτσι κι αλλιώς, ο άνθρωπος είναι παμφάγο ζώο), και μάλιστα μιά φυσική ανάγκη που δεν γίνεται να παραβεί κανένας. Λες και δεν παραβάινουμε όλα μας τα υπόλοιπα φυσικά ένστικτα σε καθημερινή βάση, η κρεατοφαγία ειδικά είναι το άγιο δισκοπότηρο και δεν μπορούμε να το παραβούμε.Με ξάφνιασες που αποκάλεσες τον άνθρωπο ανώτερο βιολογικά και όχι ανώτερο ηθικά. Πιστεύω ακριβώς το αντίθετο. Βιολογικά είμαστε σε πολλά κατώτεροι από άλλα ζωικά είδη. Η ηθική είναι το μόνο σημείο στο οποίο υπερτερούμε από τα ζώα, πιστεύω.Από την στιγμή που αποκοπηκαμε από την Φύση, αποκτήσαμε δύναμη, ελευθερία αλλά και ηθική - δηλαδή επιλογές. Τα ζώα δεν έχουν ηθική. Είναι παράταιρο να επιστρατεύουμε λιοντάρια και γάτες γιά παραδείγματα, αφού αυτά δεν έχουν ηθική κρίση.Εμείς όμως έχουμε.Το ερώτημα λοιπόν δεν είναι αν η γάτα σου θα φάει το ποντίκι. Το ερώτημα είναι αν εσύ - που σε αντίθεση με την γάτα σου ΕΧΕΙΣ επιλογές - θα φας το μοσχαράκι.Οι χορτοφάγοι σαν τον Morrissey λένε ακριβώς αυτό. Οτι κάθε φορά που έχεις επιλογή, οφείλεις (από δική σου ηθική σκοπιά) να προξενήσεις την λιγότερη δυνατή οδύνη, να μην σκοτώσεις, να μην βασανίσεις οικιοθελώς.
Όταν λέω δεν είναι ηθικά ανώτερο, το εννοώ με την έννοια του ότι όλα τα πλάσματα του κόσμου έχουν αξία κλπ. Βιολογικά ανώτερο είναι γιατί δεν υπάρχει ζώο πάνω στη γη που να μην το έχει υποτάξει ή σκοτώσει. Αυτό που εσύ λες οδύνη (για το βασανισμό είναι που συμφωνούμε οπότε δεν χρειάζεται να το αναφέρω) εγώ το λέω φυσική κατάσταση - κύκλο της ζωής. Παίζουμε ένα ρόλο στην τροφική αλυσίδα, τον οποιο λόγω των δθνατοτήτων μας εκμεταλλευομαστε. Επιλογή είναι και το να μη σκοτώνεις περισσότερα από αυτα που έχεις ανάγκη. Εσύ μου προτείνεις ως λύση του προβλήματος το να σταματήσουμε οποιαδήποτε κατανάλωση ζωικων προϊόντων, που τη θεωρείς εγληματική. Δεν σκοπεύω να το κάνω. Μπορώ όμως να ελέγχω ετσι ώστε αυτα που καταναλώνω να μην παράγονται από ζώα που υποφέρουν.Ελπίζω να μη σε απογοητεύω τελείως! :)
μια συνεισφορά στη συζήτηση, δυστυχώς betty, δεν μπορείς να ελέγξεις τίποτα. το 90% του κρέατος, όποιας μορφής, μπορείς να αγοράσεις αυτή τη στιγμή στην ελλάδα είναι προϊόν μαζικής παραγωγής. κι αυτή μπορεί να γίνει μόνο με ένα τρόπο.
7. Αγαπητή Α, μπα; Δεν θέλω να παω στην Κινα, Ταϊλάνδη κλπ επειδή τρώνε τα σκυλιά!!!!!!!!!!!!!! είμαι παράλογη; Και πριν μου πείτε ότι εμείς τρώμε κρέας σας λέω ότι είμαι χορτοφάγος. Ευχαριστώ Υ.Γ. ΓΙΑΤΙ ΤΡΩΝΕ ΣΚΥΛΙΑ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ.- Aναστασία Αναστασία, η αφέλεια σου είναι χαριτωμένη, αλλά μόνο αν είσαι κάτω από 17 χρονών. Μην περιμένεις συγχαρητήρια που είσαι χορτοφάγος, είναι άσχετο με την ερώτηση που κάνεις. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που ζουν πάνω στη γη χορτοφάγοι είναι, αλλά όχι επειδή το διάλεξαν. Επειδή δεν υπάρχει κρέας για να φάνε. Όλα τρώγονται. Και οι άνθρωποι κατά καιρούς, ανάλογα με τις περιστάσεις και τις εποχές, έχουν φάει (και εξακολουθούν να τρώνε) τα πάντα, επειδή όλα τρώγονται. Ειδικά όταν πεινάς. Όλα. Το να μπορείς να επιλέξεις ποια ζώα επιτρέπεται να φαγωθούν και ποια όχι (λόγω θρησκείας, παράδοσης ή επειδή «αγαπάς τα ζώα» κοκ) είναι μια άνιση πολυτέλεια που έχουν πολύ περιορισμένες ομάδες ανθρώπων. Αυτή η πολυτέλεια είναι αιματοβαμμένη γιατί την έχουν αποκτήσει πάνω στην καμπούρα άλλων, μεγαλύτερων ομάδων ανθρώπων. Μπορείς να μπεις σε μαγαζί και να αγοράσεις φαγητό, όποια μέρα του χρόνου θέλεις, χωρίς να το έχεις φυτέψει μόνη σου, χωρίς να έχεις ιδέα ποιος το μεγάλωσε, χωρίς να ξέρεις πόσα λεφτά πήρε γι' αυτή την κοπιαστική δουλειά. Ανοίγεις τη δικιά σου βρύση που βρίσκεται μέσα στο δικό σου σπίτι σου και πλένεσαι με πόσιμο ζεστό νερό. Όχι μόνο δεν έχεις ενοχές για όλα αυτά, όχι μόνο δεν αναρωτιέσαι έστω πώς τη βγάζουν στην Κίνα τόσοι άνθρωποι ή πώς τη βγάζουν οι λαοί που ζουν στην έρημο, αλλά κάνεις και μαθήματα ηθικής. Λένα Φουτσιτζή
Αν και συμφωνώ για το ατυχές της δήλωσης, αναρωτιέμαι γιατί θα πρέπει να περιμένουμε από τους καλλιτέχνες να έχουν λαοφιλείς απόψεις. Ή, μάλλον σωστότερα, να έχουν αποκλειστικά λαοφιλείς απόψεις.
Μα δεν περιμένεις απο τους καλλιτέχνες να "έχουν λαοφιλείς απόψεις". Ίσα-ίσα το αντίθετο. Όμως πόσο εύκολα μπορείς να αναφερθείς στην παιδεραστία με τέτοιο τρόπο χωρίς τα φώτα να μην πέσουν πάνω σου; Είτε είσαι άσημος είτε είσαι διάσημος.
Μα γι' αυτό το έκανε. Για να " πέσουν τα φώτα της δημοσιότητας " , όχι πάνω του ( δηλαδή δεν πιστεύω καθόλου πως το έκανε για τη διαφήμιση ), αλλά πάνω σε ένα θέμα το οποίο θεωρεί αυτός σημαντικό.