Μια αθόρυβη Ελλάδα που πηγαίνει μπροστά

Facebook Twitter
17

 Γιώργος Λάνθιμος. Ο σκηνοθέτης βρίσκεται με τον "Κυνόδοντα" στα βραβεία Όσκαρ. Την ίδια στιγμή αρκετοί χρήστε του ελληνιικού ίντερνετ συναγωνίζονται για ποιος θα πει την καλύτερη κακία για τον ίδιο και την ταινία του

Συμβαίνει στο παρόν μας καθώς κάποιοι διαδίδουν ότι το μόνο που μας έμεινε είναι το παρελθόν και άλλοι κάνουν δυσοίωνες προβλέψεις για το μέλλον.

Μια Ελλάδα που κινείται χωρίς τυμπανοκρουσίες, στηρίζεται στις δικές της δυνάμεις, γίνεται ξανά η ανακάλυψη των ξένων.

Η τέχνη της νέας Ελλάδας δεν έχει ανάγκη τις κρατικές επιχορηγήσεις. Είναι ανεξάρτητη μέσα σε ένα κόσμο που έμαθε να είναι εξαρτημένος από τις γνωριμίες χωρίς να παράγει έργο. Συζητιέται στο εξωτερικό χωρίς να το κάνει θέμα.

Αυτή λοιπόν την νέα Ελλάδα ένα μεγάλο κομμάτι του εγχώριου κοινού την χλευάζει και την ειρωνεύεται. Ο λόγος είναι απλός: Προσπαθεί να την φέρει στα μέτρα του. Θέλει να γίνει και αυτή μέρος της γενικότερης μιζέριας του «δεν συμβαίνει τίποτα».

Κάθε φορά που λίγο φως «σκάει» μέσα στο σκοτάδι, μια καινούρια ηλεκτροπληξία ανοησίας θα τους χτυπήσει κατακούτελα.

Αυτή η νέα Ελλάδα γίνεται το μέρος για να εκτονώσουν τις ματαιότητες που τους έχουν καταβάλει. Γίνεται ο σάκος του μποξ για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Ένα πηγάδι χωρίς πάτο όπου μπορούν να αδειάσουν τον κακό τους εαυτό.

 Keep Shelly in Athens, Απο την περιοδεία τους στην Αμερική.

Όχι, οι αστείες κριτικές τους δεν έχουν να κάνουν τόσο με τα έργα. Μπερδεύουν το γούστο τους με εμπαθή σχόλια για τους ίδιους τους δημιουργούς. Δεν τους απασχολεί το καλλιτεχνικό δημιούργημα, o παιδικός τρόπος με τον οποίο λένε τις κακιούλες δείχνει και την άγνοια τους για αυτό που προσπαθούν να κρίνουν, αλλά ο δημιουργός και αυτά που έχει πετύχει μόνος του.

Larry Gus, O μουσικός απο την Βέροια κυκλοφορεί την νέα του δουλειά Years not living αυτές τις μέρες απο την θρυλική DFA

Βέβαια, εκτός από καλλιτέχνες που και που τα φώτα πέφτουν σε κάποιο Έλληνα επιστήμονα. Εκεί, κλείνουν το στόμα τους. Βλέπεις για την τέχνη είναι εύκολο να έχουν λόγο οι πάντες για την επιστήμη ελάχιστοι. Όμως τι σημασία έχει; H νέα αυτή Ελλάδα θα συνεχίσει την πορεία της στηριζόμενη αποκλειστικά στις δικές της δυνάμεις. Και άσε τους να λένε.

17

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

13 σχόλια
ε στην τελική σε μας δεν άρεσε ο Κυνόδοντας ρε βανζέλ. Τι να κάνουμε, με το ζόρι; (άσε που το επόμενο -δε μου 'ρχεται ο τίτλος - πάτωσε κανονικά και όλοι μόκο). Τους υπόλοιπους ούτε τους ξέρω, αλλά γενικά, ΟΚ, δε κατάλαβα το νόημα του άρθρου.
Μα το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι αυτό ακριβώς! Μας νοιάζει το τι θα πει ο καθένας περισσότερο από το έργο καθαυτό. Όσοι τα έχουν βρει με τον εαυτό τους δεν κολλάνε στα σχόλια του κάθε μεμψίμοιρου.
Πάλι χαϊδεύουμε τ' αυτιά μας για παρηγοριά, φίλτατοι;Κάποιοι λίγοι κι εκλεκτόι που δημιουργούν, πολύ καλά πράττουν και *έυγε!* τους ... Δεν αλλάζουν όμως έτσι απλά τα πράγματα (3-4 κούκοι ουδέποτε έφεραν καμμιά άνοιξη) και το αν κάποιοι πασχίζουν να τους θάψουν ή όχι "is neither here nor there" που λένε και οι Άγγλοι - από που να πρωτοπιάσεις το ζέχνον ψάρι και από που να το πρωτομυρίσεις ...
Δεν χαϊδεύω τα αυιά κανενός. Παρατηρώ το φαινόμενο με αφορμή τα έργα αρκετών τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Δεν είναι 3-4 είναι αρκετοί. Ιδιαίτερα στο σινεμά.Οι συγκεκριμένοι δεν νομίζω να δίνουν δεκάρα για το "ζέχνον ψάρι" όπως λέτε. Η μοιρολατρία δεν οδηγεί πουθενά. Ευτυχώς κάποιοι το έχουν καταλάβει
Δίνουν, δεν δίνουν (δεκάρα), το ζέχνον ψάρι τους αφορά και και τους επηρεάζει από δέκα μεριές ... Το καλό βέβαια, είναι πως πυροδοτεί την τέχνη τους ενίοτε κι αυτό μόνο για καλό είναι. Από την άλλη, κι όσο κι αν εκτιμώ τον "Κυνόδοντα", ο Λάνθιμος δεν είναι Δαμιανός ... Anyway, τους εύχομαι ότι καλύτερο .. άνευ ειρωνείας/μοιρολατρείας ...
Τα παιδια της ΚΝΕ δρουν συντεταγμενα! Ακριβως τα ιδια dislike σε σχολια που δεν τους αρεσουν. Δυναμωστε τον αγωνα συντροφοι ετσι κι' αλλοιως η γη θα γινει κοκκινη!!!
Ο Νίκος Καζαντζάκης δεν πήρε το Νομπέλ Λογοτεχνίας επειδή η Ελληνική Ακαδημία τον είχε θεωρήσει ακατάλληλο για μέλος της, καθώς ήταν «κομμουνιστής, διέφθειρε τους νέους, και ήταν τελείως ξένος προς την Ελλάδα». Αυτός που με τον «Καπετάν Μιχάλη», το «Χριστό ξανασταυρώνεται», τον «Αλέξη Ζορμπά» μας ταξίδεψε σε κόσμους βαθιά ελληνικούς…. Όταν ο Λάνθιμος ήταν υποψήφιος για Οσκαρ καλύτερης ταινάις με τον "Κυνόδοντα" οι σκληρότερες και χυδαιότερες επιθέσεις γινόντουσαν από Έλληνες. Υπομονή παίδες Ελλήνων...Πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικά σας θα ναι....
Μαζί σας για την νέα ελεύθερη τέχνη της Ελλάδας που λειτουργεί υπόγεια και μη, που δεν χρειάζεται κρατικές επιχορηγήσεις κοκ. Αλλά πρέπει να αποδεχθείτε και το γεγονός ότι η κριτική δεν είναι πάντα κακόβουλη. Δεν είναι όλη η ανεξάρτητη τέχνη καλή όπως επίσης δεν την κάνει καλή και το γεγονός ότι μόνο αυτή παράγεται αυτή τη στιγμή στην χώρα. Υπάρχουν αρκετά νέα και καλλιεργημένα άτομα που δεν ασπάζονται αυτήν την τέχνη και εφόσον είναι έτοιμη να δώσουν μια εναλλακτική, έχουν κάθε δικαίωμα να το κάνουν. Η κριτική είναι κριτική και όταν δεν την κάνει πολιτικός ή καναλάρχης πρέπει να την λαμβάνουμε σοβαρά υπόψιν.
"Εκεί, κλείνουν το στόμα τους. Βλέπεις για την τέχνη είναι εύκολο να έχουν λόγο οι πάντες για την επιστήμη ελάχιστοι."Νομίζω πως κάνεις λάθος. Ολόκληρο νομπελίστα οικονομικών (τον Κύπριο Χρ. Πισσαρίδη) τον έχουν βγάλει οι ανόητοι Έλληνες χρήστες του νετ "νεοφιλελεύθερο παπαγαλάκι"
Χαιρομαι που επισημανατε πως αυτα τα παιδια πορευονται σε αυτο τον χωρο χωρις καμια βοηθεια απο πουθενα. Η τεχνη στην Ελλαδα χρηματοδοτειται ελαχιστα και σε ατομα με επαφες με αποτελεσμα νεα παιδια να μενουν παντα στην απεξω... Δεν γνωριζω τι γινετε σε ολους τους καλλιτεχνικους χωρους αλλα βλεπω με μεγαλη μου χαρα πως το ελληνικο σινεμα παει αρκετα καλα στο εξωτερικο.