Η Ελλάδα του '50 μέσα από τον φακό της Anna Riwkin-Brick

Η Ελλάδα του '50 μέσα από τον φακό της Anna Riwkin-Brick Facebook Twitter
Σαντορίνη. © Anna Riwkin/Moderna Museet
0

Η Anna Riwkin-Brick ήταν Ρωσικής καταγωγής Σουηδή φωτογράφος. Γεννήθηκε στο Γκόμελ σε εβραϊκή οικογένεια της Ρωσικής Αυτοκρατορίας και μετακόμισε στη Σουηδία με τους γονείς της το 1914. Σπούδασε μπαλέτο και χόρευε επαγγελματικά για κάποιο χρονικό διάστημα, πριν ένας τραυματισμός στο πόδι σταματήσει πρόωρα την καριέρα της.

Προσλήφθηκε ως βοηθός του φωτογράφου της αυλής Moisé Benkow το 1927 και το 1928 άνοιξε το δικό της στούντιο φωτογραφίας στη Στοκχόλμη. Το 1929 παντρεύτηκε τον εκδότη του σουηδοεβραϊκού σιωνιστικού περιοδικού Judisk Krönika, μεταφραστή ρωσικών, γίντις και τσεχικών, Daniel Brick, και προώθησε τη δουλειά της προβάλλοντας πορτρέτα νέων συγγραφέων και διανοουμένων από τις γνωριμίες του συζύγου της.

Ως πρώην χορεύτρια, παρέμεινε να ενδιαφέρεται για τον χορό ως θέμα της φωτογραφίας και εικονογράφησε ένα βιβλίο για τον σουηδικό χορό, το Svensk Danskonst, που εκδόθηκε το 1932, ενώ το επόμενο έτος οι φωτογραφίες της εκτέθηκαν στη διεθνή έκθεση Χορός και Κίνηση στο Παρίσι.

Η Riwkin-Brick συνέβαλε σημαντικά στην αυξανόμενη χρήση φωτογραφιών στα παιδικά εικονογραφημένα βιβλία, ένα είδος που αναπτύχθηκε στο δεύτερο μισό του αιώνα.

Από τη δεκαετία του 1930, η Riwkin πρόσθεσε στο ρεπερτόριό της και τη δημοσιογραφική δουλειά, συνεργαζόμενη σε διάφορα βιβλία με τη δημοσιογράφο Elly Jannes και τον συγγραφέα Ivar Lo-Johansson. Η πρώτη της ατομική έκθεση πραγματοποιήθηκε το 1936 στο Kungsgatan.

Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο εργάστηκε για το σουηδικό περιοδικό Se, για το οποίο πραγματοποίησε πολλά ταξίδια τόσο εντός της Σουηδίας όσο και σε χώρες του εξωτερικού, φωτογραφίζοντας κυρίως γυναικεία θέματα στην Ελλάδα, τη Γιουγκοσλαβία, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, την Κορέα, το Ισραήλ και την Ινδία. Το 1948 δημοσίευσε ένα βιβλίο για την Παλαιστίνη.

Η Riwkin-Brick συνέβαλε επίσης σημαντικά στην αυξανόμενη χρήση φωτογραφιών στα παιδικά εικονογραφημένα βιβλία, ένα είδος που αναπτύχθηκε στο δεύτερο μισό του αιώνα.

Πέθανε το 1970 από καρκίνο στο Ισραήλ. Με εντολή της διαθήκης της, οι φωτογραφίες της δωρίστηκαν στο Fotografiska Museet του Moderna Museet στη Στοκχόλμη.

Anna Riwkin Facebook Twitter
© Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
Ρόδος, 1954. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
Σαντορίνη. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
Ιερέας στο Ακρωτήρι μετά από τετράωρη λειτουργία, 1953. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
1946. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
1954. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
Εορτασμός της γιορτής των Θεοφανείων στο Ακρωτήρι. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
1953. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
Πελοπόννησος, 1954. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
Ρόδος. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
Μια παλιά εκκλησία. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
© Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
Ρόδος, 1951. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
Στην Κέρκυρα, 1950’s Δεξιά διακρίνεται το ανάκτορο των Αγίων Μιχαήλ και Γεωργίου ενώ στο βάθος το δεύτερο ψηλό κτήριο είναι η κατοικία του Ιωάννη Καποδίστρια. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
© Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
Δήλος. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
© Anna Riwkin/Moderna Museet
Anna Riwkin Facebook Twitter
Πελοπόννησος. © Anna Riwkin/Moderna Museet
Retronaut
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυστική ιστορία της Ελλάδας σε μια φωτογραφική σελίδα στο Facebook

Φωτογραφία / Η μυστική ιστορία της Ελλάδας σε μια φωτογραφική σελίδα στο Facebook

Liza's Photographic Archive of Greece: Εδώ και έντεκα χρόνια, η Λίζα Κοτσαπλή αναζητεί, εντοπίζει, μελετά, συγκρίνει και ταυτοποιεί χιλιάδες φωτογραφίες ιδιωτικών και δημόσιων ιστορικών αρχείων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ερευνώντας τις ιστορίες που μπορεί να αφηγούνται.
M. HULOT