Απεργία την Πρωτομαγιά

Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO Facebook Twitter
Η φιλοδοξία μου είναι όταν συνεργάζομαι οι άνθρωποι να με αγαπούν - περισσότερο με νοιάζει αυτό από οτιδήποτε άλλο. Φωτο: Σωκράτης Σωκράτους / LiFO

Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO

0

Δεν αποφάσισα να ασχοληθώ με το χορό - προέκυψε. Ξεκίνησα μεγάλη χορό, στα 18 μου, στην Πάτρα. Μετά γύρισα στην Αθήνα, ήθελα να κάνω χορό και η Κρατική Σχολή Χορού ήταν ένα μέρος που μπορούσα να πάω χωρίς να πληρώνω. Δεν είχα καμία σχέση με το χορό, ούτε ήξερα τι είναι ο χορός. Δεν είπα ποτέ μου «εγώ θα γίνω χορεύτρια».

• Στη σχολή ήμουν πάρα πολύ αφοσιωμένη μαθήτρια. Δεν έλειψα ποτέ από μάθημα, δεν ήμουν στο μάθημα ποτέ χωρίς να είμαι ουσιαστικά εκεί. Ήμουν πιστό σκυλί. Μου άρεσε.

• Με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου δουλέψαμε μαζί από το '86 μέχρι το 2001. Ήταν πολύ δημιουργικά χρόνια και λόγω ηλικίας, αλλά και γιατί όλοι βάζαμε τα πάντα. Δεν είχαμε κράτημα κανένα. Δεν είχαμε καθόλου λεφτά. Όχι, δεν αισθανόμουν ότι έκανα θυσία. Δεν ήθελα να 'μαι κάπου αλλού. Δούλευα σ' έναν παιδικό σταθμό. Για να βγάλω τα προς το ζην δίδασκα ρυθμική σε παιδάκια - τους έκανα τον τροχονόμο. Το έκανα για 4 χρόνια και σταμάτησα μια βδομάδα πριν ανέβει η Μήδεια στο Ρεξ.

• Αν η Μήδεια ήταν καλλιτεχνικό επίτευγμα; Δεν τα σκέφτομαι έτσι τα πράγματα, ούτε μπορώ να το κρίνω εγώ αυτό. Για μένα η σημασία της Μήδειας ήταν το «κυρά» που μου έλεγε ο Γρηγόρης ο Λαγός πριν αρχίσει η παράσταση. Ήταν ο τελευταίος με τον οποίο μίλαγα πριν βγούμε στη σκηνή - αυτός ήταν ο χαιρετισμός μας.

Με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου δουλέψαμε μαζί από το '86 μέχρι το 2001. Ήταν πολύ δημιουργικά χρόνια και λόγω ηλικίας, αλλά και γιατί όλοι βάζαμε τα πάντα. Δεν είχαμε κράτημα κανένα. Δεν είχαμε καθόλου λεφτά. Όχι, δεν αισθανόμουν ότι έκανα θυσία. Δεν ήθελα να 'μαι κάπου αλλού.

• Η φιλοδοξία μου είναι όταν συνεργάζομαι οι άνθρωποι να με αγαπούν - περισσότερο με νοιάζει αυτό από οτιδήποτε άλλο.

• Τότε δεν είχαμε χρήματα, αλλά είχαμε χρόνο. Είναι και το γεγονός ότι και το θέατρο και ο χορός χρειάζονται έρευνα, χρόνο για να ψάξεις, όπως και για να δοκιμάσεις και, αν κάτι σου βγει λάθος, μετά να το διορθώσεις. Αυτό δεν γίνεται μέσα σε 2 και 3 μήνες που έχουν οι περισσότερες θεατρικές παραγωγές για πρόβες. Ο καθένας βάζει το έτοιμό του και έχουμε παραστάσεις φασόν. Με στενοχωρεί πολύ αυτό γιατί έτσι έχω τη δυνατότητα να δικαιολογήσω στον εαυτό μου γιατί δεν έκανα κάτι καλά. Έχω μια πολύ καλή κι έτοιμη δικαιολογία: Δεν είχα χρόνο.

• Γιατί έφυγα από την Ομάδα Εδάφους; Τα πράγματα τελειώνουν. Ξεκινάς, πορεύεσαι και κάποια στιγμή πρέπει να πάει ο ένας δεξιά κι ο άλλος αριστερά. Ήταν αυτό που έπρεπε να κάνω.

• Δεν μπορώ να σου πω ότι μου αρέσει η Αθήνα, αλλά την αγαπώ. Θέλω να αισθάνομαι οικεία σε ένα μέρος. Μου είναι πολύ δύσκολο να ζω σε ένα άγνωστο μέρος όπου δεν έχω μνήμες. Είναι σαν να μην υπάρχω. Στην Αθήνα μου αρέσει που είναι οι φίλοι μου, μου αρέσει το ότι υπάρχουν περιοχές που έχουν συνδεθεί με έρωτες, γκόμενους. Τη γεωγραφία της Αθήνας έτσι την έχω μάθει - με τις σχέσεις μου.

• Τα τελευταία 10-11 χρόνια ζω στην Ακαδημία Πλάτωνος και θεωρώ ότι αυτή είναι η γειτονιά μου. Όταν γυρνάω απ' τη δουλειά, τα παιδιά που έχουν σουβλατζίδικο στην πολυκατοικία που μένω κλείνουν το μαγαζί τους. Τους πετυχαίνω συχνά στο κλείσιμο και μου λένε δυο κουβέντες. Είναι απ' αυτούς τους ανθρώπους που λένε «καλημέρα, καλησπέρα, τι κάνεις» και το εννοούν. Μ' αρέσει πολύ να 'ναι οι άνθρωποι ευγενικοί και να εννοούν αυτό που λένε - προτιμώ να μη μου μιλάει κάποιος και να μην του μιλάω κι εγώ από το να λέμε κάτι τυπικό.

• Σε καινούργια μέρη με πιάνει τρόμος. Επίσης χάνομαι πάρα πολύ εύκολα - μπορεί να βγω τώρα από δω και να μην ξέρω αν πρέπει να πάω δεξιά ή αριστερά. Έχω μηδενική αίσθηση προσανατολισμού.

Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO Facebook Twitter
Δεν μπορώ να σου πω ότι μου αρέσει η Αθήνα, αλλά την αγαπώ. Θέλω να αισθάνομαι οικεία σε ένα μέρος. Μου είναι πολύ δύσκολο να ζω σε ένα άγνωστο μέρος όπου δεν έχω μνήμες. Φωτο: Σωκράτης Σωκράτους / LiFO

• Αυτό που δεν μου αρέσει στην Αθήνα είναι η βία των ανθρώπων. Για μένα βίαιη κίνηση είναι ότι οι άνθρωποι πετάνε τα σκουπίδια τους από το παράθυρο.

• Δεν κυνηγάω τα πράγματα - μόνο γκόμενους έχω κυνηγήσει στη ζωή μου. Δεν ήταν ποτέ η οικογένεια στις προτεραιότητές μου. Ποτέ δεν ήθελα να κάνω παιδιά - ποτέ δεν είδα ένα παιδάκι και να πω, αχ, τι ωραίο παιδάκι.

• Εκνευρίζομαι πολύ εύκολα - οι πρόβες λειτουργούν κατευναστικά για μένα. Κατεβάζω μούτρα κι αν είμαι τυχερή και προλάβω να το σκεφτώ, ησυχάζω. Αν δεν προλάβω να κάνω αυτήν τη σκέψη και με καβαλήσει ο διάολος, βγαίνει το τέρας. Μπορώ να πω μια κουβέντα που τον άλλον θα τον διαλύσει. Αγία δεν είμαι. Καθόλου.

Έχω πολύ δυσάρεστες πλευρές. Το αντιλαμβανόμουν παλιά και το πολεμούσα. Τώρα απλώς θέλω να δεχτώ πως είμαι έτσι, πως υπάρχουν άνθρωποι που με δέχονται και με αγαπούν έτσι και ελπίζω ότι με την επίγνωση και όχι με την κριτική θα έρθει η βελτίωση. Είμαι ζηλιάρα, είμαι μικρόψυχη, δεν συγχωρώ εύκολα.

• Αυτό που μου 'χει λείψει απ' την ερμηνεία είναι το να βάζω το σώμα μου να παράγει κίνηση. Φυσικά και νιώθω το σώμα μου να φθίνει. Η σάρκα δεν στέκεται στα κόκαλα με τον ίδιο τρόπο. Η επίδραση της βαρύτητας φαίνεται. Δεν είναι ότι δεν με πειράζει που μεγαλώνω, αλλά νομίζω ότι το διαχειρίζομαι. Δεν με εξοντώνει κιόλας. Εξάλλου δεν υπήρξα ποτέ όμορφη για να με πιάνει πανικός γι' αυτό το πράγμα.

• Ποτέ δεν αισθάνθηκα επαρκής πάνω στη σκηνή. Ήξερα πώς έπρεπε να είναι η ερμηνεία μου και ένιωθα πως δεν τα κατάφερνα πάντα.

• Οι παραστάσεις είναι για μένα βασανιστήριο. Έχω πάρα πολύ τρακ. Τη στιγμή που είμαι πάνω στη σκηνή αισθάνομαι απέραντη αγωνία. Όταν τελειώνει η παράσταση δεν νιώθω τίποτα - μόνο το κενό.

• Τώρα δουλεύω για την παράσταση ΑΩ. Είναι εμπνευσμένη από ένα απόσπασμα του Μπόρχες όπου το σύμπαν παρομοιάζεται με μια βιβλιοθήκη που έχει όλες τις πληροφορίες για το παρελθόν και για το μέλλον, για το τι θα συμβεί δηλαδή. Αλλά χρειάζεται ένας οδηγός, ένα βιβλίο-κλειδί που θα σε βοηθήσει να αποκρυπτογραφήσεις αυτά που διαβάζεις. Κάπως έτσι είναι και η γνώση που έχουμε εμείς για τη ζωή. Μερικά πράγματα δεν θα τα απαντήσουμε ποτέ. Υπάρχει Θεός; Tι είμαστε; Υπάρχει ελεύθερη βούληση;

• Είμαστε στη διαδικασία της πρόβας. Για μένα αυτό είναι το καλύτερο στάδιο. Φαντάσου να είσαι 45 χρονών και να μπορείς να παίζεις. Σου ζητάνε να δοκιμάσεις κάτι που δεν θα το έκανες ποτέ μόνος σου. Είναι σαν να ανοίγεις μια πόρτα και να κοιτάζεις να δεις τι είναι μέσα. Είναι ωραίο.

Οι Αθηναίοι
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πόσο νέο «πρέπει» να είναι ένα σώμα για να λάβει μέρος σε μια παράσταση χορού;

Χορός / Πόσο νέο «πρέπει» να είναι ένα σώμα για να λάβει μέρος σε μια παράσταση χορού;

Δυο σπουδαία ονόματα του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα, η Αγγελική Στελλάτου και η Σταυρούλα Σιάμου, πρωταγωνιστούν στην παράσταση της ομάδας Griffon που χορογραφεί ο Γιάννης Νικολαΐδης. Το «Shifting Time» που θα παρουσιαστεί στο ΠΛΥΦΑ τον Φεβρουάριο εστιάζει στον χρόνο και τη φθορά, τις σωματικές και τις πνευματικές αντοχές, τη δύναμη της θέλησης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μανώλης Παπουτσάκης

Οι Αθηναίοι / Μανώλης Παπουτσάκης: «Νομίζεις ότι το χαίρεται ο εστιάτορας που αγοράζει και πουλάει ακριβά;»

Χαρούπι και Δέκα Τραπέζια στη Θεσσαλονίκη, Pharaoh στην Αθήνα. Ένας σεφ με μεγάλες επιτυχίες στο παλμαρέ του μιλά για το τώρα της γαστρονομίας, εξηγεί γιατί η ελληνική κουζίνα σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν κάποτε και ανοίγει το θέμα που συζητάνε οι foodies: Το sitting στα εστιατόρια.
M. HULOT
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Cara Hoffman, συγγραφέας, δημοσιογράφος

Οι Αθηναίοι / Cara Hoffman: Από κράχτης σε ξενοδοχείο του Σταθμού Λαρίσης, συγγραφέας best-seller

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, ζει στα Εξάρχεια. Εγκατέλειψε το σχολείο για να γυρίσει τον κόσμο και στα δεκαεννέα έφτασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας απένταρη, πιστεύοντας ότι θα πιάσει δουλειά σε ελαιώνες. Αυτή η πόλη την έκανε «καπάτσα», «της πιάτσας», της έμαθε πώς να γράψει ένα μυθιστόρημα, τους «Κράχτες» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg.
M. HULOT
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ