Το στοίχημα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών

Το στοίχημα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών Facebook Twitter
Το αρχιτεκτονικό κομψοτέχνημα που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη σύγχρονη ιστορία της Αθήνας αργοπεθαίνει, και όλοι μοιάζει να συμφωνούν πως η εικόνα εγκατάλειψης του πρώτου σταθμού της πρωτεύουσας είναι κάτι παραπάνω από απογοητευτική. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Έξω από τον ιστορικό Σταθμό Πελοποννήσου επικρατεί μια εκκωφαντική ησυχία· παρότι βρίσκεται στην καρδιά της Αθήνας, σε μια πολυσύχναστη περιοχή, ο χρόνος μοιάζει να έχει παγώσει. Οι βαριές ξύλινες πόρτες στην είσοδο –που φιλοξενούν στα ξεφτισμένα χερούλια τους τα φτερά του Ερμή, προστάτη των μεταφορών, και που άνοιξαν για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1884 για να υποδεχτούν τους πρώτους ταξιδιώτες– παραμένουν ερμητικά σφραγισμένες.

Η πρόσοψη του πρώτου αθηναϊκού σταθμού, που χτίστηκε σε σχέδια του αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλερ και αποτελεί μικρογραφία του Σιδηροδρομικού Σταθμού Σιρκετσί της Κωνσταντινούπολης, ξεφτίζει διαρκώς, ενώ μουτζούρες και γκράφιτι ξεπηδούν στους τοίχους και σε διάφορες γωνιές.  

Από τον Αύγουστο του 2005 που διέκοψε τη λειτουργία του, οι δείκτες του κομψού ρολογιού που κοσμεί την κεντρική είσοδο του εμβληματικού κτιρίου είναι σταματημένοι: δείχνουν μονίμως δώδεκα παρά δέκα. Ακριβώς από πάνω, το «Θ» στην εμβληματική επιγραφή «ΑΘΗΝΑΙ» έχει πλέον σβήσει από το πέρασμα του χρόνου.

Το αρχιτεκτονικό κομψοτέχνημα που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη σύγχρονη ιστορία της Αθήνας αργοπεθαίνει, και όλοι μοιάζει να συμφωνούν πως η εικόνα εγκατάλειψης του πρώτου σταθμού της πρωτεύουσας είναι κάτι παραπάνω από απογοητευτική. Ωστόσο το κτίριο, που έχει κηρυχθεί διατηρητέο, παραμένει μέχρι και σήμερα αναξιοποίητο, παρά τις φιλοδοξίες και τα διάφορα σχέδια που έχουν ανακοινωθεί ανά τα χρόνια. 

Ένας μοντέρνος και λειτουργικός σιδηροδρομικός σταθμός στην καρδιά της Αθήνας δεν θα εξυπηρετήσει απλά εκατοντάδες ανάγκες μεταφορών αλλά θα αποτελέσει μονόδρομο για μια πόλη που θέλει να συγκαταλέγεται στις σύγχρονες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Ουκ ολίγες φορές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επανέλαβε την πρόθεσή της να ανακαινιστεί ο Σταθμός Πελοποννήσου ώστε να «μετατραπεί σε πολυχώρο αναψυχής και πολιτισμού, με ιδιαίτερη αξία για την πόλη».

Όμως το σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ της ΓΑΙΑ ΟΣΕ, δηλαδή της θυγατρικής εταιρείας του ΟΣΕ που έχει αναλάβει τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού, και του Δήμου Αθηναίων, το οποίο μάλιστα έχει υπογραφεί εδώ και πάνω από δεκαπέντε χρόνια, δεν έχει οδηγήσει μέχρι στιγμής σε κάποιο απτό αποτέλεσμα.

Το στοίχημα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Η ΓΑΙΑ ΟΣΕ, που παραμένει ο “κύριος” του σταθμού, είχε εκπονήσει στο παρελθόν μια μελέτη την οποία πλέον θέλει να επικαιροποιήσει, και θα αναζητήσει χρηματοδότηση για το έργο, που εκτιμάται πως είναι γύρω στα 5 εκατομμύρια ευρώ, ώστε να ολοκληρωθούν όλες οι παρεμβάσεις στον σταθμό», εξηγεί η γενική γραμματέας Υποδομών Μαρία-Έλλη Γεραρδή.

«Θεωρούμε πως αν ολοκληρώσει την επικαιροποίηση της μελέτης μέχρι το καλοκαίρι, θα έχουμε περισσότερα στοιχεία για το σχέδιο αξιοποίησής του», συμπληρώνει, «κι αυτό γιατί το υπουργείο Ανάπτυξης θεωρεί πως είναι ένα εμβληματικό έργο που θα μπορούσε να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Αλλά όσο και να το προσπαθεί η ΓΑΙΑ ΟΣΕ, βρισκόμαστε ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο για να πούμε κάτι απτό» καταλήγει.

Η εικόνα είναι αρκετά διαφορετική μόλις μερικά μέτρα παρακάτω, στον Σταθμό Λαρίσης, όπου οι ταξιδιώτες που κουβαλούν τις βαλίτσες τους βιαστικά, τρέχοντας για να επιβιβαστούν στα τρένα, μπλέκονται με τους εργάτες που εδώ και αρκετές εβδομάδες δουλεύουν σκληρά στα έργα αναβάθμισης των υποδομών του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της χώρας.

Η σύμβαση για τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, ένα έργο με προϋπολογισμό μελέτης που ξεπερνά τα €42 εκατομμύρια, και το οποίο υπόσχεται πως θα ολοκληρώσει την αναμόρφωση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της πρωτεύουσας, έχει ήδη υπογραφεί εδώ και ένα εξάμηνο.

Μεταξύ άλλων, το έργο προβλέπει την κατασκευή της νότιας εισόδου στο ανατολικό τμήμα του σταθμού, την περιβόητη σύνδεση με τον σταθμό του μετρό, που αποτελεί «το εμβληματικότερο κομμάτι του έργου, που όλοι περιμένουμε», σύμφωνα με τη γενική γραμματέα, καθώς και έργα δικτύου όμβριων υδάτων, τη ράμπα για την πεζοδιάβαση στην οδό Κωνσταντινουπόλεως και την κατασκευή μιας σειράς πεζοδιαβάσεων εντός του σταθμού.

Το στοίχημα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Έχουμε μπροστά μας τριάντα μήνες κατασκευής, και έπειτα αλλά τρία χρόνια συντήρησης» εξηγεί η κ. Γεραρδή. «Αυτήν τη στιγμή εκτελούνται οι εργασίες μετατόπισης των δικτύων του ΟΣΕ και οι απαραίτητες καλωδιώσεις, ώστε να ξεκινήσουν οι καθαιρέσεις στις αποβάθρες. Στο μεταξύ, περιμένουμε τις σχετικές άδειες για τις μετακινήσεις των όγκων ώστε να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες για να ολοκληρωθεί η σύνδεση με το μετρό» προσθέτει, τονίζοντας πως παρά τις προκλήσεις που έχουν εμφανιστεί ανά τα χρόνια στον σταθμό, «το έργο παραμένει εντός χρονοδιαγράμματος».

Και μόνο το γεγονός πως στον Σταθμό Λαρίσης σήμερα εκτελούνται έργα αποτελεί μια κατάκτηση, καθώς η πολλά υποσχόμενη αναβάθμισή του για χρόνια καθυστερούσε λόγω μιας σειράς παθογενειών της πολιτείας, από τις κατακερματισμένες εργολαβίες μέχρι τα πολλαπλά προβλήματα στις χρηματοδοτήσεις.

«Είναι ένα έργο που είχε ξεκινήσει στραβά από το παρελθόν», σχολιάζει χαρακτηριστικά η γενική γραμματέας, «λόγω μερικών παρεμβάσεων που είχαν χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Για να προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε νέα δράση χρηματοδοτούμενη από την Ε.Ε., η Επιτροπή ήθελε να ξεκαθαριστεί πλήρως το αντικείμενο της παλιάς σύμβασης και το τι σκοπεύουμε να κάνουμε εμείς, ώστε να μην υπάρχουν αμφιβολίες για διπλή χρηματοδότηση. Είναι μια δουλειά που πήρε χρόνο, και γι’ αυτό καθυστέρησε τόσο ο δεύτερος διαγωνισμός αναβάθμισης, που βγήκε στον αέρα το 2021 και επικαιροποιήθηκε το καλοκαίρι» συμπληρώνει. 

«Όμως εμείς θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να τελειώσουμε το έργο στο χρονοδιάγραμμά του», καταλήγει κ. Γεραρδή, «γιατί θεωρούμε πως ο σιδηρόδρομος είναι το μέλλον στην Ελλάδα. Και προφανώς ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών, το πιο εμβληματικό κομμάτι του δικτύου, πρέπει να έχει τη μορφή και τη λειτουργία που του αξίζει».

Το στοίχημα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών Facebook Twitter
«Μας αξίζει ένας πολύ καλύτερος σταθμός, σύγχρονος, καθαρός και προσβάσιμος», συμφωνεί μια εργαζόμενη του σταθμού, που μίλησε στη LiFO λίγο αργότερα, υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Μαζί με τον ήχο των τρένων που σφυρίζουν, σήμερα στον Σταθμό Λαρίσης ακούγεται και ο ήχος αρκετών σχολίων συγκρατημένης αισιοδοξίας για το μέλλον του σημαντικότερου σιδηροδρομικού κόμβου της χώρας.

«Μακάρι να πετύχει η αναβάθμιση», λέει χαμογελώντας ο Γιάννης, λίγα λεπτά προτού επιβιβαστεί στο τρένο για τη Θεσσαλονίκη. «Έχω βρεθεί σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και η σύγκριση των σταθμών τους με τον δικό μας μου προκαλεί ντροπή» συμπληρώνει.

«Μας αξίζει ένας πολύ καλύτερος σταθμός, σύγχρονος, καθαρός και προσβάσιμος», συμφωνεί μια εργαζόμενη του σταθμού, που μίλησε στη LiFO λίγο αργότερα, υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας. «Τα σχέδια που έχουν παρουσιαστεί, πράγματι, είναι πολλά υποσχόμενα. Ωστόσο δεν σας κρύβω πως ανησυχούμε όλοι για την ασφάλεια, τη φύλαξη και τη συντήρηση του σταθμού. Κάντε μια βόλτα γύρω και θα καταλάβετε τι εννοώ» συμπλήρωσε.

Πράγματι, μια σύντομη βόλτα εντός του Σταθμού Λαρίσης δεν γεμίζει ακόμα τον επισκέπτη με ασφάλεια και αισιοδοξία. Στην υπόγεια διάβαση πεζών που βρίσκεται στο βόρειο κομμάτι του σταθμού συναντά κανείς μια σειρά από τρύπες στους τοίχους, όπου τα σίδερα που στηρίζουν την κατασκευή έχουν λυγίσει και έχουν καλυφθεί με γκράφιτι. Μετά τις συνομιλίες μας με τους υπευθύνους του σταθμού και τους αρμόδιους φορείς, παραμένει άγνωστο αν είναι αποτέλεσμα βανδαλισμού ή μη ολοκλήρωσης των έργων ανάπλασης.

Στην πλατφόρμα της εισόδου, ένα παγκάκι στέκεται ξεβιδωμένο στο πάτωμα, ενώ λίγο παρακάτω ένα αναβατόριο που έχει εγκατασταθεί για να βοηθά τη μετακίνηση των ΑμΕΑ στον σταθμό είναι μουτζουρωμένο και δεν φαίνεται να έχει ξεκινήσει ακόμα τη λειτουργία του.

Το στοίχημα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών Facebook Twitter
Στην υπόγεια διάβαση πεζών που βρίσκεται στο βόρειο κομμάτι του σταθμού συναντά κανείς μια σειρά από τρύπες στους τοίχους, όπου τα σίδερα που στηρίζουν την κατασκευή έχουν λυγίσει και έχουν καλυφθεί με γκράφιτι. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Το στοίχημα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών Facebook Twitter
Ένα αναβατόριο που έχει εγκατασταθεί για να βοηθά τη μετακίνηση των ΑμΕΑ στον σταθμό είναι μουτζουρωμένο και δεν φαίνεται να έχει ξεκινήσει ακόμα τη λειτουργία του. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Το στοίχημα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών Facebook Twitter
Στην πλατφόρμα της εισόδου, ένα παγκάκι στέκεται ξεβιδωμένο στο πάτωμα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Μπορεί το δεύτερο σκέλος της αναβάθμισης του σταθμού να βρίσκεται ακόμα στην αρχή του, κι έτσι η άντληση πρώιμων συμπερασμάτων για την πορεία του έργου να είναι άδικη, ωστόσο η προθεσμία για τη βελτίωση του Σταθμού Λαρίσης έχει παρέλθει προ πολλού.

Ένας μοντέρνος και λειτουργικός σιδηροδρομικός σταθμός στην καρδιά της Αθήνας δεν θα εξυπηρετήσει απλά εκατοντάδες ανάγκες μεταφορών, συνδέοντας λιμάνια, κόμβους και χωριά της Ελλάδας με τον κορμό της χώρας, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί μονόδρομο για μια πόλη που θέλει να συγκαταλέγεται στις σύγχρονες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

«Πρόκειται πραγματικά για επιτακτική ανάγκη, που θα έχει πολλαπλασιαστικό παράγοντα στην οικονομία μας, ενώ ένας σταθμός με την κατάλληλη φύλαξη και με περισσοτέρους επιβάτες θα βοηθήσει και την ανάπτυξη της γύρω περιοχής» δηλώνει χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Ιωάννης Ξιφαράς

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργείου αλλά και του ίδιου του ΟΣΕ, φαίνεται πως υπάρχει πλέον η θέληση, η ελπίδα, αλλά και τα κατάλληλα κονδύλια ώστε το στοίχημα της αξιοποίησης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών να λυθεί επιτέλους εντός της επόμενης τριετίας.

Στο μεταξύ, στον χώρο που φιλοξενεί τον σημαντικότερο σιδηροδρομικό σταθμό της Ελλάδας στέκονται ακόμα δύο κτίρια με μια ιστορία ατέρμονων προβλημάτων, που ατενίζουν το ένα το άλλο, λες και είναι παγιδευμένα σε έναν μόνιμο διάλογο για τις παθογένειες που εμποδίζουν την Ελλάδα από το να αξιοποιήσει τον πλούτο του παρελθόντος και να ξεκλειδώσει τις δυνατότητες του μέλλοντος.

Το στοίχημα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών Facebook Twitter
Μια σύντομη βόλτα εντός του Σταθμού Λαρίσης δεν γεμίζει ακόμα τον επισκέπτη με ασφάλεια και αισιοδοξία. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αν δεν υπήρχε η βοήθεια του κόσμου, θα είχα πεθάνει στο σπίτι»

Lifo Videos / «Αν δεν υπήρχε η βοήθεια του κόσμου, θα είχα πεθάνει στο σπίτι»

Αμέτρητα χειρουργεία, μερική μαστεκτομή και μια ζωή αναμονή στους διαδρόμους των νοσοκομείων. Η Ελισάβετ Βακόλα, που πάσχει από Kearns-Sayre Syndrome, παραδίδει μαθήματα δύναμης και επιμονής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Έλλη Λαμπέτη: Πλασμένη από υλικά ονείρων

Σεμίνα Διγενή / Έλλη Λαμπέτη: Πλασμένη από υλικά ονείρων

Τη συνέκριναν με την Μπερνάρ και την Γκάρμπο, ήταν όμως μόνο η Λαμπέτη. Ένα μοναχικό ιερό τέρας, ένας μάταιος αντάρτης, ένα λεηλατημένο, μα νικηφόρο πρόσωπο. H Σεμίνα Διγενή ψάχνει τις συντεταγμένες του μύθου της σπουδαίας ηθοποιού που πέθανε σαν σήμερα.
ΣΕΜΙΝΑ ΔΙΓΕΝΗ
Πατέρας – «χάρος»: Η τραγωδία της Χαλάστρας

Αληθινά εγκλήματα / Ο πατέρας που σκότωσε τα τρία του παιδιά

Αυτό που συνέβη στη Θεσσαλονίκη τον Μάρτιο του 1988 ήταν ό,τι πιο αποτρόπαιο, φρικιαστικό και ακατανόητο θα μπορούσε να χωρέσει στο μυαλό και την καρδιά ενός ανθρώπου· μια πράξη σχεδόν αδύνατο να περιγραφεί με λόγια. Τρία αγοράκια, ηλικίας 9, 7 και 5 ετών, που μόλις είχαν προλάβει να γνωρίσουν τη ζωή, βρέθηκαν αντιμέτωπα με τον θάνατο από το ίδιο το χέρι του πατέρα τους.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
«Το πρότυπο του συνταξιούχου που παίζει πρέφα επί 40 χρόνια τελείωσε»

Πλάτων Τήνιος / «Το πρότυπο του συνταξιούχου που παίζει πρέφα επί 40 χρόνια τελείωσε»

Τι διδαχτήκαμε –και τι ξεχάσαμε– από την κρίση του 2008; Είναι εφικτή η 4ήμερη εργασία ή ένα βασικό εισόδημα στην Ελλάδα; Πώς αλλάζουν το ασφαλιστικό και την αγορά εργασίας η μετανάστευση, η γήρανση του πληθυσμού και η τεχνητή νοημοσύνη; Ο ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Πλάτων Τήνιος, απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην Ελλάδα πιστεύουν ότι μια γυναίκα που είναι στο OnlyFans δεν έχει ήθος»

Lifo Videos / «Στην Ελλάδα πιστεύουν ότι μια γυναίκα που είναι στο OnlyFans δεν έχει ήθος»

Η Όλγα Κοτλιδά έγινε γνωστή από τη συμμετοχή της στο My Style Rocks και πλέον δραστηριοποιείται ως content creator στο OnlyFans, διαμορφώνοντας ένα σταθερά αυξανόμενο γυναικείο κοινό και υπερασπιζόμενη την αυτοδιάθεση και την αυθεντική γυναικεία έκφραση.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Για πάντα νέοι: Μπορούμε όντως να σταματήσουμε το χρόνο;

Άκου την επιστήμη / Για πάντα νέοι: Μπορούμε όντως να σταματήσουμε το χρόνο;

Τι είναι η γήρανση; Μια αναπόφευκτη φθορά του σώματος ή μια βιολογική διαδικασία που μπορούμε πλέον να κατανοήσουμε και να επιβραδύνουμε; Μπορούμε τελικά να επηρεάσουμε τη διάρκεια και την ποιότητα της ζωής μας; Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Χημικής Βιολογίας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, Στάθης Γκόνος απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ζώντας με τυφλοκώφωση: Η καθημερινότητα, η επικοινωνία και τα εμπόδια στην Ελλάδα σήμερα

Ζούμε, ρε! / Ζώντας με τυφλοκώφωση: Η καθημερινότητα, η επικοινωνία και τα εμπόδια στην Ελλάδα

Πώς επικοινωνούν τα τυφλοκωφά άτομα; Τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν στην εκπαίδευση και την εργασία; Και πόσο έτοιμη είναι η ελληνική κοινωνία να τα αντιμετωπίσει ως ισότιμα μέλη της; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συνομιλούν με τον αρχιτέκτονα Γιάννη Παναϊρλή, ο οποίος μοιράζεται την προσωπική του εμπειρία ως τυφλοκωφός επαγγελματίας στην Ελλάδα.
THE LIFO TEAM
Μάρκο, πώς είναι να τα βάζεις με τα 9 μποφόρ;

Ψυχή & Σώμα / Μάρκο, πώς είναι να τα βάζεις με τα 9 μποφόρ;

Ο Μάρκος Ψαλτάκης, ένας από τους κορυφαίους kite surfers στην Ελλάδα, μιλάει για τις πιο δυνατές στιγμές του στη θάλασσα, για την αδρεναλίνη, τη δύναμη της φύσης και τη ζωή ανάμεσα σε κύματα, ταξίδια και προκλήσεις.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η φαντασίωση της «Ωραίας Κοιμωμένης»

Lifo Videos / Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη διαβάζει ένα διήγημα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη διαβάζει στη LiFO «Το αεροπλάνο της Ωραίας Κοιμωμένης» του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες από τη συλλογή «Δώδεκα διηγήματα περιπλανώμενα» σε μετάφραση Κλαίτης Σωτηριάδου-Μπαράχας (εκδ. Λιβάνης, 1993). Ο πρωτότυπος τίτλος της είναι «Doce cuentos peregrinos» και εκδόθηκε αρχικά το 1992, δέκα χρόνια αφότου ο συγγραφέας είχε τιμηθεί με το βραβείο Νόμπελ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κολλημένοι στις οθόνες: Τι παθαίνει ο εγκέφαλος από το συνεχές σκρολάρισμα;

Ψυχή & Σώμα / Κολλημένοι στις οθόνες: Τι παθαίνει ο εγκέφαλος από το συνεχές σκρολάρισμα;

Πόσες ώρες περνάμε μπροστά σε μια οθόνη κάθε μέρα, και τι σημαίνει αυτό για τη σκέψη, τη μνήμη και τη συγκέντρωσή μας; H Μερόπη Κοκκίνη συζητά με τον νευρολόγο Οδυσσέα Παζιώνη για το πώς επηρεάζουν την εγκεφαλική μας λειτουργία πρακτικές όπως το απλό multitasking, το binge watching και το endless scrolling.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Gen Z : Τι έχουν στο μυαλό τους όταν είναι διαρκώς με ένα κινητό στο χέρι;

Άκου την επιστήμη / Gen Z : Τι έχουν στο μυαλό τους όταν είναι διαρκώς με ένα κινητό στο χέρι;

Πώς επηρεάζουν τα social media την αυτοεικόνα των νέων σήμερα; Ποιον ρόλο παίζει η ανάγκη για αποδοχή και η εργασιακή αβεβαιότητα στη διαμόρφωση της ψυχικής τους ανθεκτικότητας; Ο ψυχολόγος-ψυχοθεραπευτής Βασίλης Κιοσσές μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Μου έλεγαν “ωραία φωνή, αλλά δεν το έχεις καθόλου, ρε φίλε”»

Lifo Videos / «Μου έλεγαν “ωραία φωνή, αλλά δεν το έχεις καθόλου, ρε φίλε”»

Ο Ορέστης Μήλιος είναι voice artist, συγγραφέας του βιβλίου «Άσε κάτω το ρημάδι, μιλάω» και απόφοιτος του Πολυτεχνείου. Με μια φωνή που την αμφισβήτησαν αλλά δεν ξέχασε ποτέ, χτίζει μια πορεία σε στούντιο, βιβλία και σκηνές, κόντρα στις κρίσεις πανικού και το χρόνιο άγχος.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ