Ένα εξαιρετικά επίκαιρο βίντεο, που υπενθυμίζει τι έλειψε σε αυτήν την ανθρωποφαγική περίοδο που προηγήθηκε της ψηφοφορίας για το νομοσχέδιο ταυτότητας φύλου: Η ενημέρωση.
Ένα τρανς αγόρι απαντά σε όλες τις ερωτήσεις
Είναι 18 ετών, Youtuber και ζωγραφίζει. Πώς είναι όμως η ζωή στην Ελλάδα;
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Γεννήθηκε το 1978 στη Θεσσαλονίκη όπου και ζει. Ενδιαφέρεται για τα πάντα - και γράφει κυρίως γι' αυτά που του αρέσουν. (Κι έχει βγάλει 13 παιδικά βιβλία στις εκδόσεις Μεταίχμιο)
ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ
Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας μια επιλογή από τα καλύτερα άρθρα του lifo.gr
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για πολλά χρόνια ζούσαν μόνοι, με τον άντρα της. Αφότου εκείνος πέθανε, πήρε τη μεγάλη απόφαση...

Ξεφυλλίζοντας το παρθενικό φύλλο που είχε κυκλοφορήσει το 2005, να μερικά πράγματα που μου τράβηξαν την προσοχή

Mικροπράγματα
Πώς κατάφερε η RuPaul να γίνει μία απ' τις πιο επιδραστικές σούπερ-σταρ της δεκαετίας του '10
Αυτή είναι η ιστορία του άντρα που κρύβεται πίσω απ' την δημοφιλέστερη drag queen όλων των εποχών

Οι «φίλοι» του Facebook, κολλητοί που μας γουστάρουν, μας ζηλεύουν, αδιαφορούν, μας ντροπιάζουν, που δεν ξέρουν τι θέλουν: Όλα είναι εδώ


Mικροπράγματα
Το τέλος του θρυλικού φωτογραφικού Studio Νικολέρη της Θεσσαλονίκης. Αυτή ήταν η ιστορία του.
Η Χρύσα Νικολέρη μοιράζεται μαζί μας φωτογραφίες του παππού της Θ. Νικολερη από την Μικρασιατική Εκστρατεία, τα περίφημα Γυμνά της Δράμας, αλλά και τα δικά της έργα

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα σκύλου, αξίζει να τους θυμηθούμε

10 οπισθοδρομικές θρησκευτικές αναφορές. Μπορείς να ξεχωρίσεις ποιες προέρχονται από τη Βίβλο και ποιες απ’ το Κοράνι;

Mικροπράγματα
«Ξινός, ευαίσθητος, αμυντικός, κλειστός, περίεργος» | O Αντίνοος Αλμπάνης απαντά στο Ερωτηματολόγιο του Προυστ
Ο ηθοποιός αποκαλύπτεται μέσα απ’ το κλασικό «ψυχολογικό τεστ» των 37 ερωτήσεων

Mικροπράγματα
20 απ' τις πιο παράξενες, ρετροφουτουριστικές στάσεις λεωφορείων της Σοβιετικής Ένωσης
Σουρεαλιστικά -συχνά εγκαταλελειμμένα- απομεινάρια εκπληκτικής, εξωγήινης αισθητικής

Γνωστές ταινίες, όπως τις φαντάστηκε το ελληνικό τουίτερ ;-)

Είχαν πεθάνει πάνω από 1.300 Έλληνες μέσα σε λίγες ημέρες!

Ταινίες, γέλιο, κατάθλιψη - και οι πρόσφατες αποκαλύψεις για την αυτοκτονία της στις 25 Ιουνίου 1998

Με καμπάνιες που έκαψαν εγκεφάλους στις φετινές εκλογές

Όπως κάθε χρόνο, ο Μανώλης Βαμβούνης και ο Α.Δ. σχολιάζουν ζωντανά, με ατάκες, memes και gifs
α. αυτό το νομοσχέδιο είναι ένα πυροτέχνημα, αντιστοιχο με την προηγούμενη αδειοδότηση τηλεοπτικών σταθμών και εξίσου καταδικασμένο να απορριφθεί απο το ΣτΕ, πρωτίστως επειδή
β. ειναι νομικά άτοπο: σε καμία χώρα στον πλανήτη δεν μπορεί ένας πολίτης να αλλάξει το φύλο του χωρίς δικαστική απόφαση και χωρίς να το έχει πρώτα διορθώσει (το αν πρέπει να χρειάζεται δικαστική απόφαση για να προβεί σε διόρθωση είναι τελείως διαφορετικό ζήτημα από την αναφορά φύλου στην ταυτότητα). Αυτό που μπορεί να συμβεί στην Ελλάδα όπως συμβαίνει σε προοδευτικές χώρες όπως ο Καναδάς, κάποιες πολιτείες των Η.Π.Α., η Γερμανία, η Γαλλία κ.ο.κ. είναι να μπορούν να επιλέγουν οι πολίτες αν θα εμφανίζεται το νόμιμο φύλο τους ή οχι σε δημόσια έγγραφα (όπως η ταυτότητα ή το διαβατήριο) αλλά και το φύλο με το οποίο θέλουν οι υπηρεσίες να τους απευθύνονται. Πρόκειται για μια "ευκολία" που παρέχεται στις εν λόγω χώρες για λόγους κυρίως ψυχολογικούς και σεβασμού των προσωπικών επιλογών ενός ατόμου (οποιουδήποτε ατόμου, όχι μόνο όσων έχουν διορθώσει το φύλο τους). Προσοχη: στα δημόσια έγγραφα οι πολίτες αυτών των χωρών δεν μπορούν να επιλέξουν την καταχώρηση αντίθετου από το πιστοποιημένο φύλο, οι επιλογές είναι μόνο δύο, είτε ένα από τα δύο φύλα βάσει νόμιμου αποδεικτικού (πιστοποιητικό γεννήσεως/απόφαση διόρθωσης φύλου από δικαστήριο), είτε η μη αναφορά (το λεγόμενο Χ). Ανάλογα την χώρα, η επιλογή του Χ μπορεί να συμβεί σε διαφορετικές ηλικίες. Σε καμία περίπτωση δεν μπορουν οι πολίτες αυτών των χωρών να αλλοιώσουν την αντιστοιχία φυσικών/σωματικών χαρακτηριστικών και αναφοράς φύλου (οι ασαφειες που ακούγονται απο τα μ.μ.ε. για αυτές τις χώρες είναι ατελείωτες). Είναι σημαντικό να καταλάβει το κοινό σας οτι
γ. το φύλο αναφέρεται σε μία ταυτότητα για λόγους αποκλειστικά νομικούς (ας τους πούμε πρακτικούς). Για λόγους ασφάλειας και μέχρι να διορθωθεί χειρουργικά, ένα σώμα που έχει αντρικά χαρακτηριστικά, πρέπει να μπορεί να ταυτοποιηθεί από το κράτος και τους οργανισμούς ως αντρικού φύλου, ανεξάρτητα την διάθεση του ατόμου. Όπως ο καθένας μας χρειάζεται ένα πιστοποιητικό γεννήσεως για να αποδείξει το φύλο με το οποίο γεννήθηκε, έτσι χρειάζεται μια δικαστική απόφαση εάν διορθώσει το φύλο του. Πρόκειται για ένα βασικό νομικό προαπαιτούμενο το οποίο
δ. ουδεμία σχέση έχει με τον αυτοπροσδιορισμό ή την σεξουαλικότητα (την αναφέρω γιατί πολύ λόγος γίνεται στα μ.μ.ε. περί ομοφυλοφιλίας σε σχέση με το εν λόγω ζήτημα). Ο νόμος στην Ελλάδα δεν απαγορεύει σε κανέναν να προσδιορίζεται όπως θέλει ή να προτιμά ελεύθερα σεξουαλική κατεύθυνση, απλώς δεν του παρέχει ένα συγκεκριμένο πλαίσιο μέσα στο οποίο να μπορεί να υποχρεώνει τον τρόπο αυτοπροσδιορισμού του στους άλλους. Ακόμα και αν λυθεί αυτό το ζήτημα, αν θέλει κάποιος να αλλάξει νομικά το φύλο του, θα πρέπει να το διορθώσει, διότι η γέννηση αποτελεί ένα θέσφατο γεγονός ( και δεν είναι δυνατόν να δηλώσει την διάθεση του όταν γεννιέται). Συνεπώς, δεν μπορεί κάποιος κατά βούληση να αλλοιώσει το πιστοποιητικο γεννήσεως του, κάτι τέτοιο θα ακύρωνε την φύση του συγκεκριμένου εγγράφου (και δεν θα λεγόταν πια "γεννήσεως"). Επομένως θα πρέπει να διευκρινίσετε στους αναγνώστες σας την διαφορά μεταξύ θέσφατου (πιστοποιητικό/δικαστική απόφαση) και διάθεσης (αυτοπροσδιορισμός). Καταλαβαίνετε πως
ε. το όλο ζήτημα αφορά αποκλειστικά την ταυτοποίηση μέσω φύλου (έναν από τους πολλούς τρόπους ταυτοποίησης ενός ατόμου), ανεξάρτητα με το αν - μάλλον ηθελημένα - το εν λόγω νομοσχέδιο μπερδεύει ένα σωρό ασύμβατα νομικά ζητήματα. Εφόσον δεν είναι δυνατόν να αλλάξει αυτός ο τρόπος, είναι αστείο να θεωρεί η κυβέρνηση οτι αυτό το νομοσχέδιο θα μπορούσε να εγκριθεί από το ΣτΕ. Ακόμα όμως και αν το ενέκρινε (πράγμα αδύνατο), θα το απέρριπταν τόσο το Ευρωπαϊκό δικαστήριο και άλλοι διεθνείς νομικοί φορείς. Δεν μπορεί ο νομοθέτης να αλλάξει την έννοια και τρόπο νομικής λειτουργίας της ταυτοποίησης μέσω φύλου. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να προτείνει την ακύρωση αυτής της μεθόδου ταυτοποίσης, τον νομικό επαναπροσδιορισμό της έννοιας "φύλο", κοκ. διαδικασίες που θα διαρκούσαν πάρα πολλές δεκαετίες και θα έπρεπε να έχουν ήδη επεξεργαστεί σε ακαδημαϊκό επίπεδο (πράγμα που δεν συμβαίνει ούτε στο ελάχιστο και σε κανέναν νομικό πανεπιστήμιο στον κόσμο). Φυσικά, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, είναι πολύ πιθανό η μέθοδος ταυτοποίησης μέσω φύλου να εκλείψει στο εγγύς μέλλον (όπως μπορεί να εκλείψουν και άλλες μέθοδοι). Αυτό όμως δεν σημαίνει πως η συγκεκριμένη μέθοδος θα πρέπει ή μπορεί να αλλάξει.
ζ. Δυστυχώς, όπως συνέβη και με τις τηλεοπτικές άδειες (ένα μη-ζήτημα εφόσον είναι αδύνατο να τις ορίσει μια κυβέρνηση αφού το ΕΣΡ έχει την αποκλειστικότητα), τα μ.μ.ε. αυτή τη στιγμή ασχολούνται με ένα μη-ζήτημα και πάλι, όπως το ανέδειξε η κυβέρνηση, προφανώς για ένα σωρό δικούς της πολιτικούς λόγους. Αντιλαμβάνομαι την ανάγκη για εμπορική εκμετάλλευση του ζητήματος από τα μ.μ.ε., νομίζω όμως πως η ήδη θολή άποψη των πολιτών για τη αξιοπιστία της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα γίνεται ακόμα πιο θολή όταν (ακόμα) ένα καταδικασμένο να καταρρεύσει μη-ζήτημα λαμβάνει από τα μ.μ.ε. τεράστιες διαστάσεις και παρουσιάζεται με ασσύληπτη ασάφεια (οι λεγόμενες "σαχλαμαρες" όπως τις αποκάλεσε ο κος Παπαχελάς)
Φιλικά
Δ. Ανδριώτης.
Το πρόβλημα είναι οτι στα οικονομικά όλοι νομίζουν πως είναι ειδικοί και ας έχουν τερατώδη άγνοια...
(βλ. http://elawyer.blogspot.gr/2017/10/o-tips.html)
Τρίτη, Οκτωβρίου 10, 2017
"O νέος νόμος για την ταυτότητα φύλου και tips για την εφαρμογή του Ψηφίστηκε σήμερα από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου και το νομοσχέδιο οδεύει προς υπογραφή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και, στην συνέχεια, για δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. οπότε και θα τεθεί σε εφαρμογή.
Το τελικό κείμενο που ψηφίστηκε από την Βουλή προβλέπει ότι το άτομο που επιθυμεί να διορθώσει την ληξιαρχική καταχώρηση φύλου καιονοματεπωνύμου ακολουθεί την δικαστική διαδικασία της Εκούσιας Δικαιοδοσίας (jurisdictio voluntaria), στο Ειρηνοδικείο της περιφέρειας του ληξιαρχείου που βρίσκεται η ληξιαρχική πράξη γέννησής του. Επομένως, εάν ένα πρόσωπο δεν έχει γεννηθεί στην Ελλάδα δεν μπορεί να προχωρήσει στην διόρθωση της ληξιαρχικής καταχώρησης φύλου, εκτός εάν έχει ήδη πραγματοποιήσει την διόρθωση στο αλλοδαπό ληξιαρχείο και θέλει την μεταγραφή της αλλοδαπής ληξιαρχικής πράξης στο Ειδικό Ληξιαρχείο του Υπουργείου Εσωτερικών.
Κατ' εξαίρεση, τα Ειρηνοδικεία έχουν δεχτεί ότι αρμόδιο είναι και το δικαστήριο του τόπου κατοικίας του ενδιαφερόμενου προσώπου. Ωστόσο αυτή η κατ' εξαίρεση αποδοχή, αν και βασίζεται σε πάγια νομολογία, δεν περιλαμβάνεται δυστυχώς στον νέο νόμο, αλλά εξακολουθεί να πηγάζει από σειρά δικαστικών αποφάσεων νομικής αναγνώρισης ταυτότητας φύλου.
Η διαδικασία ξεκινάει με το δικόγραφο που θα συντάξει η/ο δικηγόρος του προσώπου, στο οποίο θα εκτίθεται το ιστορικό του ατόμου ως προς το φύλο και την χρήση του νέου ονόματος, καθώς θα πρέπει να τεκμηριωθεί η ασυμφωνία ανάμεσα στην ληξιαρχική καταχώριση και την ταυτότητα φύλου. Στη συνέχεα, η/ο δικηγόρος καταθέτει το δικόγραφο στο Ειρηνοδικείο, μαζί με το Γραμμάτιο του Δικηγορικού Συλλόγου στον οποίο ανήκει και ο Ειρηνοδίκης ορίζει ημερομηνία δικασίμου, καθώς και προ πόσων ημερών πρέπει να γίνει η επίδοση του δικογράφου στον εισαγγελέα. Συνήθως ορίζεται 3 - 15 ημέρες πριν την δικάσιμο. Αυτά δεν αναγράφονται μεν στον νέο νόμο, ισχύουν όμως από τις διατάξεις της Εκούσιας Δικαιοδοσίας.
Ένας/μία δικαστικός επιμελητής λαμβάνει την εντολή από την/τον δικηγόρο να επιδώσει το δικόγραφο στον αρμόδιο εισαγγελέα και αμείβεται για την συγκεκριμένη επίδοση. Η/ο δικαστικός επιμελητής συντάσσει έκθεση επίδοσης, η οποία πρέπει να αποτελέσει μέρος του φακέλου που θα κατατεθεί στον δικαστή. Εάν δεν περιληφθεί η εν λόγω έκθεση επίδοσης, η αίτηση απορρίπτεται ως απαράδεκτη λόγω μη τήρησης διάταξης που διέπει την προδικασία.
Καθώς ο νέος νόμος δεν επιτρέπει το δικαίωμα για τα έγγαμα άτομα, θα πρέπει να προσκομίζεται και ένα πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης στο φάκελο που θα κατατεθεί στον/στην Ειρηνοδίκη κατά την ημέρα της δικασίμου. Επίσης θα χρειαστεί αντίγραφο της ληξιαρχικής πράξης γέννησης και βάπτισης αν υπάρχει (προσοχή: όχι πιστοποιητικού γέννησης ή άλλης βεβαίωσης, αλλά αντίγραφο της ίδιας της ληξιαρχικής πράξης). Επειδή με τον νέο νόμο προστίθεται ως προϋπόθεση και η πλήρης δικαιοπρακτική ικανότητα, ενδέχεται οι Ειρηνοδίκες να ζητήσουν αποδεικτικά και για αυτό, όπως ότι το πρόσωπο δεν τελεί σε δικαστική συμπαράσταση ή άλλα πιστοποιητικά, αλλά επειδή η δικαιοπρακτική ικανότητα πρέπει να τεκμαίρεται κανονικά δεν πρέπει οι δικηγόροι να τα πηγαίνουν εξ αρχής. Οι Ειρηνοδίκες εάν επιθυμούν κι άλλες αποδείξεις, λόγω του ευέλικτου της διαδικασίας της εκούσιας δικαιοδοσίας, επικοινωνούν τηλεφωνικά με τους δικηγόρους και τους ενημερώνουν. Απαραίτητο θεωρώ για τον φάκελο ότι είναι και η φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας και άλλων δημοσίων εγγράφων (π.χ. άδεια οδήγησης, πτυχία, διπλώματα) που καταδεικνύουν το πρόβλημα αναντιστοιχίας ανάμεσα στο καταχωρισμένο φύλο και την ταυτότητα φύλου. Εξυπακούεται ότι εάν το άτομο έχει υποβληθεί σε ιατρικές πράξεις, καλό είναι, αν και πλέον ο νόμος δεν το απαιτεί, να τεθούν υπόψη του δικαστηρίου, με προσκόμιση των σχετικών βεβαιώσεων ή πρακτικών χειρουργείου, ώστε να έχει διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη εικόνα για την ασυμφωνία καταχωρισμένου φύλου και ταυτότητας φύλου.
Την ημέρα της δικασίμου ο/η δικηγόρος οφείλει να συντάξει δεύτερο δικόγραφο, τις "Προτάσεις" που συνοδεύουν τον φάκελο με τα έγγραφα.
Η δίκη πλέον θα γίνεται στο γραφείο της/του Ειρηνοδίκη, χωρίς ακροατήριο. Οι δικαστές έχουν την δυνατότητα να εξετάσουν και μάρτυρες, οπότε καλό είναι να έρχεται και ένα άτομο του συγγενικού ή φιλικού περιβάλλοντος του ατόμου ώστε να αποδεικνύεται η χρήση του επιθυμητού νέου ονόματος στην καθημερινότητα του ατόμου. Ο/η μάρτυρας ορκίζεται ότι το άτομο παρουσιάζει την ασυμφωνία καταχωρισμένου φύλου - ταυτότητας φύλου και καταθέτει ποιο όνομα χρησιμοποιεί το άτομο στις κοινωνικές του σχέσεις.
Ο δικαστής μπορεί να υποβάλει ερωτήσεις στο ενδιαφερόμενο πρόσωπο. Σκοπός των ερωτήσεων είναι να διαπιστωθεί κατά πόσον συντρέχει ή όχι η ασυμφωνία καταχωρισμένου φύλου και ταυτότητας φύλου. Η ασυμφωνία πρέπει να αποδειχθεί και το Δικαστήριο να σχηματίσει πλήρη δικανική πεποίθηση.
Στη συνέχεια, ο Δικαστής δηλώνει ότι η υπόθεση "συζητείται" και η πλευρά του αιτούντος προσώπου φεύγει από το γραφείο, αφήνοντας τον φάκελο, με Γραμμάτιο Παράστασης Δικηγόρου και Γραμμάτιο Προτάσεων του οικείου δικηγορικού συλλόγου.
Ο/η Ειρηνοδίκης εντός των επόμενων εβδομάδων εκδίδει την απόφαση. Στη συνέχεια αναμένεται η καθαρογράφει της απόφασης και η υπογραφή της από τον/την δικαστή και την/τον γραμματέα. Μόλις ολοκληρωθεί αυτό το στάδιο, ο/η δικηγόρος λαμβάνει επικυρωμένα αντίγραφα της απόφασης, την οποία πρέπει να επιδώσει στον αρμόδιο εισαγγελέα.
Ο/η δικαστικός επιμελητής επιδίδει επικυρωμένο αντίγραφο στον/στην εισαγγελέα πρωτοδικών και στην συνέχεια συντάσσει έκθεση επίδοσης. Ο/η εισαγγελέας μπορεί εντός 30 ημερών να προσβάλλει την απόφαση με ένδικα μέσα. Όταν παρέλθουν οι 30 ημέρες, ο/η δικηγόρος υποβάλλει στη Γραμματεία του Ειρηνοδικείου αίτηση για την έκδοση πιστοποιητικού περί μη άσκησης ένδικων μέσων.
Στην συνέχεια, η Γραμματεία ελέγχει τα βιβλία των ενδίκων μέσων και εάν η Εισαγγελία δεν έχει ασκήσει κάποιο ένδικο μέσο, εκδίδει το σχετικό πιστοποιητικό.
Το επόμενο στάδιο είναι το ληξιαρχείο. Το ενδιαφερόμενο πρόσωπο συνεπικουρούμενο από το δικηγόρο του προσκομίζει στο ληξιαρχείο επικυρωμένο αντίγραφο της δικαστικής απόφασης, αντίγραφο της δεύτερης έκθεσης επίδοσης του δικαστικού επιμελητή προς την εισαγγελία, καθώς και επικυρωμένο αντίγραφο του πιστοποιητικού περί μη άσκησης ενδίκου μέσου και υποβάλλει αίτημα διόρθωσης της ληξιαρχικής πράξης γέννησης. Ο ληξίαρχος συντάσσει επί τόπου την διόρθωση στον τόμο του ληξιαρχείου στον οποίο βρίσκεται η αρχική ληξιαρχική πράξη γέννησης και εκδίδει το σχετικό απόσπασμα, αντίγραφο του οποίου δίνει στο άτομο. Εάν το άτομο είναι δημότης του ίδιου δήμου (δηλ. ψηφίζει στον δήμο που είναι καταχωρισμένη η ληξιαρχική πράξη γέννησης), υποβάλλεται και αίτημα για διόρθωση του δημοτολογίου. Εάν το άτομο δεν είναι δημότης του ίδιου δήμου, θα πρέπει να λάβει αντίγραφα από όλα τα προηγούμενα έγγραφα και να πάει στο δημοτολόγιο του δήμου που είναι γραμμένο, ώστε να ζητήσει εκεί την δημοτολογική διόρθωση. Δυστυχώς, στο νέο νόμο δεν υπάρχει αυτεπάγγελτη διαδικασία, οπότε το άτομο με τον δικηγόρο του θα πρέπει να κάνει το ίδιο αυτό το βήμα.
Η απόφαση για την δημοτολογική διόρθωση, επειδή συνδέεται και με την διαγραφή ή την εγγραφή στους στρατολογικού καταλόγους, δεν λαμβάνεται από τον Δήμο, αλλά από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Ο Δήμος απλά συγκεντρώνει το αίτημα και τα έγγραφα και, μαζί με μια έγχρωμη φωτογραφία ταυτότητας του προσώπου (για να εκδοθεί πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας), προωθεί το φάκελο για λήψη απόφασης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Συνήθως εκεί παρουσιάζεται σημαντική καθυστέρηση. Επίσης, εάν υπάρχει διαφορετικός δήμος ληξιαρχικής εγγραφής από την δημοτολογική εγγραφή ή και από το βιβλίο αρρένων (δηλαδή εμπλέκονται τρεις δήμοι), χρειάζεται πολύ στενή συνεργασία και των τριών, προκειμένου να συνταχθεί το κατάλληλο πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Εδώ υπάρχει ένα κενό στην σχετική Υπουργική Απόφαση που δεν έχει προβλέψει την περίπτωση εμπλοκής τριών δήμων, παρόλο που η περίπτωση είναι συνήθης.
Όταν η Αποκεντρωμένη Διοίκηση λάβει την απόφαση διαγραφής / εγγραφής στους στρατολογικούς καταλόγους επιστρέφει τον φάκελο στον δήμο του δημοτολογίου του προσώπου, οπότε συντελείται και η δημοτολογική διόρθωση που περνάει και στους εκλογικούς καταλόγους. Μετά από αυτό το στάδιο, το άτομο μπορεί να εμφανιστεί στο Τμήμα Ασφαλείας του τόπου κατοικίας του και να υποβάλει την παλιά ταυτότητά του για την έκδοση νέας αστυνομικής ταυτότητας, προσκομίζοντας όλα τα δικαιολογητικά που χρειάζονται για την έκδοση νέας αστυνομικής ταυτότητας και μαζί με έναν μάρτυρα.
Μετά την έκδοση της αστυνομικής ταυτότητας, το άτομο θα πρέπει να υποβάλει αιτήματα διόρθωσης των στοιχείων του σε όλα τα δημόσια (π.χ. πανεπιστήμια, εφορία) και ιδιωτικά (π.χ. τράπεζες) αρχεία που είναι καταχωρισμένο. Εάν κάποια δημόσια ή ιδιωτική υπηρεσία αρνείται να επικαιροποιήσει τα στοιχεία του ατόμου, τότε υποβάλλεται εντός 15 ημερών προσφυγή στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για παράβαση του άρθρου 4 του Ν.2472/1997 και η Αρχή διατάζει την διόρθωση των στοιχείων".
"(...) σε καμία χώρα στον πλανήτη δεν μπορεί ένας πολίτης να αλλάξει το φύλο του χωρίς δικαστική απόφαση και χωρίς να το έχει πρώτα διορθώσει "
+
"Πουθενά στον πλανήτη δεν μπορεί κάποιος να αλλάξει το φύλο του στα δημόσια έγγραφα χωρίς δικαστική απόφαση και χωρίς να έχει διορθώσει το φύλο του πρώτα." της κας Βασιλικής Αδαμάκη
http://www.lifo.gr/lifoland/you-send-it/163773
...Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής -και σε συνδυασμό με την διαδικασία που περιγράφεται αναλυτικά από τον elawyer, στο προηγούμενό μου σχόλιο- δεν αντιλαμβάνομαι πώς προκύπτει η παραπάνω, εις διπλούν πεποίθηση, (εντυπωσιάζομαι που αμφότεροι χρησιμοποιούν το «πουθενά στον πλανήτη») ότι δήθεν δεν θα υπάρχει δικαστική απόφαση και ότι δήθεν δεν θα υπάρχει διόρθωση του φύλου στο ληξιαρχείο. Μάλλον κάτι μου διαφεύγει.
Επίσης:
"Προσοχη: στα δημόσια έγγραφα οι πολίτες αυτών των χωρών δεν μπορούν να επιλέξουν την καταχώρηση αντίθετου από το πιστοποιημένο φύλο, οι επιλογές είναι μόνο δύο, είτε ένα από τα δύο φύλα βάσει νόμιμου αποδεικτικού (πιστοποιητικό γεννήσεως/απόφαση διόρθωσης φύλου από δικαστήριο), είτε η μη αναφορά (το λεγόμενο Χ).
(...)
το φύλο αναφέρεται σε μία ταυτότητα για λόγους αποκλειστικά νομικούς (ας τους πούμε πρακτικούς). Για λόγους ασφάλειας και μέχρι να διορθωθεί χειρουργικά, ένα σώμα που έχει αντρικά χαρακτηριστικά, πρέπει να μπορεί να ταυτοποιηθεί από το κράτος και τους οργανισμούς ως αντρικού φύλου, ανεξάρτητα την διάθεση του ατόμου."
...Και, πάλι, δυσκολεύομαι να αντιληφθώ, πλήρως. Αυτό που -ίσως- εκμαιεύω από τα άνωθεν είναι πως στην ταυτότητα ενός trans άτομου, που δεν έχει προβεί σε χειρουργεία διόρθωσης φύλου, δεν μπορεί να αναφέρεται το φύλο το οποίο βιώνει το άτομο (το επιθυμητό) παρά μόνο το βιολογικό. Αν είναι, πράγματι, αυτό το point που θέλει να κάνει ο κος Ανδριώτης κι αν δεν έχω παρανοήσει τα γραφόμενά του τελείως, έχω την αίσθηση ότι στην Αργεντινή (όπου ο εξαιρετικά φιλελεύθερος Νόμος 26743, περί ταυτότητας φύλου, βρίσκεται σε ισχύ) τα τρανς άτομα μπορούν αιτηθούν να αναγραφεί στην ταυτότητά τους το επιθυμητό φύλο, χωρίς να είναι προαπαιτούμενες ούτε οι επεμβάσεις, ούτε καν οι ορμονοθεραπείες. (βλ. παρακάτω)
"En la sala Jose Luis Cabezas del Congreso, la Comunidad Homosexual Argentina (CHA) entrego a Tania Luna su nuevo DNI (Documento Nacional de Identidad), que reconoce su ***identidad femenina*** y acepta el nombre escogido por ella ***sin necesidad de previa cirugia*** de reasignacion sexual. La CHA pidio al Parlamento por el tratamiento de la Ley de Identidad de Genero".
https://www.pagina12.com.ar/diario/ultimas/20-157929-2010-12-02.html
+
"La Ley de Identidad de Género, aprobada hoy en el Congreso de los Diputados, permitirá a los transexuales cambiar de nombre y de sexo en el Registro Civil y en el DNI sin necesidad de cirugía de reasignación de sexo."
http://www.elperiodicodearagon.com/noticias/sociedad/transexuales-podran-cambiar-nombre-sexo-dni-sin-pasar-quirofano_303844.html
+
"Más de diez mil personas trans cambiaron su nombre y su sexo en el DNI
A cuatro años de la sanción de la Ley de Identidad de Género, el nuevo aniversario se conmemoró con "una enorme alegría" por parte del colectivo trans.
(...)
Sancionada en 2012 durante el gobierno de Cristina Fernández de Kirchner, la Ley 26743 de Identidad de Género garantizó el derecho a la identidad autopercibida a través de una rectificación registral por vía administrativa del DNI, y a la salud integral, incluyendo el acceso a "intervenciones quirúrgicas totales y parciales y/o tratamientos integrales hormonales para adecuar su cuerpo, incluida su genitalidad, a su identidad de género autopercibida, sin necesidad de requerir autorización judicial o administrativa".
***La promulgación de esta ley significó un hito, por ser la primera en el mundo que no requiere diagnósticos médicos o psiquiátricos, ni operaciones de adecuación corporal para el acceso a este derecho***"
https://www.eldiario24.com/nota/argentina/375406/mas-diez-mil-personas-trans-cambiaron-nombre-sexo-dni.html
+
Ley 26743 "identidad de genero"
ARTICULO 6° — Trámite. Cumplidos los requisitos establecidos en los artículos 4° y 5°, el/la oficial público procederá, sin necesidad de ningún trámite judicial o administrativo, a notificar de oficio la rectificación de sexo y cambio de nombre de pila al Registro Civil de la jurisdiccióndonde fue asentada el acta de nacimiento para que proceda a emitir una nueva partida de nacimiento ajustándola a dichos cambios, ***y a expedirle un nuevo documento nacional de identidad que refleje la rectificación registral del sexo y el nuevo nombre de pila***. Se prohíbe cualquier referencia a la presente ley en la partida de nacimiento rectificada y en el documento nacional de identidad expedido en virtud de la misma.
Τι όμορφο κ καλό παιδάκι αυτό στο βίντεο?
Δεν αναφέρθηκα ποτέ σε δικαστικές αποφάσεις πριν την διόρθωση φύλου, αναφέρθηκα στην απόφαση μετά την διόρθωση (όπως ισχύει παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομενης και της Αργεντινής). Μπερδεύετε το πιστοποιητικό ταυτότητας φύλου (από ληξιαρχείο) με την άδεια δικαστηρίου για διόρθωση φύλου (πριν την διόρθωση) και το πιστοποιητικό διόρθωσης φύλου (μετά την διόρθωση).
"Overview Legal Gender Recognition in Europe:
“Quick, transparent and accessible” procedures “based on self-determination” are European standards as established by the Council of Europe and must be implemented by member states. At the time of writing, it is possible to adapt one’s identity documents in 41 states in Europe, but only 30 states have robust legal procedures in place. Out of these, 21 states require sterilisation; 22 states require a married person to divorce; 34 states have age restrictions in place limiting minors’ access to these laws. Only 4 states do not request a ‘Gender Identity Disorder’ diagnosis or psychological opinion (Malta, Denmark, Ireland, Norway). Trans people’s existence is de facto not recognised in 8 states, as these do not provide for any recognition procedure."
Όπου:
"Legal Gender Recognition is the official recognition of a person’s gender identity, including gender marker and name(s) in public registries and key documents. The European Court of Human Rights has repeatedly ruled on gender-identity recognition and its conditions, strengthening the human rights of trans people, namely privacy, the right to a fair trial and the right not to be discriminated against."
(από το Legal Gender Recognition in Europe toolkit (2017) της Transgender Europe)
Έχουμε τη χαρά να είμαστε η 21η χώρα που βγάζει από την νομοθεσία της την εξαναγκαστική στείρωση (που είναι η εξαναγκαστική επέμβαση επαναπροσδιορισμού φύλου και για τη οποία υπάρχουν ήδη δεδικασμένα στην Ελλάδα, εδώ και 1-2 χρόνια, που έχουν κερδηθεί από τον Σωτηρόπουλο) και η 5η που βγάζουμε την ψυχιατρική γνωμάτευση.
Δυστυχώς, ανάμεσα στις άλλες ελλείψεις του νόμου, παραμένουμε να έχουμε σαν προϋπόθεση το διαζύγιο για τα έγγαμα άτομα, και το να γίνεται η διαδικασία μέσω δικαστηρίου.
Το κείμενο που παρουσιάζετε αναφέρεται στην αναγνώριση της ταυτότητας φύλου, οχι στην διαδικασία αλλαγής φύλου ή την ταυτοποίηση μέσω φύλου. Λυπάμαι που δυσκολεύεστε τόσο πολύ να καταλάβετε την διαφορά. Το νομοσχέδιο τα συγχέει επίσης.
1. Το φύλο είναι ένα θέσφατο που καταχωρείται με την γέννηση και είναι ένα καθαρά ιατρικό δεδομένο το οποίο πιστοποιείται αποκλειστικά μέσω του πιστοποιητικού γεννήσεως. Αν ένα δικαστήριο αποφασίσει πως έχει επέλθει αλλαγή φύλου, τότε προκύπτει ένα νέο, ξεχωριστό έγγραφο διόρθωσης φύλου που επισυνάπτεται στο πιστοποιητικό γεννήσεως (δεν το ακυρώνει). Ένα άτομο που διορθώνει το φύλο του θα θεωρείται πάντα - σε νομικό επίπεδο - άτομο με διορθωμένο φύλο από το κράτος (πρόκεται για αναπόφευκτη διάκριση που, εφοσον υπάρχει το αντίστοιχο πλαίσιο, δεν είναι ρατσιστική), με δύο πιστοποιητικά τα οποία θα χρειάζεται να επιδυκνείει παράλληλλα (διότι το ένα δεν μπορεί να σταθεί χωρίς το άλλο: η δικαστική απόφαση διορθώνει την αναφορά του πιστοποιητικού γεννήσεως και το πιστοποιητικό γεννήσεως θεωρείται παραπλανητικό χωρίς την δικαστική απόφαση αλλαγής φύλου).
2. Η ταυτότητα φύλου (που είναι ένας πρόσφατος νομικός όρος) αφορά τον αυτοπροσδιορισμό βάσει ελεύθερης επιλογής και είναι ένα κοινωνικό δεδομένο (έχει να κάνει δηλαδή με τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε μεταξύ μας, όχι με ιατρικά ή νομοτελειακά ζητήματα). Το διαφορετικό με την Αργεντινή σε σχέση με τα όσα ανέφερα για άλλες χώρες είναι οτι εκεί συστήθηκε ένα “πιστοποιητικό ταυτότητας φύλου” το οποίο όμως σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά ή παύει το πιστοποιητικό γεννήσεως και την δικαστική απόφαση διόρθωσης φύλου. Πρόκεται για ένα τρίτο έγγραφο που: α. Σε αρχειακό επίπεδο επισυνάπτεται στα άλλα δύο (δεν τα αντικαθιστά) και β. Σε πρακτικό επίπεδο (για να αλλάξει η αναφορά φύλου π.χ. σε ένα δελτίο ταυτότητας) τα αντικαθιστά (δηλαδή ο Αργεντίνος πολίτης δεν χρειάζεται πια πιστοποιητικό γέννησης για να καθορίσει τον τρόπο αναφοράς φυλου του στα δημόσια έγγραφα, μπορεί να το κάνει με το πιστοποιητικό ταυτότητας φύλου). Στην ουσία είναι ένα έγγραφο που δίνεται από το ληξιαρχείο μετά από υπογεγραμμένη δήλωση του αιτούντος οτί επιθυμεί την αναντιστοιχία αναφοράς/πιστοποιητικού γεννήσεως (ή δικαστικής πράξης διόρθωσης).
3. Η ταυτοποίηση μέσω φύλου αφορά την ασφάλεια και την ευνομία και είναι ένα καθαρά νομικό δεδομένο. Μπορει να προκύπτουν κοινωνικά προβλήματα για την ταυτοποίηση μέσω φύλου (διακρίσεις κλπ), αυτό όμως δεν σημαίνει οτι η ταυτοποίηση παύει να είναι νομικό δεδομένο. Το δελτίο εθνικής ταυτότητας και το διαβατήριο αντιστοιχούν σε έναν φάκελο του κράτους για κάθε πολίτη. Ανεξάρτητα του τι αναφέρει το έγγραφο ως φύλο (για λόγους σεβασμού του αυτοπροσδιορισμού του), ο φάκελος ωφείλει σύμφωνα με τον νόμο να περιλαμβάνει ολόκληρη την νομική ιστορία ενός πολίτη (στην συγκεκριμένη περίπτωση οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με το φύλο και την ταυτότητα φύλου του). Δεν εξαιρείται κανένα από τα έγγραφα του ιστορικού ενός πολίτη από τον φάκελο του. Στην Αργεντινή στην οποία αναφερθήκατε – οπως και στον υπόλοιπο κόσμο - εξακολουθεί να θεωρείται παράνομο για έναν ανθρωπο που έχει διορθώσει το φύλο του να μην λάβει δικαστική απόφαση (ώστε να ενημερωθούν οι αρχές για αυτή την αλλαγή). Δεν αρκεί το πιστοποιητικό ταυτότητας φύλου, γι αυτό και στην Αργεντινή εξακολουθούν να αποφασίζονται δικαστικά οι διορθώσεις φύλου.
Πολύ απλά λοιπόν: εκείνο που δεν μπορεί να αλλάξει ποτέ νομικά είναι το φύλλο γέννησης. Μπορεί να αλλάξει νομοτεχνικά το σωματικό φύλο εάν επέλθει διόρθωση και μπορεί επίσης να αλλάξει η ταυτότητα φύλου εφόσον κάποιος εκφράσει αυτή την επιθυμία. Είναι τρία διαφορετικά επίπεδα με ιστορική συνέχεια που καταγράφεται (πρώτα γεννιέσαι, μετά ίσως διορθώνεις ή και επιλέγεις το φύλο σου) και αυτό πρέπει να γίνει αντιληπτό. Σε όλες τις περιπτώσεις, το κράτος πάντα θα περιλαμβάνει στον τρόπο του νομικού χειρισμού ενός πολίτη όλα τα αντίστοιχα έγγραφα. Π.χ. Αν ένας άντρας αλλάξει φύλο και ταυτότητα φύλου, ανεξάρτητα του φύλου που αναφέρεται στην ταυτότητα του, ως νομική οντότητα ο συγκεκριμένος πολίτης θα θεωρείται “ένας γεννημένος άντρας που διόρθωσε το φύλο του σε γυναικείο και επιθυμεί να προσδιορίζεται ως γυναίκα”, δεν θα θεωρείται απλώς “οντότητα γένους θυληκού”. Στο μέλλον μπορεί να προστεθούν και άλλα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με ατομικές επιλογές τα οποία θα προστίθενται στον τρόπο νομικού προσδιορισμού ενός πολίτη (δεν θα αντικαθιστούν τα προηγούμενα).
(Όπως έγραψα στο προηγούμενο σχόλιο μου, τα προαπαιτούμενα για την αλλαγή φύλου είναι ένα εντελώς διαφορετικό ζήτημα από την ταυτότητα φύλου και ταυτοποίηση μέσω φύλου. Το γεγονός οτι η κυβέρνηση “τσουβαλιάζει” - μαλλον ηθελημένα - αυτό το ζήτημα στο ίδιο νομοσχέδιο κάνει το νομοσχέδιο ακόμα πιο ευάλωτο όταν θα εξεταστεί από το ΣτΕ. Το συμβούλιο θα βρεθεί σε αδιέξοδο λόγω σύγχισης όρων, απαιτούμενων νομικών πράξεων και ασύνδετων νομικών ζητημάτων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν μπαίνω καν στην διαδικασία να το αναφέρω)
ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Σχετικά μ' αυτό που αναφέρει ο κος Σωτηρόπουλος:
"Ο ληξίαρχος συντάσσει επί τόπου την διόρθωση στον τόμο του ληξιαρχείου στον οποίο βρίσκεται η αρχική ληξιαρχική πράξη γέννησης και εκδίδει το σχετικό απόσπασμα, αντίγραφο του οποίου δίνει στο άτομο".
...δεν ξέρω αν η λέξη "αρχική" είναι η υπαίτια, αλλά εγώ προσωπικά δεν το εξέλαβα, ακριβώς, όπως το ερμηνεύετε εσείς (Ενα παράδειγμα: δεν υπάρχει νομική διαδικασία "ακύρωσης" πιστοποιητικού γεννήσεως όπως αναφέρει"). Θεωρούσα εξαρχής ότι μάλλον για την Ελλάδα -τουλάχιστον- θα ισχύσει η διαδικασία που περιγράφεται εδώ:
"Οι μεταβολές που αλλάζουν την αστική κατάσταση του φυσικού προσώπου μετά τη σύνταξη της ληξιαρχικής πράξης γέννησης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του Ν.344/76, οι εξής : (…)
• Αλλαγή φύλου
και καταχωρίζονται στο περιθώριο της ληξιαρχικής πράξης γέννησης (...)"
http://www.ypes.gr/el/eidlixypes/archiki/Genniseis/MetavolesLixPrGen/
Δεν γνωρίζω τον κο Σωτηρόπουλο, προσωπικά, αλλά θα προσπαθήσω να προωθήσω την όλη στιχομυθία, στον ίδιο.
______________________
Αναφέρετε πως στο Νομοσχέδιο δεν ορίζεται, καν, τι είναι "ταυτότητα φύλου". Θα ήθελα να ρωτήσω το κάτωθι σε τι μπορεί να αφορά, λοιπόν;
"Άρθρο 02 – Ορισμοί
1. Ως ταυτότητα φύλου νοείται ο εσωτερικός και προσωπικός τρόπος με τον οποίο το ίδιο το πρόσωπο βιώνει το φύλο του, ανεξάρτητα από το φύλο που καταχωρίστηκε κατά τη γέννησή του με βάση τα βιολογικά του χαρακτηριστικά. Η ταυτότητα φύλου περιλαμβάνει την προσωπική αίσθηση του σώματος, καθώς και την κοινωνική και εξωτερική έκφραση του φύλου, τα οποία αντιστοιχούν στη βούληση του προσώπου. Η προσωπική αίσθηση του σώματος μπορεί να συνδέεται και με αλλαγές που οφείλονται σε ιατρική αγωγή ή άλλες ιατρικές επεμβάσεις που επιλέχθηκαν ελεύθερα."
...και ας βάλουμε χάριν συγκρίσεως, το σε ισχύ, απόσπασμα το gender identity law (Αργεντινής)
"Article 2 – Definition. Gender identity is understood as the internal and individual way in which gender is perceived by persons, that can correspond or not to the gender assigned at birth, including the personal experience of the body. This can involve modifying bodily appearance or functions through pharmacological, surgical or other means, provided it is freely chosen. It also includes other expressions of gender such as dress, ways of speaking and gestures".
https://web.archive.org/web/20140716162710/http://www.tgeu.org/Argentina_Gender_Identity_Law
______________________
Λέτε ότι: "Το διαφορετικό με την Αργεντινή σε σχέση με τα όσα ανέφερα για άλλες χώρες είναι οτι εκεί συστήθηκε ένα “πιστοποιητικό ταυτότητας φύλου” "
+
Σε πρακτικό επίπεδο (για να αλλάξει η αναφορά φύλου π.χ. σε ένα δελτίο ταυτότητας) τα αντικαθιστά (δηλαδή ο Αργεντίνος πολίτης δεν χρειάζεται πια πιστοποιητικό γέννησης για να καθορίσει τον τρόπο αναφοράς φυλου του στα δημόσια έγγραφα, μπορεί να το κάνει με το πιστοποιητικό ταυτότητας φύλου»
Χωρίς να το αμφισβητώ, αναρωτιέμαι πώς γίνεται κι αυτό το πιστοποιητικό δεν αναφέρεται στο Ley de Género (Gender Law), ενώ μιλάει, σαφώς, για την έκδοση *καινούργιου* πιστοποιητικού γεννήσεως (χωρίς -φυσικά- να καταστρέφεται το παλιό - όμως, δεν έχει πρόσβαση σ' αυτό ο πάσα ένας διοικητικός κ.λπ.). Οπότε, κανείς, μένει με την εντύπωση ότι τα έγγραφα αλλάζουν δια μέσου της (καινούργιας) ληξιαρχικής πράξης και των διαδικασιών που εκκινούν από εκεί και ότι τελοσπάντων η όποια *διαδικασία* για τα trans άτομα, που έχουν προβεί σε medical intervebtions επαναπροσδιορισμού είναι η ίδια και η αυτή με τα trans άτομα που δεν έχουν προβεί σε medical interventions, για να υπάρχει "legality status".
Article 6 – Procedure. Once the requirements stated in Articles 4 and 5 are met, the public officer will proceed – without any additional legal or administrative procedure required – to notify the amendment of the sex and the change of first name to the Civil Register corresponding to the jurisdiction where the birth certificate was filed so it will issue a new birth certificate incorporating the said changes, and to issue a new national identity card reflecting the amended sex and the new first name as now recorded. Any reference to the current law in the amended birth certificate and in the new national identity document issued as a result of it is forbidden).
______________________
Επιπροσθέτως σημειώνετε ότι:
"Στην Αργεντινή στην οποία αναφερθήκατε – οπως και στον υπόλοιπο κόσμο - εξακολουθεί να θεωρείται παράνομο για έναν ανθρωπο που έχει διορθώσει το φύλο του να μην λάβει δικαστική απόφαση (ώστε να ενημερωθούν οι αρχές για αυτή την αλλαγή). Δεν αρκεί το πιστοποιητικό ταυτότητας φύλου, γι αυτό και στην Αργεντινή εξακολουθούν να αποφασίζονται δικαστικά οι διορθώσεις φύλου."
Παραθέτω και το 10 άρθρο του εν λόγω Νόμου:
Article 10 – Notifications. The National Bureau of Vital Statistics will provide information about the change of national identity document to the National Registry of Criminal Records, to the corresponding Electoral Registry for correction of electoral rolls and to other bodies as determined in the regulation of this law, including those that might have information on existing precautionary measures involving the interested party.
...άρα, βοηθήστε με να καταλάβω, σας παρακαλώ: Αν ένα trans άτομο (που έχει προβεί σε διαδικασία επαναπροσδιορισμού φύλου με medical intervensions) λέτε ότι είναι *παράνομο* να μην έχει επιπρόσθετη δικαστική απόφαση γι' αυτόν τον επαναπροσδιορισμό φύλου κι ότι δεν μπορεί να καλυφθεί το άρθρο 10, που θέτει ως απαιτούμενη την ενημέρωση των διάφορων Αρχών;
______________________
Συνοψίζοντας κάποια πράγματα, σε σχέση με τα υπόλοιπα που λέτε:
Προφανώς και το Κράτος (διά μέσου των διάφορων επιμέρους Αρχών) τηρεί και θα τηρεί αρχείο Πολίτου με το "ιστορικό"/ συσσωρευόμενα έγγραφά του (στα οποία -φυσικά- δεν θα έπρεπε να έχει πρόσβαση ο πάσα ένας τυχαίος υπάλληλός, αλλά αυτό είναι μία άλλη συζήτηση). Δεν υπάρχει αντίρρηση ως προς αυτό, ούτε αμφισβητείται, από αρχειακή άποψη τουλάχιστον, το "θέσφατο" της γεννήσεως υπό συγκεκριμένο φύλο με την έννοια του sex. Το ζητούμενο είναι να μην υπάρχουν αναντιστοιχίες, όπως λέτε και εσείς - όπως λέμε και εμείς στο όνομα/ εικόνα/ gender marker, σε μία ταυτότητα, σ’ ένα διαβατήριο κ.λπ έγγραφα, δημιουργώντας μεγάλες δυσκολίες, διακρίσεις και ενδεχόμενη καθαρόαιμη επικινδυνότητα για τα trans άτομα.
Η υπάρχουσα διαδικασία διόρθωσης φύλου μοιάζει πολύ (νομοτεχνικά) με το διαζύγιο, δηλαδή την λύση γάμου που επισυνάπτεται στο αρχείο του πιστοποιητικού γάμου στις μεταβολές της οικογενειακής κατάστασης.Αντίστοιχα, στις μεταβολές του πιστοποιητικού γεννήσεως προστίθεται η διόρθωση φύλου. Ο κος που αναφέρετε καλά κάνει και εξηγεί την υπάρχουσα διαδικασία αλλαγής φυλου γιατί αυτή ισχύει σήμερα και αυτή επιλέγει κακην κακως το νομοσχέδιο για την επιλογή ταυτότητας φύλου. Η ταυτότητα φύλου όμως δεν ειναι διόρθωση ή “μεταβολή”, είναι μια ελεύθερη επιλογή που δεν έχει καμία σχέση με το καταχωρημένο φύλο και δεν επηρεάζει νομικά τα σχετικά με το φύλο στοιχεία ενός πολίτη. Δεν χρειάζεται να ακολουθηθεί καμία νομική διαδικασία για να επιλέξει κάποιος ταυτότητα φύλου γιατί δεν πρόκεται για αλλαγή στοιχείων, έχει να κανει αποκλειστικά με την αναφορά του φύλου σε έγγραφα (και σας εξηγησα ήδη οτι όποια και αν είναι η αναφορά στα έγγραφα, το φύλο του ατόμου νομικά παραμένει βάσει πιστοποιητικού γεννήσεως ή απόφαση διόρθωσης φύλου). Αυτά ισχύουν παγκοσμίως (και στην Αργεντινή). Το οτι το νομοσχέδιο “κουμπώνει” την την επιλογή ταυτότητας φύλου στην υπάρχουσα νομική διαδικασία διόρθωσης φύλου είναι εντελώς άτοπο και ανόητο. Το ΣτΕ δεν πρόκειται να δεχτεί να εξισώσει δύο εντελώς άσχετα ζητήματα όπως κάνει το νομοσχέδιο.
Όσον αφορά τον ορισμό του νομοσχεδίου της “ταυτότητας φύλου”:
πρώτον, είναι άλλο πράγμα οι “ορισμοι” ενός νομοσχεδίου και άλλο ο νομικός ορισμός. Οι ορισμοί είναι σαν επεξηγηματικές υποσημειώσεις ενός κυρίως κειμένου. Ο νομικός ορισμός είναι μια χρονοβόρος διαδικασία (περίπου ένα νομοσχέδιο από μόνο του). Πρώτα ορίζεται νομικά ένας νέος όρος και μετά σχεδιάζονται σχετική με αυτόν τον ορισμό νομοσχέδια. Π.χ: πρώτα και ξεχωριστά θα οριστεί από κυβέρνηση και ΣτΕ τι σημαίνει “ηλεκτρονική διακυβέρνηση” (λεπτομερέστατα και βάσει δικαστικής συναίνεσης) και μετά θα σχεδιαστεί νόμος που σχετίζεται πρακτικά με τις όποιες σχετικές δραστηριότητες θέλει να συστήσει το κράτος (πάντα τέτοια νομοσχέδια αναφέρονται σε έναν νεοσύστατο όρο βάσει του νόμου που τους κατοχύρωσε). Αν δεν αποφασίσει κάποιος δικαστής τι σημαίνει “ηλεκτρονική κυβέρνηση” δεν μπορεί να προταθεί νόμοσχέδιο που θα αφορά την ηλεκτρονική κυβέρνηση, επείδη ορίζεται ένα τόσο πολύπλοκο ζήτημα σε 3 προτάσεις στους ορισμούς του νομοσχεδίου. Δεν καταλαβαίνετε οτι είναι αστείο εώς υποτημιτικό για τους πολίτες να ορίστεί η ταυτότητα φύλου σε μια πρόχειρη παράγραφο ενός νομοσχεδίου που δεν είναι κάν το αντικείμενό του αυτός ο ορισμός; Η απάτη είναι εξώφθαλμη.
δεύτερον, ο συγκεκριμένος ορισμός του νομοσχεδίου δεν είναι καν νομικός, 9 στις 10 λέξεις του κειμένου ειναι φιλολογικές, σε καμία περίπτωση δεν είναι γνωστοί νομικοί όροι. Είναι δυνατόν να αποδεχτεί το ΣτΕ έννοιες όπως “εσωτερικός τρόπος” ή “βιώνει το φύλο του” ή “προσωπική αίσθηση”; σε εσάς μπορεί να ακούγονται κατανοητοί όροι που διαβάζετε συναισθηματικά (μάλλον για εσάς τους πολίτες έχει γραφτεί αυτός ο ορισμός-πυροτεχνημα), νομικά όμως δεν σημαίνουν τίποτα απολύτως αυτά τα πράγματα, για τον νομοθέτη είναι αλαμπουρνέζικα. Ο νομοθέτης, πριν εξετάσει και συστήσει οποιαδήποτε λέξη σε έναν νόμο, χρειάζεται την νομική τεκμηρίωση της. Θα ψάξει νομικές αποφάσεις για να βρει τι σημαίνει νομικά “εσωτερικός τρόπος” και δεν θα βρει τιποτα απολύτως. Αν οι ασάφειες ήταν ελάχιστες, ίσως (με πολύ δυσκολία και πάλι) να έμπαινε στον κόπο να τις τεκμηριώσει το ίδιο το ΣτΕ ή να ζητούσε γρήγορες επεξηγήσεις από το κράτος. Εδώ όμως μιλαμε για ένα νομοσχέδιο που μόνο ασάφειες έχει, είναι ένα κείμενο γραμμένο στο πόδι. Η παράγραφος που παραθέσατε από τον Αργεντίνικο νόμο, εκτός του οτι αφορά νόμο και όχι νομοσχέδιο, έχει προεργασία ετών πίσω της (πριν δηλαδή γραφτεί, η κάθε της λέξη έχει τεκμηριωθεί απόλυτα, η δικαιοσύνη έχει ορίσει τι σημαίνει “εσωτερικα”, κλπ).
Σχετικά με την αναφορά σας την Αργεντινή και τον νόμο περί φύλων, δεν μπορώ να σας βοηθήσω γιατι παραθέτετε αποσπασματικά άρθρα συνεχίζοντας να μιλάτε για δύο διαφορετικά πράγματα, μπερδεύοντας άρθρα του νόμου που αφορούν το πιστοποιητικό διόρθωσης φύλου με άρθρα περι ταυτότητας φύλου, δυο εντελως ξεχωριστά νομικά ζητήματα. Εφόσον μπαίνετε στον κόπο να μελετήσετε τον Αργεντίνικο νόμο, σας προτείνω να διαχωρίσετε πρώτα ποιά άρθα αφορούν το ένα και ποια το άλλο ζήτημα (και να μην διαβάζετε λέξεις και όρους κατά προσέγγιση αλλά με ακρίβεια), αλλιώς δεν θα βγάλετε άκρη.
...Τώρα, αν έχουν υπάρξει επιπρόσθετα συμπληρωματικά νομοθετήματα, τα οποία για κάποιο λόγο δεν είναι ευκόλως προσβάσιμα, όπου διαφοροποιούν τις διαδικασίες, και αυτές εμφανίζονται όπως τις υποδεικνύετε εσείς (πιστοποιητικό ταυτότητας φύλου κ.λπ.) ...τι να σας πω, δεν ξέρω, εσείς έχετε τις ειδικές γνώσεις επί των νομικών.
[Για να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις, πάντως, εννοείται πως, για μένα, οι διάφοροι όροι όπως: "ταυτότητα φύλου", "κοινωνικό φύλο", "βιολογικό φύλο", "φύλο αποδοθέν κατά την γέννηση", "έκφραση φύλου", "πρωτεύοντα/ δευτερεύοντα χαρακτηριστικά φύλου", "φύλο"-(gender), "φύλο"- (sex), "φυλομετάβαση", "επαναπροσδιορισμός/ διόρθωση φύλου", "διαφυλικό άτομο", "διεμφυλικό άτομο", "μεσοφυλικό άτομο¨", (μη) δυϊστική θεώρηση του φύλου κ.λπ, είναι έννοιες 100% απολύτως κατανοητές και διακριτές, σε μένα].
________________
Δεν ήξερα πως στον αντίποδα της νομικής ερμηνείας, δηλαδή η απλή καθημερινή ερμηνεία, λογίζεται ως «συναισθηματική» ερμηνεία …αλλά ας μην υπεισέρθουμε σε αυτό.
Αν και ακούγεται καθ' όλα λογικό πρώτα να ορίζεται νομικά ένας όρος είχα την αίσθηση ότι διάφοροι όροι, τελικώς, δεν ορίζονται νομικά, με την (αυστηρή) διάσταση που το θέτετε εσείς δηλαδή, αλλά πάνε βάση νομολογίας - νομικών προηγουμένων (ή/και κοινωνικών αντιλήψεων) κ.λπ.. Δηλαδή -σύμφωνα με το σκεπτικό σας- ο όρος "ταυτότητα φύλου", ο οποίος υφίσταται ήδη από το 2013, σε διάφορους ισχύοντες Νόμους του Ελληνικού Κράτους (βλ. http://elawyer.blogspot.gr/2017/06/blog-post.html?spref=tw), αποτελεί "κενό γράμμα";
Επίσης -και πάλι από την ιστοσελίδα του κου Σωτηρόπουλου (ο οποίος θα πάθει λόξιγκα στο τέλος, απ' την πολλή μνημόνευση) - αντιγράφω:
"Κος Σωτηρόπουλος: (…) Έτσι, το Ειρηνοδικείο Αθηνών, πηγαίνοντας ένα βήμα ακόμη πιο πέρα από την προηγούμενη απόφασή του 418/2016, έδωσε και ορισμό της "ταυτότητας φύλου", για πρώτη φορά σε Ελληνική δικαστική απόφαση, ακολουθώντας τους ορισμούς των Αρχών της Yogyakarta, καθώς και του π. Επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης Thomas Hammarberg, στο έργο του "Ανθρώπινα Δικαιώματα και Ταυτότητα Φύλου"."
Ειρηνοδικείο Αθηνών: (...) Η ταυτότητα φύλου αναφέρεται στον ατομικό και εσωτερικό τρόπο που βιώνεται το φύλο από κάθε άτομο και που μπορεί να συμπίπτει ή όχι με το αποδοθέν κατά τη γέννησή του φύλο, συμπεριλαμβανομένου του πώς βιώνει προσωπικά το σώμα (που θα μπορούσε να συνεπάγεται τροποποίηση της εμφάνισης ή της λειτουργίας μέσω ιατρικών, χειρουργικών ή άλλου τύπου μέσων, πάντα με την προϋπόθεση της ελεύθερης επιλογής) και άλλες εκφράσεις φύλου που περιλαμβάνουν την ένδυση, τον τρόπο ομιλίας και την συμπεριφορά (Αρχές για την Εφαρμογή του διεθνούς δικαίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου σε σχέση με τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου). O όρος “ταυτότητα φύλου” αναφέρεται στην ατομική και εσωτερική εμπειρία του φύλου, η οποία μπορεί να μην βρίσκεται σε ευθεία αντιστοιχία με το φύλο που γεννιέται και εσωκλείει την προσωπική αισθηση του σώματος και του φύλου (δηλ. έκφραση φύλου) και τούτο μπορεί να εκφραστεί στο ντύσιμο, τον τρόπο ομιλίας, τους τρόπους συμπεριφοράς (“Ανθρώπινα Δικαιώματα και ταυτότητα φύλου” - THOMAS HAMMARBERG) (...)".
(βλ. σύνολο κειμένου εδώ: http://elawyer.blogspot.gr/2017/01/blog-post_20.html)
________________
Παρεμπιπτόντως, ο εν λόγω κος είχε κάποιες ενστάσεις, πάνω σε αυτά που είπατε στο: 12.10.2017 | 10:59 και μπορείτε να τις δείτε εδώ: https://www.blogger.com/comment.g?blogID=16008563&postID=4252754715889012641&bpli=1
Αν και δεν νομίζω ότι θα ήταν πρέπον ερήμην του να επεκταθούμε περισσότερο εδώ, αναφορικά.
Σας καληνυχτώ