Το Facebook πρέπει επιτέλους να αποφασίσει τι θέλει να κάνει και να είναι: ένα ισχυρό Μέσο άποψης και έκφρασης στη διάθεση του Μέσου ανθρώπου ή μία τεράστια πλατφόρμα διαφήμισης, φιλική κυρίως σε μεγάλα brands και πολυεθνικές;
Το Facebook πρέπει επιτέλους να αποφασίσει τι θέλει να κάνει και να είναι: ένα ισχυρό Μέσο άποψης και έκφρασης στη διάθεση του Μέσου ανθρώπου ή μία τεράστια πλατφόρμα διαφήμισης, φιλική κυρίως σε μεγάλα brands και πολυεθνικές;

 

Τι εμφανίζεται τον τελευταίο καιρό στην αρχική σας σελίδα στο Facebook; Μήπως αντί για τις ενημερώσεις και τα notifications φίλων σας βλέπετε – τώρα πια – διαφημιστικές καταχωρήσεις μικρών ή μεγαλύτερων εταιρειών; Αν η απάντηση είναι «ναι» κι αν όλο αυτό το διάστημα ψάχνεστε για τον λόγο που συμβαίνει αυτό, είναι γιατί το κοινωνικό δίκτυο θέλει να βλέπετε αυτές τις ενημερώσεις.

 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ιστοσελίδας “The Information”, ναι, συμβαίνει αυτό, συμβαίνει, όμως και το άλλο: οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου έχουν ελαττώσει αισθητά τις αναρτήσεις τους – ανά τον κόσμο – που αφορούν την προσωπική τους ζωή, τη διάδραση με φίλους, τις φωτογραφίες και τα video που έκαναν την ιστοσελίδα το προσωπικό ημερολόγιο του καθενός και αποτελούσαν τη δύναμη της στο Διαδίκτυο.

 

Το πανίσχυρο κοινωνικό δίκτυο έχασε ένα 5,5% αυτής της δύναμης του κατά τη διάρκεια του 2014, ένα 21% μέσα στο στο 2015 και σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η πτώση συνεχίζεται και κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Το δεδομένο είναι ένα: οι χρήστες του Facebook μοιάζουν απρόθυμοι πια στο να μοιραστούν σκέψεις, φωτογραφίες και απόψεις με τον τρόπο που το έκαναν παλιά.

 

Κι όπως γράφαμε και την προηγούμενη εβδομάδα αυτό είναι ένα σοβαρότατο πρόβλημα για την εταιρεία που προσπαθεί να το λύσει, επιστρατεύοντας ομάδες ειδικών και updates, τύπου «δες τι συνέβη πέρσι τέτοια μέρα στη σελίδα σου και μοιράσου το», «κλείνεις 7 χρόνια φιλίας με τον τάδε, γιόρτασε το», «σήμερα έχει γενέθλια ο τάδε κι η τάδε» και άλλες υπηρεσίες σε αυτό το ύφος.

 

Ωστόσο, και για την ώρα, το κλίμα που έχει δημιουργηθεί με τις μειωμένες αναρτήσεις χρηστών στο Facebook  μοιάζει μη αναστρέψιμο και παρά τις διαβεβαιώσεις από πηγές και στελέχη της εταιρείας ότι ο κόσμος εξακολουθεί να μοιράζεται πληθωρικά σκέψεις, ατάκες, βίντεο, φωτογραφίες και όσα αφορούν την καθημερινότητα του και τη διάδραση με φίλους και αγαπημένους που ακολουθεί.

 

Την ίδια στιγμή το ρεπορτάζ που αποκάλυψε την κρίση που αντιμετωπίζει το κοινωνικό δίκτυο, τη μεγαλύτερη μετά από χρόνια δίνει και κάποιες εξηγήσεις που ίσως θα έκαναν τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ να θυμώσει.

 

Λόγου χάριν, μέσα στα χρόνια δημιουργήθηκαν κι άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μπορεί να μην έσκασαν σαν πυροτέχνημα στη ζωή των χρηστών, έκαναν, όμως, αρκετά καλή δουλειά, ειδικά σε ό,τι αφορά τα κινητά και τα tablets, που βρίσκονται στα χέρια του νεαρού πληθυσμού της υφηλίου. Επίσης, τονίζεται ότι το Facebook πρέπει επιτέλους να αποφασίσει τι θέλει να κάνει και να είναι: ένα ισχυρό Μέσο άποψης και έκφρασης στη διάθεση του Μέσου ανθρώπου ή μία τεράστια πλατφόρμα διαφήμισης, φιλική κυρίως σε μεγάλα brands και πολυεθνικές;

 

Και ωραίο το live streaming με τα video μέσω Facebook, ωστόσο για ποιόν είναι τόσο ωραίο; Σε ποιόν απευθύνεται; Όπως τονίζεται στο ρεπορτάζ, ένα δίκτυο που μεγαλώνει τόσο πολύ, λειτουργεί όλο και πιο αποτρεπτικά στο να μοιραστούν οι χρήστες κάτι πολύ προσωπικό... «Η πτώση σε ό,τι αφορά τις προσωπικές αναρτήσεις, φυσικά και δεν σημαίνει τέλος εποχής για το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο. Πρόκειται ακόμη για μία πανίσχυρη βάση δεδομένων, με μασίφ κοινό. Ωστόσο, το πρόβλημα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν για το μέλλον του Facebook, για το πώς θα καταφέρει να συντηρήσει το ενδιαφέρον των ανθρώπων που το εμπιστεύονται», καταλήγει το άρθρο.