Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ TRISH MORRISSEY

η αντικαταστάτρια *

{ Οι «ψεύτικες» οικογενειακές φωτογραφίες της Trish Morrissey }

 

H Trish Morrissey γεννήθηκε το 1967 στο υπερκαθολικό και βαρετό Δουβλίνο. 'Επιασε δουλειά (από τύχη) σαν βοηθός του βοηθού στο φωτογραφικό ατελιέ του τοπικού Ιndependent, στην ηρωική προ-ψηφιακή εποχή. Ξεφυλλίζοντας ένα άλμπουμ της Diane Arbus αποφάσισε να τα παρατήσει όλα, να πάει στο Λονδίνο και να γίνει φωτογράφος πορτραίτου.


'Εγινε κάτι πολύ παραπάνω. Oι φωτογραφίες της διερευνούν με τον πιο ευφυή, απροσδόκητο και σαρκαστικό τρόπο την έννοια της ταυτότητας, ακροβατώντας στο λεπτό σχοινάκι ανάμεσα στην πραγματικότητα και την μυθοπλασία.

Η Τrish δεν φωτογραφίζει αποσπασματικά. Δημιουργεί θεματικές ενότητες, τις σκηνοθετεί,επανεγγράφοντας την ιστορία αλλά και τις τύχες των ηρώων της. Στο Seven years (2005, Yossi Milo Gallery, New York, USA /2005, The Pump House Gallery, London/2005, Gallery of Photography, Dublin), ξανα-φωταγραφίζει το οικογενειακό άλμπουμ. Τα δύο κορίτσια (αυτή κι η εφτά χρόνια μεγαλύτερη αδελφή της ) ξανα-παίζουν τις μικροοικογενειακές στιγμές (γέννηση, γενέθλια, βόλτες στην εξοχή) τινάζοντας την κανονικότητά τους στον αέρα. Οι ίδιες στιγμές χάνουν την αμεριμνησία τους και φορτίζονται με μυστικά και ψέμματα, που ξεχειλίζουν από το νέο βλέμμα.

 

Oι φωτογραφίες της Trish Morrissey διερευνούν με τον πιο ευφυή, απροσδόκητο και σαρκαστικό τρόπο την έννοια της ταυτότητας


Στην πιο πρόσφατη δουλειά της A Certain Slant of Light  (2017, Hestercombe Gallery, Somerset) γίνεται η Elizabeth Maria Tyndale Warre (1790-1872 ) και η Constance Portman (1854-1951), δυο εκκεντρικές και ανεξάρτητες αριστοκράτισσες που κανιβάλισαν με αβρότητα τα στερεότυπα της εποχής τους. Η Μorissey είναι «αυτές» και μαζί η κρυμμένη ιστορία του αιώνα τους. Οι κήποι, τα δάση, τα καπέλλα, τα γάντια μετασχηματίζονται σε ιστορικές πηγές που φέρνουν στο φως όσα έκρυψε το Βικτωριανό σκοτάδι. Μια απροσδόκητη φωτογραφική δικαιοσύνη, μια νεκρανάσταση με τα κόκαλα ν' αποκτούν σάρκα για να (ξανα)ζήσουν και στόμα για να (ξανα)μιλήσουν.

 

Ενότητα Seven years, July-22nd-1972
Ενότητα Seven years, July-22nd-1972

 

Η σημαντικότερη, όμως, δουλειά της Μorrissey, είναι το Front (2009, Impressions Gallery, Bradford). Στο Front η Μorrissey δημιουργεί «ψεύτικες» οικογενειακές φωτογραφίες. Για δύο χρόνια (2005-2007) ταξίδεψε στις «κανονικές» παραλίες της Αγγλίας και της Αυστραλίας, αναζητώντας τις οικογένειες που θα δεχόταν να αντικαταστήσει ένα μέλος τους -συνήθως τη μητέρα. Η Τrish φορούσε τα ρούχα και τα κοσμήματα της γυναίκας που θα έπαιρνε τη θέση της στο φωτογραφικό κάδρο και γινόταν η εισβολέας, η ξένη, η άλλη, η ουρανοκατέβατη που πλαστογραφούσε την ενότητα της οικογένειας. Τη λήψη έκανε το πραγματικό μέλος της οικογένειας και οι φωτογραφίες έπαιρναν το όνομά της.

 

Στις δέκα λήψεις που αποτελούν το Front oι τίτλοι είναι ενδεικτικοί: Sylvia Westbrook, August 2nd, 2005, Chloe Gwynne, May 30th, 2005, Deborah Bestwick, August 14, 2005... Στο Front η Μorrissey περνά συγκλονιστικά τα φυσικά και ψυχολογικά σύνορα, αφήνοντάς μας έκθετους σε ερωτήματα σχετικά με τα όρια της συγγένειας, του ψεύδους,της ταυτότητας, της ανεκτικότητας, της φαντασίωσης του θανάτου, του πρωτότυπου, του αντίγραφου,του απροσδόκητου, του μόνιμου, του προσωρινού.


Είπα πολλά. Τώρα ας χωθούμε στις φωτογραφίες της Trish.

 

Seven years, May-1st-1976
Seven years, May-1st-1976

 

ενότητα A Certain Slant of Light
ενότητα A Certain Slant of Light

 

Ενότητα Front, Chloe-Gwynne
Ενότητα Front, Chloe-Gwynne

 

Ενότητα Front, Katy McDonnell
Ενότητα Front, Katy McDonnell

 

Ενότητα Front, Racheal-Hobson
Ενότητα Front, Racheal-Hobson

 

Ενότητα Front, Hayley-Coles
Ενότητα Front, Hayley-Coles

 

Ενότητα Front, Donna-Plant
Ενότητα Front, Donna-Plant

 

Ενότητα Front, Lou-Soucell
Ενότητα Front, Lou-Soucell

 

ενότητα Front, June-Marsh
ενότητα Front, June-Marsh

 

H Kέιτ Μίντλετον συζητά με την Τρις Μορισσέυ
H Kέιτ Μίντλετον συζητά με την Τρις Μορισσέυ


.

Η Γλυκερία Μπασδέκη γεννήθηκε στη Λάρισα,έζησε στην Κέρκυρα και ζει στην Ξάνθη. Βιοπορίζεται ως Φιλόλογος στη δευτεροβάθμια. Είναι εξπέρ στο παιχνίδι των λυγμών και μαμά. Γράφει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ξέρω τι έκανες φέτος το Πάσχα* Από τη Γλυκερία Μπασδέκη
{τα ίδια με πέρυσι, τα ίδια με του χρόνου}
ήρθα να σε βρω στην εκκλησία σου* Από τη Γλυκερία Μπασδέκη
μεγάλη εβδομάδα κέντρο πρωτευούσης
Nικόλαος Βεντούρας εχάραξεν
Μια ανέκδοτη συνομιλία με τον κορυφαίο Έλληνα χαράκτη Νικόλαο Βεντούρα
τώρα είμαστε έξι*
ένα ποιηματάκι για τα πρώτα 6!
 όταν η Ντέμπι συνάντησε τον Χάρι Ντιν*
{η Ντέμπι Χάρι κι ο Χάρι Ντιν Στάντον στο τελευταίο τους πάρτι}
αθανασίες * νεκρικά εκμαγεία αγωνιστών του 1821 στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο
Ο Κολοκοτρώνης, ο πονηροΚωλέττης, ο Κοραής, ο Νικηταράς, ο Μακρυγιάννης,
πες μου μια λέξη* ο πρώιμος καπιταλισμός του Διονυσίου Σολωμού
Η φήμη έφτασε παντού: ο Ποιητής αγοράζει λέξεις!
δεύτερη ζωή*
Ο Αμερικανός ζωγράφος Alex Gross μεταμορφώνει βικτωριανές φωτογραφίες σε ποπ σουρεαλιστικούς πίνακες
όποιος σπέρνει ανέμους*
Στο stop action animation «Sow the wind» η εικαστικός Laura Κrifka γυρίζει απ'την ανάποδη το εθνικό αφήγημα της ένδοξης κατάκτησης της Δύσης.
τα κορίτσια pan pan *
Τα κορίτσια που «ψυχαγώγησαν» τους Αμερικανούς στρατιώτες στην κατεχόμενη μεταπολεμική Ιαπωνία
πιστεύω στη θρησκεία της αγάπης* Aπό την Γλυκερία Μπασδέκη
''η μαυροντυμένη γυναίκα που παραμιλάει στους δρόμους του Χάλιφαξ αναζητώντας τον Μπέρντι της, είναι η κόρη του διασημότερου συγγραφέα στον κόσμο,του Βίκτωρα Ουγκώ...''
black Barbie*
Το 2012 η Μαρτίνα έχασε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα τους γονείς και την αδελφή της. Παραιτήθηκε από αεροσυνοδός και ξεκίνησε τη διαδικασία μετάβασης σε Malaika. Για να μοιάσει σε μια εικόνα του μαυρισμένου από τον ήλιο πατέρα της στην παραλία των παιδικών της χρόνων.
καημένη Μις Κόσμος! *
τα βάσανα μιας εστεμμένης και άλλα ηθικοδιδακτικά
κάντο όπως ο cummings*
{γιατί κάποιοι επιλέγουν να γράφουν το όνομά τους με μικρά κι όχι με κεφαλαία;}
Tα χριστούγεννα της ισοπαλίας
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή