Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

H ιστορία του θρυλικού λογότυπου της Alfa Romeo, με το τετράφυλλο πράσινο τριφύλλι

TΟ ΤΕΤΡΑΦΥΛΛΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΡΙΦΥΛΛΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΘΡΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΗΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ.

Ο Ugo Sivocci στην Alfa Romeo του το 1922 στο Targa Florio.
Ο Ugo Sivocci στην Alfa Romeo του το 1922 στο Targa Florio.

Είναι γνωστό ως το λογότυπο που φέρουν οι κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων της Alfa Romeo, αλλά και τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα. Η ιστορία όμως πίσω από το τετράφυλλο πράσινο τριφύλλι (Quadrifoglio Verde) είναι αυτή που αποκαλύπτει γιατί το συγκεκριμένο λογότυπο είναι ένας πραγματικός θρύλος για την Alfa Romeo. Η ημερομηνία γέννησης αυτού του θρύλου τη φετινή χρονιά συνέπεσε με τον αγώνα της Formula 1 στη Monza.

 

H ιστορία της Alfa Romeo είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το χώρο των αγώνων. Από την ίδρυση της εταιρείας το 1910, οι αγώνες αποτέλεσαν αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας της, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην τεχνολογική πρωτοπορία και την εξέλιξη των αυτοκινήτων παραγωγής. Οι πολυάριθμες επιτυχίες που ήρθαν από τις πρώτες συμμετοχές και συνεχίζονται μέχρι σήμερα δημιούργησαν μία τεράστια παράδοση ενισχύοντας σημαντικά την εικόνα της εταιρείας.

 

Τα αυτοκίνητα με τα οποία συμμετέχει η Alfa Romeo στους αγώνες ξεχωρίζουν, εκτός των άλλων και χάρη στο Quadrifoglio Verde, το τετράφυλλο τριφύλλι που αποτελεί το σήμα κατατεθέν των αγωνιστικών Alfa Romeo, αλλά και των κορυφαίων εκδόσεων των μοντέλων παραγωγής. Το συγκεκριμένο λογότυπο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1923 σε μία από τις τέσσερις Alfa Romeo RL που πήραν μέρος στον αγώνα του Targa Florio στη Σικελία. Η ομάδα των οδηγών αποτελούνταν από τους Giulio Masetti, Antonio Ascari, Ugo Sivocci και τον Enzo Ferrari!

 

O Ugo Sivocci στην Alfa Romeo του.
O Ugo Sivocci στην Alfa Romeo του.
Μπροστά διακρίνεται το τετράφυλλο τριφύλλι.
Μπροστά διακρίνεται το τετράφυλλο τριφύλλι.

 

Ο Ugo Sivocci, ο οποίος είχε προτείνει τον Ferrari για οδηγό της ομάδας, παρά την τεράστια εμπειρία του, λόγω αρκετών ατυχιών είχε δημιουργήσει τη φήμη του «αιώνιου δεύτερου». Σε μια απόπειρα να ξορκίσει την κακή του τύχη, ο Sivocci ζωγράφισε στη γρίλια του αγωνιστικού του ένα λευκό τετράγωνο που περιέκλειε ένα τετράφυλλο τριφύλλι. Προς το τέλος του αγώνα η ιδέα του Sivocci δεν έδειχνε να μπορεί να σπάσει την κακή παράδοση, αφού ο Ιταλός οδηγός ήταν, για ακόμα μία φορά, δεύτερος με διαφορά από τον πρώτο Ascari. Τότε όμως και μόλις διακόσια μέτρα από τον τερματισμό, η Alfa Romeo του Ascari βγήκε εκτός. Οι μηχανικοί του έτρεξαν και έβαλαν και πάλι σε λειτουργία το αυτοκίνητο, όμως πάνω στην ένταση και τη χαρά της στιγμής τερμάτισαν πανηγυρίζοντας σκαρφαλωμένοι πάνω στην RL του Ascari. Αυτή η κίνηση ήταν αρκετή για να αποκλειστεί ο Ascari, ο οποίος έπρεπε να επιστρέψει στο σημείο που είχε βγει το αυτοκίνητο και να τερματίσει και πάλι, αυτή τη φορά μόνος. Αυτή η διαδικασία όμως επέτρεψε στον Sivocci να τερματίσει πρώτος, κερδίζοντας τον σημαντικότερο αγώνα της εποχής, ξορκίζοντας την ατυχία του και παράλληλα δημιουργώντας τον θρύλο του Quadrifoglio Verde.

 

Η ιστορία πήρε μεταφυσικές διαστάσεις όταν η σημασία του νέου φυλαχτού της Alfa Romeo σφραγίστηκε από μία τραγωδία. Λίγους μήνες αργότερα από την τεράστια επιτυχία του στο Targa Florio, ο Sivocci στις 8 Σεπτεμβρίου του 1923 έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια αγώνα στην πίστα της Monza πίσω από το τιμόνι μίας Alfa Romeo P1. Λόγω κάποιων προβλημάτων οι μηχανικοί δεν είχαν προλάβει να βάψουν το τυχερό του τριφύλλι στο αγωνιστικό...

 

Το αυτοκίνητο του Ugo Sivocci αμέσως μετά το μοιραίο ατύχημα στις 8 Σεπτεμβρίου του 1923.
Το αυτοκίνητο του Ugo Sivocci αμέσως μετά το μοιραίο ατύχημα στις 8 Σεπτεμβρίου του 1923.

 

Από την επόμενη χρονιά και μέχρι και σήμερα, όλες οι αγωνιστικές Alfa Romeo φέρουν περήφανα το φυλαχτό του Ugo Sivocci, το Quadrifoglio Verde. Για να τιμήσουν τη μνήμη του αδικοχαμένου οδηγού, το τριφύλλι τοποθετήθηκε πάνω σε ένα λευκό τρίγωνο σε σχέση με το τετράγωνο που αρχικά είχε το λογότυπο.

 

To 1963 το Quadrifoglio Verde έκανε για πρώτη φορά την εμφάνιση του σε αυτοκίνητο παραγωγής, την Giulia Ti Super. Σήμερα οι Giulia Quadrifoglio και Stelvio Quadrifoglio αποτελούν τις ισχυρότερες Alfa Romeo παραγωγής στην ιστορία της εταιρείας. Εφοδιασμένες με έναν V6 βενζινοκινητήρα 2,9 λίτρων με δύο Turbo, απόδοσης 510 ίππων, αποτελούν το απόλυτο μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία τους, όσον αφορά στις επιδόσεις και στην οδηγική απόλαυση. Μαζί με το μονοθέσιο της Alfa Romeo Racing, τη C38, αποτελούν τους άξιους συνεχιστές μιας παράδοσης που έχει ξεπεράσει τα 95 χρόνια ζωής.

 

Η Stelvio Quadrifoglio αποτελεί μία από τις ισχυρότερες Alfa Romeo παραγωγής στην ιστορία της εταιρείας.
Η Stelvio Quadrifoglio αποτελεί μία από τις ισχυρότερες Alfa Romeo παραγωγής στην ιστορία της εταιρείας.
Tο τετράφυλλο πράσινο τριφύλλι (Quadrifoglio Verde) είναι ένας πραγματικός θρύλος για την AlfaRomeo.
Tο τετράφυλλο πράσινο τριφύλλι (Quadrifoglio Verde) είναι ένας πραγματικός θρύλος για την AlfaRomeo.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Alfa Romeo: Θα τρέξει στον θρυλικό αγώνα «Mille Miglia» και το 2020
Ο «ωραιότερος αγώνας του κόσμου» θα διεξαχθεί από 13 έως 16 Μαΐου, ενώ θα συμμετέχουν ιστορικά μοντέλα της ιταλικής φίρμας.
8 ιστορικά μουσεία αυτοκινήτου στην Ευρώπη
Είθισται το αυτοκίνητο να αποτελεί το βασικό μεταφορικό μας μέσο σε κάθε λογής εξόρμησή μας. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις, οπότε το ταξίδι γίνεται για να γνωρίσουμε από κοντά την ιστορία της αυτοκίνησης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lancia Delta HF Integrale: Οι θρύλοι ποτέ δεν πεθαίνουν
Τα αυθεντικά ανταλλακτικά του ιστορικού ιταλικού μοντέλου, αναβιώνουν από την FCA Heritage και τη Mopar.
Audi Q7 TFSI e quattro: Όταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογία
Το νέο plug-in υβριδικό SUV της γερμανικής φίρμας, έρχεται με 456 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία έως 43 χιλιόμετρα.
Το συλλεκτικό Nissan GT-R50 της Italdesign δεν αστειεύεται
Η παρουσίαση του ιαπωνικού μοντέλου των 720 ίππων, έλαβε χώρα στο φετινό Φεστιβάλ Nismo στις 8 Δεκεμβρίου.
Το νέο Renault Clio προσφέρει κορυφαία ασφάλεια 5 αστέρων
Σημαντική διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP για το νέο μοντέλο της γαλλικής φίρμας.
Αποκάλυψη για το πρωτότυπο Hyundai Vision T Plug-in Hybrid
Το συμπαγές SUV Concept είναι φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ διαθέτει δυναμική εμφάνιση και σπορ χαρακτήρα.
Το νέο Ford Kuga απέσπασε 5 Αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP
Eνεργητική και παθητική ασφάλεια αποτελούν βασική προτεραιότητα της Ford.
Οδηγούμε στην Κροατία το νέο Opel Corsa, με φόντο τις Δαλματικές Ακτές
Η Κροατία αποτέλεσε το ιδανικό πεδίο γνωριμίας με την έκτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου της Opel.
Το νέο Ford Puma έρχεται Ελλάδα με τιμή από 20.097 ευρώ
Διαθέτει δυναμική εμφάνιση, ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV, εξαιρετικούς χώρους και 8 χρόνια εγγύηση.
Alfa Romeo Scarabeo: Η επιτομή της ιταλικής φινέτσας επιστρέφει
Ένα από τα πιο ιδιαίτερα πρωτότυπα μοντέλα στην ιστορία του αυτοκινήτου, έρχεται για να μαγέψει εκ νέου το κοινό.
Αυτό είναι το «εκρηκτικό» νέο MINI John Cooper Works GP
Το ταχύτερο μοντέλο στην ιστορία της βρετανικής φίρμας παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες.
Ένα εντυπωσιακό Nissan GT-R Nismo φτιαγμένο από LEGO
To συγκεκριμένο μοντέλο αποτίει φόρο τιμής στο θρυλικό ιαπωνικό supercar, ενώ θα είναι διαθέσιμο στις αρχές του 2020.
Audi e-tron Sportback: Το μέλλον είναι ηλεκτρικό για τα SUV
Το δεύτερο e-tron μοντέλο της γερμανικής φίρμας έρχεται με δυναμική εμφάνιση και αυτονομία 448 χιλιομέτρων.
Formula E: Αυτοί είναι οι 5 λόγοι για να την παρακολουθήσεις
Η νέα σεζόν για το παγκόσμιο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού με ηλεκτρικά οχήματα, βρίσκεται προ των πυλών.
Ford Mustang Mach-E: Το ηλεκτρικό SUV του μέλλοντος
Η οικογένεια Mustang αποκτά ένα νέο και πλήρως ηλεκτρικό μέλος, με εκπληκτικές επιδόσεις και δυναμικό χαρακτήρα.
Το θρυλικό Fiat 600 Multipla κατακτά το Λονδίνο
Στο μουσείο V&A (Victoria and Albert) της αγγλικής πρωτεύουσας, θα φιλοξενηθεί το ιστορικό μοντέλο της ιταλικής φίρμας.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή