Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

H ιστορία του θρυλικού λογότυπου της Alfa Romeo, με το τετράφυλλο πράσινο τριφύλλι

TΟ ΤΕΤΡΑΦΥΛΛΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΡΙΦΥΛΛΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΘΡΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΗΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ.

Ο Ugo Sivocci στην Alfa Romeo του το 1922 στο Targa Florio.
Ο Ugo Sivocci στην Alfa Romeo του το 1922 στο Targa Florio.

Είναι γνωστό ως το λογότυπο που φέρουν οι κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων της Alfa Romeo, αλλά και τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα. Η ιστορία όμως πίσω από το τετράφυλλο πράσινο τριφύλλι (Quadrifoglio Verde) είναι αυτή που αποκαλύπτει γιατί το συγκεκριμένο λογότυπο είναι ένας πραγματικός θρύλος για την Alfa Romeo. Η ημερομηνία γέννησης αυτού του θρύλου τη φετινή χρονιά συνέπεσε με τον αγώνα της Formula 1 στη Monza.

 

H ιστορία της Alfa Romeo είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το χώρο των αγώνων. Από την ίδρυση της εταιρείας το 1910, οι αγώνες αποτέλεσαν αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας της, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην τεχνολογική πρωτοπορία και την εξέλιξη των αυτοκινήτων παραγωγής. Οι πολυάριθμες επιτυχίες που ήρθαν από τις πρώτες συμμετοχές και συνεχίζονται μέχρι σήμερα δημιούργησαν μία τεράστια παράδοση ενισχύοντας σημαντικά την εικόνα της εταιρείας.

 

Τα αυτοκίνητα με τα οποία συμμετέχει η Alfa Romeo στους αγώνες ξεχωρίζουν, εκτός των άλλων και χάρη στο Quadrifoglio Verde, το τετράφυλλο τριφύλλι που αποτελεί το σήμα κατατεθέν των αγωνιστικών Alfa Romeo, αλλά και των κορυφαίων εκδόσεων των μοντέλων παραγωγής. Το συγκεκριμένο λογότυπο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1923 σε μία από τις τέσσερις Alfa Romeo RL που πήραν μέρος στον αγώνα του Targa Florio στη Σικελία. Η ομάδα των οδηγών αποτελούνταν από τους Giulio Masetti, Antonio Ascari, Ugo Sivocci και τον Enzo Ferrari!

 

O Ugo Sivocci στην Alfa Romeo του.
O Ugo Sivocci στην Alfa Romeo του.
Μπροστά διακρίνεται το τετράφυλλο τριφύλλι.
Μπροστά διακρίνεται το τετράφυλλο τριφύλλι.

 

Ο Ugo Sivocci, ο οποίος είχε προτείνει τον Ferrari για οδηγό της ομάδας, παρά την τεράστια εμπειρία του, λόγω αρκετών ατυχιών είχε δημιουργήσει τη φήμη του «αιώνιου δεύτερου». Σε μια απόπειρα να ξορκίσει την κακή του τύχη, ο Sivocci ζωγράφισε στη γρίλια του αγωνιστικού του ένα λευκό τετράγωνο που περιέκλειε ένα τετράφυλλο τριφύλλι. Προς το τέλος του αγώνα η ιδέα του Sivocci δεν έδειχνε να μπορεί να σπάσει την κακή παράδοση, αφού ο Ιταλός οδηγός ήταν, για ακόμα μία φορά, δεύτερος με διαφορά από τον πρώτο Ascari. Τότε όμως και μόλις διακόσια μέτρα από τον τερματισμό, η Alfa Romeo του Ascari βγήκε εκτός. Οι μηχανικοί του έτρεξαν και έβαλαν και πάλι σε λειτουργία το αυτοκίνητο, όμως πάνω στην ένταση και τη χαρά της στιγμής τερμάτισαν πανηγυρίζοντας σκαρφαλωμένοι πάνω στην RL του Ascari. Αυτή η κίνηση ήταν αρκετή για να αποκλειστεί ο Ascari, ο οποίος έπρεπε να επιστρέψει στο σημείο που είχε βγει το αυτοκίνητο και να τερματίσει και πάλι, αυτή τη φορά μόνος. Αυτή η διαδικασία όμως επέτρεψε στον Sivocci να τερματίσει πρώτος, κερδίζοντας τον σημαντικότερο αγώνα της εποχής, ξορκίζοντας την ατυχία του και παράλληλα δημιουργώντας τον θρύλο του Quadrifoglio Verde.

 

Η ιστορία πήρε μεταφυσικές διαστάσεις όταν η σημασία του νέου φυλαχτού της Alfa Romeo σφραγίστηκε από μία τραγωδία. Λίγους μήνες αργότερα από την τεράστια επιτυχία του στο Targa Florio, ο Sivocci στις 8 Σεπτεμβρίου του 1923 έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια αγώνα στην πίστα της Monza πίσω από το τιμόνι μίας Alfa Romeo P1. Λόγω κάποιων προβλημάτων οι μηχανικοί δεν είχαν προλάβει να βάψουν το τυχερό του τριφύλλι στο αγωνιστικό...

 

Το αυτοκίνητο του Ugo Sivocci αμέσως μετά το μοιραίο ατύχημα στις 8 Σεπτεμβρίου του 1923.
Το αυτοκίνητο του Ugo Sivocci αμέσως μετά το μοιραίο ατύχημα στις 8 Σεπτεμβρίου του 1923.

 

Από την επόμενη χρονιά και μέχρι και σήμερα, όλες οι αγωνιστικές Alfa Romeo φέρουν περήφανα το φυλαχτό του Ugo Sivocci, το Quadrifoglio Verde. Για να τιμήσουν τη μνήμη του αδικοχαμένου οδηγού, το τριφύλλι τοποθετήθηκε πάνω σε ένα λευκό τρίγωνο σε σχέση με το τετράγωνο που αρχικά είχε το λογότυπο.

 

To 1963 το Quadrifoglio Verde έκανε για πρώτη φορά την εμφάνιση του σε αυτοκίνητο παραγωγής, την Giulia Ti Super. Σήμερα οι Giulia Quadrifoglio και Stelvio Quadrifoglio αποτελούν τις ισχυρότερες Alfa Romeo παραγωγής στην ιστορία της εταιρείας. Εφοδιασμένες με έναν V6 βενζινοκινητήρα 2,9 λίτρων με δύο Turbo, απόδοσης 510 ίππων, αποτελούν το απόλυτο μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία τους, όσον αφορά στις επιδόσεις και στην οδηγική απόλαυση. Μαζί με το μονοθέσιο της Alfa Romeo Racing, τη C38, αποτελούν τους άξιους συνεχιστές μιας παράδοσης που έχει ξεπεράσει τα 95 χρόνια ζωής.

 

Η Stelvio Quadrifoglio αποτελεί μία από τις ισχυρότερες Alfa Romeo παραγωγής στην ιστορία της εταιρείας.
Η Stelvio Quadrifoglio αποτελεί μία από τις ισχυρότερες Alfa Romeo παραγωγής στην ιστορία της εταιρείας.
Tο τετράφυλλο πράσινο τριφύλλι (Quadrifoglio Verde) είναι ένας πραγματικός θρύλος για την AlfaRomeo.
Tο τετράφυλλο πράσινο τριφύλλι (Quadrifoglio Verde) είναι ένας πραγματικός θρύλος για την AlfaRomeo.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Alfa Romeo: Θα τρέξει στον θρυλικό αγώνα «Mille Miglia» και το 2020
Ο «ωραιότερος αγώνας του κόσμου» θα διεξαχθεί από 13 έως 16 Μαΐου, ενώ θα συμμετέχουν ιστορικά μοντέλα της ιταλικής φίρμας.
8 ιστορικά μουσεία αυτοκινήτου στην Ευρώπη
Είθισται το αυτοκίνητο να αποτελεί το βασικό μεταφορικό μας μέσο σε κάθε λογής εξόρμησή μας. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις, οπότε το ταξίδι γίνεται για να γνωρίσουμε από κοντά την ιστορία της αυτοκίνησης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στην Ελλάδα το ανανεωμένο Peugeot 3008
Το ανανεωμένο γαλλικό SUV ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά, με τιμή από 24.900 ευρώ.
10 λόγοι που κάνουν το νέο Ford Puma να ξεχωρίζει
Το νέο compact crossover της Ford συνδυάζει εντυπωσιακή εμφάνιση, με ήπια υβριδική τεχνολογία και ασφάλεια 5 αστέρων.
Το νέο Renault Captur είναι το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021»
Το γαλλικό compact crossover ψηφίστηκε ως το κορυφαίο αυτοκίνητο στην Ελλάδα, αφήνοντας πίσω του τα Ford Puma και Peugeot 2008.
Opel Corsa-e: Το μέλλον της πόλης είναι ηλεκτρικό
Το δημοφιλές μοντέλο της Opel απέκτησε αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση με αυτονομία 337 χιλιομέτρων και εντυπωσιακές επιδόσεις.
Το νέο Renault Captur Plug-In Hybrid ήρθε για να μείνει
Με προηγμένη τεχνολογία και ασφάλεια, η Plug-In υβριδική έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου δείχνει το μέλλον της γαλλικής φίρμας.
Nissan Leaf: Μια δεκαετία εξέλιξης της ηλεκτροκίνησης
Η ιαπωνική φίρμα ρίχνει φως στην πορεία του Leaf με 10 σημαντικά δεδομένα, δέκα χρόνια μετά το αρχικό λανσάρισμα του.
Η Mercedes-Benz A250e ενώνει δύο κόσμους
Το νέο Plug-in υβριδικό μοντέλο της γερμανικής φίρμας, συνδυάζει τις εντυπωσιακές επιδόσεις με την απαραίτητη οικολογική συνείδηση.
Η BMW σας δίνει τη δύναμη της επιλογής
Η BMW προσφέρει στην premium κατηγορία μια ολοκληρωμένη γκάμα μοντέλων Plug-in Ηybrid.
Ακόμη πιο οικολογικό το ανανεωμένο Suzuki Swift Hybrid
Το ιαπωνικό μοντέλο στην πιο πρόσφατη και υβριδική εκδοχή του, ακολουθεί με επιτυχία την πορεία των προκατόχων του.
 Αυτοκίνητα πόλης, crossover/SUV και ηλεκτρικά: Τα κορυφαία μοντέλα του 2020
Ακόμη και εν μέσω των ιδιαίτερων συνθηκών που βιώνουμε παρουσιάστηκαν αρκετά νέα και ενδιαφέροντα μοντέλα και εμείς επιλέξαμε όσα θεωρούμε ότι ξεχώρισαν στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες αυτή την περίοδο.
Ford Kuga: Με premium χαρακτήρα και κορυφαία τεχνολογία
Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς SUV συνδυάζει τον premium χαρακτήρα με κορυφαία τεχνολογία συνδεσιμότητας και ασφάλειας, καθώς και με πλήρη γκάμα μηχανικών συνόλων.
Το πιο ισχυρό Jeep Wrangler όλων των εποχών είναι γεγονός
Με ισχύ 470 ίππων, το νέο Jeep Wrangler Rubicon 392 συνδυάζει τις θρυλικές εκτός δρόμου δυνατότητες με εκρηκτικές επιδόσεις.
Τα οικογενειακά μοντέλα της Mazda είναι διαχρονικά
Η αντισυμβατική φιλοσοφία της ιαπωνικής φίρμας βρίσκει εφαρμογή σε κάθε κατηγορία αυτοκινήτου εδώ και 100 χρόνια.
Προ των πυλών το νέο Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid
Το υβριδικό SUV της γαλλικής φίρμας έρχεται στη χώρα μας, υποσχόμενο άνεση και επιδόσεις, με σεβασμό στο περιβάλλον.
«Ένα Εκατομμύριο Περισσότερες»: Η καμπάνια της Volvo είναι μία αφήγηση για το πώς η ζώνη ασφαλείας σώζει ζωές
Η εταιρεία κάνει πράξη νέες τολμηρές ιδέες, για να κλείσει τα κενά ασφαλείας και να σώσει ακόμη πιο πολλούς ανθρώπους.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή