Μένουμε Ευρώπη, μένουμε και ΕΕ, μένουμε και ευρώ, ανεπιφύλακτα. Έχει προβλήματα ηΈνωση, αλλά αν θες να τα αλλάξεις, διεκδικείς, παλεύεις, προτείνεις, συμμετέχοντας. Στο κάτω κάτω, ο δυτικός κόσμος είναι η πιο ευημερούσα γειτονιά του πλανήτη. Το λέω για αρχή, για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου. Πάω τώρα στα της συγκέντρωσης: 1) Κάθε χώρος έχει σούργελα. Μέσα στους αντιμνημονιακούς υπάρχουν πολλά, χωρίς αμφιβολία, όπως υπάρχουν και σοβαροί άνθρωποι. Το ίδιο και το αυτό συμβαίνει και με τους μενουμε_ευρώπη. Υπάρχουν αρκετές σοβαρές φωνές, αλλά υπάρχει και μια μεγάλη μερίδα ανερμάτιστων και γραφικών. Φυσικά, και στις δυο περιπτώσεις, οι άδειοι τενεκέδες κάνουν περισσότερη φασαρία. 2)Κρεμάλες μπορεί να μην ακούστηκαν, όμως μια ματιά στα social media των Μένουμε Ευρώπη, δεν πείθει για τον "αστικό πολιτισμό" τους. Λεχρίτες, απατεώνες, κουμούνια, ηλίθιοι, πανηλίθιοι, αγράμματοι είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που γράφτηκαν για τους "άλλους". Αφήνω τα πιο hardcore όπως ότι η δημοσιογράφος της Αυγής που έγραψε το περίφημο άρθρο είναι "πουτανάκι" που έιναι στην Αυγή επειδή "κάνει καλές πίπες" (ναι, μα το θεό, το διάβασα κι αυτό). 3)Θα μου πεις, οι ανερμάτιστοι που έλεγες τα λενε αυτά. Συμφωνώ. Γιατί τις κρεμάλες και τους ψόφους των "άλλων" ποιοι τα λένε; Οι διαννοούμενοι; Δε βρίσκω τι διαφορά έχει ο ψόφος με τον χυδαίο σεξισμό που περιγράφω.4)Χώρια που στον χώρο αυτό υπάρχει ένας έντονος ταξικός ρατσισμός. Δεν είναι αλήθεια φυσικά όσα γράφονται περί Λουί Βιτόν, αλλά πάλι, βασικό επιχείρημα πολλών μένουμε_ευρώπη είναι ότι οι "άλλοι" είναι "αμόρφωτοι", "αγράμματοι", "κάφροι" κλπ. Υπάρχει μια σαφέστατη, διάχυτη ατμόσφαιρα "Πιφ, πλέμπα". Δεν ισχύει για όλους, αλλά μια τέτοια αίσθηση υπάρχει. Μια ματιά πάλι στα social και ανακαλύπτεις διαμάντια όπως "τι περιμένεις από ανθρώπους που έχουν βγάλει δημόσια σχολεία", "τι περιμένεις από ανθρώπους που δεν φοράνε γραβάτες", "μιλάμε για το κόμμα που έστειλε καθαρίστρια στην Ευρώπη", μέχρι το απαράμιλλο "Μόνο αυτοί θα μπορούσαν να βρεθούν με τις καθαρίστριες, γιατί δεν τους βρωμάνε, έχουν συνηθίσει τις χλωρίνες από τις μάνες τους". 5) Το τι είναι Ευρώπη, είναι υπερβολικά γενικό. Για μένα, Ευρώπη σημαίνει ανεκτικότητα, δημοκρατία, πρόοδος, χωρισμός κράτους εκκλησίας, συνειδοτοποιημένοι πολίτες, σύμφωνο συμβίωσης για όλους, μια ανοιχτή, δημοκρατική κοινωνία του 21ου αιώνα. Τέτοια κοινωνία δε συμβαδίζει με τα οράματα του Πλεύρη, του Αδωνι, της Σιδέρη, του Σκαλούμπακα. Άρα, άλλο πράγμα έχει καθένας στο μυαλό του.6)Ακομμάτιστοι πολίτες -συμμετέχοντες σαφώς υπήρχαν. Η συγκέντρωση όμως, κάθε άλλο παρά ακομμάτιστη ήταν. Τα ονόματα των διοργανωτών είναι πασίγνωστα, οι ηχηρές παρουσίες το ίδιο, τα πλακάτ πανομοιότυπα. 7) Είναι τουλάχιστον αστείο, οι ίδιοι άνθρωποι που (ολόσωστα) κατακεραύνωναν την χρήση της λέξης "χούντα" για τους Σαμαροβενιζέλους, να ορύωνται σήμερα για την "χούντα" των Συριζανέλ. Θυμόμαστε πεντακάθαρα τι γινόταν επί συγκυβέρνησης σε αντικυβερνητικές συγκεντρώσεις. Το γενικότερο μου συμπέρασμα είναι πικρό και απαισιόδοξο. Ό,τι και να γίνει, αυτή η χώρα μια ζωή θα έχει προβλήματα. Είναι δυνατόν να μην υπάρχει ΟΥΤΕ ΜΙΑ πολιτική κίνηση που να μην έχει στις τάξεις της άτομα γραφικότερα και από την Καλντέρα;
Σχολιάζει ο/η