Η πιο σοβαρή συνεργασία του Χατζιδάκι στην Αμερική στο χώρο του ροκ (μετά τους New York Rock And Roll Ensemble) ήταν εκείνη με τον Mayo Thompson των Τεξανών Red Crayola. Βασικά για γνωριμία επρόκειτο, που θα μπορούσε να καταλήξει σε συνεργασία. Από συνέντευξη του Mayo Thompson στον Ήχο και στον Θανάση Αρβανίτη (τεύχος 145, Απρίλιος ’85):«Μερικοί πήραν είδηση ότι μπορούσαν να κάνουν λεφτά μέσα από την ψυχεδελική μουσική. Έτσι είχε μια γενική αποδοχή, παγιώθηκε – αλλά εμείς, όντας φιλόδοξοι, θέλαμε να κάνουμε αυτό που βλέπαμε ότι ήταν το καλύτερο δυνατό. Γρήγορα όμως βγήκαμε από αυτή την πλάνη, από τις επαφές μας με τον έξω κόσμο. Αλλά υπήρχαν και ενδιαφέροντα γεγονότα, όπως ήταν ο Μάνος Χατζιδάκις που έγραψε ένα γράμμα για το “The Clear Blue Sky”, που ήταν πράγματι όμορφο. Προσκάλεσε τον συνεργάτη μου Steve Cunningham στη Νέα Υόρκη για να του μιλήσει γι’ αυτό το μιούζικαλ, που πιθανώς να συνεργαζόταν σε αποσπάσματα. Δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ η συνεργασία, αλλά πήγαμε στην Νέα Υόρκη, τον συναντήσαμε, μας έδειξε τα μέρη γύρω, κάναμε καλή παρέα. Ήταν τότε που τον πρωτογνώρισα…(…) Ήμουν καθ’ οδόν για την Ελλάδα όπου θα ηχογραφούσα ένα δίσκο με τον Μάνο Χατζιδάκι. Δεν πραγματοποιήθηκε δυστυχώς. Δεν έχω νέα από τον Μάνο εδώ και πολύ καιρό, την τελευταία φορά που τον είδα ήταν 1973-74, κάτι τέτοιο». Χατζιδάκις και Mayo Thompson μπορεί να μην κατάφεραν να συνεργαστούν, αλλά, για μένα, τα «Πέριξ» (οι ενορχηστρώσεις – όχι οι εναρμονίσεις των ρεμπέτικων) είναι επηρεασμένες από το φοβερό LP του Mayo Thompson “Corky’s Debt to His Father” του 1970. Από ’κει το “Horses” είναι αριστούργημα…https://www.youtube.com/watch?v=MzkTXu-BK74
Σχολιάζει ο/η