Μπορεί στο Λονδίνο ναι, έχω πάει και εγώ. Αλλά όχι σε όλο το εξωτερικό. Επειδή ζούσα Γερμανία και πήγα Ελλάδα να μείνω, σε πληροφορώ πως αυτό του να μπαίνεις υποχρεωτικά από μπροστά, πρώτη φορά σε ελληνική πόλη το είδα και παραξενεύτηκα κιόλας! Στην Γερμανία στα αστικά λεωφορεία απ όπου θες μπαίνεις και ξέρω αρκετούς που δεν κόβουν εισιτήρια αλλά αποφεύγουν κεντρικές στάσεις και συγκεκριμένες ώρες που έχει ελεγκτές. Εκεί δίνουν πιο πολύ βάση στα τρένα και τα τραμ. Αυτά, 4 στις 5 περιπτώσεις έχουν ελεγκτή μέσα και συχνά με πολιτικά ρούχα κιόλας. Στα λεωφορεία όχι....να διευκρινίσω όμως κάτι εδώ. Όταν λέω Ελλάδα ΔΕΝ αναφέρομαι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη! Εχω καιρό τώρα να πάω στις πόλεις αυτές αλλά όταν πηγαινα θυμάμαι πως δεν υπήρχαν και ιδιαίτερα ελεγκτές...σε κάτι κεντρικές στάσεις του Μετρό θυμάμαι να υπήρχαν και έκοβαν προστίματα και στην Θεσσαλονίκη στην γραμμή του αεροδρομίου πετύχαινα...οπότε οι μπάρες που μπήκαν καθώς και αυτό με την πόρτα τώρα είναι θετικά. Σημειωτέον σε πολλές άλλες ελληνικές πόλεις ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό γίνεται και πιστέψτε με δεν προκαλείται μεγάλο πρόβλημα. Τουλάχιστον σε Ιωάννινα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα δεν υπήρχε. Και πριν πείτε για τα περί πληθυσμού, στις δύο πρωτες πόλεις υπάρχουν Πανεπιστήμια με γραμμές γεμάτες όσο της Αττικής και πάλι λειτουργούσε το σύστημα. Ναι ακόμα και με τα καροτσάκια.Και επειδή ήμουν αυτόπτης μάρτυρας θυμάμαι φοιτητής που είχε πλαστογραφήσει εισιτήριο ο οδηγός το κατάλαβε και του ζήτησε την ταυτότητα ώστε να τον σημειώσει και να πάει την επόμενη μερα στα γραφεία να τακτοποίησει το παιδι το προστιμο. Στην αρχή δεν ήθελε αλλά του είπε πως αν δεν τα δώσει δεν θα τον αφήσει να βγει και θα καλούσε την Αστυνομία (ε και τελικά τα έδωσε). Οπότε ούτε και τόσο γαλλικό μοντέλο μου φαίνεται, ούτε τόσο υπερβολικό μέτρο. Απλά οι Αθηναίοι δεν ήταν μαθημένοι. Μετά απο μερικούς μήνες δεν θα ακούγεται τίποτα πάλι...Βέβαια το πιο ιδανικό απ όλα θα ήταν να υπήρχαν σε όλες τις γραμμές απ το πρωι ως το βράδυ ελεγκτές ή εισπρακτορες τέλος πάντων. Αυτό όμως απαιτεί πρόσληψη μπορεί και 200-300 ατόμων επιπλέον και προφανώς ή δεν θέλουν να δώσουν δουλειά στον κόσμο ή δεν επιτρεπεται (λιτοτητα γαρ). Διότι οι 15 (!) συν 65 που εκπαιδευονται προφανώς και δεν φτάνουν για μία πόλη 4 εκατ. κατοίκων.
Σχολιάζει ο/η